loading...
تیم سایبری تومور
آخرین ارسال های انجمن
admins بازدید : 349 یکشنبه 03 بهمن 1395 نظرات (2)

پوست پرتقال به همراه لایه سفیدرنگ زیر آن مملو از انواع ویتامین ها و مواد مغذی است. پوست خام پرتقال حاوی ۱.۵ گرم پروتئین و منبع غنی پتاسیم، کلسیم، ریبوفلاوین، ویتامین C و A می باشد. پوست پرتقال همچنین حاوی آنتی اکسیدان های فلاوونوئید بوده که می تواند به کاهش سطح کلسترول کمک کند. همچنین آنتی اکسیدان های موجود در آن همچون هیستامین عمل کرده و برای افراد مبتلا به آلرژی و در کل سلامت ریه مفید است.

درمان سرفه، سرماخوردگی و تسکین استرس برخی از خواص درمانی دمنوش پوست پرتقال هستند.

 

مدت‌های مدیدی است که در طب سنتی از خواص درمانی این جوشانده بر ای تقویت سیستم ایمنی بدن و سیستم اعصاب استفاده می‌شود.

 

دمنوش پوست پرتقال دارای خواص ضد میکروبی، ضد ویروسی، ضد باکتری و نیز ضد التهابی است.

 

پوست پرتقال دارای بافتی چرمی شکل بوده و حاوی غدد روغنی فراوانی است و قرن‌های بسیاری است که از پوست این میوه و دیگر مرکبات در موارد پزشکی استفاده می‌شود.

 

محققان می‌گویند پوست پرتقال مرکز تجمع بسیاری از خواص از جمله خواص آنتی‌اکسیدانی و آنزیم‌های اساسی است که در خود پرتقال کمتر وجود دارد.

 

از پوست پرتقال برای مصارف آشپزی هم استفاده می‌شود. از پوست خوش طعم این میوه در تهیه کیک‌ها و شیرینی‌جات و نیز نان‌ها و موارد بسیاری دیگر استفاده می‌شود.

 

پوست پرتقال دارای ویتامین‌های C و B1 و فولیک اسید، فلاوونوئید، آلفاکاروتن و بتاکاروتن است.

 

منبع++

admins بازدید : 420 یکشنبه 03 بهمن 1395 نظرات (0)

در خصوص پیدایش سیارک‌ها باور بر این است که برخی از سیارک‌هایی که ما در کمربند سیارک‌ها (که بین مدار مریخ و مشتری‌اند) می‌شناسیم، و قطری حدود ۱۲۰ کیلومتر به بالا دارند، همانند سایر سیارات شروع به شکل گرفتن کرده‌اند. اما از آن‌جایی که در مسیرشان ماده به اندازه‌ی کافی وجود نداشته که با آن‌ها برخورد کند، به حد کافی بزرگ و پرجرم نشده‌اند. به همین علت کوچک باقی مانده‌اند و گرانششان آن‌قدر نبوده است که بتوانند مابقی اجرام را از مسیرشان پاک نمایند. مثل سرس یا وستا که نتوانستند به حد کافی بزرگ شوند که همین دلیل به آن‌ها سیارات کوتوله می‌گویند، هرچند بعضی‌ها هنوز آن دو (و به خصوص وستا) را جزو سیارک‌ها به حساب می‌آورند.

 

اما اغلبسیارک‌ها کروی نیستند و چند نظریه‌‌ی درباره‌ی چگونگی پیدایش آنها مطرح است. در فرضیه‌ی نخست گفته می‌شود که سیارک‌ها از متلاشی شدن سیاره‌ای که قبلاً در آنجا وجود داشته به وجود آمده‌اند. و نظریه‌ای دیگری معتقد است که آن‌ها خرده سیارات اولیه بوده‌اند که از ابتدا وجود داشته‌اند و به خاطر تشدید مداری با سیاره‌ی مشتری در همان‌جا باقی‌ مانده‌اند. جالب است بدانید بعد از این‌که مشتری به این جرم کنونی خودش رسید تقریباً ۹۹ درصد چیزهایی که در آن مدار وجود داشت را به بیرون پرتاب کرد و چیزی‌‌هایی که ما اکنون در آن‌جا می‌بینیم تنها یک درصد از آن چیزی است که قبلاً در آن‌جا وجود داشته که به علت تشدید مداری مشتری در آ‌ن‌جا باقی مانده‌اند.

 پس به طور خلاصه می‌توان گفت که شکل‌گیری سیارات‌ و سیارک‌ها از برخی موارد شبیه به هم‌اند، به جز این مورد که سیارک‌ها می‌توانند در اثر برخورد دو سیاره به هم و یا متلاشی شدن یک سیاره نیز به‌وجود آمده‌ باشند.

مروزه جستجو برای حیات در سیارات فراخورشیدی و یافتن زندگی در خارج از کره زمین به یکی  از داغ ترین و مهمترین مباحث اخترشناسی تبدیل شده است. ما حقیقتاً در محدوده زمانیه بسیار مهمی برای تحقیق پیرامون سیارات فراخورشیدی قرار گرفته ایم. تنها 18 سال قبل بود که اولین سیاره در خارج از منظومه شمسی ما کشف شد و 15 سال قبل وجود یکی از آنها در اطراف ستاره میزبان به اثبات رسید. علاوه بر این هر روزه نشانه های جدیدی از وجود اتمسفر و شرایط حیات در بسیاری از این سیارات بدست می آید که این  نشانه ها با سرعت چشمگیری در حال افزایش می باشند. حجم این داده ها به اندازه ای زیاد است که اخترشناسان را قادر ساخته تا حتی درباره چگونگی تشکیل و پیدایش این سیارات نیز نظریات قابل قبول و استنتاج هایی را ارائه دهند.

بطور کلی ، دو روش برای تشکیل سیارات وجود دارد. اولین روش از طریق بهم پیوستگی است که در آن ستاره و سیاره از فروپاشی گرانشی مستقل از یکدیگر تشکیل می شوند اما بحدی نزدیک هم هستند که نیروی جاذبه متقابل آنها را در مدار به هم می پیوندد.

 

 منبع: +

 

admins بازدید : 593 یکشنبه 03 بهمن 1395 نظرات (0)

 برای تقویت حافظه تمرکز حواس داشته باشید. تمرکز، یعنی توجه، دقت اختصاصی و منحصر به فرد، درباره یک شی‏ء، یک هدف، یا یک موضوع.از راه‌های مفید در تقویت حافظه و ورزش دادن آن، حفظ کلمات (خواندن موثر) است.

 

خوب مشاهده کردن هم کمک بزرگی می کند. آیا تابه حال اندیشیده اید که چرا به سادگی نقشه ایتالیا را به خاطر می‏آورید؛ اما به دشواری می‏توانید شکل سرزمین‏های انگلیس یا فنلاند را به یاد آورید؟ جواب اینست که از کودکی آموخته اید ایتالیا شبیه یک چکمه است. یادتان باشد که از قدرت تصویر ذهنی خود بیشتر استفاده کنید! متخصصان حافظه می‏گویند: هر چه به تصویر درآید، به سادگی در خاطر سپرده می‏شود.

پیامبر( ص) دراین باره می فرمایند:

دانش گنجینه ‏هایى دارد و كـلـیدهاى آن پرسش است؛ پس ، خدایتان رحمت كند، بپرسید ، كه با این كار چهار نفر اجر مى ‏یابند: پرسشگر ، پاسخگو ، شنونده و دوستدار آنان .(تحف العقول : 41 منتخب میزان الحكمة : 260)

 امام صادق(ع) نیزمی فرماید: حكایت و بدبختى مردم براى اینست كه نمى‏پرسند. (كافى، ج‏1، ص‏40)

 آیا با خوردن غذاهای مختلف می‌توانیم حافظه‌مان را تقویت کنیم؟ چه موادی باعث تقویت حافظه می‌شوند؟ درست است كه با گرسنه‌شدن قدرت تمرکز و حافظه‌مان کم می‌شود؟ آیا چاقی یا لاغری هم در میزان حافظه موثر است؟ بهترین وعده‌ای که قدرت تمرکز را در انسان بالا می‌برد، کدام است؟

آیا با خوردن غذاهای مختلف می‌توانیم حافظه‌مان را تقویت کنیم؟ چه موادی باعث تقویت حافظه می‌شوند؟ درست است كه با گرسنه‌شدن قدرت تمرکز و حافظه‌مان کم می‌شود؟ آیا چاقی یا لاغری هم در میزان حافظه موثر است؟ بهترین وعده‌ای که قدرت تمرکز را در انسان بالا می‌برد، کدام است؟

واقعا نوع تغذیه می‌تواند روی حافظه ما تاثیر مثبت یا منفی بگذارد؟

در این رابطه گفت‌وگویی با دکتر سیدعلی کشاورز، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و مدیرگروه تغذیه دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام دادیم که می‌خوانید:

 

 آیا با خوردن غذاهای مختلف می‌توانیم حافظه‌مان را تقویت کنیم؟

بله، تغذیه به روش‌های مختلف روی حافظه انسان تاثیر می‌گذارد.

 

چه موادی باعث تقویت حافظه می‌شوند؟

ماهی به علت داشتن چربی امگا3، گوشت‌ قرمز و گوشت انواع پرندگان به دلیل داشتن آهن، ویتامین CC موجود در میوه‌ها و سبزیجاتی مانند مرکبات، توت‌فرنگی، گریپ‌فروت، انار، گوجه‌فرنگی، کلم بروکلی، هویج و سویا به علت تاثیر آن در بهبود عملکرد سلول‌های عصبی، ویتامین‌های گروه B به‌ویژه B6 و B12 و تیامین که در مخمر، جوانه‌ گندم، برنج قهوه‌ای، دانه‌ سویا، جوی دوسر، عدس،تخمه‌ آفتابگردان و گردو وجود دارند، روی که منبع آن گوشت، جگر، غلات سبوس‌دار، محصولات سویا، لوبیای خشک، تخم‌مرغ، پنیر، حبوبات و سبزیجات سبز تیره و زرد است و ید که بر عملکرد  غده تیرویید اثر می‌گذارد.

 

امگا3 چطور باعث افزایش حافظه می‌شود؟

اسید‌های چرب امگا 3، باعث حفاظت غشای خارجی سلول‌های عصبی می‌شوند و مغز انسان می‌تواند فعالیت‌های خود را بهتر انجام دهد.

 

منبع:+++

admins بازدید : 584 شنبه 25 دی 1395 نظرات (0)

زيتون درختچه اي است به ارتفاع تقريبا سه متر ولي هنگاميكه در شرايط مساعد پرورش مي يابد ارتفاع آن حدود 1مترو قطر تنه اش به 3 متر ميرسد. چوب درخت زيتون بسيار سخت و مقاوم است  . رنگ آن زرد است كه خطوطي قهوه اي رنگ در آن وجود دارد .

 

 

 

از چوب زيتون براي تهيه اشياء چوبي ظريف استفاده مي شود . برگهاي آن سبز رنگ ، بيضوي و  دراز و بوضع متقابل يكديگر بر روي ساقه قرار گرفته اند .

نحوه استفاده : به عنوان سالاد و جانشین غذا استفاده میگردد و خواص بسیار زیادی دارد که در زیر به آن اشاره خواهد شد :
خواص : زیتون Olive
نام علمی Olea europaea
گیاه شناسی
زیتون درختچه ای است به ارتفاع تقریبا سه متر ولی هنگامیکه در شرایط مساعد پرورش می یابد ارتفاع آن حدود 12متر و قطر تنه اش به 3 متر میرسد .
چوب درخت زیتون بسیار سخت و مقاوم است . رنگ آن زرد است که خطوطی قهوه ای رنگ در آن وجود دارد . از چوب زیتون برای تهیه اشیاء چوبی ظریف استفاده می شود . برگهای آن سبز رنگ ، بیضوی و دراز و بوضع  متقابل یکدیگر بر روی ساقه قرار گرفته اند ...

منشاء درخت زیتون احتمالا منطقه مدیترانه بوده و از آنجا به نقاط دیگر دنیا راه یافته است .
زیتون معمولا در اوائل تابستان شروع به گل دادن می کند و میوه آن کم کم ظاهر می شود . در اواخر تابستان میوه آن به ثمر می رسد . در این هنگام زیتون سبز است و بتدریج تبدیل به بنفش و قهوه ای و  سپس سیاه می شود بطوریکه در اواخر پائیز که موقع برداشت میوه است رنگ آن بکلی تیره است .

admins بازدید : 331 شنبه 25 دی 1395 نظرات (0)

بررسی خود ارضایی از نقطه نظر علمی
فروید، "پدر" علم روانکاوی، بر این باور است که برقراری رابطه جنـسی در انسان از دو خـواستگاه متفاوت نشات می گیرد. رویـکرد اولـیه غـریزی یـا فیزیـولوژیـک اسـت و دیـگری پـی آمد مـاهیـت نفسانی-عـاطفی انسـان ـاست.

 

با در نظر گرفتن دیـدگاه فیـزیولوژیک، رابطه ی جنسی در نتیجه رشـد ویژگی های ابتدایی جنسی در افراد ایجاد می شود. به عبارت دیگر انسان ها زمانی که از نظر جسمی به رشد کافی میرسند، آمـادگی بـرقرای ارتبـاط جنسی را پیدا می کنند. (این دوران که بلوغ نام دارد، در خانم ها در سن 18 سالگی و در آقایون در سن 21 سالگی به آخرین مرحله ی خود می رسد.)


در طول 7 سـال ابتـدایی زنـدگی، نیروی جنسی در یک پسر
بچه در تمام قسمت های بدن او توزیع می شود. از 7 تا 14 سالگی، نیروی جنسی به اعضای جنسی منتقل می گردد ( در آقایون بیضه ها و در خانم ها تخمدان) در این زمان تفاوت های ظاهری میان جنس مذکر و مونث پدید می آید.


در مردان استخوان ها قدری درشت تر شده و بدن عضلانی تر می شود، و به تدریج تن صدای آنها تغییر پیدا می کند. البته باید توجه داشت که این تغییرات با گذر زمان تکمیل می شوند. شروع این تغییرات حاکی از ابتدای سن بلوغ است. پس از آن منی و به مثابه آن اسپرم تولید می شود، ولی اسپرم ها در این زمان به بلوغ کامل نرسیده اند. بر اساس پژوهش های پزشکی، محققین بر این باورند که اسپرم ها در سن 18 سالگی شروع به بالغ شدن می کنند و در سن 21 سالگی مرحله ی بلوغ آنها تکامل پیدا می کند. در این زمان رشد بیضه ها و غدد مترشحه داخلی بدن نیز به آخرین حد خود می رسد.


ارتباط میان غدد جنسی و غدد درون ریز
در ارگانیسم بدن انسان 7 غده مترشحه داخلی وجود دارد. هر یک از این غدد هورمون های متفاوتی را ترشح می کنند که پیام های مختلفی را به اعضای دیگر منتقل میسازند. این غدد مسئول تنظیم و تعدیل عملکردهای مختلف بدن از جمله رشد، فشار خون، دمای بدن، میزان کلسیم، شکر، فسفر، و از همه مهمتر عملکرد جنسی افراد هستند.

 

زمانی که هر یک از این غدد به نحوی قادر به نشان دادن واکنش درست از خود نباشند، بدن ممکن است با انواع و اقسام مختلف اختلالات مواجه شود. به همین دلیل است که برخی از افرادی که در غدد خود با اختلال روبرو می شوند، باید با استفاده از هورمون های مصنوعی نیازهای بدن خود را مرتفع سازند.


مهمترین غده درون ریز، غده هیپوفیز نام دارد. این غده توانایی آن را دارد که به کل غدد درون ریز شدت و یا کسرت عمل وارد کند. غده ی هیپوفیز همچنین از جمله مهمترین غده های جنسی نیز محسوب می شود.
غده معروف هیپوفیز که محور اصلی کنترل فعالیت های بیضه ای/تخمدانی است، کنترل کلیه ی تنظیمات جنسی در بدن خانم ها و آقایون را به عهده دارد.
در مردان این غده فعالیت های جنسی خود را از زمان بلوغ -یعنی درست وقتی که هورمونهایی را به منظور تحریک اعضای جنسی به خون می فرستد- کار خود را شروع می کند.


در خانم ها هم غده ی هیپوفیز در دوران بلوغ با ایجاد هورمون هایی که سبب تخمک گذاری در تخمدان ها می شوند، کار خود را شروع می کند. هر یک از تخمک ها حاوی هورمون های جنسی زنانه هستند که سبب ایجاد و گسترش خصوصیات زنانه در بانوان می شوند.
همه ی انسان ها در تمام طول زندگی خود دائماً در حال انتقال و تغییر شکل انرژی هستند. همه چیز در زندگی انسان ها شروع و پایانی دارد و رابطه جنسی نیز از این امر مستثنی نخواهد بود.


اندام های جنسی انرژی را تولید می کنند که باعث ایجاد تمایلات و گرایش های جنسی در افراد می شود؛ اما به منظور تولید یک چنین انرژیی، اندام های جنسی باید از منبع ذهنی تغذیه شوند. افکار و تصورات جنسی به عنوان مواد اولیه ی تولید اسپرم و انرژی جنسی محسوب می شوند.
زندگی یک انسان از تلفیق یک اسپرم با تخمک شکل می گیرد. تنها یک اسپرماتوزوئید (نطفه) این توانایی را دارد که یک انسان جدید خلق نماید. گفته می شود که در هر بار انزال، مردها چیزی در حدود میلیون ها اسپرم از دست می دهند.


در یک زمین کشاورزی زمانی که کشاورز تصمیم می گیرد دانه بکارد، بهترین انواع دانه ها را انتخاب می کند، زمین را به خوبی شخم می زند، و دو تا سه دانه می کارد –و نه میلیونها- و زمانیکه این دانه ها بزرگ شده و رشد کردند، از آنها استفاده کرده میوه هایشان را میخورد و زندگی می کند.


به عنوان مثال یک درخت لیمو را در نظر بگیرید. این درخت زمانی به مرحله تکامل خود می رسد که بتواند میوه های رسیده ی لیمو پرورش دهد. اما اگر کسی به این امر توجه نداشته باشد و میوه ها را پیش از رسیده شدن کامل از درخت بچیند، با این کار خود به رشد درخت صدمه وارد کرده و اجازه نمی دهد که درخت به رشد و تکامل نهایی خود برسد.

 

admins بازدید : 512 شنبه 25 دی 1395 نظرات (0)

.پسته رژیم غذایی سالمی برای قلب است که نمودار احتمال بیماری های قلبی عروقی را در انسان کاهش می دهد. پسته غنی از آنتی اکسیدان لوتین است.

 

پسته،عضو ثابت آجیل با وجود جثه کوچک خود سرشار از منابع مفید و مغذی برای سلامتی انسان است.در ادامه خواص مفید و داروییاین میوه به همراه مضرات آن را بررسی خواهیم کرد.

در مطالعات اخیر که در دانشگاه دولتی پنسیلوانیا انجام شده است پی بردند که خوردن روزانه چند مغز پسته (که دارای ترکیبات سالم و رژیم کم چربی است) منجر به کاهش قابل توجه سطح کلسترول LDL یا کلسترول بد خون می شود. کاهش سطح کلسترول بد به معنای باز ماندن شریان های بدن و انجام کامل عمل خون رسانی قلب می شود.


نقل قول از تحقیقات دکتر پنی کریس - اترتون: «در مطالعات ما نشان داده شد پسته رژیم غذایی سالمی برای قلب است که نمودار احتمال بیماری های قلبی عروقی را در انسان کاهش می دهد. پسته غنی از آنتی اکسیدان لوتین است. لوتین معمولاً در سبزیجات سبز رنگ و میوه های رنگ روشن یافت می شود. پسته در بین آجیل های دیگر در سطح غذایی بالاتری قرار دارد. لوتین پسته از کلسترولی که باعث بسته شدن شریانها می شود، جلوگیری می کند.» حتی در مطالعه ای مقدار پسته خورده شده توسط داوطلبان را افزایش دادند که آزمایش آنها نتیجه بهتری را نشان داد.

admins بازدید : 455 شنبه 25 دی 1395 نظرات (0)

پژوهشگران با توجه به بررسی های اجتماعی اخیر خود دریافتند که روابط اجتماعی چهره به چهره با دوستان و یا خانواده نسبت به تماس های تلفنی و ارسال ایمیل، اثر محافظتی بسیار قوی تری در برابر ایجاد افسردگی دارد.


نوجوانی دورانی است که فرد بیش از هر زمان دیگری در خطر اضطراب و افسردگی قرار دارد و کیفیت کم خواب می تواند این حساسیت را بیشتر کند. بررسی یاد شده نشان داد که هر چه نوجوانان مورد مطالعه، بیشتر در سایت های اجتماعی بودند و از لحاظ عاطفی با آن درگیر می شدند میزان اضطراب و افسردگی در آنها بیشتر و خواب آنها کمتر بوده است.


محققین می گویند به خصوص کسانی که شب ها و قبل از خواب وارد این سایت های اجتماعی می شوند درگیری عاطفی بیشتری با آن دارند و بیشترین آسیب پذیری از طریق این سایت ها به این دسته از نوجوانان وارد می شود. از طرف دیگر در کسانی که بصورت غیرفعال در این سایت ها شرکت می کنند درجه آسیب پذیری بیشتر است. اینها افرادی هستند که فقط پست های دیگران را می خوانند و خود فعالانه در ارتباط با دیگران شرکت نمی کنند.

admins بازدید : 229 سه شنبه 25 خرداد 1395 نظرات (0)

لیوان شیشه ای دسته دار

درب فلزی پیچی و یک عدد نی رنگی

ارتفاع 13 و قطر دهانه 7 سانتی متر

ابعاد پایه‏:‏ تقریبا 8*8 سانتی متر

مناسب دتاکس و سرو انواع نوشیدینی سرد

درب رنگی با طرح خال خالی

شست و شو با دست

 

قیمت : 17,000  تومان 
خرید پستی

 

 

admins بازدید : 259 چهارشنبه 02 دی 1394 نظرات (0)

با سلام

امروز دوباره تیم سایبری تومور برگشت ، برگشت تا دوباره کار حرفه ای شو شروع کنه .

توی مدت این یک سالی که نبودم خیلی چیزا یاد گرفم و خیلی چیزا از یادم رفتن ، خیلی چیزا با ارزش شدن و خیلی چیزا بی ارزش.

میدونم کمتر دلنوشته میزارم  اما خودم خیلی دلنوشته دوست دارم امروز میخوام مروری بر کارهایی که توی این یک سال کردم بکنم.

من نیما کارگر هستم ، ساکن استان فارس شهرستان جهرم ، یه بچه 15 سال . میدونم خیلی دوستام این پست رو میخونن درباره دوستام هم میگم ، اول بگم که من از هیچکس بدم نمیاد حتی دشمن هام البته دشمنی هم ندارم . توی این یک سال من به بازی pro evolation soccer علاقه مند شدم یه بازی گسترده که شاید اکثر شما ها هم با اون آشنا باشید ، شدم ادیتور این بازی ادیت ها مو توی سایت های مربطو به pes میتونید ببینید ، خیلی از ویرایش هاشو یاد گرفتم بخصوص pes 2013 و بعد از این ویرایش هامو اینجا هم میزارم تا شما هم استفاده کنید .

خلاصه سرگرم بودم  امسال کربلا نرفتم ، شاید ایمانم کم شده نمیدونم ولی فهمیدم که همه چی خدا و پیغمبر نیست ، آدم باید با شرافت زندگی کنه ، بیشتر فکر کار و زندگی افتادم ، رنگ زنی یکم یاد گرفتم ، به فوتبال علاقه مند شدم ، دوستای جدیدی پیدا کردم و بعضی از دوستامو هم از دست دادم .

دیگه سایت یه تیم نیست و اون شور و شوق قبلا رو هم برای فعالیت کردن ندارم .

انشالله با هیئت کبوتران حرم شریک بشیم و سایت رو گسترده ترش کنیم .

فکرای زیادی داریم اگه یه حامی داشتیم عالی میشد .

ایشالله کار سایت رو بعد از امتحانات نوبت اول اغاز میکنیم .

اگه کسی دوست داشت با ما همکاری کنه ما خوشحال میشیم .

این شماره بنده هست

09176578214

تلگرام و واتساپ

اینم ایمیل    kargar_nima@yahoo.com

منتظرتون هستیم شما هم منتظر ما باشید...

 

admins بازدید : 296 جمعه 15 اسفند 1393 نظرات (0)

 تشویق کودک به این که نوشیدنی خود را تا آخرین قطره سرکشد، بیش از آنکه برای او نفعی در برداشته باشد متضمن ضرر زیادی است. اگرچه کالری مواد غذایی سریعا سوخته می‌شود، اما در عوض عادات بد تغذیه‌ای همچنان به قوت خود باقی خواهند ماند. 
 پروفسور گیبس و رناتا فورسته از دانشگاه بریگهام یونگ به این نتیجه رسیده‌اند که چاقی در کودکان 24 ماهه ماحصل شیوه تغذیه آنها در دوران شیرخوارگی بوده است. 
 فورسته می‌گوید: "اگر کودکی در سن دو سالگی دچار اضافه وزن است، این عامل او را در مسیری قرار خواهد داد که نتیجه آن چاقی وی را در مراحل بعدی زندگی در پی خواهد داشت. و این جای بسی نگرانی دارد.‌"
 محققان این دانشگاه به بررسی داده‌های بیش از 8هزار خانواده پرداخته و متوجه شدند نوزادانی که با شیر خشک تغذیه می‌شدند، 5/2 بار بیشتر از نوزادانی که در شش ماه نخست زندگی خود با شیر مادر تغذیه شده‌اند، در معرض چاقی قرار داشته‌اند. 
 اما به گفته این محققان، این الگو فقط به تغذیه با شیر مادر مربوط نمی‌شود.  گیبس که یکی از محققان این طرح بوده و نتیجه تحقیقات خود را در مجله چاقی کودکان به چاپ رسانده است، می‌گوید: "به نظر می‌رسد که این الگو‌های تغذیه‌ای کودکان است که مسیر چاقی آنها را مشخص می‌کند.‌"
 قرار دادن نوزادان آن هم به همراه یک بطری شیر خطر چاقی آنها را تا میزان 36 درصد افزایش می‌دهد. همچنین تغذیه زودهنگام نوزاد با غذای جامد آن هم قبل از چهار ماهگی می‌تواند خطر چاقی او را تا 40 درصد افزایش دهد. 
 فورسته می‌گوید: "روش غذا خوردن قبل از به خواب رفتن آن هم به شیوه‌ای که کودک نتواند الگو‌های تغذیه‌ای خود را تعیین نماید به تدریج استوار می‌گردد."
 او همچنین می‌گوید که طبیعت تغذیه با شیر مادر به نوزاد کمک می‌کند تا زمان سیر شدن خود را به خوبی‌ تشخیص دهد. اما این مهارت را باید به نحوی به نوزادانی که با شیر خشک تغذیه می‌شوند نیز آموخت. 
 او می‌گوید: "اگر نوزاد خود را با شیشه شیر تغذیه می‌کنید و سعی دارید تا خوردن او را تنظیم کرده و راه درست تغذیه را برای او هموار نمایید، هنوز هم دیر نشده است. در زمانی که نوزاد سیر می‌شود و شیشه شیر را به کناری می‌زند بایستی تغذیه او را متوقف کنید. سعی نکنید تا به زور او را وادار کنید تا تمام محتوی شیشه را سربکشد.‌"
 تغذیه با شیر مادر در خانواده‌های فقیر و تحصیل نکرده در سطح پایینی قرار دارد. سالی فیندلی، استاد بهداشت عمومی‌ در دانشگاه کلمبیا، می‌گوید: "بر اساس تحقیقات جدید صورت گرفته از سوی محققان دانشگاه بریگهام یونگ این نکته روشن می‌شود که تمرین تغذیه درست کودکان می‌تواند میزان چاقی آنها را تا میزان قابل توجهی کاهش دهد.‌"
 فیندلی می‌گوید: "تغذیه با شیشه شیر می‌تواند به نحوی اعمال حرکتی نوزاد را در زمان خوردن شیر تغییر دهد و آن دسته از نوزادانی که فقط با شیشه شیر تغذیه می‌شوند (فقط با شیشه یا گاهی هم با شیر مادر) بیشتر در معرض آن می‌باشند که به شیر آنها شیرین‌کننده یا دیگر غلاتی اضافه نمایند آن هم قبل از آن که این غلات را با قاشق به آنها بخورانند. 
 طرح آتی گیبس و فورسته ارزیابی ‌مجدد رابطه میان تغذیه با شیر مادر و رشد ادراکی کودکان است. فورسته سابقا تحقیقی در رابطه با این که چرا مادران تغذیه با شیر خود را متوقف می‌کنند منتشر کرده بود. 
 گیبس می‌گوید: "جامعه پزشکی به دنبال یافتن ریشه‌های بیماری همه‌گیر چاقی است و حتی بیش از آن نیز محققان توجه خود را به دوران کودکی که از اهمیت بسیار زیادی نیز برخوردار است معطوف کرده‌اند. 

admins بازدید : 367 جمعه 15 اسفند 1393 نظرات (0)

توده، چاه، سیم و نقطه کوانتومی
اگر یک حجم یا توده‌ای از اتم‌ها و مولکول‌ها داشته باشیم که هیچ نوع محدودیتی نداشته باشند و الکترون‌ها بتوانند در جهت دلخواه حرکت کنند، به این حجم یک توده کوانتومی می‌گویند، انرژی این سیستم کاملا پیوسته است و هر مقداری می‌تواند باشد. مثلا تعداد زیادی اتم سیلیکون را در جهت خلاف فرآیند بالا حرکت دهیم. چاه کوانتومی از محدود کردن توده بالا در یک جهت به‌دست می‌آید‌. بدین‌معنی که ماده دارای سطوح مختلف انرژی است که هر سطح را به اسم نوار می‌شناسیم، مانند نوار ظرفیت و نوار رسانش. الکترون‌هایی که در نوار ظرفیت هستند، در واقع مقید به هسته بوده و نمی‌توانند به آسانی در اتم حرکت کنند و برای اینکه بتوانند از قید هسته رهایی پیدا کنند، باید به یک نوار رسانش بروند. بدین‌منظور باید انرژی لازم برای رفتن از نوار ظرفیت به نوار رسانش را داشته باشند. به فاصله بین این دو نوار گاف انرژی می‌گویند. در فلزات این گاف صفر است، در مواد عایق از مرتبه چند الکترون ولت و در مواد نیمه‌رسانا بین این دو انرژی است. در یک ماده رسانا الکترون‌ها به راحتی می‌توانند در هر جهتی حرکت کنند. حال اگر در یک راستا مثلا در چپ و راستِ این ماده، ماده‌ای دیگر قرار دهیم، سیستم تبدیل به یک چاه کوانتومی می‌شود. بدین‌معنی که سطح انرژی ماده اولیه پایین‌تر از ماده محدودکننده است و الکترون‌ها در ماده اولیه باید به یک سطح انرژی بالاتری برسند و این یعنی چاه کوانتومی، چاه کوانتومی از مهمترین مسائل در فیزیک کوانتومی است که کاربردهای فراوانی در نیمه رساناها دارد. توجه کنید که ما توده را در یک جهت محدود کردیم و در دو جهت دیگر الکترون‌ها می‌توانند آزادانه حرکت کنند.
اما اگر چاه را در یک جهت دیگر مثل بالا و پایین محدود کنیم، به یک سیم می‌رسیم‌. سیمی که در یک جهت الکترون‌ها می‌توانند آزادانه حرکت کنند. سیم‌های معمولی هم همین‌گونه‌اند یعنی در یک جهت تا بی‌نهایت ادامه دارند و در دو جهت دیگر محدود هستند و به همین خاطر به این سیستم سیم کوانتومی می‌گویند.
اما نقطه کوانتومی چیست‌، نقطه از محدود کردن یک توده در هر سه جهت به دست می‌آید. مثلا یک سیلیسیم که در اطراف آن ژرمانیوم قرار داده‌ایم. نقطه کوانتومی به‌علت محدود بودن، دارای انرژی گسسته‌ای می‌باشد که به آن اتم مصنوعی می‌گویند‌. به نقطه کوانتومی یک ساختار صفر بعدی گفته می‌شود. نقطه کوانتومی به علت اینکه با انتخاب مواد می‌توانیم سطوح انرژی آن‌را به هر مقدار دلخواهی تغییر دهیم، کاربردهای فراوانی دارند مانند دیودها، لیزرها، سلول‌های خورشیدی، آشکارسازها و....
در شکل‌های زیر انرژی‌های هر سه ساختار و نوع محدود کردن آنها را نشان داده‌ایم. در این شکل چگونگی محدود شدن انرژی را مشاهده می‌کنیم و می‌بینیم چگونه ساختار انرژی نقطه کوانتومی محدود شده است.



منبع : مجله دانشمند

admins بازدید : 289 پنجشنبه 14 اسفند 1393 نظرات (0)

در دهه 1960 مطالعات ستاره‌شناسان روی شکل‌گیری و تکامل ستارگان کوچکتر منجر به پیدا شدن نوعی کوتوله به عنوان کوتوله قهوه‌ای شد.
 کوتوله‌های قهوه‌ای به اجرامی ‌گفته می‌شود که در زمان شکل‌گیری نتوانستند جرم کافی برای تشکیل شدن به یک ستاره را به دست آورند. این اجرام در واقع سازوکار یک ستاره را از خودشان نشان نمی‌دهند و بیشتر به سیارات بسیار بزرگ که غول نامیده می‌شوند شباهت دارند.
 در واقع کوتوله‌های قهوه‌ای حاصل فروریزش گرانشی و انقباض سحابی‌های پیش ستاره‌ای هستند که جرم کافی برای رسیدن به یک ستاره که واکنش‌های هسته‌ای انجام می‌دهد را نداشتند. تنها منبع انرژی کوتوله‌های قهوه‌ای (‌مانند سیاره مشتری‌) انقباض گرانشی است. از این رو دمای بسیار پایینی دارند در نتیجه به دلیل درخشندگی کم آشکارسازی آنها بسیار مشکل است. 
کوتوله‌های قهوه‌ای از آنجا که در اتمسفر فوقانی خود انرژی ساطع می‌کنند، خنک هستند و این منطقه که به آن فتوسفر گویند به صورت مستقیم توسط ستاره‌شناسان قابل مطالعه است. دمای گازها در ناحیه فتوسفر از سه هزار کلوین تا 200 کلوین متغیر است. چگالی گاز در فتوسفر بین ده هزار تا ده میلیون گرم بر سانتی‌متر مکعب در نوسان است و فشار در این نواحی بین ده هزار تا چند میلیون پاسکال است. 
در چنین شرایطی اتم‌ها و مولکول‌های گازهای خنثی مانند دوتریم و آب و متان و آمونیاک و منواکسید کربن زیاد به چشم می‌خورند و همچنین اکسیدهای فلزهای متنوع هیدروکسیدها و نیز مایعات غلیظ و جامدات نیز وجود دارند. 
مولکول‌های جاذب نور در فتوسفر باعث تولید طیف پیچیده‌ای از انرژی شده که بسیار به تغییرات دما حساس هستند. بیشتر کوتوله‌های قهوه‌ای کم نور هستند و نور ساطع شده در آنها نزدیک به طول موج فروسرخ است. ستاره‌شناسان از روی طیفشان کوتوله‌ها را به سه دسته M,L,T طبقه‌بندی می‌کنند. 
M,L  دا‌غ‌ترین و جوان‌ترین و حجیم‌ترین کوتوله‌هاست. کوتوله‌های قهوه‌ای T سردترین کوتوله قهوه‌ای هستند و طیف آن شبیه به سیارات غول‌پیکر است. 
البته به صورت نظری و تئوری دسته‌ای کوتوله به نام Y هم وجود دارد که بسیار سرد هستند و احتمال داشتن آب و ابرهای باران‌زا در آنها وجود دارد. 

admins بازدید : 335 پنجشنبه 07 اسفند 1393 نظرات (0)

ما امروز بیش از هر زمان دیگری به تلفن‌های همراه و تبلت‌ها متکی هستیم. از این رو، مشکل محدودیت باتری این ابزارها نا‌امید‌کننده است. برای حل این مشکل، شارژکننده‌های خورشیدی و باتری‌های همراه وجود دارند، اما مطلوب نیستند. بنابراین اگر در حرکت هستید و نمی‌خواهید تماستان را از دست بدهید، مدل جدید شارژکننده‌های قابل حمل حتما به کارتان می‌آید.
به این شارژکننده‌ها "یو.پی.‌پی" می‌گویند و با هر وسیله‌ای مثل تلفن همراه، لپ تاپ یا تبلت که ارتباط "یو.‌اس.‌بی‌" داشته باشد کار می‌کنند. "‌یو.پی.‌پی‌"، به جای آنکه مانند شارژکننده‌های قابل حمل دیگر به نور خورشید و یا باتری نیازمند باشد، هیدروژن را به وسیله یک پیلِ سوختی به الکتریسیته تبدیل می‌کند. این پیلِ سوختی کوچک و قابل حمل شده است. تنها محصول جانبی این وسیله، کمی ‌آب است که به شکل بخار خارج می‌شود. شما یک سلول سوختی "یو.پی.‌پی" خریداری می‌کنید و برای روشن کردن، آن را در شکاف کارتریج قابل حمل قرار می‌دهید. سپس زمانی که کارتریج را از طریق "یو.‌اس.بی" به وسیله خود متصل کنید، بی‌نیاز از پریز و دوشاخه، وسیله شما شارژ می‌شود. 
ممکن است پیش از این، چندین شارژ‌کننده دارای سلول سوختی هیدروژنی را دیده باشید، اما هیچ‌کدام از آنها آن قدر بادوام نیستند که جایگزین مناسبی برای شارژکننده‌های روزمره باشند. محصولی مانند "مینی پَک" تنها مقدار کمی‌ شارژ برای راه پیمایان و اردونشینان تولید می‌کند. توانایی این محصول حتی به میزان تولید الکتریسیته برای تلفن‌های همراه در یک هفته که "‌یو.پی.‌پی‌" ادعا می‌کند، نزدیک هم نمی‌شود. 
علاوه بر این، سازندگان "یو.پی.‌پی" در به کارگیری فناوری سلول سوختی در راه‌های ارزشمند نیز سابقه قابل توجهی دارند. 
تاکسی‌های سیاه لندن در زمان برگزاری المپیک در این شهر از این فناوری بهره بردند و نخستین هواپیمایی که نیروی خود را از یک سلول سوختی تامین می‌کرد، نیز به پرواز درآمد.
هر یک از کارتریج‌های سوختی میزان الکتریسیته برای شارژ تقریبا پنج تلفن هوشمند را فراهم می‌کند. اگر شما از این میزان الکتریسیته به آرامی‌ استفاده کنید، هر کارتریج سوختی بیش از یک ماه دوام می‌آورد.  
سرعت انتقال الکتریسیته در این شارژ‌کننده همانند اتصال دوشاخه به پریز برق، است و نسبت به شارژکننده‌های خورشیدی بسیار سریع است. "یو.پی.‌پی‌" هوشمند نیز هست و هنگامی‌ که باتری تلفن هوشمند شما کاملا پُر می‌شود، شارژ کردن را متوقف می‌کند. این کار عمر وسیله شما را افزایش می‌دهد. 
هنری ویناند، مدیر عامل اینتلجنت انرژی (شرکت اصلی یو.پی.‌پی) می‌گوید: "‌هنگامی‌که باتری وسیله شما تقریبا پر است و یا سطح آن تقریبا مناسب است، انتقال جریان قوی وسیله شما را به صورت ناکارآمد شارژ می‌کند. "یو.پی.‌پی‌" تشخیص می‌دهد که باتری وسیله شما چقدر پُر است و میزان ولتاژ ورودی را کاهش می‌دهد تا به درستی شارژ شود و از داغ شدن آن جلوگیری می‌کند."
اگر "‌یو.پی.‌پی‌" جایگاه پایه‌ای در بازار به دست بیاورد، دیگر شرکت‌ها می‌توانند از آن با نام خود استفاده کنند و حتی آن را در وسایل دیگر نیز به کار ببرند. اما کارشناسان مطمئن نیستند که "یو.پی.‌پی" بتواند جریان اصلی بازار را به دست بگیرد. اِدگار فان دِرمیر، تحلیلگر اِن آر جی اِکسپرت می‌گوید: "‌شارژکننده‌های موبایل همه‌جا هستند، در خانه، در محل کار، این شارژکننده‌ها آن قدر زیاد هستند که برخی شرکت‌ها دیگر به همراه تلفن‌های همراه، شارژکننده ارائه نمی‌دهند. استفاده از "یو.پی.‌پی" دردسر و هزینه اضافه برای خرید کارتریج را به همراه دارد. اما این بدان‌معنی نیست که بازاری برای این محصول وجود ندارد. 
می‌توان دید که این شارژ‌کننده برای اردونشینان و مسافران بسیار کارآمد است. ما انسان‌ها عادت کرده‌ایم که در ارتباط باشیم. پوشش تلفن‌های همراه در مناطق دوردست نیز رو به افزایش است. اما در این مناطق منبعی برای شارژ کردن تلفن همراه وجود ندارد."
سلول‌های سوختی قابل حمل مدتی است که معرفی شده‌اند، اما تا‌‌کنون به شکل بازدارنده‌ای گران بوده‌اند. "یو.پی.‌پی" در آبان ماه سال پيش در آفریقای جنوبی معرفی شد و به کشورهای دیگر از جمله بریتانیا نیز به زودی وارد خواهد شد. هرچند ویناند تاریخی برای ورود به کشورهای دیگر اعلام نکرده است.
شبکه‌های تلفن همراه به این محصول کمک مالی می‌کنند، به همین دلیل قیمت آن در نقاط مختلف متفاوت خواهد بود. قیمتی که ویناند برای نمونه اعلام کرده است 199 دلار(120یورو) است که هنوز هم گران است. آیا شما چه بهایی برای روشن بودن تلفن همراهتان می‌پردازید؟

 

منبع: مجله دانشمند

admins بازدید : 305 جمعه 24 بهمن 1393 نظرات (2)

تا به حال به ذهنتون رسیده که امروز یا  فردا روز مردنتون هست ؟!

بعضی وقت ها به ذهنم میومد که فردا روز مردنم هست یا پس فردا یا امروز ، حس خیلی عجیبی بود نمیدونم چرا ولی میترسیدم ...

خوشم میومد از این حس ، تا این که گذشت و گذشت و این حس عجیب رو داشتم .

اما هر روز این حس بیشتر می شد تا اینکه به جایی رسید که صداهای عجیب و غریب می شنیدم .

صداهای ( لا اله الله ، الله اکبر ، یا الله و ... )

میترسیدم فک کردم جن زده شدم

شب ها برعکس شب های دیگه هیچ خوابی نمیدیدم .

این حس عجیب با من همراه بود به هیچکس هیچی نگفتم .

حس هایی که داشتم این بود که فکر آینده نباش ، تو میمیری ،  فردا روز آخره، ظهور نزدیکه و ... انگار یکی توی گوشم این هارو زمزمه می کرد همش از آخرالزمان حرف می زد .

خیلی کسل شده بودم حال هیچی رو نداشتم .

با دوستام بیرون نمی رفتم ، دیگه بیخیال همه چیزا شده بودم هیچی برام اهمیت نداشت .

گاهی وقتا آهنگ گوش می کردم اما بازم عصبانی بودم وقتی مادرمو می دیدم خوشحال می شدم .

از هیچی نمی ترسیدم ، حس خوبی بود ، داشت هر روز بیشتر می شد

که تا حالا هم که دارم این رو تایپ می کنم این حس رو دارم خیلی زیاده .

حس پوچی میشه اسمشو گذاشت .

اما دلم می خواد از همه چی دست بکشم ، نمیدونم شاید توی کاری شکست خوردم ولی نه ...

بیشترین چیزی که بهش علاقه داشتم کامپیوتر بود ولی حالا ازش متنفرم .

از دوستام بدم میاد ، از بیرون رفتن بدم میاد .

فقط دلم می خواد توی خونه باشم .

شاید حس افسردگیه . بعضی وقتا دعوا میکنم و سر دوستام فریاد می زنم . خیلی زود از کوره در میرم . خیلی زود خسته می شوم .

برام دعا کنید ...

 

 

admins بازدید : 285 پنجشنبه 23 بهمن 1393 نظرات (0)

 دوربین
دوربین همواره یکی از برگ‌های برنده شرکت نوکیا بوده است. دوربین اصلی به‌کار رفته در پشت دستگاه یک دوربین هشت مگاپیکسلی است که در طراحی آن از فناوری اختصاصی PureView -فناوري ویژه‌ای که در صنعت عکاسی به كار مي‌رود- استفاده شده است. 

 فیلم‌برداری 
لومیا 920 قادر به فیلم‌برداری در حالت فول اچ‌دي است. فیلم‌های گرفته شده با این گوشی کیفیت قابل قبولی دارند، به‌خصوص آنکه به دلیل بهره‌گیری از فناوري OIS در حال راه رفتن نیز با کمترین لرزش ممکن فیلم‌برداری انجام می‌شود. همچنین فوکوس اتوماتیک آن از سرعت نسبتا بالایی برخوردار است. 

صفحه نمایش
همان‌گونه که پیشتر اشاره کردیم، لومیا از یک صفحه نمایش 4. 5 اینچی بهره می‌برد که تفکیک‌پذیری 1280x768 را ارائه می‌دهد و مجهز به فناوري PureMotion است. تراکم پیکسلی آن برابر با 332 پیکسل در اینچ است. همان‌گونه که ممکن است حدس زده باشید این تراکم بالای پیکسل‌ها باعث می‌شود که رابط کاربری و عناصر گرافیکی بسیار شفاف نشان داده شوند. اگر بخواهیم مشخصات این صفحه نمایش را به‌طور خلاصه به شما معرفی کنیم آن‌را می‌توانید در جدول مشاهده کنید. 
اندازه فیزیکی    4. 5 inches
تفکیک‌پذیری    768 x 1280 pixels
تراکم پیکسلی    332 ppi
فناوری به‌کار رفته    IPS LCD
رنگ‌ها    16 777 216
قابلت لمسی    Multi-touch
قابلیت‌های دیگر    Light sensor، Proximity sensor، Scratch-resistant glass، Polarizing filter

اندازه فیزیکی    4. 5 inches
تفکیک‌پذیری    768 x 1280 pixels
تراکم پیکسلی    332 ppi
فناوری به‌کار رفته    IPS LCD
رنگ‌ها    16 777 216
قابلت لمسی    Multi-touch
قابلیت‌های دیگر    Light sensor، Proximity sensor، Scratch-resistant glass، Polarizing filter

 سخت افزار
پردازنده و گرافیک اصلی‌ترین بخش‌های هر دستگاهی به شمار می‌روند. پردازنده به‌کار رفته بر روی این گوشی پردازنده snapdragon S4 است که یک پردازنده دو هسته‌ای با فرکانس کاری 5/1 گیگاهرتز محسوب می‌شود که می‌توان گفت پردازنده خوبی به شمار می‌رود. این گوشی به 1 گیگابایت حافظه اصلی مجهز شده است. چیپ گرافیکی آن Adreno 225 است که از عهده پردازش‌های گرافیکی به خوبی بر می‌آید. حافظه جانبی نصب شده بر روی این دستگاه 32 گیگابایت بوده که ظرفیت قابل قبولی را ارائه می‌دهد. هرچند سخت‌افزارهای به‌کار رفته بر روی این گوشی در مقایسه با همتایان خود ممکن است پايین به نظر برسد، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که اصولا سیستم عامل‌های خانواده ویندوز 8 نیازی به سخت‌افزارهای بسیار گران قیمت ندارند، به‌طوری‌که با همین سخت‌افزارهای اشاره شده، این گوشی از عملکرد بسیار سریع و روانی بهره می‌برد. 

 وضعیت باتری و شارژ
لومیا از یک باتری 2000 میلی آمپر بهره می‌برد اما نکته‌ای که در خصوص باتری این دستگاه باید به آن توجه کنید ثابت بودن آن است. به دلیل اینکه بدنه این گوشی به‌صورت یکپارچه ساخته شده است در نتیجه خارج نمودن باتری آن امکان‌پذیر نمی‌باشد.

منبع :مجله دانشمند

admins بازدید : 289 سه شنبه 14 بهمن 1393 نظرات (0)

اگر شما بدنبال یک راه حل برای خواب راحت همراه با آرامش و چاشنی تکنولوژی هستید، تشک Luna دقیقا همان چیزی است که نیاز دارید. مانیتورینگ وضعیت خواب شما، کنترل دمای بستر و امکان اتصال به طیف وسیعی از دستگاه ها از جمله امکانات این تشک می باشد.

تشک Luna که قابل شستشو در ماشین لباسشویی هم می باشد، در دو سایز به قیمت پایه ۱۷۹ دلار به فروش می رسد. این تشک مدرن دارای سنسور هایی برای اندازه گیری وضعیت فاز خواب، فرکانس تنفسی، ضربان قلب، دما و نور محیط و همچنین دارای میکروفن و Wi-fi می باشد. همچنین قابلیت ادغام با سیستم های اتوماسیون IFTTT برای طراحی فرآیندهای سفارشی است.
اطلاعات بدست آمده توسط سنسورهای تعبیه شده در پوشش این تشک با اپ اختصاصی Luna که برای iPhone و گوشی های اندرویدی طراحی شده است، قابل رویت و استفاده می باشد.

 

Luna-app-composite-white-copy
 


این تشک به مرور زمان الگوی خواب فرد و عادات او را یاد می گیرد. این تخت برای زوج هایی که برای دمای اتاق خواب تفاهم ندارند راهکار خوبی دارد. هر یک از دو نفر برای سمت خود می توانند دمای متفاوتی را انتخاب و خواب راحتتری را تجربه کنند.

 

میکروفن تعبیه شده در این تشک برای ضبط خروپف در حین خواب افراد در نظر گرفته شده است، اما همین نکته باعث نگرانی افراد در حفظ حریم خصوصی انها خواهد بود! با مرور زمان و جمع اوری داده ها و تجزیه و تحلیل آنها، تشک پیشنهادهایی برای بهبود فرآیند خواب به فرد می دهد.

 

pre-order-luna
 

 

با استفاده از سیستم Open-source بکار گرفته شده در این تشک، امکان اتصال به انواع تجهیزات هوشمند دیگر برای لونا راحتتر شده است. اسپیکر، لامپ و دریچه های هوا از جمله دستگاه هایی هستند که این تشک امکان مدیریت انها را برای قبل و بعد از خواب شما بعهده خواهد گرفت، مثلا وقتی به خواب رفتید چراغ ها خاموش شوند و یا صدای اسپیکر قطع گردد و دمای اتاق با کنترل دریچه های هوا تنطیم شود.

تجهیزات و سیستم های جدید متنوعی برای به ارمغان آوردن خواب راحت طراحی و تولید شده اند اما تشک Luna با توجه به گستردگی امکانات و قابلیت ها از گزینه های مطرح و غیر قابل چشم پوشی برای کاربران به شمار می آید.

admins بازدید : 356 شنبه 11 بهمن 1393 نظرات (0)

بر اساس اعلام اپل، این شرکت در سال گذشته ۱۰ میلیارد دلار پول به توسعه دهندگان اپلیکیشن هایی که اپلیکیشن های آن‌ها از طریق اپ استور به فروش رفته است، پرداخت کرده است و این معادل درآمد حاصل از محل فروش بلیت فیلم‌های هالیوود تنها در ایالات‌متحده است.با بررسی این آمار می‌توان به نتیجه‌گیری جالبی رسید.

ممکن است در درستی این ادعا شک کنید، اما در نظر بگیرید که همان طور که فروش محلی فیلم‌های هالیوود (فروش در ایالات‌متحده) تصویر درستی از فروش کلی این فیلم‌ها ارائه نمی‌دهد، این وضعیت در خصوص فروش اپ استور اپل نیز صدق می کند، به عبارتی تنها داشتن آمار فروش اپلیکیشن هایی که در اپ استور به فروش رفته‌اند نمی‌تواند ملاک درستی از کل درآمد این صنعت باشد چون اپلیکیشن های اندروید، تبلیغات، عرضه خدمات و … نیز بخشی از این صنعت بزرگ هستند که درآمدهای خود را دارند.

با در نظر گرفتن همه این‌ها، درآمد این صنعت از هالیوود بیشتر است. البته آمار و ارقام درآمد حاصل‌شده از این بخش‌ها در سال ۲۰۱۴ هنوز منتشر نشده است اما تخمین زده می‌شود که درآمد ناشی از فروش اپلیکیشن های اندروید و تبلیغات درون اپلیکیشن ها چیزی بیش از ۲۰ میلیارد دلار در سال گذشته میلادی باشد.

از طرف دیگر اپل ادعا کرده است که اپ استور توانسته است ۶۲۷۰۰۰ شغل ایجاد کند که این مقدار تقریباً دو برابر ۳۷۴۰۰۰ شغلی است که توسط هالیوود ایجاد شده است (البته آمار شغل های ایجاد شده توسط هالیوود مربوط به سال ۲۰۱۱ است ولی اگر نگاهی به گذشته بیندازیم، هالیوود از سال ۱۹۹۸ تقریباً هر سال همین مقدار شغل ایجاد کرده است).

بنابراین از هر منظر که به صنعت اپلیکیشن های موبایل نگاه می‌کنیم می‌بینیم که در حال حاضر از صنعت فیلم سازی هالیوود پیشی گرفته است علاوه بر آنکه این صنعت دارای مزایایی چون ورود آسان، بازگشت سریع‌تر سرمایه و رشد سریع‌تر نیز می‌باشد.

در نمودار زیر فروش اپ استور در مقایسه با هالیوود را می‌بینید.

 

490589c69
 

 

 

با توجه به آنچه از نظر گذشت می‌توان این‌گونه نتیجه گرفت که حداقل در ایالات‌متحده صنعت فیلم سازی به شدت تحت‌الشعاع صنعت اپلیکیشن های موبایل قرار گرفته است، اما دلیل آن را در چیزی به نام تأثیر فرهنگی باید جستجو کرد. معمولاً در خصوص محصولاتی که ما از آن‌ها به عنوان محصولات مرتبط با فناوری یاد می‌کنیم احساسی فراگیر وجود دارد که منجر می‌شود تأثیر فرهنگی آن‌ها مقدم بر تأثیر فرهنگی سایر پدیده‌هایی باشد که ما در طول زندگی خود با آن‌ها برخورد می‌کنیم. به‌طور مثال می‌توان به وب اشاره کرد. پرواضح است که پدیده وب امروزه به شدت تلویزیون را تحت تأثیر قرار داده است و مثال عملی آن نیز شبکه خبری MSNBC بود که پیش‌تر از پورتال MSN آغاز به کار کرد؛ اما پورتال MSN در نهایت این شبکه خبری را به عقب راند. به نظر می‌رسد تا زمانی که این فرهنگ غالب در این‌چنین محصولاتی وجود دارد ما همچنان باید در انتظار شنیدن آمارهایی شگفت‌آورتر از مواردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد باشیم.

admins بازدید : 232 شنبه 11 بهمن 1393 نظرات (0)

بسیاری از کاربران انتظار دارند که شرکت سونی، پرچم‌دار بعدی خود یعنی اکسپریا Z4 را در MWC 2015 (کنفرانس جهانی موبایل که در شهر بارسلون اسپانیا برگزار می‌شود) معرفی کند.

درحالی‌که بسیاری از کاربران انتظار دارند که شرکت سونی، پرچم‌دار بعدی خود یعنی اکسپریا Z4 را در MWC 2015 (کنفرانس جهانی موبایل که در شهر بارسلون اسپانیا برگزار می‌شود) معرفی کند؛ یکی از منابع معتبر و نزدیک به شرکت سونی یعنی «اکسپریا بلاگ» (Xperia Blog)، اعلام کرده که احتمالا معرفی اکسپریا Z4 به تابستان سال جاری موکول خواهد شد. در نظر داشته باشید که این اولین بار نیست که اطلاعیه‌هایی در این باره منتشر می‌شود.

اخیرا سونی سیاست جدید معرفی محصولات در بازه زمانی 6 ماهه را در خصوص عرضه پرچم‌داران خود اتخاذ کرده است. به طوری که اکسپریا Z1 در اواخر سال 2013، Z2 در اوایل سال 2014 و Z3 در اواخر سال 2014 معرفی شدند. اگر اکسپریا Z4 در تابستان معرفی شود، بدین معنا خواهد بود که شرکت سونی قصد ادامه دادن به سیاست پیشین خود ندارد یا به عبارتی دیگر نتوانسته محصول مورد نظر خود را در زمان مقرر به مرحله بهره برداری برساند. در گذشته شایعاتی مبنی بر مجهز بودن اکسپریا Z4 به یک صفحه‌ی نمایش QHD با وضوح تصویر 1080p و پردازنده 8 هسته‌ای «اسنپ دراگون 810» (Snapdragon 810) و یک دوربین 21 مگاپیکسلی همراه با سنسور Exmor RS IMX230 منتشر شده بود. 
منبع : دیجیکالا
admins بازدید : 285 پنجشنبه 09 بهمن 1393 نظرات (0)

«ماریو» به جرأت مشهورترین شخصیت بازی‌های ویدئویی است، اما سال‌ها پیش، در همه ساعاتی که این بازی را انجام می‌دادم، همیشه با خودم فکر می‌کردم، چه می‌شد اگر ماریو اینقدر خنگ نبود و گاهی، فقط گاهی، هوشمند می‌شد.

و حالا اعضای گروه مدل‌سازی شناختی دانشگاه «توبینگن» آلمان، دست به کار بسیار جالبی زده‌اند، آنها ماریو را داریا هوش مصنوعی کرده‌اند، با این ترتیب این ماریوی هوشمند:

۱- خودآگاهی از محیط بازی دارد.

۲- می‌تواند انواع فرمان‌های صوتی را متوجه بشود و انجام بدهد.

۳- می‌تواند یاد بگیرد و به تناسب کارهایی که انجام می‌دهد، تجربه بیاندوزد.

۴- حالا ماریو برای خودش احساس دارد و به تناسب احساس‌اش، عمل می‌کند. مثلا ممکن است در یک زمان حس کنجکاوی برای جستجوی ناشناخته‌ها در سرزمین قارچ‌ها به او دست بدهد و اعمالی بیشتر کنجکاوانه انجام بدهد و زمانی هم ممکن است گرسنه و حریص باشد و فقط به دنبال جمع‌آوری سکه بیشتر باشد.

 

1-18-2015 6-02-56 PM

 

کار ارزشمند اعضای تیم توبینگن را نباید دست کم بگیرید، در واقع آنها چند سال است که روی مسابقات قهرمانی هوش مصنوعی ماریو کار می‌کنند و تصور می‌کنم، همین کارها سرانجام ربات‌ها و نرم‌افزارهای ما را هوشمند و حتی دارای احساسات کنند.

شما کدام «ماریو» را دوست دارید، ماریوی خنگ یا هوشمند را؟!

منبع : یک پزشک

admins بازدید : 305 پنجشنبه 09 بهمن 1393 نظرات (0)

بلوتوثتو روشن کن ، گوشیت بلوتوث دارد ؟ ، اسم بلوتوثت چیه ؟. اینا جمله هایی است که دیگر خیلی کم تکرار می شود و کمتر کسی از بلوتوث استفاده می کند . سرعت بلوتوث بسیار ضعیف تر از wi-fi است ولی از اولین برنامه های انتقال فایل بود ولی بعد ها برنامه ای به نام sharit منتشر کرد که سرعتش کمی از بلوتوث بیشتر بود اما این هنوز پایان کار نبود برنامه های ززیادی برای انتقال فایل بود اما sharit  معروف ترین و بهترینش بود که می شد حتی بدون داشتن فایل اصلی برنامه اون رو منتقل کرد و این از امکانات جالب و اولیه sharit  بود . اما برنامه ای با فوق سرعت در راه بود به نام nfc که رقیبی در سرعت ارسال فایل نداشت و میتوانست فایل را از کامپیوتر به گوشی اندروید و از گوشی اندروید به کامپیوتر منتقل کرد و بر روی سه سیستم عامل جواب می داد . اما از نقاط ضعف nfc این بود که روی هر نوع گوشی و سیستمی قابل نصب نبود و از برنامه هایی است که از اول روی سیستم قرار دارد و لازم به نصب نیست .بعد از اون برنامه ای به نام zapya  در بازار معرفی شد که الان کمتر کسی روی گوشی موبایل هوشمند خود این برنامه را ندارد مزیت های این برنامه این است که به راحت ترین شکل ممکن میتوان فایل خود را انتقال داد ، از wi-fi  استفاده می کند ، سرعت بالایی دارد ، نیازی به سیستم بالا ندارد و برای سیستم عامل های

 mac – windows – ios-android ) ) انتشار یافته است ، اما به حد سرعت nfc نمیرسد ولی سرعت بسیار بالایی دارد .

 

پس اگر می خواهید فایل های سنگینی مثل فیلم و بازی را برای دوستان خود بفرستید دیگر لازم نیست خیلی منتظر بمانید تا از طریق بلوتوث ارسال شود با zapya  کار خود را راحت تر و سریع تر انجام دهید .

admins بازدید : 305 سه شنبه 07 بهمن 1393 نظرات (0)

یکی از امکاناتی که وسایل هوشمند و اتصال همیشگی آدم‌ها به اینترنت فراهم می‌کند، چیزی است به نام micro-volunteering.

خب، از این اصطلاح انگلیسی نترسید، معنی‌اش این است که ما بتوانیم با مشارکت‌ها و یاری‌های کوچک تعداد زیادی از مردم، یک مشکل بزرگ را حل کنیم.

یکی از مشکلاتی که نابیناها و آدم‌های دچار مشکلات بینایی دارند این است که به صورت متناوب به کمک دیگران نیاز پیدا می‌کنند، تا مثلا برچسب چیزی یا نوشته‌ای در یک کتاب را برایشان بخوانند. همه این افراد که هم با خانواده زندگی نمی‌کنند، پس خیلی وقت‌ها به مشکل برمی‌خورند.

خب، می‌شود گاهی از همسایه‌ها کمک گرفت، اما همیشه و در هر ساعت شبانه‌روز که نمی‌شود مزاحم همسایه شد.

اینجاست که فناوری به کمک می‌آید، یک تیم دانمارکی توسعه‌دهنده اپلیکیشن برای حل این مشکل، به یاری ۳۰۰ هزار دلار کمک‌های مردم، اپلیکیشنی را نوشته است که Be My Eyes نام دارد.

کاربران این اپ، دو دسته هستند: آنهایی که می‌خواهند کمک کنند و آنهایی که مشکل بینایی دارند. هر وقت که آدم کم‌بینا مشکلی پیدا کرد، می‌تواند با استفاده از اپلیکیشن یک ویدئو به صورت زنده پخش کند، تا دیگران ویدئو را ببینند و راهنمایی‌اش کنند.

 

1-18-2015 8-33-24 AM

admins بازدید : 273 سه شنبه 07 بهمن 1393 نظرات (0)

قبل از حضور جمعیت در سالن، فیزیکدانی به نام “جان آمبروز فلمینگ” ادوات دستگاهی را که در آن زمان هنوز محرمانه و اختصاصی بود تنظیم می کرد تا برای معرفی فناوری شگرف جدید به مردم و مسئولان آماده شود. این دستگاه جدید یک سیستم ارتباطی بی سیم بود که توسط مارکونی ایتالیایی ارتقا یافته و آماده استفاده شده بود. هدف از برگزاری مراسم نمایش عمومی نحوه کار دستگاه جدید و امکان ارسال رمز های مورس از طریق بی سیم از مسافت های طولانی بود. مارکونی خود را برای ارسال پیام به لندن از ایستگاهی در فاصله ۴۵۰ کیلومتری لندن آماده کرده بود. اما در کمال تعجب و قبل از این که نمایش نحوه کار دستگاه آغاز شود، دستگا ه مستقر در سالن تئاتر شروع به نوشتن پیامی کرد. ابتدا یک کلمه نوشت و سپس این کلمه بارها و بارها تکرار شد. ادامه پیامها به اشعار و شوخی های بیجا تبدیل شد و مارکونی را به فریب افکار عمومی متهم کرد. بدین ترتیب نمایش آنها هک و برنامه اجرای آن با وقفه مواجه شد. این شیطنت و ورود غیرمجاز به حریم دیگران کمی بیشتر از یکصد سال قبل از ظهور اینترنت امروزی رخ داد.

داستان از چه زمانی آغاز شد

جریان از زمانی شروع شد که “هاینریخ هرتز”در سال ۱۸۸۷ وجود امواج الکترومغناطیسی که قبلا توسط “جیمز کلرک ماکسول” در سال ۱۸۶۵ پیش بینی شده بود را به اثبات رساند. هرتز با تبدیل کردن یک خازن به دو الکترود مجزا، هوای موجود در شکاف بین آنها را یونیزه کرد و در اثر آن جرقه ای ایجاد شد. سپس به طرز معجزه آسایی جرقه ای نیز در یک جفت الکترود که چند متر دور تر قرار داشتند، رخ داد. به عبارت دیگر موج الکترومغناطیسی ناشی از جرقه در اولین جفت الکترود، موجب ایجاد جریان برق در جفت دیگر الکترودها شد. این اتفاق یعنی جریان کوتاه و بلندی از انرژی می توانند موجب نمایش علائم “نقطه و خط” مورس شوند. تلگراف بی سیم بدین طریق متولد شد و مارکونی و شرکت متبوعش پیشتاز این حرکت بودند. مارکونی مدعی بود که بی سیم او می تواند پیام های خصوصی را به صورت ایمن تا کیلومترها دورتر بفرستد. او در سال ۱۹۰۳ با افتخار تمام گفت: “من می توانم دستگاه خود را طوری تنظیم کنم که هیچ دستگاه دیگری مشابه آن تنظیم نشود و نتواند پیام را مخفیانه بشنود.” ولی خیلی زود و در همان سال در سالن نمایش لندن مشخص شد که اوضاع به دلخواه مارکونی و فلمینگ پیش نخواهد رفت. چند دقیقه قبل از این که فلمینگ پیام مارکونی را دریافت کند، صدای مختل کننده پیام به صورت آهنگین شنیده و در فضای سالن طنین انداز شد. صدا برای گوش های ناآشنا با آن، مانند صدای پروژکتوری در حال چشمک زدن بود. ولی “آرتور بلاک” دستیار فلمینگ، دست داشتن فردی دیگر در ایجاد صدا را به درستی تشخیص داد و می گفت: یک کسی صداهای پالس قوی تری در سالن تولید می کند که برای تحت تاثیر قرار دادن صدای پروژکتور به اندازه کافی قوی هستند. او حدس می زد کسی که کشف رمز کرده است، یک کلمه نامناسب را مرتبا تکرار می کند. آن کلمه این بود “جاسوس”. بررسی نسخه چاپی علائم مورس این حدس او را تایید کرد. علائم ارسالی سپس شخصی تر شد و مارکونی را به تمسخر گرفت و نوشت “یک ایتالیایی افکار عمومی را با زیبایی هرچه تمام تر فریب می دهد”، وی از الفاظ نامناسب و گستاخانه دیگری نیز استفاده کرد و در ادامه جملاتی از شکسپیر را نوشت. جریان ارسال پیام های جسورانه و بی ادبانه لحظاتی قبل از وصول علائمی که مارکونی از فاصله ۴۵۰ کیلومتری می فرستاد، قطع شد و معرفی دستگاه جدید مارکونی ادامه پیدا کرد. ولی اختلال ایجاد شده کار خودش را کرد. همه به این فکر می کردند که وقتی کسی می تواند این گونه وارد فرکانس های مورس شود، پس امنیتی آنگونه که مارکونی ادعا می کرد وجود نداشت و احتمال می رفت که پیامهای خصوصی افراد استراق سمع شوند. این اتفاق به اندازه کافی موجب رنجش مارکونی شد. ولی در انظار عمومی پاسخی به فرد توهین کننده نداد . او با افراد شکاک و منفی باف سر و کاری نداشت و می گفت: “من این دستگاه را برای کسانی که به آن مشکوک باشند، نمایش نمی دهم.” ولی فلمینگ نامه تندی نوشت و آن را برای چاپ به روزنامه تایمز لندن فرستاد. وی در آن نامه هک کردن را “شرارت علمی” و نوعی توهین به سنت ها و آیین موسسه سلطنتی نامید و از خوانندگان روزنامه خواست در یافتن این شرور و متهم به وی کمک کنند. البته برای یافتن فرد متهم خیلی منتظر نماند. چون چهار روز بعد نامه ای از یک خواننده در روزنامه تایمز چاپ شد که در آن به هک کردن سیستم آنها اعتراف و اقرار کرده بود. نویسنده نامه با اعلام این که از طریق هک توانسته است ایرادهای سیستم را برای مردم نمایان و آنها را آگاه سازد، عمل خود را توجیه و آن را درست و به نفع عموم توصیف کرد.

admins بازدید : 290 جمعه 03 بهمن 1393 نظرات (0)

در حالی که ده‌ها شرکت امنیتی و تحقیقاتی در حال مطالعه روی روش‌های فوق پیشرفته رمزنگاری و سیستم‌های احرازهویت کوانتومی و بیومتریکی هستند، به نظر می‌رسد مردم بیشتر به سوی سادگی و عادت گرایش دارند و تمایل ندارند خودشان را به دردسر بیندازند و چند کلمه پیچیده را حفظ یا نگه‌داری کنند. حتی اگر بدانند خطری تهدیدشان می‌کند. اگر به شما بگویم رمزعبور حساب جی‌میل‌ام «۱۲۳۴۵۶» است؛ باور می‌کنید؟ خنده‌تان نمی‌گیرد؟ احیاناً شروع به تمسخر نمی‌کنید؟ چند وقت پیش پسر یکی از فامیل نوت‌بوکش را برای تعمیر و بازیابی پیش من آورد. کلاس پنجم ابتدایی است. با کمال تعجب دیدم که روی دوربین نوت‌بوک یک برچسب سفید زده است. گفتم این چیست؟ گفت «برای اینکه هک نشوم». تا این حد جامعه نسبت به هک و نفوذ و امنیت آگاهی دارد اما گزارش‌ها چیز دیگری را می‌گوید. ۱۲۳۴۵۶ رمزعبور جی‌میل من نیست ولی پراستفاده‌ترین رمزعبور در سال ۲۰۱۴ است. شرکت امنیتی برنامه‌های موبایل SplashData گزارشی از رمزهای عبوری که بیشترین تکرار و استفاده را داشتند، منتشر کرده است. در میان پنج رمزعبور اول، علاوه بر ۱۲۳۴۵۶، رمزهایی مانند «۱۲۳۴۵» و «۱۲۳۴۵۶۷۸» وجود دارد و البته نباید رمز «password» را فراموش کرد. Password نام پوشه‌ای روی شبکه سونی نیز بود که در آن هزاران رمز عبور اشخاص و شرکت نیز نگه‌داری می‌شد. password پس از ۱۲۳۴۵۶ دومین رتبه را دارد. از سرانجام شرکت سونی که خبر دارید؟ هک شدن چندین شبکه‌اش و ماجراهای ادامه‌دار رسوایی‌اش و …

رمزهای عبور پراستفاده بعدی «access»، «superman»، «batman»، «master» و «michael» هستند. این‌ها رمزهایی هستند که هکرها اول از استفاده نشدن‌شان اطمینان حاصل می‌کنند و بعد به سراغ بانک‌های رمزعبور تصادفی می‌روند. در فهرست ۲۵ رمز عبور اول سال ۲۰۱۴ رمزهایی مانند ۱۱۱۱۱۱ و ۱۲۳۱۲۳ نیز دیده می‌شود.

این رمزهای عبور من را یاد ماجرای لو رفتن رمزهای کارت‌های عابربانک بانک‌های ایرانی در چند سال پیش انداخت که در میان آن‌ها سال‌های تولدی مانند ۱۳۵۶ و ۱۳۶۰ بیشترین رقم تکرار را داشت. این رمزهای عبور همانند این هستند که کلید یک خانه مملو از اشیاء قدیمی و ارثیه خانوادگی و طلا و جواهرات را زیر فرش دم در ورودی قایم کنید. Splashdata سه اصل مهم برای امنیت بیشتر رمزهای عبور پیشنهاد می‌کند:

  • از رمزهای عبور ۸ کاراکتری یا بیشتر و ترکیبی از نشانه‌ها، اعداد و حروف استفاده شود.
  • از یک رمزعبور برای چندین سایت استفاده نشود.
  • از برنامه‌های مدیریت رمزعبور کمک بگیرید.
منبع : یک پزشک
admins بازدید : 266 جمعه 03 بهمن 1393 نظرات (0)

اغلب از مشاوران شنیده ایم که «مثبت فکر کنید در نتیجه افکار مثبت اتفاق‌های خوب رخ خواهد داد» و یا «اگر با جدیت و سختی تلاش کنید قطعا به نتیجه مورد نظر خواهید رسید» در حالی که چنین جملاتی قطعا شایستگی شنیدن و مرور کردن هر روزه را دارد اما این بدان معنی نیست که صرفا با این پیشنهادات می‌توانید بر رفتارها و افکار ناسالم خود چیره شوید و به اهداف خود دست یابید. شناخت رفتار و افکار ناسالم و احساسات منفی و تلاش در یافتن جایگزین مناسب برای آن‌ها کلید ساخت ذهنی قدرتمند است.

سعی کنید مقایسه ساده‌ای بین قدرت بدنی و قدرت ذهنی انجام دهید. بدنسازها برای حفظ بدن خود در شرایط ایده‌آل گروهی عادات مناسب را دنبال می‌کنند مثل تمرین‌های منظم در باشگاه‌های ورزشی. چیزی که برای بدنسازها به اندازه تمرینات اهمیت ویژه دارد دور بودن از عادات ناسالم غذایی است در واقع در ساخت عضلات نیرومند علاوه بر انجام تمرینات ورزشی رژیم غذایی سالم نیز نقش اساسی دارد. به طور مشابه، قدرت ذهنی نیز علاوه بر تمرینات و کار سخت ذهنی نیاز به اجتناب از عادات ناسالم، افکار منفی، رفتارهای نا کارآمد و احساسات مخرب و کسب عادات سالم است. شاید در حال حاضر هر یک از شما در تلاش برای رسیدن به یکی اهداف زندگی خود باشید، بخواهید که به پدر و مادری صبور تبدیل شوید، قهرمان ورزشی و یا یک نابغه در زمینه تخصصی خود شوید، داشتن ذهنی قدرتمند به شما در رسیده به این اهداف کمک خواهد کرد. شناسایی مشکلات و درگیرهای متداول که پیش روی ماست و تمرین و تمرین و تمرین می‌تواند شما را به بهترین خودتان تبدیل کند.

در اینجا ۱۳ کاری را مرور می‌کنیم که افراد با ذهن قوی انجام نمی‌دهند:

۱- وقت خود را برای اظهار تاسف و ترحم برای خود تلف نمی‌کنند

بسیاری از مشکلات و غم‌هایی که در طول زندگی برای ما پیش می‌آید غیرقابل اجتناب است اما احساس تاسف برای خودتان یک انتخاب است. زمانی که در پرداخت صورتحساب‌ها و بدهی‌های خود با مشکل برخورد می‌کنید یا دچار مشکلات سلامتی هستید، غرق شدن در حس ترحم و تاسف برای خود مشکلی را حل نخواهد کرد. اگر در معرض ابتلا به احساس تاسف برای خودتان هستید، ذهن خود را آموزش دهید که قدردانی را جایگزین این حس ترحم و دلسوزی مخرب کند. افراد با ذهنی قدرتمند وقت و انرژی خود را صرف فکر کردن به مشکلات و شرایط ناراحت کننده خود نمی‌کنند به جای آن بر روی راه‌حل‌ها تمرکز می‌کنند.

۲- قدرت و تاثیر خودشان را نادیده نمی‌گیرند

مقصر شناختن و سرزنش کردن افراد در شرایط و مشکلات ما بسیار وسوسه انگیز و متداول است. فکر کردن به چیزهایی از قبیل این که «رفتار مادر من منجر شد من احساس بدی نسبت به خودم داشته باشم» در واقع دیگران را به عامل تاثیرگذار زندگی ما تبدیل می‌کند. مسئولیت رفتار، افکار و احساسات خود را بپذیرید. توانمدسازی شخصی جزء ضروری ساختن ذهنی قدرتمند و زندگی دلخواه شما است.

ادامه ...

admins بازدید : 296 پنجشنبه 02 بهمن 1393 نظرات (0)

 

کوچک‌ترین موش، مورچه‌خوار، فیل یا... نمی‌شود گفت دقیقا این موجود از کدام نژاد است. در نگاه اول به احتمال زیاد می‌گویید: خب این موش است. ولی کمی‌ صبر داشته باشید و تا آخر متن را بخوانید. قول می‌دهم شما هم در راز خلقت این موجود خواهید ماند.
در جنوب غرب قاره به اصطلاح سیاه آفریقا کشوری واقع است به نام "نامبیا". در یکی از مناطق کنترل شده شمال غرب این کشور دانشمندان میان صخره‌های سرخ آتشفشانی این منطقه موجودی را کشف کردند که آدمی ‌انگشت به دهان خلقتش می‌ماند. بر اساس تحلیل‌ها، برخی دانشمندان این موجود را در زمره موجوداتی به نام "فیل وروجک" قرار می‌دهند. این مخلوق بسیار شبیه موش است، ولی از لحاظ ژنتیکی به فیل، گاو دریایی، هیراکس و آردوارک (گونه‌ای از کفتار بومی‌ در شرق و جنوب آفریقا) وابسته است.
نکته شایان ذکر درباره این موجودات گوناگونی انواع آنها و پراکندگی محل زندگی آنها است. گونه معروف به شطرنجی که در آفریقای مرکزی، گونه طلایی در قسمت‌های بومی‌ کنیا، گونه صورت خاکستری محدود به دو جنگل در تازانیا و همچنین گونه‌های سیاه و قرمز کم رنگ این موجود که در شرق آفریقا زندگی می‌کنند. البته گونه‌های کوچک‌تر "فیل وروجک" را می‌توان در جنگل‌های خشک شرق و جنوب و شمال غربی ‌آفریقا نیز یافت.
از ویژگی‌های منحصر به فرد این موجود می‌توان به دوقلو به دنیا آمدن نوزادان آن اشاره کرد. به گزارش رویترز این پستاندار کوچک از نظر فیزیکی شبیه بز کوهی و از لحاظ عادات خواب و شکار بسیار شبیه مورچه‌خوار است. دم دوکی شکل و نسبت پا به بدن این موجود نیز به بز کوهی شباهت دارد و مانند مورچه‌خوار توسط بینی از حشرات تغذیه می‌کند و همچنین زندگی میان بوته‌ها را به لانه‌های زیرزمینی ترجیح می‌دهد.
دانشمندان نام علمی‌"فیل وروجک" را "ماکروس سلیدیس میسوس" گذاشته‌اند. گونه بالغ این موجود تنها هفت اینچ طول با دمی ‌دراز و بیست و هفت گرم وزن دارد. 
حال اگر فهمیدید این موجود دقیقا چیست به ما هم اطلاع دهید! / 

منبع : مجله دانشمند

admins بازدید : 342 چهارشنبه 01 بهمن 1393 نظرات (0)

وقتی دمای بدن شما افت می‌کند، این لباس نانوسیم (Nanowire) حرارت بدن شما را به روشی مبتکرانه افزایش می‌دهد تا احساس سرما نکنید و به بخاری اتاق نیازی نداشته باشید. محققانی از دانشگاه استنفورد با استفاده از فلز یک شبکه مش نامرئی به طور منظم و یکپارچه در تمام پارچه این لباس استفاده کردند که برخلاف لباس‌های معمولی که حرارت بدن را خارج می‌کنند، این لباس گرما را دوباره به روی پوست بدن می‌تابد. چون سیم فلزی استفاده شده در حد نانو است، لباس منعطف و نرم است و همانند یک لباس عادی جلوه می‌کند و استفاده‌کننده اذیت نمی‌شود. همچنین، به اندازه کافی محکم هست که در لباس‌شویی آسیب نبیند و قابل شست‌وشو باشد. جالب‌تر اینکه این لباس می‌تواند به برق وصل شود و شبکه مش به کار گرفته شده در آن گرمای کمی تولید کند که باز هم موجب گرم شدن لباس و بدن می‌شود. البته تابش اشعه‌های حرارتی به بدن قوی و خطرناک نیستند و مثلاً مانند لیزر نخواهند بود. ویژگی آخر این لباس برای افرادی که دوست دارند در زمستان پیاده‌روی کنند، بسیار مناسب است.

خالقان این لباس می‌گویند بیشتر سیستم‌های گرمایشی امروزی ناکارآمد هستند و باعث هدر رفتن میزان زیادی انرژی می‌شوند و در ضمن انسان را وادار به ماندن در اتاق و کنار خودشان می‌کنند. این سیستم‌ها فقط فضای داخل یک ساختمان را گرم می‌کنند و انسان در بیرون از ساختمان به مشکل برمی‌خورد. به علاوه، تقریباً نیمی از انرژی جهان توسط همین سیستم‌های گرمایشی درون ساختمان‌ها استفاده می‌شود و مقصر تولید یک سوم گازهای گلخانه‌ای هستند که موجب تغییر آب و هوا روی کره زمین شدند. بنابراین، انسان چرا باید برای گرم کردن خودش ابتدا یک ساختمان را گرم کند؟ و چرا به طور مستقیم فقط خودش را گرم نکند؟

 

nanowireclothcropHR-1

 

 

nanowireclothcropHR-2

 

در تصویر اول یک دستکش معمولی اجازه می‌دهد حرارت دست به بیرون منتقل شود ولی در عکس دوم، دستکش نانوسیم از فرار گرمای طبیعی دست جلوگیری می‌کند.

این محققان اذعان دارند که در مناطق بسیار سرد که امکان انجماد لو‌له‌های آب و گاز وجود دارد، باید از سیستم‌های گرمایشی استفاده کرد اما می‌گویند اگر مردم با پوشیدن یک لباس می‌توانند گرم بمانند و دمای بیرونی ساختمان نیز آن‌قدرها سرد نیست چرا باید سیستم‌های گرمایشی کار کنند. می‌توانیم این سیستم‌ها را موقتاً خاموش کنیم. یکی از محققانی که روی این لباس مقاله داده این‌طور می‌گوید: « من فکر می‌کنم سیستم‌های گرمایشی هنوز هم برای مناطقی که دمای هوای بیرون از ساختمان بسیار سرد است، لازم هستند اما می‌توانیم میزان زیادی انرژی حرارتی را صرفه‌جویی کنیم.» هر فرد با پوشیدن این لباس می‌تواند هزار کیلووات ساعت انرژی برق را در سال نجات دهد. این انرژی را دو مترمربع پنل خورشیدی در سال برای هر فرد تولید می‌کنند.

این لباس در محیط‌های کاری یک مزیت دیگر هم دارد. پایان دادن به دعواهای همیشگی روی گرم یا سرد بودن اتاق میان کارمندان. با پوشیدن این لباس، در نهایت هر شخص می‌تواند خودش را گرم کند و به دیگران کاری ندارد که گرمشان است یا سردشان و نیازی نیست بخاری یا سیستم گرمایشی روشن باشد.

اگر علاقه‌مند این لباس شدید، باید پنج سالی برای خریدش صبر کنید چون هنوز در حال توسعه است و به این زودی‌ها پشت ویترین فروشگاه‌های زمستانه‌فروش دیده نمی‌شود. حتی هنوز نمونه اولیه دوخته شده‌ای از این لباس عرضه نشده است تا ببینیم شیک هست یا خیر! شاید سوال کنید برای تابستان چه لباسی بپوشیم که بدنمان را خنک کند. محققان دانشگاه استنفورد دارند روی لباس خنک‌کننده تابستان نیز کار می‌کنند.

منبع : یک پزشک

admins بازدید : 308 سه شنبه 30 دی 1393 نظرات (0)

افزایش روزافزون دمای کره زمین می‌تواند منجر به بروز رویدادهای ناخوشایندی برای ساکنان این کره آبی‌ شود که همین امر در سال‌های اخیر توجه همگان را به خود جلب کرده است و موجب نگرانی بسیاری از دانشمندان شده است. 
اکثر مردم جهان تا زمانی که اتفاق بدی برای آنها روی ندهد، از کنار خطراتی که همواره آنها را تهدید می‌کند، بی‌اعتنا رد می‌شوند. از جمله این تهدیدات می‌توان به تاثیرپذیری صنعت غذای جهانی از پدیده گرم شدن کره زمین اشاره کرد. به طور مثال تغییر آب و هوایی شدید در یک منطقه دورافتاده همچون منطقه‌ای در تگزاس می‌تواند منجر به افزایش بی‌سابقه قیمت کالاهای اساسی انسان‌ها از جمله ذرت شود. به همین خاطر است که محققان در تلاشند تا تاثیر این پدیده را بر محصولات غذایی برشمارند. برای درک بیشتر این موضوع مثال جنگل‌های بارانی آمازون را در نظر بگیرید که خاستگاه بسیاری از مواد غذایی جهانیان به شمار می‌رود، از جمله آنها می‌توان به سویا اشاره کرد که یکی از مواد غذایی اصلی سبد غذایی خانواده‌ها را تشکیل می‌دهد. این ماده غذایی که در جنگل‌های آمازون می‌روید همه ساله توسط کشتی‌های مخصوص بارگیری شده و به اکثر مناطق جهان ارسال می‌شود. در سال‌های نه چندان دور هنگامی‌که خشکسالی بر این منطقه حکمفرما شد و محصول زیادی برداشت نشد، قیمت سویا افزایش بی‌سابقه‌ای را به خود دید و از آنجایی که از این ماده غذایی در کشورهای اروپایی به‌عنوان غذای مرغ نیز استفاده می‌شود، با بالارفتن قیمت آن، قیمت مرغ نیز سیر صعودی به خود گرفت. افزون بر این کمبود بارندگی در این منطقه اختلالاتی را در حرکت کشتی‌ها به وجود آورد. بدین‌صورت که با کاهش بارندگی و پایین آمدن سطح آب رودخانه‌ای که مسیر حرکت این کشتی‌ها را تشکیل می‌داد و به منظور جلوگیری از فرو رفتن کشتی در گل و لای بارگیری کشتی‌ها به حداقل می‌رسید و این امر سبب افزایش هزینه حمل و نقل می‌شد که به تبع آن باز هم به قیمت سویا و تمامی ‌مواد غذایی وابسته با آن افزوده می‌شد. 
به عقیده برخی‌ها افزایش میزان کربن دی اکسید در جو موجب می‌شود تا بسیاری از درختان زیر فشار و گرمای هوا طاقت نیاورند که همین امر موجب گلخانه‌ای شدن بسیاری از میوه‌هاو مواد غذایی می‌شود. براساس برآوردهای متخصصان تغییرات آب و هوایی سازمان ملل، پدیده گرم شدن کره‌زمین موجب کاهش تولید محصولات غذایی خواهد شد که می‌توان در نیمه دوم قرن حاضر این تغییرعظیم را حس کرد. 
سازمان تجارت بین‌المللی نیز تلاش‌هایی را براي کاهش قیمت مواد غذایی انجام داده است. اما با این حال نمی‌توان به‌طور قطع از مثمرثمر بودن تلاش‌های این قبیل گروه‌ها سخن به میان آورد و در پایان محققان اظهار امیدواری کردند که بتوان با کمک همگانی بر این معضل فائق آمد.

admins بازدید : 898 دوشنبه 29 دی 1393 نظرات (0)

به نام خدا

امروز آموزش شماره یک فتوشاپ را برای شما آماده کردیم.

این آموزش مهارت خاصی نمی خواهد و در حد مبتدی می باشد . ما در این آموزش به شما یاد می دهیم که چگونه امضاء یا لوگوی خود را روی یک تصویر قرار دهید .

فایل های مثال زده شده برای آموزش شامل ( + و + ) می باشد

 

اول تصویر را در فتوشاپ باز می کنیم .

 


1

 

 

 

بعد از باز کردن تصویر به شکل زیر در برنامه نمایش داده می شود .

 

2

 

همانطور که مشاهده می کنید تصویر دارای بک گراند سفیدی می باشد و ما نمیتوانیم لوگوی خودمان را روی تصویر قرار دهیم .

 

پس مانند تصویر زیر به سراغ پاک کن ها میرویم و گزینه magic eraser را انتخاب می کنیم .

توجه ( توجه کنید زمانی که پس زمینه ای نداشته باشد و پس زمینه شترنجی باشد نیاز به پاک کردن نیست و لایه را داپلیکیت میکنیم )

3

 

بقیه در ادمه مطلب ...

 

 

 

 

 

admins بازدید : 269 شنبه 27 دی 1393 نظرات (0)

باور کنید یا نه، عمل ساده پلک زدن تا مدت‌ها برای دانشمندان یک چیز اسرارآمیز بود. تصور ما این است که پلک زدن تنها برای لغزان کردن قرنیه و جلوگیری از خشکی آن انجام می‌شود، اما پلک زدن معمولا بیشتر از حد نیاز ما انجام می‌شود، یعنی حدود ۱۵ تا ۲۰ بار در دقیقه!

اما حالا پژوهشگران ژاپنی تونسته‌اند کشف کنند که پلک زدن به منظور دیگری هم انجام می‌شود:

با هر بار پلک زدن، ما به مدت ۰٫۴ ثانیه، محیط پیرامون خود را نمی‌بینیم، یعنی به عبارتی ما ۱۰ درصد اوقات به علت پلک زدن، تصویری از دور و بر خود نمی‌گیریم و درک نمی‌کنیم. این زمان بسیار بیشتر از نیاز سیستم لغزان‌کننده قرنیه‌های ما است.

 

 

 

در پژوهش جدیدی که در نشریه Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است، پژوهشگران پاسخی برای این معما مطرح کرده‌اند.

تامامی ناکانو، شیگرو کیتازاوا و همکارانشان در این تحقیق اشاره کرده‌اند که پلک زدن به صورت فعال برای تغییر و بازنشانی reset کردن توجه ما صورت می‌گیرد.

محققان برای اثبات این امر از یک دستگاه fMRI استفاده کردند. آنها چند داوطلب انتخاب کردند و از آنها خواستند که در زمانی که در اسکنر هستند، چند قسمت از سریال آقای بین را ببینند. تحقیق قبلی این پژوهشگران نشان داده بود که پلک زدن متناسب با تماشای این ویدئو، همسان‌سازی می‌شود.

 

12-27-2012 09-39-41 AM

 

در تحقیق جدید، پژوهشگران متوجه شدند که داوطلب‌ها در هر دقیقه ۱۷٫۴ بار پلک می‌زنند. چیز جالب این بود که همزمان با پلک زدن در دو قسمت آناتومیک مغز فعالیت‌هایی مشاهده می‌شد، این دو قسمت، در فرایند توجه نقش دارند.

admins بازدید : 259 جمعه 26 دی 1393 نظرات (0)

با مقاومت بدن در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها جست‌وجو برای یافتن دارو‌های جایگزین بیش از گذشته اضطراری شده است. آنچنان که "زوکورمیر" پی برده است، احتمال دارد پاسخ به چرایی مقاومت آنتی‌بیوتیکی بدن در خاک نهفته باشد. 
میکروب چیست؟
میکروب‌ها موجودات زنده بسیار ریزی هستند که با چشم دیده نمی‌شوند. در تنوع‌های غیرقابل شمارشی وجود دارند و در هر جایی از سطوح بالای جو تا کف اقیانوس‌ها پیدا می‌شوند. انواع میکروب‌ها عبارتند از:
باکتری
این موجود اغلب در زندگی واقع بر زمین حکومت می‌کند. باکتری در هر کجای این سیاره پیدا می‌شود از کف اقیانوس و درون هر موجود زنده‌ای حتی در یک سلول انسانی نیز ده باکتری وجود دارد. احشا انسان به تنهایی دارای یک کیلوگرم باکتری است. به ازای هر انسانی 50 تن باکتری در زمین وجود دارد.
باکتری دریایی (آرکائی) 
آرکائی در سال 1977 به عنوان یکی از باکتری‌هاي خاص در زمین دسته‌بندی شد. قبلا چنین تصور می‌شد که این میکروب‌های به ظاهر ساده و قدیمی فقط در محیط‌هایی مانند چشمه‌‌های گرم آتشفشانی و یخ رود‌ها وجود دارد. ولی امروزه می‌دانیم که در هر جایی از جمله در ناف انسان یافت می‌شوند.

 آغازیان (پروتیستا) 
با پیچیدگی بیشتری نسبت به باکتری در گروه "ایوکار یوتس‌ها" دسته‌بندی می‌شوند، این گروه شامل گیاهان، حیوانات و قارچ‌ها است. بنابراین، این موجود تک‌سلولی از بسیاری جهات از جمله ظرفیت تولید بیماری‌ها شبیه باکتری است.

قارچ‌ها
قارچ‌ها از موجودات شبکه‌ای و گسترده که در ریشه درختان دیده می‌شوند تا میکروب‌های تک‌سلولی و ريز موجود در مخمر‌ها و کپک‌ها وجود دارند.
قارچ به رشد گیاهان کمک و در خمیر نان آنتی‌بیوتیک‌هایی تولید می‌کند که باعث مسمویت ما می‌شود.
حدود یک قرن است که آنتی‌بیوتیک‌ها انسان را از بیماری‌هایی که زمانی در بین مردم مرگ و مير راه می‌انداختند، نجات داده است. در دهه 1850 از هر 10 کودک متولد شده در بریتانیا چهار کودک براثر نوعی بیماری نظیر وبا، سیاه سرفه و سینه‌پهلو -که امروزه قابل درمان است و فقط آثاری از گذشته آن را می‌دانیم- از بین می‌رفتند.
آنچه اکنون پیش آمده این است که باکتری‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک در بدن بیماران روبه افزایش است و این دشمنان قدیمی که فکر می‌کردیم آنها را شکست داده‌ایم، قوی‌تر از گذشته ظاهر می‌شوند. دارو‌هایی که زمانی این باکتری‌های کشنده را از بین می‌بردند، اکنون بی‌ارزش شده‌اند. علاوه بر این آنتی‌بیوتیک‌هایی که اکنون برای درمان‌ بيماري‌ها موثرند، در آینده بی‌فایده خواهند بود. بیمار‌ی‌هایی مانند سینه پهلو، سل و سایر امراض کشنده در سیستم ایمنی ضعیف بدن تقویت می‌شوند.
خوشبختانه میکروبیولوژیست‌ها در جست‌وجوی یافتن راه‌حل‌های جدید برای مبارزه با عفونت هستند و قوی‌ترین داروی درمان بیماری‌های عفونی ممکن است در جایی باشد که کمتر از هرجای دیگر انتظار یافتن آن را دارید. این دارو‌ درست زیر پای شما قرار دارد. 
محققان دانشگاه راکفلر نیویورک به دنبال یافتن ژن‌های کشف نشده‌ای در باکتری خاک هستند. مشکل مقاومت آنتی‌بیوتیکی آنقدر ناجور است که سازمان جهانی سلامت هشدار داده است که انسان با دنیای پس از آنتی‌بیوتیک مواجه است. دنیایی که اطمینان از سلامت در برابر عفونت باکتری‌یایی موضوعی مربوط به گذشته است.
در ماه آوریل سال 2014 اعلام شد که این تهدید جدی، یک پیش‌بینی برای آینده نیست، بلکه هم اکنون در هر منطقه‌ای از جهان رخ می‌دهد و این توانایی بالقوه را دارد که هر انسانی را در هر سنی و در هر کشوری مورد حمله و تاثیر قرار دهد. اکنون این خطر بزرگ‌ترین تهدید برای سلامت عمومی است. بیشتر افراد قارچ موجود در نان کپک زده که سرچشمه پنی‌سيلین است و یا احتمالا مولکول‌های ساخته شده رایانه‌ای را سلاحی برای مقابله با میکروب‌ها می‌دانند. اما در واقع، خود باکتری‌‌ها بزرگ‌ترین منبع منحصر به فرد دارو‌های آنتی‌بیوتیکی هستند. دلیل این موضوع بسیار ساده است: باکتری‌ها میلیون‌ سال با یکدیگر مبارزه کرده‌اند.
پروفسور "شون برادی" مسئول گروه تحقیق دانشگاه راکفلر می‌‌گوید: "طبیعت میلیون‌ها سال با مقاومت این ژن‌ها مبارزه کرده است و این به ما بستگی دارد كه چگونه زبان باکتری‌ها را یار بگیریم."
هر نقطه و گوشه‌ای از جهان از کف اقیانوس‌ها گرفته تا دهان شما قلمروی برای باکتری‌ به شمار می‌رود. آنتی‌بیوتیک‌ها سلاح‌هایی هستند که باکتری‌ها علیه یکدیگر از آنها استفاده کرده‌اند و ژن‌های مقاومت آنتی‌بیوتیکی راه‌های دفاعی نوع دیگر باکتری‌هایی هستند که با گذشت زمان آن را بهبود بخشیده‌اند. 
پروفسور برادی می‌گوید: "واضح است که هر دارویی یک منشا طبیعی دارد. نکته کلیدی موضوع که ما باید بفهمیم این است که طبیعت با مبارزه دارویی ما چگونه مبارزه می‌کند."
جست‌وجو برای موفقیت
گروه راکفلر تاکنون صد نمونه خاکی را بررسی كرده‌اند، ولی برای آن که تحقیق آنها واقعا موثر باشد، می‌خواهند تعداد بیشتری نمونه را بررسی کنند تا بتوانند یک نقشه بیوسنتزی از میکروب‌های خاک تهیه كنند. آنها بدین‌منظور از ساکنان تمام پنجاه ایالت کشور خود خواسته‌اند که نمونه‌ای از خاک محل خود را برای بررسی و تحلیل به آزمایشگاه‌ دانشگاه راکفلر بفرستند. "ژرمی فارار" سرپرست يك گروه دارويي و "مارك وول‌هوپ" پروفسور دانشگاه ادینبورگ می‌گویند: "مقاومت آنتی‌بیوتیکی نیازمند تلاش جهانی برای مبارزه علیه این پدیده است."
این دو نفر در مقاله‌ای که در نشریه نیچر نوشتند، پیشنهاد می‌کنند که یک پانل بین‌المللی برای ساخت معادل آنتی‌بیوتیک‌ ایجاد شود تا از آن طریق بتوان مستندات را مدیریت، دارو‌های جدید یافت شده را آزمایش و اطمینان حاصل کرد که سیاست‌های منسجمی در سطح جهان در پیش گرفته شده است. آنها نوشته‌اند، مقاومت ضد میکروبی یک مشکل جهانی است که نیازمند راه‌حل‌های جهانی است. تاکنون واکنش بین‌المللی به این موضوع ضعیف بوده است. سازمان سلامت جهانی بالاخره پذیرفت که مقاومت ضد میکروبی فقط با قوانین بهداشت جهانی، کاهش خواهد یافت.
مشکل مقاومت آنتی‌بیوتیکی بدن بر اثر سه عامل ایجاد شده است:
 تجویز بیش از حد آنتی‌بیوتیک توسط پزشکان
 ضایعات کشاورزی
 فقدان دارو‌های جدید برای جایگزیني آنتی‌بیوتیک
مصرف بیش از حد آنتی‌بیوتیک منجر به تقویت‌ حالت مقاومت باکتری‌ها شده است. به عبارت دیگر ما یک نیروی تکاملی برای گسترش مقاومت دارویی ایجاد کرده‌ایم. آنتی‌بیوتیک‌ها به خودی خود سبب ایجاد ژن‌های مقاومت در باکتری‌ها نمی‌شوند. این ویژگی‌ ابتدا در جمعیت میکروبی رخ می‌دهد و به اندازه انواع مختلف باکتری‌ها قدمت و عمر دارند. اما دارو‌های آنتی‌بیوتیک آن دسته از باکتری‌هایی را که به طور طبیعی مقاومت چندانی ندارند از بین می‌برد و باکتری‌های مقاوم را باقی می‌گذارند. این شرایط سبب می‌شود تعداد زیادی باکتری دارای ژن مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک باز تولید شوند.
آنتی‌بیوتیک‌ها وقتی که عفونت‌ باکتری‌یایی ایجاد می‌شود، نجات‌دهنده هستند. ولی تعداد زیادی از مردم وقتی که اصلا هیچ نوع عفونت ناشی از باکتری ندارند و دچار عفونت ویروسی مانند سرماخوردگی معمولی یا آنفلوانزا می‌شوند به سراغ آنتی‌بیوتیک می‌روند.
مصرف آنتی‌بیوتیک در چنین شرایطی باکتری‌های مفید موجود در بدن انسان را از بین می‌برد و علاوه بر آن شرایط ادامه حيات باكتري‌هاي مقاوم را وخيم‌تر مي‌كند. اين وضعيت مي‌تواند منجر به ظهور شرايط مقاومت آنتی‌بیوتیکی یک بیماری بر اثر سهيم‌ شدن ژن‌ها با یکدیگر می‌شود. سهیم شدن ژن‌ها از طرق مختلفی نظیر "انتقال افقی ژن‌" انجام می‌شود.
انسان فقط قادر است ژن خود را به فرزندانش منتقل کند، ولی باکتری‌ می‌تواند ژن‌ خود را با ژن‌های سایر باکتری‌ها ترکیب كند. ژن‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک‌ می‌توانند در میان انواع باکتری‌ها از باکتری‌های خوش‌خیم و مفید گرفته تا باکتری‌های بیماری‌زا شناور شوند.
بدتر از همه این که اکنون با شرایط ظهور میکروب‌های قوی مواجهیم که در برابر بسیاری از دارو‌ها مقاوم هستند و ژن‌های مقاومت را از منابع مختلف به دست آورده‌اند.
یک عامل اصلی دیگر در ورای مقاومت آنتی‌بیوتیکي، افزایش استفاده از دارو‌ در کشاورزی است. هر چند این کار در اروپا ممنوع شده است، ولی در ايالات متحده از آنتی‌بیوتیک‌ به عنوان یک عامل محرک رشد سریع در دامداری‌ها و تغذیه فله‌ای گاو‌ها و خوک‌ها برای جلوگیری از گسترش بیماری در آغل‌ آنها استفاده می‌شود.
بیشتر از نیمی از آنتی‌بیوتیک‌های مورد استفاده در ایالات متحده به حیوانات اهلی خورانده می‌شود که سبب ترویج مقاومت آنتی‌بیوتیکی ژن‌ها در محیط شده است. و سرانجام این که در ربع قرن گذشته هیچ نوعی آنتی‌بیوتیک جدیدی کشف نشده است.
همه انواع مختلف آنتی‌بیوتیکی که امروزه تجویز می‌شوند از اکتشافات مورد تایید عصر طلایی کشف آنتی‌بیوتیک در فاصله بین 1940 تا 1980 است.
از آن به بعد پیشرفت در این زمینه بسیار اندک بوده است و در حالی که باکتری خود را برای مقاومت بیشتر آراسته و آماده کرده است ما سلاح جدیدی برای مبارزه با آنها تولید نکرده‌ایم.
زمان خاکی شدن
دکتر برادی می‌گوید که هرچند آینده مقاومت آنتی‌بیوتیکی ناخوشایند به نظر می‌رسد، ولی زمینه بالقوه اکتشاف دارو‌های جدید فراوان است، چون دانشمندان تاکنون فقط به بخش کوچکی از باکتری‌های موجود در زمین توجه کرده‌اند. توجه ما به این اندک مقدار در گذشته، موجب نجات جان تعداد زیادی از مردم شده است، در حالی که به مقدار زیادی از آن بی‌توجه بوده‌ایم و از این پس باید بیشتر به آن بپردازیم. آنچه تاکنون انجام داده‌ایم مانند این است که به جای توجه به کل جهان بیرونی فقط به اتاق خواب خود توجه کرده‌ایم.
نکته حائز اهمیت‌تر آن که از سه زیستگاهی که در جهان دارای بیشترین میزان باکتری هستند یعنی اقیانوس، احشا و دل و روده و خاک ـ خاک دارای متنوع‌ترین انواع باکتری‌ها است.
خاک آنتی‌بیوتیکی تولید کرده که توسط شرکت دارو‌سازی "مرک" جداسازی شده است. طرز کار این داروی جدید دخالت در روش تولید انرژی باکتری از اسید چرب است. یک نوع شيمي جديد در آنتی‌بیوتیک‌ها.
برادی می‌‌گوید: تاکنون مانع اولیه برای بررسی گسترده‌تر ژن‌ها محدودیت آزمایشگاهی آزمایش کردن گونه‌های جدیدی است که در طبیعت رشد می‌کند.
وی توضیح می‌دهد که بیشترین انواع باکتری‌ها در شرایط آزمایشگاهی رشد نمی‌کنند و از طرفی این مشکل وجود داشته است که ما فقط می‌توانیم روی نمونه‌های آزمایشگاهی کار کنیم. با پیشرفت‌های جدید به ترتیب درآوردن دی.‌ان.‌ای، زیست‌شناسان اکنون به جای اجبار برای رشد دسته‌ای از میکروب‌ها قبل از فراهم شدن امکان بررسی آنها، می‌توانند در مورد اطلاعات ژنتیکی آنها مطالعه کنند.
تاکنون پی برده‌اند که در خاک خشک ترکیبی از باکتری‌ها وجود دارد که می‌توانند انواع مولکول‌ها را تولید کنند. دانشمندان به چه چیز دیگری دست خواهند یافت؟ مطمئنا آنها اکتشافات جدیدی خواهند داشت. 
برادی می‌گوید که در هر قاشق پر از خاک که بررسی می‌کنیم، چیز‌های جدیدی می‌یابیم. بنابراین شاید چشم‌انداز مبارزه علیه بیماری‌ها آنقدر‌ها هم ناخوشایند و نگران‌کننده نباشد.
مقاومت آنتی‌بیوتیکی چگونه عمل می‌کند؟
 ژن‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک به صورت طبیعی و با درصد اندکی از جمعیت باکتری به وجود می‌آیند. ولی در زمان فقدان آنتی‌بیوتیک ژن‌ها هیچ فایده‌ای ندارند و شیوع آنها اندک است.
جمعیت (مجموعه) باکتری‌ها در معرض آنتی‌بیوتیک قرار می‌گیرند و اکثریت آنها که مقاومت طبیعی چندانی ندارند، از بین می‌روند. باکتری‌های مقاوم در حالی که داروی آنتی‌بیوتیک استمرار ندارد و استفاده نمی‌شود جان سالم به در مي‌برند و باقی می‌مانند.
باکتری‌های مقاوم باقیمانده به صورت معمول تکثیر می‌شوند و چون باکتری خیلی سریع باز تولید می‌شود دسته‌ای از باکتری‌ها به وجود می‌آیند که در مقابل آنتی‌بیوتیک مقاوم هستند.
اگر این دسته از باکتری‌ها مجددا در معرض آنتی‌بیوتیک قرار گیرند، آنتی‌بیوتیک روی آنها تاثیر کمی دارد. در این حالت یک مقاومت ژنتیکی طبیعی که زمانی بسیار نادر بود به طور گسترده اتفاق می‌افتد و استعمال دارو بی‌فایده است.

منبع : مجله دانشمند

admins بازدید : 274 چهارشنبه 24 دی 1393 نظرات (0)

اگر جزو افرادی هستید که مدام جلوی در خانه قدم می‌زنید و منتظر رسیدن یکی از اعضای خانواده هستید یا مادری وسواسی هستید که تمام روز چشم به راه رسیدن فرزندانش است یا پدر سالمندی هستید که مدام در اتاق خود دراز کشیده ولی دوست دارید از تحرکات خانه باخبر باشید، دوربینWelcome از شرکت Netatmo به کارتان می‌آید.

 

 

Camera-deco.0
 

 

 

این شرکت در نمایشگاه CES امسال دوربین هوشمند سیلندمانندی رونمایی کرد که با نصب در جلوی یک درب، می‌تواند افرادی که وارد می‌شوند را تشخیص داده و نامشان را گزارش کند. اگر هم افراد وارد شده را تشخیص ندهد، پیغام هشدارگونه صادر می‌کند. این دوربین که جنبه‌های امنیتی هم دارد، برای نظارت بر کودکان و افراد سال‌خورده نیز مناسب است. حتی برنامک ارائه شده برای این دوربین کمک‌تان می‌کند یک برنامه زنده تلویزیونی را روی موبایل و در اتاق یا ساختمان دیگری مشاهده کنید. در واقع، این دوربین می‌تواند چهره یا هر شیء روبروی خود را تشخیص، عکس‌برداری و فیلم‌برداری کند و به شما گزارش بدهد. شرکت Netatmo در مراسم معرفی این دوربین می‌گوید تمامی عکس‌ها و فیلم‌ها به صورت محلی ذخیره می‌شوند و تنظیماتی هم برای رکورد نکردن برخی از چهره‌ها در نظر گرفته شده است. این شرکت تاکید می‌کند ملاحظات حریم خصوصی و امنیتی در این محصول لحاظ شده است و از این بابت نگرانی وجود ندارد. افراد می‌توانند دقیقاً برای دوربین تعریف کنند کدام چهره‌ها را تشخیص بدهد و پس از دیدن کدام چهره‌ها هیچ واکنشی نداشته باشد.

 

 

Camera-Iphone-HD.0
 

 

 

در مراسم معرفی این دوربین برخی سوال‌ها بی‌جواب باقی ماندند و احتمالاً تا زمان عرضه آن به بازار بلاتکلیف هستند. مثلا چگونه چهره یک مرد با بلند شدن مو یا ریش گذاشتن یا عینک تشخیص داده می‌‌شود و مهم‌تر از آن چطور چهره خانم‌ها در هنگام آرایش و مدل‌های مو مختلف شناسایی خواهد شد؟ همچنین، مشخص نیست به غیر از نظارت بر ورود/خروج یک در، چه کارکردهای دیگری هم دارد چون اکنون انواع دوربین‌های نظارتی پیشرفته‌ تر و تمیزی وجود دارد که قابلیت‌های افزون‌تری از این دوربین ارائه می‌کنند.

 

 

Camera-lifestyle-HD.0
 

 

 

حوزه مانیتورینگ ویدیوهای خانگی شخصی در حال گسترش است و ورود گجتی مانند Welcome دور از انتظار نیست اما باید دید چقدر در دنیای واقعی کاربری دارند و می‌توانند چالش‌های موجود را برطرف کنند. این قصه من را یاد حسگر تشخیص اثر انگشت موبایل‌ها انداخت که در ابتدا شیک و دهن‌پرکن و تبلیغاتی بود ولی به تدریج عدم کارایی آن در برخی شرایط خاص به چالش کشیده شد.

admins بازدید : 232 سه شنبه 23 دی 1393 نظرات (0)

تقریبا یک سالی پیش خواب دیدم که امام علی ( ع ) به مسجد محله مون اومده و اونجا نماز جماعت برگزار میکنن .

پشت سر ایشون نماز خوندم، بعد از نماز رفتیم توی حیاط من دست امام علی رو بوسیدم ایشون هم سر منو بوسید ، خیلی خوشحال بودم .

از خواب بلند شدم گفتم یا علی ...

احساس غرور می کردم که امام علی منو دوست داره .

از اون روز به بعد خیلی بهشون احترام می گذاشتم اسمشون رو که می شنیدم گریم می گرفت ، همین حالا هم ازشون خیلی ممنونم که به خوابم اومدن .

اما ...

یادم رفت که باید یاد امام علی رو توی دلم نگه دارم

دستم به گناهای زیادی آلوده شد .

تا اینکه اربعین امسال به عراق سفر کردیم .

به ضریح امام علی که رسیدیم خیلی دلشوره داشتم

نمیدونم چرا ولی می ترسیدم . فک کنم از این میترسیدم که امام علی رو ببینم و شرمنده بشم .

ایشون به من محبت کرده بودن ولی من نامردی کردم ...

به ضریح که می خواستیم بریم با این که زیاد شلوغ نبود و می تونستم دستم رو به ضریح برسونم اما نمی شد .

هر کاری کردم نتونستم حتی به ضریح امام علی نزدیک بشم .

فمیدم اوضاع از چه قراره .

امام علی باهام قهر کرده بود .

همون جا جلوی ضریح نشستم زیارت امام علی خوندم بعدش هم نماز خیلی دلم هوایی شده بود حد اقل ضریح رو ببینم .

به خدا هر کاری کردم نتونستم ...

نشستم زمین خیلی گریه کردم تو دلم میگفتم : غلت کردم آقا منو ببخش ...

همونجا خوابم برد ،  نیم ساعتی خوابیده بودم تا اینکه بلند شدم گفتم دوباره میرم شاید دستم به ضریح رسید .

دوباره امتحان کردم نشد ...

داشتم میمردم ذکر حیدر از دهان زائران نمیرفت منم شروع کردم یه جایی تکیه دادم و ذکر حیدر رو گرفتم .

اومدم داخل حیاط داخل حسینیه خوابیدم ، فردا که میخواستیم بریم گفتم یه بار دیگه امتحان میکنم شاید شد .

رفتم داخل بازم نه ...

دوباره نشستم گریه کردم موقعی که داشتیم میرفتیم روم نمیشد به گنبد امام علی نگاه کنم .

یعنی واقعا ایشون منو نبخشیده ؟

آقا به حق همه پسرت امام حسین منو ببخش آقا غلت کردم میدونم بد بودم ولی شما آقایی کن ...

 

 

admins بازدید : 247 شنبه 20 دی 1393 نظرات (0)

در نمایشگاه امسال کمپانی های خودروسازی رقابت زیادی بر روی نشان دادن تکنولوژی های منحصر بفرد خودروهایشان داشتند. اکثر خودروهای معرفی شده به یک دستیار هوشمند برای رانندگی خودکار و پارک کردن اتوماتیک مجهز شدند. اسکوتر ها و دوچرخه های الکتریکی هم طرفداران بسیاری را جذب کردند که به نوعی برای خودروها دشمن محسوب می شوند.


Toyota Mirai hydrogen FCEV

ماشینی از تویوتا که با سوخت سلولی کار می کند. تویوتا امیدوار است با این محصول تحول جدیدی در صنعت خودروسازی ایجاد کند.

 

 

1

 

 

Mercedes-Benz F015

این حودروی کانسپت از بنز آینده را به نمایش عموم گذاشته است. ماشینی فوق العاده مجلل که مسافرانش را به جدیدترین تکنولوژی ها وصل کرده و یک خودروی بدون راننده محسوب می شود.

 

 

2

 

 

Volkswagen e-Golf

خودروی تمام الکتریکی از ولکس واگن که به سیستم های اپل کارپلی و اندروید اتو مجهز شده است.

 

 

3

 

 

Volkswagen Trained Parking

سیستم اتوماتیک پارک خودروی ولکس واگن به راننده اجازه می دهد تا با خیال راحت در ماشین نشسته و منتظر باشد تا ماشینش در محل موردنظر پارک شود.

 

 

4

 

 

 

Volkswagen Golf R Touch

گلف آر تاچ . ماشینی که بر روی داشبوردش از یک دستیار هوشمند استفاده شده و در پارک کردن اتوماتیک هم به کمک شما می آید.

 

 

5

 

 

 

۲۰۱۵ Jeep Wrangler

معمولا از ماشین های جیپ انتظار هوشمند بودن نداریم و به قدرت فوقا لعاده ای که دارند شهرت پیدا کرده اند ولی در این ماشین نکته ای که بیشتر از همه به چشم می آید مجهز بودن به سیستم صوتی آلپاین و ساب ووفر ضدآب است.

 

 

6

 

 

 

۲۰۱۵ Ford Focus ST

فورد هم در این نمایشگاه حضور قدرتمندی داشته و بیشتر بر روی لوازمی که با ماشین هایش همگام سازی می شوند مانور داده است.

 

 

7

 

 

 

۲۰۱۵ Ford Mustang

هیولای عصبانی فورد : موستانگ ۲۰۱۵ . همه چیز این ماشین نسبت به نمونه های قدیمی دوباره طراحی شده است و به سیستم MY FPRD TOUCH هم مجهز گردیده است.

 

 

8

 

 

 

 

9

 

 

 

The Elio

یکی از عجیب ترین خودروهایی که در نمایشگاه امسال معرفی شد این ماشین ۳ چرخ بود که قابلیت جابجایی ۲ سرنشین را داراست.

 

 

10

 

 

 

BMW i3

بی ام دبلیو در نمایشگاه امسال بیشتر بر روی مدل های i3 و i8 مانور داد که از یک دستیار هوشمند بهره می برند و شما می توانید با استفاده از ساعت هوشمند مخصوص این خودرو را هدایت کنید.

 

 

11

 

 

 

 

13

 

 

 

Audi concept cockpit

این خودروی هوشمند آئودی مسیر ۵۵۰ مایلی را برای رسیدن به این نمایشگاه با استفاده از کنترل هوشمند و بدون دخالت هیچ راننده ای طی کرده است.

 

 

14

 

 

 

SenseHUD

تکنولوژی SENSE DRIVE بر روی خودروی شما نصب شده و با اتصال به تلفن هوشمندتان دستورات صوتی شما را اجرا می کند.

 

 

15

 

 

 

Chevrolet Corvette Stingray Z06

حودروی جدید کمپانی جنرال موتورز از جدیدترین سیستم مخابراتی ۴G LTE بهره می برد. البته با این ظاهر خشن همه بیشتر به دنبال تست کردن قدرت این ماشین خواهند بود.

 

 

16

 

 

 

Chevrolet Corvette Stingray

نمونه ای سفارشی شده از خودروی محبوب شورلت کوروت.

 

 

17

 

 

 

Jensen/DUB Jeep Wrangler

همانطور که مشاهده می کنید در نمایشگاه امسال هم رنگ های پر زرق و برق , چرخ های بزرگ و سیستم های صوتی خودنمایی می کنند.

 

 

18

 

 

 

Cobra Electronics

تامین کنندگان خودرو در این نمایشگاه از طراحی های عجیب برای جلب توجه رهگذران استفاده ی زیادی کرده اند که این خودروی کبرا یک نمونه از عجیب ترین هاست.

 

 

19

 

 

 

Cobra Electronics-Lamborghini

کمپانی اکترونیکی کبرا این نمونه از لامبورگینی را به تکنولوژی های انحصاری خودش مجهز کرده است.

 

 

20

 

 

 

Panasonic scooters

این اسکوتر از شرکت پاناسونیک و سایر دوچرخه ها و دیوایس های چرخ دار کوچک در نمایشگاه امسال بیشتر از خودروها مورد توجه بودند.

 

 

21

 

 

منبع : یک پزشک

admins بازدید : 267 جمعه 19 دی 1393 نظرات (0)

می‌توان گفت که در CES 2015 باید منتظر محصولات جالب‌توجه زیادی باشیم که همگی در یک ویژگی مشترک‌اند و آن‌هم داشتن سطح انحنا یا همان خمیدگی است. تلویزیون‌ها، all-in-one ها، و البته نمایشگرهای رایانه‌ای. ال‌جی همواره در این حوزه یکی از پیشگامان بوده است و دیشب یکی از این محصولات را به همگان معرفی کرد.

نمایشگر رومیزی ۳۴ اینچ UltraWide که مختص گیمرها طراحی‌شده است و به‌صورت یکپارچه از AMD’s FreeSync پشتیبانی می‌کند که این کار باعث می‌شود تا برخی از ایرادهای آزاردهنده که در هنگام عدم سازگاری کارت گرافیک و نمایشگر بروز می‌کنند به حداقل برسند.

نمایشگر جدید ال‌جی از نسبت نمایش ۲۱:۹ استفاده می‌کند تا بتوانید حداکثر جزئیات را در هنگام بازی ببینید، جزئیاتی که معمولاً در هنگام بازی‌های گروهی چون Battlefield 4 در نمایشگرهای با نسبت نمایش  ۱۶:۹ از دید گیمرهای پنهان می‌ماند و صدمات جبران‌ناپذیری به آن‌ها در هنگام بازی وارد می‌کند!

 

LG_UM67_Monitor_20141231085218495_.0
 

 

ال‌جی پیش‌تر هم محصولاتی را با نسبت نمایش ۲۱:۹ ارائه کرده بود اما این محصول با داشتن ویژگی‌هایی چون پانل UltraWide’s IPS، توانایی تولید بیش از ۹۹ درصد طیف رنگ‌های sRGB، و زاویه دید ۱۷۸ درجه، حتماً یکی از بهترین محصولات ال‌جی در این طیف محصولات است.

باوجوداینکه گیمرها یکی از مخاطبان اصلی این صفحه‌نمایش هستند، اما ال‌جی سایر کاربران را نیز فراموش نکرده است، چراکه شما می‌توانید دو نمایشگر را به متصل کنید و صفحه‌نمایش عریض‌تری داشته باشید، به گفته این شرکت کاربران دیگر این نوع نمایشگر، کارکنان بورس‌ها و بازار سرمایه هستند که روزانه با نمودارهای آماری بسیاری سروکار دارند و داشتن نمایشگرها عریض برای آن‌ها بسیار حیاتی است.

حتی می‌توانید ۴ نمایشگر را به هم متصل کنید و در دنیای تصاویری که از نمایشگر پخش می‌شود غرق شوید. ال‌جی متأسفانه قیمت این نمایشگر را هنوز اعلام نکرده است اما به نظر می‌رسد به‌زودی قیمت آن‌هم اعلام شود.

منبع : یک پزشک

admins بازدید : 358 چهارشنبه 17 دی 1393 نظرات (0)

با سلام امروز با تحلیلی از تیم سایبری تومور با شما هستیم درباره تبلت فوق العاده جی پد .

ال جی کمتر در زمینه تبت سازی فعالیت داشت تا اینکه تبلت جی پد 8.3 را به بازار معرفی کرد و روی دست تمام تبلت های برتر دنیا مانند galaxy tab و i pad زد و توانست خود را در صدر جدول پر فروشترین تبلت های جهان قرار دهد و در سال 2014پر فروشترین تبلت دنیا شد . طراحی بسیار زیبای این تبلت مانند سری های G1 & G2 است و از پشت مانند i pad  است و ظاهری بسیار شیک دارد و بسیار خوش دست و سبک است . بدنه پشتی آن از پلاستیک فشرده است و مقاومت بالایی دارد در بغل این تبلت دو بلند گو قرار دارد و صدای رسا و با کیفیتی نیز دارد .پشت

یکی از مشکلاتی که این نوع تبت دارد پشتیبانی نکردن از سیم کارت است که از محبوبیت این تبلت کم میکند همچنین دوربین با کیفیتی دارد . 

بعد از فروش بسیار بالای این تبلت کمپانی بزرگ ال جی جی پد را در اندازه های مختلف طراحی کرد و به بازار فرستاد که این اندازه ها شامل ( 10.1 و 7 ) اینچی می شود . اما اندازه 8.3 اینچی این تبلت هنوز گل سرسبد است و از امکانات بیشتری برخوردار است اما ندازه 10.1 حتی از 7 اینجچی این تبلت امکانات کمتری دارد .

آرم ال جی

برای مثال کیفیت ساخت نسخه 8.3 اینچی جی پد از همه بالاتر و 10.1 اینچی از همه پایین تر است 

اما برای کسانی که تبلتی ارزان می خواهند نسخه 7 اینچی پیشنهاد میش ود اما نسخه 8.3اینچی جی پد از همه رقبای خود گران تر است.

طرح جی پد

نسخه های جدید 10.1 و 7 از قیمت مناسبی برخوردار هستند ولی جی پد8.3 طراحی بدنه با کیفیتی و پردازنده 4 هسته ای دارد که به محبوبیتش اضافه می کند .

دوربین نسخه 7 اینچی جی پد بسیار بد و ضعیف است و نسخه 10.1 اینچی این تبت صفحه نمایش با کیفیتی ندارد اما نسخه 8.3 اینچی تمام این ها را دارد .

قدرت پردازنده نسخه 8.3 اینچی 1.7 است ولی نسخه های دیگر از قدرت پردازنه 1.2 برخوردار هستند حتی قدرت رم نسخه 8.3 2 گیگ است اما نسخه های دیگر 1 است . تراکم پیکسلی صفحه نمایش نسخه 10.1 اینچی بسیار ضعیف تر از نسخه های دیگر است .

دوربین نسخه 7 اینچی 3.15 پیکسل است اما نسخه های دیگر دوربین 5 پیکسلی دارند .

کیفیت دوربین جلوی یا وب کم 1.3 پیکسل است .

چیزی که تبت 10.1 اینچی را محبوب و پیشگام میکند باتری 8000 میلی آمپری آن است که دیگر نسخه ها بیشتر از 5000 آمپر باتری ندارند .

در کل نسخه 8.3 اینچی این نوع تبلت بهتر است .

برای کسانی که تبلت خوش دست و با امکانات بالا و قیمت مناسب می خواهند نسخه 8.3 اینچی پیشنهاد می شود اما کسانی که دنبال تبلتی با باتری قوی و اندازه بزرگ نسخه 10.1 پیشنهاد می شود برای کسانی که تبلتی ارزان قیمت با کارایی پایین می خواهند نسخه 7 اینچی پیشنهاد ما به آن ها است.

امیدوارم از این تحلیل و مقایسه خوشتان بیاید و مورد استفاده بازدید کنندگان باشد .

تا پستی دیگر بدرود ...

admins بازدید : 276 چهارشنبه 17 دی 1393 نظرات (0)

ممکن است این سناریو برای شما بارها پیش آمده باشد: در حالی که مشغول کار با کامپیوتر شخصی‌تان هستید و از گوشی هوشمند اندرویدی‌تان فاصله دارید صدای نوتیفیکیشن گوشی را می‌شنوید که خبر از دریافت یک پیام در یک اپلیکیشن پیام‌رسانی یا شبکه اجتماعی می‌دهد. در این شرایط خیلی علاقمند بودید که بدون سر زدن به گوشی می‌توانستید به سادگی صرفا پیام را در کامپیوترتان ببینید و بعد با کیبورد کامپیوترتان شروع به تایپ پاسخ کنید تا اینکه به سراغ گوشی رفته و پیام را بخوانید و پاسخ دهید. حتی ممکن است مایل باشید تلفن همراه را سایلنت کنید در این شرایط باز هم مجبور هستید مرتب به گوشی سر بزنید و از وجود تماس یا پیام باخبر شوید.


استفاده از نرم‌افزار دسکتاپ مخصوص اپلیکیشن

اگر خوش‌شانس باشید سرویس موردنظر شما یک نرم‌افزار ویندوز، مک یا لینوکس ارائه می‌دهد. به عنوان یک نمونه اپلیکیشن پرطرفدار وایبر برای سه سیستم‌عامل پر‌استفاده ویندوز، مک و لینوکس نرم‌افزار دسکتاپ ارائه می‌دهد که از سایت رسمی اپلیکیشن قابل دانلود است.

 

desktopApp

 

در زیر تعدادی از اپلیکیشن‌های دارای نرم‌افزار دسکتاپ را می‌بینیم:

Viber:
ویندوز، مک، لینوکس

Hipchat:
ویندوز، مک، لینوکس

Skype:
ویندوز، مک، لینوکس

Line:
ویندوز، ویندوز ۸، مک

AIM:
ویندوز، مک

admins بازدید : 391 سه شنبه 16 دی 1393 نظرات (0)

 بعضی‌ها تصور می‌کنند تنها شرط لازم برای داشتن یک وبلاگ موفق، تنها عرق ریختن است، من هم در ابتدا اینطور فکر می‌کردم. اما بعداً متوجه شدم که بدون مدیریت و راهبری هوشمندانه، این امر ممکن نمی‌شود.

در این پست ۱۱ ابزار که به داشتن یک تجربه وبلاگ‌نویسی راحت‌تر و موفق‌تر کمک می‌کنند را معرفی خواهیم کرد:


انتخاب موضوع با Buzzsumo

انتخاب موضوع برای وبلاگ‌نویسی همیشه کار راحتی نیست. برای موفقیت در وبلاگ‌نویسی شما باید درک درستی از علایق مردم داشته باشید و با قالب و پوسته‌های نو برای آنها در مورد این علایق بنویسید. اولین ابزار به ما در یافتن این علایق یاری می‌رساند.

همانطور که قبلاً هم در پستی بررسی کردیم، وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی نه‌تنها در تضاد با هم نیستند، بلکه شبکه‌های اجتماعی می‌توانند ابزاری برای کمک به وبلاگ‌ها و بیشتر دیده شدن مطالبشان باشند. ابزار Buzzsumo از همین ویژگی شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند.

Buzzsumo در حقیقت خزنده‌هایی مانند آنچه در موتور جستجوی گوگل مورد استفاده است، دارد که دائماً پست‌های بلاگ‌ها را رصد و ایندکس می‌کنند، سپس نتایج را بر حسب تعداد به اشتراک گذاشته شدنشان در شبکه‌های اجتماعی مرتب می‌کند. به این ترتیب می‌توانیم ببینیم که چه مطالبی در گذشته بازخورد خوبی در شبکه‌های اجتماعی داشته‌اند و سپس شروع به نوشتن مقالاتی با آن زمینه‌ها نماییم.

کافیست سری به وب‌سایت این سرویس وب بزنید و در صفحه اصلی آن یک کلمه کلیدی مرتبط با زمینه یا صنعت خود بنویسید. من عبارت “وبلاگ‌نویسی” را جستجو کردم.

 

 

buzzsumo

 

 

همانطور که در نتایج می‌بینیم یکی از مواردی که بیشترین تعداد اشتراک گذاشته شدن در فیس‌بوک را داشته مربوط به معرفی ابزار‌های وبلاگ‌نویسی است، این می‌تواند گویای نیاز به نشر مطالبی در خصوص این ابزارها باشد.

البته باید این نکته را هم در نظر گرفت که از قرار معلوم برنامه پشت این سرویس هنوز بخش بزرگی از کلمات کلیدی فارسی به اشتراک گذاشته شده را در بر نگرفته، اما به هر حال فعلاً می‌تواند ابزار مناسبی برای پیدا کردن موضوعات پرطرفدار لااقل در زبان انگلیسی باشد.

ادامه ...

admins بازدید : 266 دوشنبه 15 دی 1393 نظرات (0)

این ها عکس هایی هستند که من از وقتی که دخترم ۳ روزه بود و تازه به دنیا آمده بود گرفته ام و همچنان به این کار ادامه می دهم . همه ی ما در یک برهه ی زمانی شوق و اشتیاق خاصی به عکاسی پیدا می کنیم و این برهه ی زمانی برای من در زمانی اتفاق افتاد که دخترم “ اِما ” را حامله بودم . من با استفاده از وسایل معمولی و عروسک ها دخترم را در موقعیت های مختلفی قرار می دهم و از بالا شروع به عکاسی می کنم و در اکثر عکس ها هم دخترم خواب است . فکر می کنم وقتی که بزرگتر شود با دیدن این عکس ها شگفت زده شود 

 

 

Processed with VSCOcam with hb2 preset

 

Processed with VSCOcam with n1 preset

 

Processed with VSCOcam with n1 preset

 

Processed with VSCOcam with n1 preset

 

Processed with VSCOcam with n1 preset

 

Processed with VSCOcam with n1 preset

 

Processed with VSCOcam with n1 preset

 

Processed with VSCOcam with hb2 preset

 

LITTLE-PHOTOGRAPHIC-ADVENTURES-OF-MY-DAUGHTER-WHILE-SHE-IS-SLEEPING__880

LITTLE-PHOTOGRAPHIC-ADVENTURES-OF-MY-DAUGHTER-WHILE-SHE-IS-SLEEPING1__880

admins بازدید : 281 دوشنبه 15 دی 1393 نظرات (0)

در دنیایی که افراد، به یاری اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند، به شدت به هم متصل شده‌اند، هم افراطی‌ها و هم مردمی که می‌خواهند ضد این پدیده رو به گسترش بایستند، روز به روز بیشتر از فناوری استفاده می‌کنند.

در شرایطی که داعش ویدئوهای سر بریدن اسرای خود را با هدف ایجاد جو وحشت و ارعاب در محیط اینترنت منتشر می‌کند، بعضی از اعضای گروه‌های افراطی هم سعی می‌کنند با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، به صورت دیجیتال گروه‌های خود را تبلیغ و تقویت کنند.

به تازگی خبر عضویت یکی از اعضای سرشناس طالبان در شبکه اجتماعی LinkedIn جنجال آفرید. این فرد احسان‌الله احسان نام دارد. او در پروفایل LinkedIn خود به روشنی خود را سخنگوی جماعت الحرار – یکی از زیرگروه‌های طالبان- نامیده است، تخصص‌اش را جهاد و جهادگری عنوان کرده است و حتی جزئیاتی در مورد سابقه خود را درج کرده است.

 

 

1-5-2015 9-24-06 AM

 

 

او در LinkedIn ، حدود ۷۰ دوست دارد. اجسان الله احسان، همان کسی است که پاکستان برای سرش ۶۵۰ میلیون یورو، جایزه گذاشته است، چون با ترور ملاله یوسف‌زی، مرتبط بوده است. در اکتبر سال ۲۰۱۲، گروه او ملاله را به اتهام تبلیغ علیه طالبان، الگو قرار دادن اوباما و تبلیغ فرهنگ غربی در مناطق پشتون‌نشین پاکستان، از ناحیه سر مورد هدف قرار داد که خوشبختانه ملاله با دشواری از این ترور، در نهایت جان سالم به در برد و امسال برنده جایزه نوبل صلح شد.

 

 

1-5-2015 9-37-23 AM

 

 

در شرایطی که توییتر و فیس‌بوک، با جدیت از تبلیغ گروه‌های افراطی خودداری می‌کنند، کشف پروفایل احسان‌الله احسان، مطلب خوبی برای LinkedIn نبوده است، تا جایی که مقامات این شبکه اجتماعی مجبور شدند که در واقعی بودن این پروفایل شبهه و تردید وارد کنند و به آی‌پی‌های او هنگام ورود به استناد کنند، آن هم در شرایطی که می‌دانیم که تغییر آی‌پی چه کار آسانی است و اصولا کسی که با آن سابقه می‌خواهد وارد اینترنت شود، حتما آی‌پی خود را تغییر می‌دهد!


از آن سو، در اروپا راست‌گرایان افراطی و گروه‌های نئونازی، روز به روز تقویت می‌شوند، تا جایی که آشکارا علیه متقاضیان پناهندگی و نیز علیه اسلام‌گرایی در اروپا، تظاهرات برگزار می‌کنند.

معمولا این گروه‌ها با اینکه به صورت نسبی طرفداران کمی در همه جوامع دارند، در برگزاری تجمعات و تظاهرات، مهارت خیلی خوبی دارند و توده مردم با وجود نفرت از آنها، همیشه در یک حالت انفعال نسبی هستند.

 

 

admins بازدید : 407 شنبه 13 دی 1393 نظرات (0)

کلاه قرمزی و داستان‌هایش از دهه ۱۳۷۰ لبخند بر لب ما می‌نشاند. بر مبنای این شخصیت محبوب عروسکی ۳ فیلم سینمایی «کلاه‌قرمزی و پسرخاله»، «کلاه قرمزی و سروناز» و «کلاه قرمزی و بچه ننه» ساخته شده که با استقبال مخاطبان روبه‌رو شده است. امسال نیز به روال سال‌های گذشته کلاه قرمزی در تعطیلات نوروز به همراه دوستانش پسرخاله، آقای همساده، فامیل دور، ببعی، جیگر، گابی و… بار دیگر به جمع خانواده‌های ایرانی آمدند. براساس نظرسنجی‌های انجام شده از طرف شبکه ۲ سیما، این مجموعه محبوب‌ترین برنامه نوروزی بوده است. قبل از ورود این مجموعه به رسانه، فقدان برنامه تلویزیونی‌ شاد و مفرحی که مناسب تمام اعضای خانواده باشد حس می‌شد که خوشبختانه با زیرکی و خلاقیت سازندگان، کلاه قرمزی توانست مثل یک کاراکتر زنده باور شود و جا بیفتد که البته این امر درباره سایر عروسک‌های مجموعه به واسطه تکه‌کلام‌ها و آهنگ صدا و مدل حل مسئله صدق می‌کند. خانم مهدیه رضایی، مشاور خانواده و هنردرمانگر درباره خصوصیات هر کدام از این عروسک‌ها و پیامی که می‌خواهند برسانند، توضیح می‌دهد.

1

مجری، خلاقیت بااوست

مجری برنامه گذشته از اجرای هنرمندانه‌اش که باعث باورپذیرشدن عروسک‌ها می‌شود، نمونه یک الگوی بسیار ارزشمند برای والدین است. آرامش، جدیت، صبوری، شادابی و به روز بودن از بارزترین صفات شخصیتی اوست. علاوه بر این، او هنر مهارت ارتباط موثر با کودک را نیز بسیار خوب آموزش می‌دهد. مثلا در قسمتی که گابی و جیگر خیال‌بافی می‌کردند و با اغراق آن را تعریف می‌کردند آقای مجری با صبوری خوب گوش می‌داد و آنها را تشویق به بازی واقعی می‌کرد. نقش‌آفرینی نمایشی، خلاقیت دیگری است که آقای مجری در بعضی از قسمت‌ها از آن استفاده می‌کند. نقش‌آفرینی نمایشی فعالیتی است که بر اساس داستان مختصر نمایشی فی‌البداهه انجام می‌شود. زمانی‌که عروسک‌ها نمایش اجرا می‌کردند و نقش می‌گرفتند بر مبنای کاراکترشان حل مسئله می‌کردند مانند زمانی که یکی از مهمانان برنامه از عروسک‌ها می‌خواهد نقش کسی را ایفا کنند که خبر دزدیده شدن ماشین را می‌دهد و هر عروسک ضمن پیدا کردن راه‌حل مخاطب را می‌خنداند. از سوی دیگر، با این روش عروسک‌ها به نوع رفتار خودشان با دیگران هم پی می‌بردند مثل زمانی که جیگر در نقشی نمایشی خودش را برای رفتن به مهمانی صدا می‌کند و در جواب ناگهان فریاد می‌زند و خوب صحبت نمی‌کند به اشتباه رفتاری خود پی می‌برد. این فعالیتی است که والدین هم می‌توانند برای فرزندانشان از آن استفاده کنند مثلا به یک کودک پرخاشگر موقعیت ایفای نقش در نقش دوست خودش را که مورد حمله یا آسیب قرار می‌گیرد، بدهند.

ادامه ...

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما بر روی کدام یک از موضوعات سایت باید بیشتر کار شود.
    آمار سایت
  • کل مطالب : 210
  • کل نظرات : 69
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 68
  • آی پی دیروز : 69
  • بازدید امروز : 191
  • باردید دیروز : 869
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,601
  • بازدید ماه : 2,368
  • بازدید سال : 47,349
  • بازدید کلی : 287,397