loading...
تیم سایبری تومور
آخرین ارسال های انجمن
admins بازدید : 349 پنجشنبه 07 اسفند 1393 نظرات (0)

ما امروز بیش از هر زمان دیگری به تلفن‌های همراه و تبلت‌ها متکی هستیم. از این رو، مشکل محدودیت باتری این ابزارها نا‌امید‌کننده است. برای حل این مشکل، شارژکننده‌های خورشیدی و باتری‌های همراه وجود دارند، اما مطلوب نیستند. بنابراین اگر در حرکت هستید و نمی‌خواهید تماستان را از دست بدهید، مدل جدید شارژکننده‌های قابل حمل حتما به کارتان می‌آید.
به این شارژکننده‌ها "یو.پی.‌پی" می‌گویند و با هر وسیله‌ای مثل تلفن همراه، لپ تاپ یا تبلت که ارتباط "یو.‌اس.‌بی‌" داشته باشد کار می‌کنند. "‌یو.پی.‌پی‌"، به جای آنکه مانند شارژکننده‌های قابل حمل دیگر به نور خورشید و یا باتری نیازمند باشد، هیدروژن را به وسیله یک پیلِ سوختی به الکتریسیته تبدیل می‌کند. این پیلِ سوختی کوچک و قابل حمل شده است. تنها محصول جانبی این وسیله، کمی ‌آب است که به شکل بخار خارج می‌شود. شما یک سلول سوختی "یو.پی.‌پی" خریداری می‌کنید و برای روشن کردن، آن را در شکاف کارتریج قابل حمل قرار می‌دهید. سپس زمانی که کارتریج را از طریق "یو.‌اس.بی" به وسیله خود متصل کنید، بی‌نیاز از پریز و دوشاخه، وسیله شما شارژ می‌شود. 
ممکن است پیش از این، چندین شارژ‌کننده دارای سلول سوختی هیدروژنی را دیده باشید، اما هیچ‌کدام از آنها آن قدر بادوام نیستند که جایگزین مناسبی برای شارژکننده‌های روزمره باشند. محصولی مانند "مینی پَک" تنها مقدار کمی‌ شارژ برای راه پیمایان و اردونشینان تولید می‌کند. توانایی این محصول حتی به میزان تولید الکتریسیته برای تلفن‌های همراه در یک هفته که "‌یو.پی.‌پی‌" ادعا می‌کند، نزدیک هم نمی‌شود. 
علاوه بر این، سازندگان "یو.پی.‌پی" در به کارگیری فناوری سلول سوختی در راه‌های ارزشمند نیز سابقه قابل توجهی دارند. 
تاکسی‌های سیاه لندن در زمان برگزاری المپیک در این شهر از این فناوری بهره بردند و نخستین هواپیمایی که نیروی خود را از یک سلول سوختی تامین می‌کرد، نیز به پرواز درآمد.
هر یک از کارتریج‌های سوختی میزان الکتریسیته برای شارژ تقریبا پنج تلفن هوشمند را فراهم می‌کند. اگر شما از این میزان الکتریسیته به آرامی‌ استفاده کنید، هر کارتریج سوختی بیش از یک ماه دوام می‌آورد.  
سرعت انتقال الکتریسیته در این شارژ‌کننده همانند اتصال دوشاخه به پریز برق، است و نسبت به شارژکننده‌های خورشیدی بسیار سریع است. "یو.پی.‌پی‌" هوشمند نیز هست و هنگامی‌ که باتری تلفن هوشمند شما کاملا پُر می‌شود، شارژ کردن را متوقف می‌کند. این کار عمر وسیله شما را افزایش می‌دهد. 
هنری ویناند، مدیر عامل اینتلجنت انرژی (شرکت اصلی یو.پی.‌پی) می‌گوید: "‌هنگامی‌که باتری وسیله شما تقریبا پر است و یا سطح آن تقریبا مناسب است، انتقال جریان قوی وسیله شما را به صورت ناکارآمد شارژ می‌کند. "یو.پی.‌پی‌" تشخیص می‌دهد که باتری وسیله شما چقدر پُر است و میزان ولتاژ ورودی را کاهش می‌دهد تا به درستی شارژ شود و از داغ شدن آن جلوگیری می‌کند."
اگر "‌یو.پی.‌پی‌" جایگاه پایه‌ای در بازار به دست بیاورد، دیگر شرکت‌ها می‌توانند از آن با نام خود استفاده کنند و حتی آن را در وسایل دیگر نیز به کار ببرند. اما کارشناسان مطمئن نیستند که "یو.پی.‌پی" بتواند جریان اصلی بازار را به دست بگیرد. اِدگار فان دِرمیر، تحلیلگر اِن آر جی اِکسپرت می‌گوید: "‌شارژکننده‌های موبایل همه‌جا هستند، در خانه، در محل کار، این شارژکننده‌ها آن قدر زیاد هستند که برخی شرکت‌ها دیگر به همراه تلفن‌های همراه، شارژکننده ارائه نمی‌دهند. استفاده از "یو.پی.‌پی" دردسر و هزینه اضافه برای خرید کارتریج را به همراه دارد. اما این بدان‌معنی نیست که بازاری برای این محصول وجود ندارد. 
می‌توان دید که این شارژ‌کننده برای اردونشینان و مسافران بسیار کارآمد است. ما انسان‌ها عادت کرده‌ایم که در ارتباط باشیم. پوشش تلفن‌های همراه در مناطق دوردست نیز رو به افزایش است. اما در این مناطق منبعی برای شارژ کردن تلفن همراه وجود ندارد."
سلول‌های سوختی قابل حمل مدتی است که معرفی شده‌اند، اما تا‌‌کنون به شکل بازدارنده‌ای گران بوده‌اند. "یو.پی.‌پی" در آبان ماه سال پيش در آفریقای جنوبی معرفی شد و به کشورهای دیگر از جمله بریتانیا نیز به زودی وارد خواهد شد. هرچند ویناند تاریخی برای ورود به کشورهای دیگر اعلام نکرده است.
شبکه‌های تلفن همراه به این محصول کمک مالی می‌کنند، به همین دلیل قیمت آن در نقاط مختلف متفاوت خواهد بود. قیمتی که ویناند برای نمونه اعلام کرده است 199 دلار(120یورو) است که هنوز هم گران است. آیا شما چه بهایی برای روشن بودن تلفن همراهتان می‌پردازید؟

 

منبع: مجله دانشمند

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما بر روی کدام یک از موضوعات سایت باید بیشتر کار شود.
    آمار سایت
  • کل مطالب : 210
  • کل نظرات : 69
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 104
  • آی پی دیروز : 76
  • بازدید امروز : 658
  • باردید دیروز : 1,530
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6,889
  • بازدید ماه : 17,431
  • بازدید سال : 62,412
  • بازدید کلی : 302,460