loading...
تیم سایبری تومور
آخرین ارسال های انجمن
admins بازدید : 267 چهارشنبه 03 دی 1393 نظرات (0)

تاليف و گرد‌آوري: سید غلامرضا حسینی 
رفاه و آسایشی كه بشر امروز از آن برخوردار است، در پرتو دانش، فناوری مدرن، مهندسی و سایر علوم به ویژه فیزیك، شیمی، زيست‌شناسي و رشته‌های مربوط به آنها به دست آمده است.
در مطالعه این رشته‌ها و تقریبا هر رشته دیگر، فرد به دانستن سطح معینی از ریاضیات نیازمند است. بیشترین معلومات ریاضی برای مطالعه در رشته‌های مهندسی، فیزیك و شیمی ‌مورد نیاز می‌باشد. سایر رشته‌ها مانند پزشكی، روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، زيست‌شناسي، كشاورزی، بازرگانی، تجارت، بانكداری و ده‌ها رشته دیگر اگر چه ظاهرا ارتباط زیادی با ریاضیات ندارند- و در حقیقت تا صد سال قبل این رشته‌ها تكیه زیادی بر ریاضیات نداشتند- اما در شكل‌های مدرن و امروزی خود، این رشته‌ها دارای نظريه‌هایی هستند كه درك آنها و كاربردشان دقيقا بستگی به آمار و تكنیك‌های ریاضی دارد.
ریاضیات تنها زبانی است كه پدیده‌های طبیعی جهان هستی را به خوبی توضیح می‌دهد. ریاضیات حتی پدیده‌های اجتماعی -خواه اجتماعات بشری، خواه حتي اجتماعات جانوري- را نیز می‌تواند به خوبی تشریح كند و با ترسیم یک مدل، تغییرات آتی آنها را پیش‌بینی كند.
لوباچفسكی می‌گوید: "هیچ شاخه‌ای از علم ریاضی-هر اندازه هم كه انتزاعی و مجرد باشد- وجود ندارد كه یك روز كاربردی برای آن در توضیح پدیده‌های دنیای واقعی پیدا نشود."
ازكهكشان‌ها و حركت سیارات عظیم به دور خورشید گرفته تا حركت ابرها، بادها، گردبادها و از پرواز فضاپیماهای غول‌پیكر و هواپیماهای عظیم‌الجثه و حركت قطارها، كشتی‌ها و خودروها گرفته تا اُفتادن سیبی از درخت و سقوط قطرات باران و به وجود آمدن رنگین‌كمان و حركت بی‌امان و خستگی‌ناپذیر الكترون‌ها به دور هسته اتم‌ها و فعل و انفعالات شیمیایی كه میلیون‌ها مورد از آن هر لحظه در طبیعت رخ می‌دهد و هرگونه تغییر در هر چیز و هر زمان، همه و همه با كمك مدل‌ها و معادلات ریاضی قابل بررسی هستند.
قسمت عمده فیزیك با زبان ریاضی قابل تشریح و فهم است. نظريه‌های كوانتوم و نسبیت كه قوانین كائنات را تشریح می‌کنند، با زبان ریاضی بیان می‌شوند. 
گالیله می‌گوید: "جهان هستی همواره در برابر دیدگان حیرت‌زده انسان گسترده خواهد ماند و انسان هرگز نمی‌تواند آن را درك كند، مگر این كه زبانی كه این جهان با آن نوشته و توضیح داده شده است، را یاد بگیرد و حروف آن را بشناسد. این چیزی جز ریاضیات نیست و این حروف جز مثلث، دایره و سایر اشكال هندسی چیز دیگری نیستند. بدون این زبان انسان حتی یك كلمه از جهان هستی را نخواهد فهمید و همواره مانند گمشده‌ای است كه در كوچه‌های پر پیچ وخم سرگردان است."
بسیاری از مردم فكر می‌كنند كه فارغ‌التحصیل رشته ریاضی، فقط كارایی آنها در تدریس ریاضیات است، در حالی كه امروزه در غرب، بسیاری از كارفرماها برای استخدام در بخش‌های مختلف سازمان‌ها و نهادهای خود، علاقه‌مند هستند متخصصانی را كه استخدام می‌كنند، دارای معلومات خوبی از ریاضیات نیز باشند، به ویژه قادر به تجزیه و تحلیل مسائل موجود در آن كار و مطابقت دادن آنها با مدل‌های ریاضی و بالاخره حل مسئله باشند.
موارد ذكرشده برخی از دلایلی بودند كه آموختن ریاضیات را در عصر امروز ضروری می‌كنند. اما آموختن ریاضیات یك دلیل دیگر هم دارد و آن این است كه برای بسیاری از انسان‌ها ریاضیات از جذابیت خاصی برخوردار است و آن پی بردن به شگفتی‌ها و اسرار و زیبایی‌هایی است كه این دانش در ذات خود نهفته دارد.

ریاضیات و زندگی
علم، لقمه برگرفتن از سفره طبیعت، و ریاضی زاییده احتیاج و در آغاز مبتنی بر تجربه است. ریاضیات انعكاس دنیای واقعی در ذهن ماست. به عقیده برخي، ریاضیات زیباترین زبان برای توصیف طبیعت و روابط بین پدیده‌های طبیعی است.
سیلوستر می‌گوید: "ریاضیات، مطالعه شباهت‌ها در تفاوت‌ها و مطالعه تفاوت‌ها در شباهت‌هاست."
 علت اساسی موفقیت ریاضیدانان در آفریدن علمی ‌به این زیبایی كه عمیق‌ترین معرفت بشری شمرده می‌شود: سخت‌گیری بدون بخشش كوچك‌ترین خطاها، دركنار روش و معیارهای منطقی آنها به همراه جدیت خلاقیت، به غایت اندیشیدن و نیز بلندپروازی و جسارت شكستن هرچه موجود است.
 به هر قسمت از زندگی كه كنجكاوانه و با دقت بنگریم، اثر مستقیم یا غیرمستقیم ریاضیات را در آن مشاهده می‌كنیم.
 نمونه آن كشف اخیر این مسئله توسط دانشمندان است كه: "یكی از انواع حشرات كه بر روی شاخ و برگ درختان لانه‌سازی می‌كند، روش كارش بر اساس یك فرمول پیچیده ریاضی است."
در حالت كلی ریاضیات، راه‌های متعددی برای باز شدن فكر در اختیار ما قرار داده كه از مهم‌ترین آنها مطالعه ریاضیات در شاخه تركیبیات است.
ریاضیات به ما كمك می‌كند تا مشكلات و موضوعات زندگی را بهتر و راحت تر تجزیه و تحلیل‌ كنیم. آمارهای جهانی نشان می‌دهد، طلاق در خانواده‌هایی كه حداقل یكی از همسران، ریاضی خوانده است، درمقایسه با سایر خانواده‌ها بسیار كمتر است.

ریاضیات و علوم
اكثر ریاضیدانان به گونه‌ای طبیعت‌شناس هستند یا این كه هم فیزیكدان و هم ریاضیدان هستند. یعنی فیزیكدانان برای حل مشكلی از طبیعت یا بررسی مسائل طبیعی به ریاضیات رجوع می‌کنند.
بنابراین با ابزار ریاضی و ذهن خلاق فیزیكی می‌توان پرده از خیلی مبهمات و مجهولات برداشت و ریاضی فیزیكی شد و به كشف‌های بزرگی دست یافت كه الگوی دانشمندان هم این بوده است.
پس علوم مختلف به هم تنیده شده و مكمل‌های يكدیگرند، رشد یكی به دیگری وابسته است و لزوم پیشرفت در یك شاخه از علم، پیشرفت در شاخه‌ای دیگر هم هست. مثال‌های زیر این مسئله را برای ما روشن‌تر می‌كند. 
كارل فریدریك گوس (1855-1777) روی نقشه‌های جغرافیایی كار می‌كرد. با روش گوس توانستند بسیاری از نقشه‌های جغرافیایی را در نقشه‌برداری اصلاح كنند.
 ولی این روش كه برای تهیه و تصحیح نقشه‌های جغرافیایی در نظرگرفته شده بود، برای حل مسئله حركت آب در اطراف یك جسم و یا حركت هوا در اطراف بال هواپیما هم به كارگرفته شد.
بنابراین ریاضیات سال‌ها ازصنعت جلوتر است و انسان می‌تواند با کمک ریاضیات مسئله‌های پیچیده صنعت را حل كند. با استفاده از یك نظریه ریاضی كه قبلا كشف شده بود توانستند مسئله‌های عملی مهمی ‌را حل كنند.
جیمز كلارك ماكسول (1879-1831) فیزیكدان انگلیسی، قانون نوسان‌های الكترومغناطیسی را به یاری معادله‌های ریاضی بیان كرد، او با روش ریاضی نتیجه گرفت و ثابت كرد، موج‌های الكترومغناطیسی با سرعتی نزدیك به سرعت نور منتشر می‌شوند.
در ضمن ماكسول تاكیدكرد در طبیعت به جز موج‌های كوتاه، موج‌های الكترومغناطیسی بلند هم وجود دارند. پیش‌بینی ماكسول به حقیقت پیوست و 25 سال بعد، موج‌های رادیویی كشف شدند.

 

زیبایی‌شناسی ریاضی
علاقه به هنر و توجه به زیبایی‌های طبیعت و زندگی یكی از جنبه‌های شخصیت انسانی را تشكیل می‌دهد، و این علاقه را می‌توان از همان سال‌های نخست تحصیل، شكل داد و تقویت كرد. 
درس‌های ریاضی می‌تواند نقش عمده‌ای در شكوفایی زیبایی‌شناسی داشته باشد، معلم باتجربه می‌تواند از هر فرصتی برای تقویت درك هنری دانش‌آموزان استفاده كند وظرافت بیش‌تری به روحیه زیبایی‌شناسی آنها بدهد.
كودكان ونوجوانان هر چیز جالب را دوست دارند، و در ریاضیات، موضوعات جالب و زیبا فراوان است. ریاضیات دانشی است منطقی، دقیق و قانع كننده و همه بخش‌های آن، مثل حلقه‌های زنجیر به هم پیوسته‌اند.
سرچشمه تاثیر احساسی و هنری ریاضیات را، باید در قطعی بودن نتیجه‌گیری‌ها و عام بودن كاربرد‌های آن و همچنین، در كامل بودن زبان ریاضیات، در مسئله‌های معمایی و سرگرم‌كننده، جست‌وجو كرد.

منبع : دانشمند

admins بازدید : 440 یکشنبه 30 آذر 1393 نظرات (0)

با سلام .

تیم سایبری تومور در جهت اهداف شیطانی آمریکا کاریکاتور و تایپو گرافی و پوستر هایی آماده کرده است . 

که این طرح ها و پوستر ها را میتوانید در زیر ببینید . 

جهت دیدن در اندازه اصلی روی تصویر کلیک کنید .

1. پوستر هدف آمریکا ( طراحی شده توسط تیم سایبری تومور )

 

پوستر هدف آمریکا

2.کاریکاتور ماهواره و جنگ نرم ( طارحی شده توسط تیم سایبری تومور )

کاریکاتور

 

3. مجسمه شیطان

 

مجسمه شیطان

 

 

admins بازدید : 290 پنجشنبه 27 آذر 1393 نظرات (0)

زمین یک قمر دارد و این قمر در حالی که خود به دور خورشید می چرخد؛ به دور زمین می چرخد .اگرچه حجم ماه فقط۱/۵.حجم زمین و جرم آن ۱/۸۱جرم زمین است ؛تاثیرش بر زمین ؛شایسته اعتنای بیشتری است . جزو مد اقیا نوس ها نمونه ای از اثرات ماه بر زمین است . از اثرات دیگر ماه بر زمین ثابت نگه داشتن محور زمین می باشد

نزدیک بودن ماه به زمین مطالعه آن را از نخستین روزهای پیدایش نجوم امکان پذیر کرده است . فاصله متوسط آن فقط ۶۰ برابر شعاع زمین است

البته بخشی از اطلا عات ما با کمک تلسکوپ بدست آمده است ؛ولی بخش زیادی از انچه می دانیم از مشاهده با چشم غیر مسلح است .مانند اینکه ماه هر ماهه دور کاملی از حالت های مختلف –ازماهنوتاحلالوتربیعرادرآسمانطیمیکند . وهمچنیناینکههمانمسیریرادرآسمان طی می کند که خورشید طی می کند

این تحقیق با این فرض آغاز می شود که ماه برای ما اهمیت حیاتی دارد و نبود یا دور شدن آن از زمین می تواند با عث نابودی ما شود . در واقع زمین از محور خود خارج شده و دیگر تغییر فصول ؛آمدن بهار و باز شدن گلها را نخواهیم داشت

 

 

admins بازدید : 319 پنجشنبه 27 آذر 1393 نظرات (1)

دو کمپانی اپل و سامسونگ ماه نوامبر در دادگاه حاضر شده تا قاضی دوباره میزان خسارتی که سامسونگ باید به اپل بپردازد را دوباره محاسبه کنند

بعد از گناهکار شناخته شدن سامسونگ در نقض قوانین حق ثبت اپل، دادگاه به سامسونگ دستور پرداخت یک میلیارد دلار و ۵۰ میلیون دلار داد.

سپس در دوم مارس ۲۰۱۳ قاضی کوه اعلام کرد هیئت منصفه در محاسبه میزان خسارت اشتباه محاسباتی کرده و رقم خسارت به ۶۰۰ میلیون دلار می رسد.

دادگاه ۱۲ نوامبر ۲۰۱۳ در این باره تصمیم نهایی را خواهد گرفت.

قبل از دادگاه جدید اپل تعیین خسارت جدید توسط کارشناسان خود را روی ۱۴ محصول سامسونگ که نقض ثبت اختراع کرده را انجام خواهد داد تا در روز دادگاه مطرح کند.

روز ۲۳ آگوست نیز سامسونگ می تواند اظهار نظر حقوقی خود را در این زمینه برای پیش دادگاه ماه اکتبر اعلام نماید.

البته قاضی کوه گفته ترجیح می دهد تعیین خسارت بر مبنای اطلاعات قدیمی و بر مبنای اطلاعات جولای ۲۰۱۲ باشد.

سامسونگ ممکن است با اطلاعات جدید مجبور به پرداخت خسارت بیشتر نیز گردد.

به هر حال بر پیچیدگی های این پرونده حقوقی افزوده شده وداستان  اپل و سامسونگ در دادگاه به ماراتن حقوقی مبدل شده است.

 

 

admins بازدید : 317 سه شنبه 25 آذر 1393 نظرات (0)

با سلام .

به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی تیم سایبری تومور صفحات ورودی تهیه کرده است . شما میتوانید این کد را در زیر بدون هیچ امضاعی دریافت کنید .

شماره 1

 

 

کلیک کنید

شماره 2

کلیک کنید

شماره 3

کلیک کنید

شماره 4

کلیک کنید

شماره 5

کلیک کنید

شماره 6

کلیک کنید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

admins بازدید : 334 دوشنبه 24 آذر 1393 نظرات (1)

به نام خدا

دوستان بابت دیر آپدیت شدن سایت بسیار شرمنده هستم . 

امروز براتون یک طرح بسیار زیبا و حرفه ای تهیه کردم .

این طرح مختص به اربعین حسینی است . فرمت طرح RGB است با اندازه 2000*2500 است .

پیش نمایش طرح رو بالا میتوانید ببینید .

برای دانلود کلیک کنید

admins بازدید : 253 چهارشنبه 12 آذر 1393 نظرات (1)

روفوس کوف ساعت هوشمندی شده است که ظاهر متفاوتی با دیگر محصوالت مشابه دارد. این ساعت جدید از یک صحفه نمایش 3 اینچی، میکروفون داخلی، دوربین، بلندگو، جی.پی.اس، مرورگروب، کنترل توسط صدا و قابلیت اتصال به پلی استور گوگل را دارد. اما این ساعت فراتر از یک ساعت هوشمند معمولی عمل می کند، به طوری که قادر است از طریق بلوتوث به تلفن های هوشمند اندروئیدی یا اپل متصل شده و تبدیل به یک برقرار کننده تماس های صوتی و یا ارسال کننده پیام های متنی شود. این ساعت هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروئیداست. یکی از قابلیت های این ساعت هوشمند زمانی است که در منطقه ای قرار دارید کهبه احاظ آنتن دهی گوشی شما بک نقطه کور به حساب می آید یا زمانی که شارژ گوشی شما تمام می شود و موفق به کار کردن اب تلفن همراه خود نمی شوید. در این حالت با اتصال این ساعت به شبکه های بی سیم می توان از این قابلیت ساعت هوشمند بهره جست. 

admins بازدید : 197 چهارشنبه 12 آذر 1393 نظرات (0)

اگر یکی از استفاده‌کنندگان اینترنت پر سرعت باشید، به احتمال زیاد با کلمه "وای فای" آشنا هستید. این فناوري به شما دسترسی به اینترنت پر سرعت، توسط امواج  را می‌دهد. به وسیله یک گیرنده "وای فای"  -که اغلب گوشی‌های هوشمند و رايانه‌ها هستند- به شبکه متصل می‌شوید و پا به دنیای وب می‌گذارید. حال اگر وسیله یا مکانی کانون امواج وای فای قرار گیرد، به آن "وای فای هات اسپات" می‌گویند. 
بدین‌معنی که آن وسیله یا مکان به دستگاه‌ها و گیرنده‌های دیگر امواج وای فای می‌فرستد و شبکه را با آنها به اشتراک می‌گذارد.
دانشمندان معتقدند که امواج اینترنت را می‌توان تا 359هزار کیلومتر از سطح زمین به فضا فرستاد و برعكس. بررسی محققان ناسا و دانشگاه ام.آي.تي نشان داده است، کاوشگرانی که به ماه فرستاده می‌شوند، می‌توانند با استفاده از امواج وای فای با سرعت بسیار زیاد تحقیقات و عکس‌های خود را به مرکز کنترل زمین بفرستند. این گروه تحقیقاتی یافته‌های خود را در همايش فناوری لیزر CLEO واقع در کالیفرنیا در تاریخ 9 ژوئن ارائه داده‌اند.
بر اساس این طرح از کره ماه به عنوان وای فای هات اسپات استفاده می‌شود که با این عمل می‌توان از زمین توسط گیرنده‌های امواج به این کانون متصل شد و اطلاعات را از ماه به زمین و برعكس منتقل کرد. 
اما سوال اینجاست که چگونه این  فناوري کار می کند؟
دانشمندان چهار تلسکوپ جداگانه روی زمین در شهر نیو مکزیکو نصب کرده‌اند. این تلسکوپ‌ها امواج به اصطلاح “uplink” را به ماهواره‌ای که به دور ماه در گردش است، می‌فرستند. قطر هر کدام از این تلسکوپ‌ها شش اینچ است و اطلاعات را به شکل رمزی توسط پرتوهای فروسرخ به ماهواره مورد نظر می‌رسانند. هنگامی که این امواج به اتمسفر می‌رسند، شکسته می‌شوند و از مسیر خود منحرف می‌شوند. ولی حتی با این انحراف مسیر هم حداقل یکی از تلسکوپ‌ها می‌تواند با ماهواره تعامل داشته باشد و به همین منظور است که چهار تلسکوپ مجزا همزمان اطلاعات را می‌فرستند.
سرعت انتقال اطلاعات از زمین به ماه حداقل 5/19مگابایت بر ثانیه و دریافت اطلاعات از ماه با سرعت باور نکردنی 622 مگابیت بر ثانیه تخمین زده شده است که این سرعت چهار هزار برابر بیشتر از سرعت امواج رادیویی است.
پس اگر دوستانی دارید که با  اسپيس ايكس به ماه می‌روند، می‌توانند عکس‌های خود را برای شما بفرستند ولی قبل از آن باید رمز ماه را بیابید!

admins بازدید : 258 یکشنبه 09 آذر 1393 نظرات (1)

عباس زمانه

هی اوباما ...

هی جان کری ...

هی بنیامین نتانیاهو ...

هی داعشی ها ...

هی عرب ها ...

هی غربی ها ...

شما اگه تو فیلماتون آرنولد و سیلوستر استلیونین و ... میان ده نفر رو یه جا میکشن ما یه نفر داریم واقعی این کار رو میکنه .

شما اگه تو فیلماتون کسی رو دارین که خیلی به رئیسشون وفادارن ما واقعیش رو داریم .

سرش رو برای ولی امرش میده ...

هر نفسش توی وجودتون ترس میندازه ...

توی جنگ صفین امام علی یک جوان سیزده ساله رو برای جنگیدن فرستاد ابوشتاء قرار بود با این نوجوان بجنگد . اما ابوشتاء گفت که من دلاور عرب هستم برایم زشته که با این بچه بجنگم پس نه فرزندش را به میدان فرستاد نوجوان سیزده ساله همه فرزندان ابوشتاء را به درک واصل کرد . ابوشتاء خودش برای انتقام پسرانش به میدان آمد اما این نوجوان با یک ضربه شمشیر ابوشتاء را هم به درک واصل کرد این نوجوان حضرت عباس بود کسی که اگر در کربلا دست به شمشیر می کرد لشکر یزید وجود نداشت کسی که تا خودش را در جنگ معرفی می کرد نیمی از سپاه دشمن فرار میکردند کسی که جانشین قدرت علی است ...

قاسم سلیمانی کسی بود که زمانی که 320 داعشی وحشی را دید با 20 نفر از نیرو های خودش تمام آن ها را بدون هیچ زخمی نابود کرد بعد با کت و شلوار بالای سر یکی از اون ها رفت و گفت : همانطوری که میبینی لباس جنگی رو بر نکردم وای بر شما اگر رهبرم دستور بدهد لباس نظامی بپوشم .

این رفتار شما را یاد کدام شخصیت دینی میندازد ؟

عباس بن علی بن ابی طالب برادر با وفای امام حسین ( ع ) به درجه ای از معرفت رسیده بود که در کربلا فقط حرفه حسین را میشنید .

حال اینجا حسین بن علی  رهبرم سید علی است و قاسم سلیمانی برادرش عباس است .

حاج قاسم به عراق رفته به شما قول میدهم که تا دستان جانباز رهبرمون  بالا است حاج قاسم فقط صحبت ایشان را می شنود و کشورمان در امان است .

آمریکا برای سر و قتل این سرلشکر جایزه تایین کرده است .

هفته نامه news week  در شماره های اخیر خود تیتر را به سردار قاسم سلیمانی اختصاص داده است و ایشان را اینطور توضیح داده است : ( اول با آمریکا جنگید ، الآن در حال له کردن داعش است ) و ایشان را به این اسم معرفی کرده است ( الهی انتقام )

 

حاج  قاسم عباس زمانه برایت آرزوی سلامتی میکنم .

منبع : تیم سایبری تومور

تعداد صفحات : 21

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما بر روی کدام یک از موضوعات سایت باید بیشتر کار شود.
    آمار سایت
  • کل مطالب : 210
  • کل نظرات : 69
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 75
  • آی پی دیروز : 69
  • بازدید امروز : 200
  • باردید دیروز : 869
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,610
  • بازدید ماه : 2,377
  • بازدید سال : 47,358
  • بازدید کلی : 287,406