loading...
تیم سایبری تومور
آخرین ارسال های انجمن
admins بازدید : 391 سه شنبه 16 دی 1393 نظرات (0)

 بعضی‌ها تصور می‌کنند تنها شرط لازم برای داشتن یک وبلاگ موفق، تنها عرق ریختن است، من هم در ابتدا اینطور فکر می‌کردم. اما بعداً متوجه شدم که بدون مدیریت و راهبری هوشمندانه، این امر ممکن نمی‌شود.

در این پست ۱۱ ابزار که به داشتن یک تجربه وبلاگ‌نویسی راحت‌تر و موفق‌تر کمک می‌کنند را معرفی خواهیم کرد:


انتخاب موضوع با Buzzsumo

انتخاب موضوع برای وبلاگ‌نویسی همیشه کار راحتی نیست. برای موفقیت در وبلاگ‌نویسی شما باید درک درستی از علایق مردم داشته باشید و با قالب و پوسته‌های نو برای آنها در مورد این علایق بنویسید. اولین ابزار به ما در یافتن این علایق یاری می‌رساند.

همانطور که قبلاً هم در پستی بررسی کردیم، وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی نه‌تنها در تضاد با هم نیستند، بلکه شبکه‌های اجتماعی می‌توانند ابزاری برای کمک به وبلاگ‌ها و بیشتر دیده شدن مطالبشان باشند. ابزار Buzzsumo از همین ویژگی شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند.

Buzzsumo در حقیقت خزنده‌هایی مانند آنچه در موتور جستجوی گوگل مورد استفاده است، دارد که دائماً پست‌های بلاگ‌ها را رصد و ایندکس می‌کنند، سپس نتایج را بر حسب تعداد به اشتراک گذاشته شدنشان در شبکه‌های اجتماعی مرتب می‌کند. به این ترتیب می‌توانیم ببینیم که چه مطالبی در گذشته بازخورد خوبی در شبکه‌های اجتماعی داشته‌اند و سپس شروع به نوشتن مقالاتی با آن زمینه‌ها نماییم.

کافیست سری به وب‌سایت این سرویس وب بزنید و در صفحه اصلی آن یک کلمه کلیدی مرتبط با زمینه یا صنعت خود بنویسید. من عبارت “وبلاگ‌نویسی” را جستجو کردم.

 

 

buzzsumo

 

 

همانطور که در نتایج می‌بینیم یکی از مواردی که بیشترین تعداد اشتراک گذاشته شدن در فیس‌بوک را داشته مربوط به معرفی ابزار‌های وبلاگ‌نویسی است، این می‌تواند گویای نیاز به نشر مطالبی در خصوص این ابزارها باشد.

البته باید این نکته را هم در نظر گرفت که از قرار معلوم برنامه پشت این سرویس هنوز بخش بزرگی از کلمات کلیدی فارسی به اشتراک گذاشته شده را در بر نگرفته، اما به هر حال فعلاً می‌تواند ابزار مناسبی برای پیدا کردن موضوعات پرطرفدار لااقل در زبان انگلیسی باشد.

ادامه ...

admins بازدید : 266 دوشنبه 15 دی 1393 نظرات (0)

این ها عکس هایی هستند که من از وقتی که دخترم ۳ روزه بود و تازه به دنیا آمده بود گرفته ام و همچنان به این کار ادامه می دهم . همه ی ما در یک برهه ی زمانی شوق و اشتیاق خاصی به عکاسی پیدا می کنیم و این برهه ی زمانی برای من در زمانی اتفاق افتاد که دخترم “ اِما ” را حامله بودم . من با استفاده از وسایل معمولی و عروسک ها دخترم را در موقعیت های مختلفی قرار می دهم و از بالا شروع به عکاسی می کنم و در اکثر عکس ها هم دخترم خواب است . فکر می کنم وقتی که بزرگتر شود با دیدن این عکس ها شگفت زده شود 

 

 

Processed with VSCOcam with hb2 preset

 

Processed with VSCOcam with n1 preset

 

Processed with VSCOcam with n1 preset

 

Processed with VSCOcam with n1 preset

 

Processed with VSCOcam with n1 preset

 

Processed with VSCOcam with n1 preset

 

Processed with VSCOcam with n1 preset

 

Processed with VSCOcam with hb2 preset

 

LITTLE-PHOTOGRAPHIC-ADVENTURES-OF-MY-DAUGHTER-WHILE-SHE-IS-SLEEPING__880

LITTLE-PHOTOGRAPHIC-ADVENTURES-OF-MY-DAUGHTER-WHILE-SHE-IS-SLEEPING1__880

admins بازدید : 281 دوشنبه 15 دی 1393 نظرات (0)

در دنیایی که افراد، به یاری اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند، به شدت به هم متصل شده‌اند، هم افراطی‌ها و هم مردمی که می‌خواهند ضد این پدیده رو به گسترش بایستند، روز به روز بیشتر از فناوری استفاده می‌کنند.

در شرایطی که داعش ویدئوهای سر بریدن اسرای خود را با هدف ایجاد جو وحشت و ارعاب در محیط اینترنت منتشر می‌کند، بعضی از اعضای گروه‌های افراطی هم سعی می‌کنند با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، به صورت دیجیتال گروه‌های خود را تبلیغ و تقویت کنند.

به تازگی خبر عضویت یکی از اعضای سرشناس طالبان در شبکه اجتماعی LinkedIn جنجال آفرید. این فرد احسان‌الله احسان نام دارد. او در پروفایل LinkedIn خود به روشنی خود را سخنگوی جماعت الحرار – یکی از زیرگروه‌های طالبان- نامیده است، تخصص‌اش را جهاد و جهادگری عنوان کرده است و حتی جزئیاتی در مورد سابقه خود را درج کرده است.

 

 

1-5-2015 9-24-06 AM

 

 

او در LinkedIn ، حدود ۷۰ دوست دارد. اجسان الله احسان، همان کسی است که پاکستان برای سرش ۶۵۰ میلیون یورو، جایزه گذاشته است، چون با ترور ملاله یوسف‌زی، مرتبط بوده است. در اکتبر سال ۲۰۱۲، گروه او ملاله را به اتهام تبلیغ علیه طالبان، الگو قرار دادن اوباما و تبلیغ فرهنگ غربی در مناطق پشتون‌نشین پاکستان، از ناحیه سر مورد هدف قرار داد که خوشبختانه ملاله با دشواری از این ترور، در نهایت جان سالم به در برد و امسال برنده جایزه نوبل صلح شد.

 

 

1-5-2015 9-37-23 AM

 

 

در شرایطی که توییتر و فیس‌بوک، با جدیت از تبلیغ گروه‌های افراطی خودداری می‌کنند، کشف پروفایل احسان‌الله احسان، مطلب خوبی برای LinkedIn نبوده است، تا جایی که مقامات این شبکه اجتماعی مجبور شدند که در واقعی بودن این پروفایل شبهه و تردید وارد کنند و به آی‌پی‌های او هنگام ورود به استناد کنند، آن هم در شرایطی که می‌دانیم که تغییر آی‌پی چه کار آسانی است و اصولا کسی که با آن سابقه می‌خواهد وارد اینترنت شود، حتما آی‌پی خود را تغییر می‌دهد!


از آن سو، در اروپا راست‌گرایان افراطی و گروه‌های نئونازی، روز به روز تقویت می‌شوند، تا جایی که آشکارا علیه متقاضیان پناهندگی و نیز علیه اسلام‌گرایی در اروپا، تظاهرات برگزار می‌کنند.

معمولا این گروه‌ها با اینکه به صورت نسبی طرفداران کمی در همه جوامع دارند، در برگزاری تجمعات و تظاهرات، مهارت خیلی خوبی دارند و توده مردم با وجود نفرت از آنها، همیشه در یک حالت انفعال نسبی هستند.

 

 

admins بازدید : 407 شنبه 13 دی 1393 نظرات (0)

کلاه قرمزی و داستان‌هایش از دهه ۱۳۷۰ لبخند بر لب ما می‌نشاند. بر مبنای این شخصیت محبوب عروسکی ۳ فیلم سینمایی «کلاه‌قرمزی و پسرخاله»، «کلاه قرمزی و سروناز» و «کلاه قرمزی و بچه ننه» ساخته شده که با استقبال مخاطبان روبه‌رو شده است. امسال نیز به روال سال‌های گذشته کلاه قرمزی در تعطیلات نوروز به همراه دوستانش پسرخاله، آقای همساده، فامیل دور، ببعی، جیگر، گابی و… بار دیگر به جمع خانواده‌های ایرانی آمدند. براساس نظرسنجی‌های انجام شده از طرف شبکه ۲ سیما، این مجموعه محبوب‌ترین برنامه نوروزی بوده است. قبل از ورود این مجموعه به رسانه، فقدان برنامه تلویزیونی‌ شاد و مفرحی که مناسب تمام اعضای خانواده باشد حس می‌شد که خوشبختانه با زیرکی و خلاقیت سازندگان، کلاه قرمزی توانست مثل یک کاراکتر زنده باور شود و جا بیفتد که البته این امر درباره سایر عروسک‌های مجموعه به واسطه تکه‌کلام‌ها و آهنگ صدا و مدل حل مسئله صدق می‌کند. خانم مهدیه رضایی، مشاور خانواده و هنردرمانگر درباره خصوصیات هر کدام از این عروسک‌ها و پیامی که می‌خواهند برسانند، توضیح می‌دهد.

1

مجری، خلاقیت بااوست

مجری برنامه گذشته از اجرای هنرمندانه‌اش که باعث باورپذیرشدن عروسک‌ها می‌شود، نمونه یک الگوی بسیار ارزشمند برای والدین است. آرامش، جدیت، صبوری، شادابی و به روز بودن از بارزترین صفات شخصیتی اوست. علاوه بر این، او هنر مهارت ارتباط موثر با کودک را نیز بسیار خوب آموزش می‌دهد. مثلا در قسمتی که گابی و جیگر خیال‌بافی می‌کردند و با اغراق آن را تعریف می‌کردند آقای مجری با صبوری خوب گوش می‌داد و آنها را تشویق به بازی واقعی می‌کرد. نقش‌آفرینی نمایشی، خلاقیت دیگری است که آقای مجری در بعضی از قسمت‌ها از آن استفاده می‌کند. نقش‌آفرینی نمایشی فعالیتی است که بر اساس داستان مختصر نمایشی فی‌البداهه انجام می‌شود. زمانی‌که عروسک‌ها نمایش اجرا می‌کردند و نقش می‌گرفتند بر مبنای کاراکترشان حل مسئله می‌کردند مانند زمانی که یکی از مهمانان برنامه از عروسک‌ها می‌خواهد نقش کسی را ایفا کنند که خبر دزدیده شدن ماشین را می‌دهد و هر عروسک ضمن پیدا کردن راه‌حل مخاطب را می‌خنداند. از سوی دیگر، با این روش عروسک‌ها به نوع رفتار خودشان با دیگران هم پی می‌بردند مثل زمانی که جیگر در نقشی نمایشی خودش را برای رفتن به مهمانی صدا می‌کند و در جواب ناگهان فریاد می‌زند و خوب صحبت نمی‌کند به اشتباه رفتاری خود پی می‌برد. این فعالیتی است که والدین هم می‌توانند برای فرزندانشان از آن استفاده کنند مثلا به یک کودک پرخاشگر موقعیت ایفای نقش در نقش دوست خودش را که مورد حمله یا آسیب قرار می‌گیرد، بدهند.

ادامه ...

admins بازدید : 262 شنبه 13 دی 1393 نظرات (0)

VivoTab Note 8 از ایسوس

تبلت


اين تبلت در میان محصولات ارائه شده از طرف ایسوس یکی از محصولات موفق این شرکت بود. به طوری‌که به عنوان رقیبی برای تبلت هشت اینچی Dell Venue 8 Pro مجهز به سیستم عامل ویندوز 8 پرو باید شناخت. این تبلت را می‌توان سرآغاز نسل جدیدی از تبلت‌های ویندوزی که قیمتی زیر 400 دلار دارند، درنظر گرفت. این تبلت قادر است تا تمام برنامه‌های رايانه‌های شخصی را اجرا کرده و همچنین یک کپی از نسخه Office Home را در خود جای داده است. تبلت جدید از دیدگاه کاربران و مجلات رايانه‌اي مثل پي‌سي مگزين به عنوان تبلتی قدرتمند با قیمتی مناسب شناخته می‌شود، كه داراي ویژگی‌های استاندارد و قیمت کم هست. VivoTab مجهز به جدیدترین سیستم عامل ویندوز یعنی ویندوز 8.1 است، در نتیجه کاربران به سادگی به قابلیت‌های جدید و قدرتمندی که در این نسخه از سیستم عامل قرار گرفته است دسترسی دارند. صفحه نمایش 8 اینچی این تبلت از نوع ال‌سي‌دي است و از تفکیک‌پذیری  1280در 800 پیکسل برخوردار است. 
این تبلت از شبکه ارتباطـی g/n/اWIFI 802.11a/b و رمزنگاری بی‌سیم WEP، WPA و WPA2 پشتیبانی می‌کند، در نتیجه می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که در زمان اتصال، هکرها قادر به استراق سمع کردن ارتباط شما نخواهند بود. این تبلت مجهز به حافظه ذخیره‌سازی 32 گیگابایتی بوده و از کارت حافظه microsd نیز پشتیبانی می‌کند، در نتیجه برای ذخیره‌سازی فایل‌های خود بر روی این تبلت مشکل فضای کم ذخیره‌سازی را نخواهید داشت. VivoTab مجهز به موقعیت‌یاب جهانی جي‌پي‌اس و Compass بوده و یک دوربین پنج مگاپیکسلی در جلو که قابلیت زوم و فوکوس را دارد و یک دوربین در عقب که یک دوربین 1.26  مگاپیکسلی است نیز تبلت را همراهی می‌کنند. باتری قابل تعویض این تبلت از جنس Li-ion بوده و نزدیک به هشت ساعت عمر دارد. این تبلت از فرمت‌هـای صوتی AAC، MP3، WAV، WMA و فرمت‌های ویديویی AVI، h. 264 / AVC، MPEG-4، WMV و فرمت‌های گرافیکی BMP، GIF، JPEG، PNG پشتیبانی می‌کند. بلندگوهای استریویی قدرتمند Vivo گوش دادن به موسیقی را به راحتی امکان‌پذیر می‌سازند، همچنین مجهز به یک میکروفون داخلی است. فناوری‌های ارتباطی این تبلت با دنیای خارج را بلوتوث نسخه 4 و يو‌اس‌بي2 پشتیبانی می‌کنند. اما یکی از فاکتورهای اصلی یک تبلت را پردازشگر مرکزی آن شکل می‌دهد که یک پردازنده چهارهسته‌ای Atom Z3740 شرکت اینتل با فرکانس کاری 1.33گیگاهرتز به آسانی از عهده اجرای برنامه‌ها برمی‌آید. این تبلت مجهز به 2 گیگابایت حافظه اصلی است. تبلت VivoTab Note 8 همچنین به همراه یک قلم استایلوس Wacom با درجه فشار يك هزار عرضه شده است. VivoTab Note 8 به رنگ مشکی در بازار وجود دارد. قیمت اصلی این تبلت که در ماه فوریه به بازارهای جهانی عرضه شده است 329 دلار است.

تبلت Galaxy Note Proپلی بین رايانه‌های شخصی و تبلت‌ها

تبلت

تبلت12.2 Galaxy Note Pro متعلق به شرکت سامسونگ را می‌توان به عنوان پلی میان رايانه‌های شخصی و تبلت‌ها در نظر گرفت. این تبلت جدید سامسونگ مجهز به سیستم عامل اندروید بوده که دارای ویژگی‌های قدرتمندی است. از جمله ویژگی‌های این تبلت جدید می‌توان به توانایی اجرای چهار برنامه به طور همزمان اشاره کرد. کاربرانی که این تبلت را خریداری می‌کنند از یک برنامه جدید به نام Magazine UX و همچنین ابزارهایی که برای صفحه کلید لمسی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بهره‌مند می‌شوند. این تبلت همچنین این توانایی را دارد که یک رايانه شخصی را از راه دور کنترل کند. اما نکته جالبی که در رابطه با این تبلت وجود دارد، اندازه آن است که آن را بین لپ تاپ‌های 11 و 13 اینچی قرار داده است. این تبلت جدید مجهز به یک پردازشگر چهار هسته‌ای بوده و دارای سه گیگابایت حافظه اصلی است در نتیجه برای اجرای چند برنامه به‌طور همزمان دچار کمبود حافظه اصلی نمی‌شوید. سیستم عامل به کار رفته بر روی این تبلت کیت کت 4. 4 بوده و دارای 32 گیگابایت حافظه جانبی است. دوربین اصلی این تبلت یک دوربین هشت مگاپیکسلی بوده و دوربیین پشتی آن دو مگاپیکسل است. این دستگاه با استفاده از فناوری‌های يواس‌بي2 و بلوتوث نسخه چهار با دنیای خارج در ارتباط است. یک باتری قابل تعویض از جنس Li-polymer دارد. این تبلت از فرمت‌های صوتي، ويديويي و تصويري همانند نوت 8 پشتيباني مي‌كند. سیستم موقعیت‌یاب این تبلت مجهز به جي‌پي‌اس، Cellular location و Wifi location است. Galaxy Note از شبکه‌ ارتباطي نيز مانند نوت 8 پشتیبانی می‌کند. حافظه جانبی نصب شده بر روی Galaxy Note به ظرفیت 32 گیگابایت بوده از شکاف توسعه کارت حافظه پشتیبانی می‌کند. صفحه نمایش ال‌سي‌دي این تبلت همان‌گونه که پیشتر اشاره شد 12.2 اینچ است و تفکیک‌پذیری 2560x1600 دارد که می‌توان آن را یک تفکیک‌پذیری بالا برای یک تبلت در این اندازه در نظر گرفت. (هرچه تفکیک‌پذیری یک تبلت بیشتر باشد به معنی نشان دادن جزئیات با کیفیت بالاتر است.‌) همچنین تراکم پیکسلی آن 247 PPI است. تبلت Galaxy Note همانند دیگر تبلت‌های شرکت سامسونگ مجهز به یک قلم S Pen است. این تبلت 787 دلاری در دو رنگ مشکی و سفید در اختیار کاربران قرار دارد. این تبلت در 13 فوریه 2014 به بازارهای جهانی عرضه شده است. 


DreamTab تبلت مناسب کودکان

تبلت


DreamTab محصول شرکت Fuhu است که آن را می‌توان یک تبلت دم دستی و همچنین مناسب برای کودکان دانست. Dream Tab در دو اندازه 8 و 10 اینچی به بازار عرضه شده است. از جمله ویژگی‌های این تبلت می‌توان به لبه‌های گرد شده این تبلت، دو بلندگوی زیبا که در دو طرف تبلت قرار دارند، طراحی دوستانه آن برای کودکان (در پس زمینه پیش فرض صفحه قفل، کودکان می‌توانند چهار شخصیت معروف کارتونی شرک، آلکس، Toothless و Po را مشاهده کنند)، قابلیت منحصر به فرد کنترل توسط والدین به طوری‌که می‌توانند محیط این تبلت را برای ده فرزند خود آن‌گونه که تمایل دارند، تنظیم کنند و کارایی بالای آن اشاره کرد. Dream Tab این توانایی را دارد که یک محدودیت زمانی برای کاربری کودکان ایجاد کند به طوری‌که بعد از سپری شدن مدت زمان مشخصی پنگوئن مربوط به کارتون ماداگاسکار بر روی صفحه ظاهر شده و یادآوری می‌کند که زمان بازی با تبلت به پایان رسیده است و اکنون زمان مطالعه است. این تبلت مجهز به یک پردازنده چهار هسته‌ای Nvidia Tegra 4 و دو گیگابایت حافظه اصلی است. فضای ذخیره‌سازی آن 16 گیگابایت بوده و دارای یک صفحه نمایش هشت اینچی است. این صفحه نمایش از تفکیک‌پذیری 1920 در 1200 پشتیبانی می‌کند و از شبکه ارتباطی باز مانند نوت 8 برای ارتباطات خود بهره می‌برد. همچنین مجهز به فناوري بلوتوث است. سیستم عامل نصب شده بر روی این تبلت اندروید 4.3 نسخه Jelly Bean بوده و دوربین جلویی آن مجهز به حسگر پنج مگاپیکسلی است. دوربین تعبیه شده در عقب این تبلت نیز یک دوربین 2 مگاپیکسلی است. این تبلت مجهز به پورت‌هایی برای هدفون و Mic است. از جمله قابلیت‌های دیگر آن می‌توان به پشتیبانی از کارت حافظه تا حداکثر 32 گیگابایت اشاره کرد.


Toughpad 4K یک تبلت رویایی از پاناسونیک

تبلت


Toughpad 4K یکی از بزرگترین تبلت‌های ساخته شده مبتنی بر سیستم عامل ویندوز است. صفحه نمایش 20 اینچی این تبلت نیاز به هیچ‌گونه توضیحی ندارد تا چه اندازه تصاویر را با کیفیت بالا نشان می‌دهد. تفکیک‌پذیری بالای 2560در3840 نشان‌دهنده گزینه ایده‌آلی برای طراحان حرفه‌ای که نیازمند تمرکز بر روی جزئیات هستند به شمار می‌رود. به عبارت دیگر این تبلت را باید یک تبلت تجاری و حرفه‌ای دانست. تبلتی در این اندازه بی‌شک فراتر از یک رايانه رومیزی all-in-one می‌تواند عمل کند به علاوه اینکه نیازی به صفحه کلید و یا ماوس ندارند! پردازنده به کار رفته در این تبلت را یک پردازنـده Core i7 و پـردازنده گرافیکـی آن را Nvidia K1000M تشکیــل می‌دهنـد. این تبلـت توسـط حافظه اصلی 16 گیـگابـایتـی و حافظه داخلی 255 گیگابایت پشتیبانـی می‌شـود. این تبلـت در دو مـدل (Toughpad 4k(UT-MB5 به قیمت 5999 دلار و مدل (Toughpad 4k(UT-MA6 به قیمت 6999 دلار به بازارهای جهانی عرضه شده است. 
مدل UT-MB5 مجهز به یک پردازنده Core i5 و پردازشگر گرافیکی Nvidia GeForce 745M است. پانل ال‌سي‌دي نصب شده بر روی این تبلت از نوع IPS Alpha است که دارای تفکیک‌پذیری 3840در2560 است و از تراکم 320 پیکسلی برخوردار است. این تبلت مجهز به یک حافظه ذخیره‌سازی داخلی از نوع SSD به ظرفیت 256 گیگابایت و 2 گیگابایت حافظه اصلی است. این تبلت از شبکه بی‌سیم مانند نوت 8 پشتیبانی می‌کند و سازوكار ارتباطی آن بر پایه بلوتوث نسخه 4.1 کلاس 1 است. همچنین از جدیدترین درگاه USB یعنی يو‌اس‌بي3 نیز پشتیبانی می‌کند در نتیجه می‌توانید از حافظه‌های فلش يواس‌بي3 که از سرعت بسیار بیشتری نسبت به نسل قبل از خود قدرت دارند استفاده کنید. همچنین توانایی خواندن کارت‌های حافظه را با استفاده از شکاف کارت‌خوان نیز دارد. دوربین نصب شده بر روی این تبلت 1280در720 پیکسل کیفیت دارد. مدل UT-MB6 با کمی ‌تفاوت دارای سخت‌افزار قدرتمندتری نسبت به مدل UT-MB5 است به طوری‌که پردازنده نصب شده بر روی آن از نوع Core i7-3687U و پردازشگر مرکزی آن نیز Quadro K1000M متعلق به شرکت Nvidia است که پردازنده گرافیکی قدرتمندی به شمار می‌رود. به طوری‌که برای کاربران عادی این حجم از قدرت و پردازش ضروری نیست. حافظه اصلی نصب شده بر روی این مدل 16 گیگابایت است. سیستم عامل نصب شده بر روی این مدل ویندوز 7 نسخه Professional است و دوربین جلویی آن دارای تفیکیک پذیری 720p و دوربین پشتی آن 5 مگاپیکسلی است. به جزء چند مورد خاص در مابقی مشخصات تقریبا با مدل UT-MB5 یکسان است.

منبع : مجله دانشمند

admins بازدید : 268 سه شنبه 09 دی 1393 نظرات (0)

دیدن کابوس و ترس از آن، چیزی است که تقریبا همه بچه‌ها و همینطور خود والدین دچار آن می‌شوند. هیچ پدر و مادری نیست که چنین تجربه‌ای را نداشته‌ باشد. بیشتر پدر‌ و مادر‌ها، مایلند که هر کاری انجام دهند تا فرزندشان کابوس نبیند. اما آنها کاری از دستشان بر نمی‌آید، زیرا خواب دیدن و همچنین کابوس‌ها، جزء زندگی هستند حتی نوزاد قبل از تولد در شکم مادر دچار خواب می‌شود، این موضوع را دانشمندان آمریکایی بعد از اینکه به وسیله الکترود‌های حساس، بالا رفتن فعالیت‌های مغز نوزاد را اندازه‌گیری کردند، به اثبات رساندند به این ترتیب که نوزاد در شکم مادر نصف طول مدت خوابش در حال خواب دیدن است.
خواب به طور کلی دو مرحله دارد که در اصطلاح علمی "REM" و "nonREM" نامیده می‌شود. مرحله رم یعنی حرکت سریع چشم زیر پلک‌ها بسته همراه با فعالیت کامل مغز. این اتفاق حدود 4 تا 6 بار در شب وقتی که ما در حال دیدن خواب‌های خوش یا وحشتناک هستیم روی می‌دهد. این مرحله حدود 10 تا 30 دقیقه طول می‌کشد و هرچه کودک بزرگ‌تر می‌شود میزان "REM" (حرکت سریع چشم) در خواب کمتر می‌شود.
"REM" (حرکت سریع چشم) به هنگام خواب عمیق به مرور کاهش می‌یابد که این مرحله "NON REM"‌ (مرحله خواب دیدن بدون حرکت سریع چشم) نامیده می‌شود. البته فقط 3 درصد از کودکان در این مرحله از خواب دچار کابوس هم می‌شوند. دانشمندان آمریکایی معتقدند که این حالت کابوس نیست، بلکه آن را "ترس شبانه" می‌نامند که در حین آن بچه با ترس و در حال فریاد زدن از خواب بیدار می‌شود. این ناآرامی حدود 5 تا 10 دقیقه طول می‌کشد و بچه آرام می‌شود و دوباره خوابش می‌برد. دانشمندان احتمال می‌دهند که کودکان و بزرگسالانی که دائم دچار ترس شبانه می‌شوند کسانی هستند که در حال خواب وقتی که شروع به هذیان دیدن می‌کنند دچار ترس می‌شوند. با اندازه‌گیری فعالیت‌های مغزی در این اشخاص متوجه شده‌اند که ضربان قلب و تنفس آنها افزایش می‌یابد. مثلا در آغاز مرحله خواب و شروع مرحله خواب عمیق فعالیت مغز صفر است ولی ناگهان و به فاصله یک ثانیه فعالیت آن به 100 می‌رسد درست مثل بیداری و این فعالیت سریع مغز شخص را دچار ترس می‌کند.
یکی از محققان خواب دکتر "رونالد" احتمال می‌دهد که دلیل این واکنش کم‌خوابی است. البته باید یک زمینه ارثی هم وجود داشته باشد چون بسیاری از کودکان موقعی که دچار این کابوس می‌شوند در خواب شروع به راه رفتن می‌کنند و این حالت در بعضی از خانواده‌ها مکرر دیده می‌شود.
محققان خواب معتقدند بچه‌هایی که دچار کابوس می‌شوند ولی از خواب بیدار نمی‌شوند نباید بیدار کرد چون در هر صورت صبح اصلا یادشان نمی‌آید که در خواب چه دیده‌اند؛ در این حالت والدین باید فقط سعی کنند بچه را نوازش کنند و نگذارند که در اثر حرکت خودش را زخمی کند و وقتی مرحله ترس شبانه گذشت باید کودک را به صورت صحیح در رختخواب قرار دهند.
ترس شبانه هیچ ارتباطی با آنچه که معمولا تحت عنوان خواب دیدن گفته می‌شود، ندارد.
در واقع ترس شبانه فقط از ترس و وحشت تشکیل شده و هیچ کمکی به تکامل کودک نمی‌کند در حالی‌که خواب دیدن طبیعی برای رشد و پرورش کودک بسیار مهم است. در آزمایش‌هایی که در مورد خواب انجام شده ثابت شده است انسان‌هایی که خواب نمی‌بینند دچار بیماری‌های جسمانی و روانی می‌شوند. خواب دیدن می‌تواند باعث آرامش انسان شود.
خواب‌های کودکان معمولا بسیار ساده و روشن هستند. خواب در بچه‌های 3 تا 5 ساله از اتفاقات بسیار ساده روز و گاهی فقط از یک شکل تشکیل شده است. در سن 5 تا 6 سالگی کمی طولانی‌تر می‌شود و از مراحل متعدد و مشکل‌تری تشکیل می‌شوند. بیشتر آنها اتفاقات روز را در خواب می‌بینند، مثلا اگر داستانی بخوانند در مورد گرگ یا سگ گله، در خواب همان کاری را می‌کنند که در داستان اتفاق افتاده است.
معمولا راه ورود به خواب کودکان، بررسی کار‌های روزانه آنهاست. احساسات کودکان معمولا در شب به شکل یک حیوان در خوابشان ظاهر می‌شود و هرچه سن کودک بالا می‌رود مردی با قیافه ترسناک جانشین شکل حیوانی می‌شود. در تعبیر خواب‌های کودکان مثل خواب‌های بزرگسالان همیشه یک تصویر ثابت وجود دارد، مثلا کودک خواب می‌بیند که یک سوسمار با دهان باز ایستاده یا یک حیوان مشابه دیگر. والدین نمی‌توانند کابوس کودکان را از بین ببرند اما می‌توانند کمک کنند که تعداد آنها کمتر شود و کودک دائم رنج نبرد. مثلا اجازه ندهند که فرزندشان فیلم‌های ترسناک و هیجان‌آنگیز ببیند یا سعی کنند خصوصا شب‌ها محیط خانوادگی را آرام نگه دارند.
باید برای بچه‌ها وقت کافی گذاشته شود،‌ با آنها حرف زد، برایشان داستان‌های خوشحال‌کننده و آرام تعریف کرد، یا با هم شعر‌های کوتاه بخوانند، اگر با رعایت تمام این مسائل باز هم کودک دچار کابوس شد والدین می‌‌توانند به آرامی او را نوازش کنند و آرام در گوشش بگویند که فقط خواب است و این در بیداری وجود ندارد تا بچه دوباره به خواب رود.
نکته مهم این است که کودکان در سن 9 سالگی به مرور می‌فهمند که آنچه در خواب می‌بینند واقعیت ندارد.

admins بازدید : 263 سه شنبه 09 دی 1393 نظرات (0)

 

این آرامگاه‌ بزرگ نخستین بار در ژانویه سال 2010 میلادی کشف شد. زمانی که یک گروه کوچک از باستان‌شناسان تحت هدایت میلوس گیرز، استادیار دانشگاه وارساو در لهستان، با بهره‌گیری از عکس‌برداری هوایی و تجهیزات تصویربرداری ژئوفیزیکی، منطقه‌ای با وسعت 300 کیلومتر را در شمال لیما پایتخت پرو، بررسی کردند. 
هنگامی‌که سرانجام گروه گیرز، در ماه سپتامبر 2012، با حفاری از میان سنگ‌ها به "ال کاستیلو دی هوارمی" در ساحل پرو رسیدند، یک تالار مخصوص مراسم کشف کردند که تختی از جنس سنگ نیز در آن وجود داشت. این نخستین آرامگاه سلطنتی بود که تا آن زمان غارت نشده بود، با این وجود نشانه‌های خوبی نیز دیده نمی‌شد.
گیرز به مجله فوکوس گفت: "وقتی تالار را پیدا کردیم، هیجان زده بودم، اما با دیدن بخش‌های غارت شده کف و دیوارهای ویران شده، بسیار مردد شده بودم. حتی بعضی از اعضای گروه پیشنهاد می‌دادند کاوش را پایان دهیم و به بخش دیگری برویم. اما احساس می‌کردم که باید بدانم زیر اینجا چه چیزی وجود دارد. بعد از مدتی این تالار دست نخورده را کشف کردیم."
همان‌طور که باستان‌شناسان بیشتر حفاری می‌کردند و پایین می‌رفتند، آرامگاهی پر از اجساد انسان پیدا کردند که همه آنها به حالت نشسته دفن شده بودند و این نشانه دفن به شیوه سلطنتی بود. در سه طرف تالار بقایای سه ملکه واری وجود داشت که به همراه ابزار‌های بافندگی از جنس طلا، دفن شده بودند. این کشف‌ها تا زمان اطلاع‌رسانی نهایی در لیما، مخفی نگه داشته شدند، زیرا ترس از غارت این آرامگاه نیز مانند سایر آرامگاه‌های کشف شده در گذشته، وجود داشت. 
وجود این آرامگاه در ال کاستیلو، نشانه‌هایی از وسعت امپراطوری واری به دست می‌دهد که سابقه آن به زمان اینکاها باز می‌گردد. همچنین دریچه‌ای است به سوی آگاهی از شیوه زندگی اقوام واری. آثار شفیره حشرات بر روی اجساد ملکه‌ها نشان‌دهنده این است که آنها را برای مراسم و تشریفات مهم از خاک بیرون آورده و در معرض دید حضار قرار می‌دادند. 
گیرز می‌گوید:"ما اکنون در حال تجزیه و تحلیل اطلاعات و تمیزکردن و جلوگیری از آسیب دیدن اشیا هستیم". او و همکاران باستان‌شناسش همچنان به تلاش برای یافتن دیگر تالارهای دفن اجساد ادامه خواهند داد.

admins بازدید : 194 دوشنبه 08 دی 1393 نظرات (0)

یکی از دلایلی که این به روزرسانی پنج سال طول کشیده است، دشواری تشخیص حیوانات نسبت به انسان است. گونه‌های مختلف از نظر اندازه و شکل، تفاوت‌های بسیاری دارند و در هنگام چرخش و حرکت، این تفاوت‌ها بیشتر و بیشتر می‌شود. (انسان‌ها کم و بیش شکل مشابهی دارند و در جهت‌های مشابه حرکت می‌کنند). در این سیستم، آتولیو هزاران حیوان از پنج قاره دنیا را طبقه‌بندی کرده است. 
سیستم کمکی دید در شب، برای ایجاد تصویر از آنچه در جلو خودرو قرار دارد، اطلاعات حاصل از دو دوربین را ادغام می‌کند. هنگامی‌که یک عابر یا حیوان به جاده نزدیک می‌شود، سیستم تصویر آن را بر روی نمایشگر درون خودرو با رنگی متمایز نشان می‌دهد. اگر خطر جدي ‌باشد، هشدار به صدا در می‌آید و ترمزهای خودرو آماده می‌شوند. 
در نسخه اروپایی این سیستم، یک نورافکن، پرتو ردیاب را به موانع جاندار در جاده می‌تاباند که ندیدن آنها را تقریبا غیرممکن می‌کند. استفاده از این نورافکن در ايالات متحده، نخست باید به تصویب قانونی برسد.

admins بازدید : 326 یکشنبه 07 دی 1393 نظرات (0)

شاید صورت مسئله تفاوتی نداشته باشد و در هر دو مورد مقداری اضافه وزن وجود دارد که با کم کردن میزان کالری دریافتی و افزایش مصرف کالری مشکل حل خواهد شد. اما در واقع افرادی که فقط چند کیلو اضافه وزن دارند، حتی از نظر ساختار عصبی ‌مغز با افرادی که دچار چاقی هستند، تفاوت دارند. در این نوشتار ما به بررسی این تفاوت‌ها و راه حل‌های متناسب می‌پردازیم.
تاکنون چندبار رژیم گرفته‌اید؟ وزن ایده‌آل شما از نظر خودتان چند است و چقدر تلاش کرده‌اید به این وزن برسید؟ فکر می‌کنید وقتی به وزن ایده آلتان برسید، چقدر خوشحال‌تر خواهید بود؟ جواب این سوالات نقش مهمی ‌در رسیدن به وزن ایده‌آل و سلامت جسمی ‌دارد، اما بعد از دهه‌ها مطالعه دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند، باوجود اینکه انگیزه بسیار اهمیت دارد، اما به تنهایی نمی‌تواند در رسیدن به وضعیت سلامت جسمی ‌موثر باشد. 
بگذارید از آموزش رانندگی مثال بزنم. اولین باری را که پشت خودرو نشسته بودید را به خاطر می‌آورید؟ همزمان با گوش سپردن به راهنمایی‌های مربیتان سعی داشتید یاد بگیرید گاز، کلاچ، دنده و ترمز چه کاربردی دارند و چطور می‌توان از آنها برای به حرکت درآوردن خودرو استفاده کرد. از جلسات بعد دیگر نیاز به توضیح مربی ‌نبود. اما آیا با این اوصاف شما رانندگی بلد بودید؟
طبیعتا خیر. در جلسات بعد شروع به تمرین عملی کرده و هربار که می‌خواستید خودرو را روشن کنید به ترتیب کارهایی که برای روشن کردن خودرو لازم می‌دانستید انجام داده و شروع به حرکت می‌کردید. بعد از چند جلسه تمرین این کار آسان‌تر بود، اما باز هم خود را راننده نمی‌دانستید. حال بعد از چند سال رانندگی نگاهی به خود بیندازید. چقدر وقت و انرژی صرف هماهنگ کردن گاز و کلاچ می‌کنید؟
در مورد رژیم‌های لاغری هم چنین قاعده‌ای برقرار است. اولین باری که تصمیم بگیرید از برنامه ثابت غذایی پیروی کنید، اتفاقی که برای شما می‌افتد این است که تمام طول روز ذهنتان مشغول بررسی برنامه خوردن شماست. از صبحی که بیدار می‌شوید و طبق عادت همیشگی قبل از شستن صورت سراغ یخچال می‌رفتید، ذهن شما مشغول وادار کردن شما به تغییر جهت از یخچال به بخش‌های دیگر خانه است. تغییر عادت روزانه آنقدر انرژی نیاز دارد که شاید با رسیدن به اواسط روز بدون آنکه فعالیت سنگینی انجام داده باشید دچار خستگی یا احساس کسلی شوید. 
مغز دو نوع سیستم برای کنترل رفتار دارد. سیستم اول در رفتارهای تمرین نشده و جدید فعال می‌شود بسیار انرژی‌بر بوده و توجه عنصر اصلی در این کارکرد است. وقتی فردی برای اولین بار شروع به تغییر رفتار غذایی می‌کند، برای یاد گرفتن و مهارت در رفتار نیاز به فعال نگه داشتن سیستم توجه دارد. توجه به مقدار غذا در هر وعده، توجه به نحوه انتخاب خوراکی‌ها، توجه به زمان‌بندی هر وعده غذایی و... . اما سیستم دوم که سیستمی خودکار است، همزمان با کمترین خطا انرژی بسیار کمتری هم نیاز دارد، زیرا به توجه نیاز ندارد و از تمرین رفتار در گذشته حاصل شده است. بنابراین بعد از چند هفته تمرین و رعایت برنامه غذایی، راحت‌تر می‌توانيد زمان‌بندی و محدودیت کالری را تنظیم کنید. براین اساس کسانی که بیش از دوماه بتوانند رژیم غذایی خود را نگه دارند، کمتر از سایرین دچار شکست یا عود خواهند شد.
دانشمندان برای توجیه نحوه فعالیت سیستم مغزی کنترل کننده رفتار از مثال ماهیچه استفاده می‌کنند. این دانشمندان سیستم کنترل‌کننده رفتار را مانند ماهیچه‌ای می‌دانند که در برخی افراد به دلایل مختلف ضعیف شده، اما می‌توان با تمرین‌های عملی به بازگشت توانایی‌ها و چه بسا قوی‌تر کردن آن دست یافت. مغز یک فرد چاق مثل ماهیچه‌ای که دچار ناتوانی شده و باید با فیزیوتراپی کارکردهایش را بازیابد، در تشخیص و تنظیم سیستم خوراکی سالم دچار ناتوانی شده و باید با تمرین‌های مداوم می‌تواند کارکردهایش را به دست آورد. 
مثلا می‌توانید با تغییر رفتارهای کوچک مثل صاف نگه داشتن شانه‌ها در طول روز یا حتی تمرین نوشتن با دست مخالف شروع به تقویت این ماهیچه کنید. یکی از روش‌هایی که به کنترل رفتار بسیار کمک می‌کند، توجه به خودِ رفتار است. در تحقیقات اثبات شده ثبت روزانه کالری مصرفی در کاهش آن موثر است. حتی انجام رفتاری مشابه مثل ثبت مخارج روزانه نیز می‌تواند منجر به توانمند شدن شما در کنترل رفتارهایتان از جمله رژیم غذایی شود. 
و نکته جالب‌تر این است که تحقیقات بسیار زیادی اثبات کرده‌اند آگاهی از شیوه عملکرد مغز به افراد در تنظیم رفتارهایشان کمک کرده و عامل موثری در تغییر رفتارهای آسیب‌زننده است. آگاهی از نحوه مصرف انرژی در مغز هنگام تغییر عادت‌ها به شما کمک می‌کند از خودتان انتظار نداشته باشید زمانی که مشغول دادن امتحانات هستيد یا برای مراسم ازدواجتان آماده می‌شوید، شروع به رژیم گرفتن کنید. بنابراین با خوشحالی به شما می‌گویم، مطالعه این نوشته شما را یک قدم به تناسب اندام نزدیک‌تر کرده است.

admins بازدید : 421 یکشنبه 07 دی 1393 نظرات (0)

چیزی شبیه چشم اسماگ1 در زیر ساختار طلایی نیمه شفاف رگه مانند قرارگرفته است. اما آن چشم یک اژدها نیست... به چیزی بسیار کوچک‌تر تعلق دارد: یک قورباغه به اندازه یک فنجان چای است و در ميان درختان جنگل‌های گرمسیری استوايي به خواب نیمروز رفته است!
قورباغه درختی چشم قرمز با نام علمی ‌Agalychnis Callidryas در سراسر جنگل‌هاي آمریکای مرکزی و جزایر واقع در دریای کارائیب زندگی می‌کند. قورباغه درختي چشم قرمز بيشتر روي درختان زندگي مي‌كند و غير سمي است. در طول روز، زمانی که قورباغه در خواب است، یک پوسته طلایی مانند روی چشم‌های او می‌خزد که باعث مي‌شود مقدار کمی ‌نور اجازه عبور داشته باشد تا اگر یک شکارچی نزدیک شود، قورباغه بتواند بیدار شود و چشمان قرمز برآمده خود را نشان دهد و پاهای زردش را آماده كند تا جان خود را نجات دهد.
پلک سوم در جانوران بسياري، از گربه‌ها و کوسه‌ها گرفته تا شترها و خرس‌های قطبی يافت می‌شود. در تمام جانوراني که دارای اين خصوصيت هستند، این پلک اضافی چشم را مرطوب می‌کند، تا به نور اجازه عبور ‌دهد.
سو ایوانز جانورشناس کالج دانشگاهی لندن می‌گوید: "پلک سوم در بسیاری از پستانداران یافت می‌شود، اگرچه ما انسان‌ها از آن بی‌بهره‌ایم. عملکرد اصلی آن پاک کردن سطح چشم است، در قورباغه‌هاي درختي اين عضو در اصل بخشي اصلاح شده از پلک پایینی است و از این‌رو می‌توان گفت قسمتی تغییر یافته از پوست آنها است."

تعداد صفحات : 21

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما بر روی کدام یک از موضوعات سایت باید بیشتر کار شود.
    آمار سایت
  • کل مطالب : 210
  • کل نظرات : 69
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 104
  • آی پی دیروز : 69
  • بازدید امروز : 241
  • باردید دیروز : 869
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,651
  • بازدید ماه : 2,418
  • بازدید سال : 47,399
  • بازدید کلی : 287,447