loading...
تیم سایبری تومور
آخرین ارسال های انجمن
admins بازدید : 289 پنجشنبه 14 اسفند 1393 نظرات (0)

در دهه 1960 مطالعات ستاره‌شناسان روی شکل‌گیری و تکامل ستارگان کوچکتر منجر به پیدا شدن نوعی کوتوله به عنوان کوتوله قهوه‌ای شد.
 کوتوله‌های قهوه‌ای به اجرامی ‌گفته می‌شود که در زمان شکل‌گیری نتوانستند جرم کافی برای تشکیل شدن به یک ستاره را به دست آورند. این اجرام در واقع سازوکار یک ستاره را از خودشان نشان نمی‌دهند و بیشتر به سیارات بسیار بزرگ که غول نامیده می‌شوند شباهت دارند.
 در واقع کوتوله‌های قهوه‌ای حاصل فروریزش گرانشی و انقباض سحابی‌های پیش ستاره‌ای هستند که جرم کافی برای رسیدن به یک ستاره که واکنش‌های هسته‌ای انجام می‌دهد را نداشتند. تنها منبع انرژی کوتوله‌های قهوه‌ای (‌مانند سیاره مشتری‌) انقباض گرانشی است. از این رو دمای بسیار پایینی دارند در نتیجه به دلیل درخشندگی کم آشکارسازی آنها بسیار مشکل است. 
کوتوله‌های قهوه‌ای از آنجا که در اتمسفر فوقانی خود انرژی ساطع می‌کنند، خنک هستند و این منطقه که به آن فتوسفر گویند به صورت مستقیم توسط ستاره‌شناسان قابل مطالعه است. دمای گازها در ناحیه فتوسفر از سه هزار کلوین تا 200 کلوین متغیر است. چگالی گاز در فتوسفر بین ده هزار تا ده میلیون گرم بر سانتی‌متر مکعب در نوسان است و فشار در این نواحی بین ده هزار تا چند میلیون پاسکال است. 
در چنین شرایطی اتم‌ها و مولکول‌های گازهای خنثی مانند دوتریم و آب و متان و آمونیاک و منواکسید کربن زیاد به چشم می‌خورند و همچنین اکسیدهای فلزهای متنوع هیدروکسیدها و نیز مایعات غلیظ و جامدات نیز وجود دارند. 
مولکول‌های جاذب نور در فتوسفر باعث تولید طیف پیچیده‌ای از انرژی شده که بسیار به تغییرات دما حساس هستند. بیشتر کوتوله‌های قهوه‌ای کم نور هستند و نور ساطع شده در آنها نزدیک به طول موج فروسرخ است. ستاره‌شناسان از روی طیفشان کوتوله‌ها را به سه دسته M,L,T طبقه‌بندی می‌کنند. 
M,L  دا‌غ‌ترین و جوان‌ترین و حجیم‌ترین کوتوله‌هاست. کوتوله‌های قهوه‌ای T سردترین کوتوله قهوه‌ای هستند و طیف آن شبیه به سیارات غول‌پیکر است. 
البته به صورت نظری و تئوری دسته‌ای کوتوله به نام Y هم وجود دارد که بسیار سرد هستند و احتمال داشتن آب و ابرهای باران‌زا در آنها وجود دارد. 

admins بازدید : 285 پنجشنبه 09 بهمن 1393 نظرات (0)

«ماریو» به جرأت مشهورترین شخصیت بازی‌های ویدئویی است، اما سال‌ها پیش، در همه ساعاتی که این بازی را انجام می‌دادم، همیشه با خودم فکر می‌کردم، چه می‌شد اگر ماریو اینقدر خنگ نبود و گاهی، فقط گاهی، هوشمند می‌شد.

و حالا اعضای گروه مدل‌سازی شناختی دانشگاه «توبینگن» آلمان، دست به کار بسیار جالبی زده‌اند، آنها ماریو را داریا هوش مصنوعی کرده‌اند، با این ترتیب این ماریوی هوشمند:

۱- خودآگاهی از محیط بازی دارد.

۲- می‌تواند انواع فرمان‌های صوتی را متوجه بشود و انجام بدهد.

۳- می‌تواند یاد بگیرد و به تناسب کارهایی که انجام می‌دهد، تجربه بیاندوزد.

۴- حالا ماریو برای خودش احساس دارد و به تناسب احساس‌اش، عمل می‌کند. مثلا ممکن است در یک زمان حس کنجکاوی برای جستجوی ناشناخته‌ها در سرزمین قارچ‌ها به او دست بدهد و اعمالی بیشتر کنجکاوانه انجام بدهد و زمانی هم ممکن است گرسنه و حریص باشد و فقط به دنبال جمع‌آوری سکه بیشتر باشد.

 

1-18-2015 6-02-56 PM

 

کار ارزشمند اعضای تیم توبینگن را نباید دست کم بگیرید، در واقع آنها چند سال است که روی مسابقات قهرمانی هوش مصنوعی ماریو کار می‌کنند و تصور می‌کنم، همین کارها سرانجام ربات‌ها و نرم‌افزارهای ما را هوشمند و حتی دارای احساسات کنند.

شما کدام «ماریو» را دوست دارید، ماریوی خنگ یا هوشمند را؟!

منبع : یک پزشک

admins بازدید : 273 سه شنبه 07 بهمن 1393 نظرات (0)

قبل از حضور جمعیت در سالن، فیزیکدانی به نام “جان آمبروز فلمینگ” ادوات دستگاهی را که در آن زمان هنوز محرمانه و اختصاصی بود تنظیم می کرد تا برای معرفی فناوری شگرف جدید به مردم و مسئولان آماده شود. این دستگاه جدید یک سیستم ارتباطی بی سیم بود که توسط مارکونی ایتالیایی ارتقا یافته و آماده استفاده شده بود. هدف از برگزاری مراسم نمایش عمومی نحوه کار دستگاه جدید و امکان ارسال رمز های مورس از طریق بی سیم از مسافت های طولانی بود. مارکونی خود را برای ارسال پیام به لندن از ایستگاهی در فاصله ۴۵۰ کیلومتری لندن آماده کرده بود. اما در کمال تعجب و قبل از این که نمایش نحوه کار دستگاه آغاز شود، دستگا ه مستقر در سالن تئاتر شروع به نوشتن پیامی کرد. ابتدا یک کلمه نوشت و سپس این کلمه بارها و بارها تکرار شد. ادامه پیامها به اشعار و شوخی های بیجا تبدیل شد و مارکونی را به فریب افکار عمومی متهم کرد. بدین ترتیب نمایش آنها هک و برنامه اجرای آن با وقفه مواجه شد. این شیطنت و ورود غیرمجاز به حریم دیگران کمی بیشتر از یکصد سال قبل از ظهور اینترنت امروزی رخ داد.

داستان از چه زمانی آغاز شد

جریان از زمانی شروع شد که “هاینریخ هرتز”در سال ۱۸۸۷ وجود امواج الکترومغناطیسی که قبلا توسط “جیمز کلرک ماکسول” در سال ۱۸۶۵ پیش بینی شده بود را به اثبات رساند. هرتز با تبدیل کردن یک خازن به دو الکترود مجزا، هوای موجود در شکاف بین آنها را یونیزه کرد و در اثر آن جرقه ای ایجاد شد. سپس به طرز معجزه آسایی جرقه ای نیز در یک جفت الکترود که چند متر دور تر قرار داشتند، رخ داد. به عبارت دیگر موج الکترومغناطیسی ناشی از جرقه در اولین جفت الکترود، موجب ایجاد جریان برق در جفت دیگر الکترودها شد. این اتفاق یعنی جریان کوتاه و بلندی از انرژی می توانند موجب نمایش علائم “نقطه و خط” مورس شوند. تلگراف بی سیم بدین طریق متولد شد و مارکونی و شرکت متبوعش پیشتاز این حرکت بودند. مارکونی مدعی بود که بی سیم او می تواند پیام های خصوصی را به صورت ایمن تا کیلومترها دورتر بفرستد. او در سال ۱۹۰۳ با افتخار تمام گفت: “من می توانم دستگاه خود را طوری تنظیم کنم که هیچ دستگاه دیگری مشابه آن تنظیم نشود و نتواند پیام را مخفیانه بشنود.” ولی خیلی زود و در همان سال در سالن نمایش لندن مشخص شد که اوضاع به دلخواه مارکونی و فلمینگ پیش نخواهد رفت. چند دقیقه قبل از این که فلمینگ پیام مارکونی را دریافت کند، صدای مختل کننده پیام به صورت آهنگین شنیده و در فضای سالن طنین انداز شد. صدا برای گوش های ناآشنا با آن، مانند صدای پروژکتوری در حال چشمک زدن بود. ولی “آرتور بلاک” دستیار فلمینگ، دست داشتن فردی دیگر در ایجاد صدا را به درستی تشخیص داد و می گفت: یک کسی صداهای پالس قوی تری در سالن تولید می کند که برای تحت تاثیر قرار دادن صدای پروژکتور به اندازه کافی قوی هستند. او حدس می زد کسی که کشف رمز کرده است، یک کلمه نامناسب را مرتبا تکرار می کند. آن کلمه این بود “جاسوس”. بررسی نسخه چاپی علائم مورس این حدس او را تایید کرد. علائم ارسالی سپس شخصی تر شد و مارکونی را به تمسخر گرفت و نوشت “یک ایتالیایی افکار عمومی را با زیبایی هرچه تمام تر فریب می دهد”، وی از الفاظ نامناسب و گستاخانه دیگری نیز استفاده کرد و در ادامه جملاتی از شکسپیر را نوشت. جریان ارسال پیام های جسورانه و بی ادبانه لحظاتی قبل از وصول علائمی که مارکونی از فاصله ۴۵۰ کیلومتری می فرستاد، قطع شد و معرفی دستگاه جدید مارکونی ادامه پیدا کرد. ولی اختلال ایجاد شده کار خودش را کرد. همه به این فکر می کردند که وقتی کسی می تواند این گونه وارد فرکانس های مورس شود، پس امنیتی آنگونه که مارکونی ادعا می کرد وجود نداشت و احتمال می رفت که پیامهای خصوصی افراد استراق سمع شوند. این اتفاق به اندازه کافی موجب رنجش مارکونی شد. ولی در انظار عمومی پاسخی به فرد توهین کننده نداد . او با افراد شکاک و منفی باف سر و کاری نداشت و می گفت: “من این دستگاه را برای کسانی که به آن مشکوک باشند، نمایش نمی دهم.” ولی فلمینگ نامه تندی نوشت و آن را برای چاپ به روزنامه تایمز لندن فرستاد. وی در آن نامه هک کردن را “شرارت علمی” و نوعی توهین به سنت ها و آیین موسسه سلطنتی نامید و از خوانندگان روزنامه خواست در یافتن این شرور و متهم به وی کمک کنند. البته برای یافتن فرد متهم خیلی منتظر نماند. چون چهار روز بعد نامه ای از یک خواننده در روزنامه تایمز چاپ شد که در آن به هک کردن سیستم آنها اعتراف و اقرار کرده بود. نویسنده نامه با اعلام این که از طریق هک توانسته است ایرادهای سیستم را برای مردم نمایان و آنها را آگاه سازد، عمل خود را توجیه و آن را درست و به نفع عموم توصیف کرد.

admins بازدید : 290 جمعه 03 بهمن 1393 نظرات (0)

در حالی که ده‌ها شرکت امنیتی و تحقیقاتی در حال مطالعه روی روش‌های فوق پیشرفته رمزنگاری و سیستم‌های احرازهویت کوانتومی و بیومتریکی هستند، به نظر می‌رسد مردم بیشتر به سوی سادگی و عادت گرایش دارند و تمایل ندارند خودشان را به دردسر بیندازند و چند کلمه پیچیده را حفظ یا نگه‌داری کنند. حتی اگر بدانند خطری تهدیدشان می‌کند. اگر به شما بگویم رمزعبور حساب جی‌میل‌ام «۱۲۳۴۵۶» است؛ باور می‌کنید؟ خنده‌تان نمی‌گیرد؟ احیاناً شروع به تمسخر نمی‌کنید؟ چند وقت پیش پسر یکی از فامیل نوت‌بوکش را برای تعمیر و بازیابی پیش من آورد. کلاس پنجم ابتدایی است. با کمال تعجب دیدم که روی دوربین نوت‌بوک یک برچسب سفید زده است. گفتم این چیست؟ گفت «برای اینکه هک نشوم». تا این حد جامعه نسبت به هک و نفوذ و امنیت آگاهی دارد اما گزارش‌ها چیز دیگری را می‌گوید. ۱۲۳۴۵۶ رمزعبور جی‌میل من نیست ولی پراستفاده‌ترین رمزعبور در سال ۲۰۱۴ است. شرکت امنیتی برنامه‌های موبایل SplashData گزارشی از رمزهای عبوری که بیشترین تکرار و استفاده را داشتند، منتشر کرده است. در میان پنج رمزعبور اول، علاوه بر ۱۲۳۴۵۶، رمزهایی مانند «۱۲۳۴۵» و «۱۲۳۴۵۶۷۸» وجود دارد و البته نباید رمز «password» را فراموش کرد. Password نام پوشه‌ای روی شبکه سونی نیز بود که در آن هزاران رمز عبور اشخاص و شرکت نیز نگه‌داری می‌شد. password پس از ۱۲۳۴۵۶ دومین رتبه را دارد. از سرانجام شرکت سونی که خبر دارید؟ هک شدن چندین شبکه‌اش و ماجراهای ادامه‌دار رسوایی‌اش و …

رمزهای عبور پراستفاده بعدی «access»، «superman»، «batman»، «master» و «michael» هستند. این‌ها رمزهایی هستند که هکرها اول از استفاده نشدن‌شان اطمینان حاصل می‌کنند و بعد به سراغ بانک‌های رمزعبور تصادفی می‌روند. در فهرست ۲۵ رمز عبور اول سال ۲۰۱۴ رمزهایی مانند ۱۱۱۱۱۱ و ۱۲۳۱۲۳ نیز دیده می‌شود.

این رمزهای عبور من را یاد ماجرای لو رفتن رمزهای کارت‌های عابربانک بانک‌های ایرانی در چند سال پیش انداخت که در میان آن‌ها سال‌های تولدی مانند ۱۳۵۶ و ۱۳۶۰ بیشترین رقم تکرار را داشت. این رمزهای عبور همانند این هستند که کلید یک خانه مملو از اشیاء قدیمی و ارثیه خانوادگی و طلا و جواهرات را زیر فرش دم در ورودی قایم کنید. Splashdata سه اصل مهم برای امنیت بیشتر رمزهای عبور پیشنهاد می‌کند:

  • از رمزهای عبور ۸ کاراکتری یا بیشتر و ترکیبی از نشانه‌ها، اعداد و حروف استفاده شود.
  • از یک رمزعبور برای چندین سایت استفاده نشود.
  • از برنامه‌های مدیریت رمزعبور کمک بگیرید.
منبع : یک پزشک
admins بازدید : 296 پنجشنبه 02 بهمن 1393 نظرات (0)

 

کوچک‌ترین موش، مورچه‌خوار، فیل یا... نمی‌شود گفت دقیقا این موجود از کدام نژاد است. در نگاه اول به احتمال زیاد می‌گویید: خب این موش است. ولی کمی‌ صبر داشته باشید و تا آخر متن را بخوانید. قول می‌دهم شما هم در راز خلقت این موجود خواهید ماند.
در جنوب غرب قاره به اصطلاح سیاه آفریقا کشوری واقع است به نام "نامبیا". در یکی از مناطق کنترل شده شمال غرب این کشور دانشمندان میان صخره‌های سرخ آتشفشانی این منطقه موجودی را کشف کردند که آدمی ‌انگشت به دهان خلقتش می‌ماند. بر اساس تحلیل‌ها، برخی دانشمندان این موجود را در زمره موجوداتی به نام "فیل وروجک" قرار می‌دهند. این مخلوق بسیار شبیه موش است، ولی از لحاظ ژنتیکی به فیل، گاو دریایی، هیراکس و آردوارک (گونه‌ای از کفتار بومی‌ در شرق و جنوب آفریقا) وابسته است.
نکته شایان ذکر درباره این موجودات گوناگونی انواع آنها و پراکندگی محل زندگی آنها است. گونه معروف به شطرنجی که در آفریقای مرکزی، گونه طلایی در قسمت‌های بومی‌ کنیا، گونه صورت خاکستری محدود به دو جنگل در تازانیا و همچنین گونه‌های سیاه و قرمز کم رنگ این موجود که در شرق آفریقا زندگی می‌کنند. البته گونه‌های کوچک‌تر "فیل وروجک" را می‌توان در جنگل‌های خشک شرق و جنوب و شمال غربی ‌آفریقا نیز یافت.
از ویژگی‌های منحصر به فرد این موجود می‌توان به دوقلو به دنیا آمدن نوزادان آن اشاره کرد. به گزارش رویترز این پستاندار کوچک از نظر فیزیکی شبیه بز کوهی و از لحاظ عادات خواب و شکار بسیار شبیه مورچه‌خوار است. دم دوکی شکل و نسبت پا به بدن این موجود نیز به بز کوهی شباهت دارد و مانند مورچه‌خوار توسط بینی از حشرات تغذیه می‌کند و همچنین زندگی میان بوته‌ها را به لانه‌های زیرزمینی ترجیح می‌دهد.
دانشمندان نام علمی‌"فیل وروجک" را "ماکروس سلیدیس میسوس" گذاشته‌اند. گونه بالغ این موجود تنها هفت اینچ طول با دمی ‌دراز و بیست و هفت گرم وزن دارد. 
حال اگر فهمیدید این موجود دقیقا چیست به ما هم اطلاع دهید! / 

منبع : مجله دانشمند

admins بازدید : 259 جمعه 26 دی 1393 نظرات (0)

با مقاومت بدن در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها جست‌وجو برای یافتن دارو‌های جایگزین بیش از گذشته اضطراری شده است. آنچنان که "زوکورمیر" پی برده است، احتمال دارد پاسخ به چرایی مقاومت آنتی‌بیوتیکی بدن در خاک نهفته باشد. 
میکروب چیست؟
میکروب‌ها موجودات زنده بسیار ریزی هستند که با چشم دیده نمی‌شوند. در تنوع‌های غیرقابل شمارشی وجود دارند و در هر جایی از سطوح بالای جو تا کف اقیانوس‌ها پیدا می‌شوند. انواع میکروب‌ها عبارتند از:
باکتری
این موجود اغلب در زندگی واقع بر زمین حکومت می‌کند. باکتری در هر کجای این سیاره پیدا می‌شود از کف اقیانوس و درون هر موجود زنده‌ای حتی در یک سلول انسانی نیز ده باکتری وجود دارد. احشا انسان به تنهایی دارای یک کیلوگرم باکتری است. به ازای هر انسانی 50 تن باکتری در زمین وجود دارد.
باکتری دریایی (آرکائی) 
آرکائی در سال 1977 به عنوان یکی از باکتری‌هاي خاص در زمین دسته‌بندی شد. قبلا چنین تصور می‌شد که این میکروب‌های به ظاهر ساده و قدیمی فقط در محیط‌هایی مانند چشمه‌‌های گرم آتشفشانی و یخ رود‌ها وجود دارد. ولی امروزه می‌دانیم که در هر جایی از جمله در ناف انسان یافت می‌شوند.

 آغازیان (پروتیستا) 
با پیچیدگی بیشتری نسبت به باکتری در گروه "ایوکار یوتس‌ها" دسته‌بندی می‌شوند، این گروه شامل گیاهان، حیوانات و قارچ‌ها است. بنابراین، این موجود تک‌سلولی از بسیاری جهات از جمله ظرفیت تولید بیماری‌ها شبیه باکتری است.

قارچ‌ها
قارچ‌ها از موجودات شبکه‌ای و گسترده که در ریشه درختان دیده می‌شوند تا میکروب‌های تک‌سلولی و ريز موجود در مخمر‌ها و کپک‌ها وجود دارند.
قارچ به رشد گیاهان کمک و در خمیر نان آنتی‌بیوتیک‌هایی تولید می‌کند که باعث مسمویت ما می‌شود.
حدود یک قرن است که آنتی‌بیوتیک‌ها انسان را از بیماری‌هایی که زمانی در بین مردم مرگ و مير راه می‌انداختند، نجات داده است. در دهه 1850 از هر 10 کودک متولد شده در بریتانیا چهار کودک براثر نوعی بیماری نظیر وبا، سیاه سرفه و سینه‌پهلو -که امروزه قابل درمان است و فقط آثاری از گذشته آن را می‌دانیم- از بین می‌رفتند.
آنچه اکنون پیش آمده این است که باکتری‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک در بدن بیماران روبه افزایش است و این دشمنان قدیمی که فکر می‌کردیم آنها را شکست داده‌ایم، قوی‌تر از گذشته ظاهر می‌شوند. دارو‌هایی که زمانی این باکتری‌های کشنده را از بین می‌بردند، اکنون بی‌ارزش شده‌اند. علاوه بر این آنتی‌بیوتیک‌هایی که اکنون برای درمان‌ بيماري‌ها موثرند، در آینده بی‌فایده خواهند بود. بیمار‌ی‌هایی مانند سینه پهلو، سل و سایر امراض کشنده در سیستم ایمنی ضعیف بدن تقویت می‌شوند.
خوشبختانه میکروبیولوژیست‌ها در جست‌وجوی یافتن راه‌حل‌های جدید برای مبارزه با عفونت هستند و قوی‌ترین داروی درمان بیماری‌های عفونی ممکن است در جایی باشد که کمتر از هرجای دیگر انتظار یافتن آن را دارید. این دارو‌ درست زیر پای شما قرار دارد. 
محققان دانشگاه راکفلر نیویورک به دنبال یافتن ژن‌های کشف نشده‌ای در باکتری خاک هستند. مشکل مقاومت آنتی‌بیوتیکی آنقدر ناجور است که سازمان جهانی سلامت هشدار داده است که انسان با دنیای پس از آنتی‌بیوتیک مواجه است. دنیایی که اطمینان از سلامت در برابر عفونت باکتری‌یایی موضوعی مربوط به گذشته است.
در ماه آوریل سال 2014 اعلام شد که این تهدید جدی، یک پیش‌بینی برای آینده نیست، بلکه هم اکنون در هر منطقه‌ای از جهان رخ می‌دهد و این توانایی بالقوه را دارد که هر انسانی را در هر سنی و در هر کشوری مورد حمله و تاثیر قرار دهد. اکنون این خطر بزرگ‌ترین تهدید برای سلامت عمومی است. بیشتر افراد قارچ موجود در نان کپک زده که سرچشمه پنی‌سيلین است و یا احتمالا مولکول‌های ساخته شده رایانه‌ای را سلاحی برای مقابله با میکروب‌ها می‌دانند. اما در واقع، خود باکتری‌‌ها بزرگ‌ترین منبع منحصر به فرد دارو‌های آنتی‌بیوتیکی هستند. دلیل این موضوع بسیار ساده است: باکتری‌ها میلیون‌ سال با یکدیگر مبارزه کرده‌اند.
پروفسور "شون برادی" مسئول گروه تحقیق دانشگاه راکفلر می‌‌گوید: "طبیعت میلیون‌ها سال با مقاومت این ژن‌ها مبارزه کرده است و این به ما بستگی دارد كه چگونه زبان باکتری‌ها را یار بگیریم."
هر نقطه و گوشه‌ای از جهان از کف اقیانوس‌ها گرفته تا دهان شما قلمروی برای باکتری‌ به شمار می‌رود. آنتی‌بیوتیک‌ها سلاح‌هایی هستند که باکتری‌ها علیه یکدیگر از آنها استفاده کرده‌اند و ژن‌های مقاومت آنتی‌بیوتیکی راه‌های دفاعی نوع دیگر باکتری‌هایی هستند که با گذشت زمان آن را بهبود بخشیده‌اند. 
پروفسور برادی می‌گوید: "واضح است که هر دارویی یک منشا طبیعی دارد. نکته کلیدی موضوع که ما باید بفهمیم این است که طبیعت با مبارزه دارویی ما چگونه مبارزه می‌کند."
جست‌وجو برای موفقیت
گروه راکفلر تاکنون صد نمونه خاکی را بررسی كرده‌اند، ولی برای آن که تحقیق آنها واقعا موثر باشد، می‌خواهند تعداد بیشتری نمونه را بررسی کنند تا بتوانند یک نقشه بیوسنتزی از میکروب‌های خاک تهیه كنند. آنها بدین‌منظور از ساکنان تمام پنجاه ایالت کشور خود خواسته‌اند که نمونه‌ای از خاک محل خود را برای بررسی و تحلیل به آزمایشگاه‌ دانشگاه راکفلر بفرستند. "ژرمی فارار" سرپرست يك گروه دارويي و "مارك وول‌هوپ" پروفسور دانشگاه ادینبورگ می‌گویند: "مقاومت آنتی‌بیوتیکی نیازمند تلاش جهانی برای مبارزه علیه این پدیده است."
این دو نفر در مقاله‌ای که در نشریه نیچر نوشتند، پیشنهاد می‌کنند که یک پانل بین‌المللی برای ساخت معادل آنتی‌بیوتیک‌ ایجاد شود تا از آن طریق بتوان مستندات را مدیریت، دارو‌های جدید یافت شده را آزمایش و اطمینان حاصل کرد که سیاست‌های منسجمی در سطح جهان در پیش گرفته شده است. آنها نوشته‌اند، مقاومت ضد میکروبی یک مشکل جهانی است که نیازمند راه‌حل‌های جهانی است. تاکنون واکنش بین‌المللی به این موضوع ضعیف بوده است. سازمان سلامت جهانی بالاخره پذیرفت که مقاومت ضد میکروبی فقط با قوانین بهداشت جهانی، کاهش خواهد یافت.
مشکل مقاومت آنتی‌بیوتیکی بدن بر اثر سه عامل ایجاد شده است:
 تجویز بیش از حد آنتی‌بیوتیک توسط پزشکان
 ضایعات کشاورزی
 فقدان دارو‌های جدید برای جایگزیني آنتی‌بیوتیک
مصرف بیش از حد آنتی‌بیوتیک منجر به تقویت‌ حالت مقاومت باکتری‌ها شده است. به عبارت دیگر ما یک نیروی تکاملی برای گسترش مقاومت دارویی ایجاد کرده‌ایم. آنتی‌بیوتیک‌ها به خودی خود سبب ایجاد ژن‌های مقاومت در باکتری‌ها نمی‌شوند. این ویژگی‌ ابتدا در جمعیت میکروبی رخ می‌دهد و به اندازه انواع مختلف باکتری‌ها قدمت و عمر دارند. اما دارو‌های آنتی‌بیوتیک آن دسته از باکتری‌هایی را که به طور طبیعی مقاومت چندانی ندارند از بین می‌برد و باکتری‌های مقاوم را باقی می‌گذارند. این شرایط سبب می‌شود تعداد زیادی باکتری دارای ژن مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک باز تولید شوند.
آنتی‌بیوتیک‌ها وقتی که عفونت‌ باکتری‌یایی ایجاد می‌شود، نجات‌دهنده هستند. ولی تعداد زیادی از مردم وقتی که اصلا هیچ نوع عفونت ناشی از باکتری ندارند و دچار عفونت ویروسی مانند سرماخوردگی معمولی یا آنفلوانزا می‌شوند به سراغ آنتی‌بیوتیک می‌روند.
مصرف آنتی‌بیوتیک در چنین شرایطی باکتری‌های مفید موجود در بدن انسان را از بین می‌برد و علاوه بر آن شرایط ادامه حيات باكتري‌هاي مقاوم را وخيم‌تر مي‌كند. اين وضعيت مي‌تواند منجر به ظهور شرايط مقاومت آنتی‌بیوتیکی یک بیماری بر اثر سهيم‌ شدن ژن‌ها با یکدیگر می‌شود. سهیم شدن ژن‌ها از طرق مختلفی نظیر "انتقال افقی ژن‌" انجام می‌شود.
انسان فقط قادر است ژن خود را به فرزندانش منتقل کند، ولی باکتری‌ می‌تواند ژن‌ خود را با ژن‌های سایر باکتری‌ها ترکیب كند. ژن‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک‌ می‌توانند در میان انواع باکتری‌ها از باکتری‌های خوش‌خیم و مفید گرفته تا باکتری‌های بیماری‌زا شناور شوند.
بدتر از همه این که اکنون با شرایط ظهور میکروب‌های قوی مواجهیم که در برابر بسیاری از دارو‌ها مقاوم هستند و ژن‌های مقاومت را از منابع مختلف به دست آورده‌اند.
یک عامل اصلی دیگر در ورای مقاومت آنتی‌بیوتیکي، افزایش استفاده از دارو‌ در کشاورزی است. هر چند این کار در اروپا ممنوع شده است، ولی در ايالات متحده از آنتی‌بیوتیک‌ به عنوان یک عامل محرک رشد سریع در دامداری‌ها و تغذیه فله‌ای گاو‌ها و خوک‌ها برای جلوگیری از گسترش بیماری در آغل‌ آنها استفاده می‌شود.
بیشتر از نیمی از آنتی‌بیوتیک‌های مورد استفاده در ایالات متحده به حیوانات اهلی خورانده می‌شود که سبب ترویج مقاومت آنتی‌بیوتیکی ژن‌ها در محیط شده است. و سرانجام این که در ربع قرن گذشته هیچ نوعی آنتی‌بیوتیک جدیدی کشف نشده است.
همه انواع مختلف آنتی‌بیوتیکی که امروزه تجویز می‌شوند از اکتشافات مورد تایید عصر طلایی کشف آنتی‌بیوتیک در فاصله بین 1940 تا 1980 است.
از آن به بعد پیشرفت در این زمینه بسیار اندک بوده است و در حالی که باکتری خود را برای مقاومت بیشتر آراسته و آماده کرده است ما سلاح جدیدی برای مبارزه با آنها تولید نکرده‌ایم.
زمان خاکی شدن
دکتر برادی می‌گوید که هرچند آینده مقاومت آنتی‌بیوتیکی ناخوشایند به نظر می‌رسد، ولی زمینه بالقوه اکتشاف دارو‌های جدید فراوان است، چون دانشمندان تاکنون فقط به بخش کوچکی از باکتری‌های موجود در زمین توجه کرده‌اند. توجه ما به این اندک مقدار در گذشته، موجب نجات جان تعداد زیادی از مردم شده است، در حالی که به مقدار زیادی از آن بی‌توجه بوده‌ایم و از این پس باید بیشتر به آن بپردازیم. آنچه تاکنون انجام داده‌ایم مانند این است که به جای توجه به کل جهان بیرونی فقط به اتاق خواب خود توجه کرده‌ایم.
نکته حائز اهمیت‌تر آن که از سه زیستگاهی که در جهان دارای بیشترین میزان باکتری هستند یعنی اقیانوس، احشا و دل و روده و خاک ـ خاک دارای متنوع‌ترین انواع باکتری‌ها است.
خاک آنتی‌بیوتیکی تولید کرده که توسط شرکت دارو‌سازی "مرک" جداسازی شده است. طرز کار این داروی جدید دخالت در روش تولید انرژی باکتری از اسید چرب است. یک نوع شيمي جديد در آنتی‌بیوتیک‌ها.
برادی می‌‌گوید: تاکنون مانع اولیه برای بررسی گسترده‌تر ژن‌ها محدودیت آزمایشگاهی آزمایش کردن گونه‌های جدیدی است که در طبیعت رشد می‌کند.
وی توضیح می‌دهد که بیشترین انواع باکتری‌ها در شرایط آزمایشگاهی رشد نمی‌کنند و از طرفی این مشکل وجود داشته است که ما فقط می‌توانیم روی نمونه‌های آزمایشگاهی کار کنیم. با پیشرفت‌های جدید به ترتیب درآوردن دی.‌ان.‌ای، زیست‌شناسان اکنون به جای اجبار برای رشد دسته‌ای از میکروب‌ها قبل از فراهم شدن امکان بررسی آنها، می‌توانند در مورد اطلاعات ژنتیکی آنها مطالعه کنند.
تاکنون پی برده‌اند که در خاک خشک ترکیبی از باکتری‌ها وجود دارد که می‌توانند انواع مولکول‌ها را تولید کنند. دانشمندان به چه چیز دیگری دست خواهند یافت؟ مطمئنا آنها اکتشافات جدیدی خواهند داشت. 
برادی می‌گوید که در هر قاشق پر از خاک که بررسی می‌کنیم، چیز‌های جدیدی می‌یابیم. بنابراین شاید چشم‌انداز مبارزه علیه بیماری‌ها آنقدر‌ها هم ناخوشایند و نگران‌کننده نباشد.
مقاومت آنتی‌بیوتیکی چگونه عمل می‌کند؟
 ژن‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک به صورت طبیعی و با درصد اندکی از جمعیت باکتری به وجود می‌آیند. ولی در زمان فقدان آنتی‌بیوتیک ژن‌ها هیچ فایده‌ای ندارند و شیوع آنها اندک است.
جمعیت (مجموعه) باکتری‌ها در معرض آنتی‌بیوتیک قرار می‌گیرند و اکثریت آنها که مقاومت طبیعی چندانی ندارند، از بین می‌روند. باکتری‌های مقاوم در حالی که داروی آنتی‌بیوتیک استمرار ندارد و استفاده نمی‌شود جان سالم به در مي‌برند و باقی می‌مانند.
باکتری‌های مقاوم باقیمانده به صورت معمول تکثیر می‌شوند و چون باکتری خیلی سریع باز تولید می‌شود دسته‌ای از باکتری‌ها به وجود می‌آیند که در مقابل آنتی‌بیوتیک مقاوم هستند.
اگر این دسته از باکتری‌ها مجددا در معرض آنتی‌بیوتیک قرار گیرند، آنتی‌بیوتیک روی آنها تاثیر کمی دارد. در این حالت یک مقاومت ژنتیکی طبیعی که زمانی بسیار نادر بود به طور گسترده اتفاق می‌افتد و استعمال دارو بی‌فایده است.

منبع : مجله دانشمند

admins بازدید : 266 دوشنبه 15 دی 1393 نظرات (0)

این ها عکس هایی هستند که من از وقتی که دخترم ۳ روزه بود و تازه به دنیا آمده بود گرفته ام و همچنان به این کار ادامه می دهم . همه ی ما در یک برهه ی زمانی شوق و اشتیاق خاصی به عکاسی پیدا می کنیم و این برهه ی زمانی برای من در زمانی اتفاق افتاد که دخترم “ اِما ” را حامله بودم . من با استفاده از وسایل معمولی و عروسک ها دخترم را در موقعیت های مختلفی قرار می دهم و از بالا شروع به عکاسی می کنم و در اکثر عکس ها هم دخترم خواب است . فکر می کنم وقتی که بزرگتر شود با دیدن این عکس ها شگفت زده شود 

 

 

Processed with VSCOcam with hb2 preset

 

Processed with VSCOcam with n1 preset

 

Processed with VSCOcam with n1 preset

 

Processed with VSCOcam with n1 preset

 

Processed with VSCOcam with n1 preset

 

Processed with VSCOcam with n1 preset

 

Processed with VSCOcam with n1 preset

 

Processed with VSCOcam with hb2 preset

 

LITTLE-PHOTOGRAPHIC-ADVENTURES-OF-MY-DAUGHTER-WHILE-SHE-IS-SLEEPING__880

LITTLE-PHOTOGRAPHIC-ADVENTURES-OF-MY-DAUGHTER-WHILE-SHE-IS-SLEEPING1__880

admins بازدید : 407 شنبه 13 دی 1393 نظرات (0)

کلاه قرمزی و داستان‌هایش از دهه ۱۳۷۰ لبخند بر لب ما می‌نشاند. بر مبنای این شخصیت محبوب عروسکی ۳ فیلم سینمایی «کلاه‌قرمزی و پسرخاله»، «کلاه قرمزی و سروناز» و «کلاه قرمزی و بچه ننه» ساخته شده که با استقبال مخاطبان روبه‌رو شده است. امسال نیز به روال سال‌های گذشته کلاه قرمزی در تعطیلات نوروز به همراه دوستانش پسرخاله، آقای همساده، فامیل دور، ببعی، جیگر، گابی و… بار دیگر به جمع خانواده‌های ایرانی آمدند. براساس نظرسنجی‌های انجام شده از طرف شبکه ۲ سیما، این مجموعه محبوب‌ترین برنامه نوروزی بوده است. قبل از ورود این مجموعه به رسانه، فقدان برنامه تلویزیونی‌ شاد و مفرحی که مناسب تمام اعضای خانواده باشد حس می‌شد که خوشبختانه با زیرکی و خلاقیت سازندگان، کلاه قرمزی توانست مثل یک کاراکتر زنده باور شود و جا بیفتد که البته این امر درباره سایر عروسک‌های مجموعه به واسطه تکه‌کلام‌ها و آهنگ صدا و مدل حل مسئله صدق می‌کند. خانم مهدیه رضایی، مشاور خانواده و هنردرمانگر درباره خصوصیات هر کدام از این عروسک‌ها و پیامی که می‌خواهند برسانند، توضیح می‌دهد.

1

مجری، خلاقیت بااوست

مجری برنامه گذشته از اجرای هنرمندانه‌اش که باعث باورپذیرشدن عروسک‌ها می‌شود، نمونه یک الگوی بسیار ارزشمند برای والدین است. آرامش، جدیت، صبوری، شادابی و به روز بودن از بارزترین صفات شخصیتی اوست. علاوه بر این، او هنر مهارت ارتباط موثر با کودک را نیز بسیار خوب آموزش می‌دهد. مثلا در قسمتی که گابی و جیگر خیال‌بافی می‌کردند و با اغراق آن را تعریف می‌کردند آقای مجری با صبوری خوب گوش می‌داد و آنها را تشویق به بازی واقعی می‌کرد. نقش‌آفرینی نمایشی، خلاقیت دیگری است که آقای مجری در بعضی از قسمت‌ها از آن استفاده می‌کند. نقش‌آفرینی نمایشی فعالیتی است که بر اساس داستان مختصر نمایشی فی‌البداهه انجام می‌شود. زمانی‌که عروسک‌ها نمایش اجرا می‌کردند و نقش می‌گرفتند بر مبنای کاراکترشان حل مسئله می‌کردند مانند زمانی که یکی از مهمانان برنامه از عروسک‌ها می‌خواهد نقش کسی را ایفا کنند که خبر دزدیده شدن ماشین را می‌دهد و هر عروسک ضمن پیدا کردن راه‌حل مخاطب را می‌خنداند. از سوی دیگر، با این روش عروسک‌ها به نوع رفتار خودشان با دیگران هم پی می‌بردند مثل زمانی که جیگر در نقشی نمایشی خودش را برای رفتن به مهمانی صدا می‌کند و در جواب ناگهان فریاد می‌زند و خوب صحبت نمی‌کند به اشتباه رفتاری خود پی می‌برد. این فعالیتی است که والدین هم می‌توانند برای فرزندانشان از آن استفاده کنند مثلا به یک کودک پرخاشگر موقعیت ایفای نقش در نقش دوست خودش را که مورد حمله یا آسیب قرار می‌گیرد، بدهند.

ادامه ...

admins بازدید : 262 شنبه 13 دی 1393 نظرات (0)

VivoTab Note 8 از ایسوس

تبلت


اين تبلت در میان محصولات ارائه شده از طرف ایسوس یکی از محصولات موفق این شرکت بود. به طوری‌که به عنوان رقیبی برای تبلت هشت اینچی Dell Venue 8 Pro مجهز به سیستم عامل ویندوز 8 پرو باید شناخت. این تبلت را می‌توان سرآغاز نسل جدیدی از تبلت‌های ویندوزی که قیمتی زیر 400 دلار دارند، درنظر گرفت. این تبلت قادر است تا تمام برنامه‌های رايانه‌های شخصی را اجرا کرده و همچنین یک کپی از نسخه Office Home را در خود جای داده است. تبلت جدید از دیدگاه کاربران و مجلات رايانه‌اي مثل پي‌سي مگزين به عنوان تبلتی قدرتمند با قیمتی مناسب شناخته می‌شود، كه داراي ویژگی‌های استاندارد و قیمت کم هست. VivoTab مجهز به جدیدترین سیستم عامل ویندوز یعنی ویندوز 8.1 است، در نتیجه کاربران به سادگی به قابلیت‌های جدید و قدرتمندی که در این نسخه از سیستم عامل قرار گرفته است دسترسی دارند. صفحه نمایش 8 اینچی این تبلت از نوع ال‌سي‌دي است و از تفکیک‌پذیری  1280در 800 پیکسل برخوردار است. 
این تبلت از شبکه ارتباطـی g/n/اWIFI 802.11a/b و رمزنگاری بی‌سیم WEP، WPA و WPA2 پشتیبانی می‌کند، در نتیجه می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که در زمان اتصال، هکرها قادر به استراق سمع کردن ارتباط شما نخواهند بود. این تبلت مجهز به حافظه ذخیره‌سازی 32 گیگابایتی بوده و از کارت حافظه microsd نیز پشتیبانی می‌کند، در نتیجه برای ذخیره‌سازی فایل‌های خود بر روی این تبلت مشکل فضای کم ذخیره‌سازی را نخواهید داشت. VivoTab مجهز به موقعیت‌یاب جهانی جي‌پي‌اس و Compass بوده و یک دوربین پنج مگاپیکسلی در جلو که قابلیت زوم و فوکوس را دارد و یک دوربین در عقب که یک دوربین 1.26  مگاپیکسلی است نیز تبلت را همراهی می‌کنند. باتری قابل تعویض این تبلت از جنس Li-ion بوده و نزدیک به هشت ساعت عمر دارد. این تبلت از فرمت‌هـای صوتی AAC، MP3، WAV، WMA و فرمت‌های ویديویی AVI، h. 264 / AVC، MPEG-4، WMV و فرمت‌های گرافیکی BMP، GIF، JPEG، PNG پشتیبانی می‌کند. بلندگوهای استریویی قدرتمند Vivo گوش دادن به موسیقی را به راحتی امکان‌پذیر می‌سازند، همچنین مجهز به یک میکروفون داخلی است. فناوری‌های ارتباطی این تبلت با دنیای خارج را بلوتوث نسخه 4 و يو‌اس‌بي2 پشتیبانی می‌کنند. اما یکی از فاکتورهای اصلی یک تبلت را پردازشگر مرکزی آن شکل می‌دهد که یک پردازنده چهارهسته‌ای Atom Z3740 شرکت اینتل با فرکانس کاری 1.33گیگاهرتز به آسانی از عهده اجرای برنامه‌ها برمی‌آید. این تبلت مجهز به 2 گیگابایت حافظه اصلی است. تبلت VivoTab Note 8 همچنین به همراه یک قلم استایلوس Wacom با درجه فشار يك هزار عرضه شده است. VivoTab Note 8 به رنگ مشکی در بازار وجود دارد. قیمت اصلی این تبلت که در ماه فوریه به بازارهای جهانی عرضه شده است 329 دلار است.

تبلت Galaxy Note Proپلی بین رايانه‌های شخصی و تبلت‌ها

تبلت

تبلت12.2 Galaxy Note Pro متعلق به شرکت سامسونگ را می‌توان به عنوان پلی میان رايانه‌های شخصی و تبلت‌ها در نظر گرفت. این تبلت جدید سامسونگ مجهز به سیستم عامل اندروید بوده که دارای ویژگی‌های قدرتمندی است. از جمله ویژگی‌های این تبلت جدید می‌توان به توانایی اجرای چهار برنامه به طور همزمان اشاره کرد. کاربرانی که این تبلت را خریداری می‌کنند از یک برنامه جدید به نام Magazine UX و همچنین ابزارهایی که برای صفحه کلید لمسی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بهره‌مند می‌شوند. این تبلت همچنین این توانایی را دارد که یک رايانه شخصی را از راه دور کنترل کند. اما نکته جالبی که در رابطه با این تبلت وجود دارد، اندازه آن است که آن را بین لپ تاپ‌های 11 و 13 اینچی قرار داده است. این تبلت جدید مجهز به یک پردازشگر چهار هسته‌ای بوده و دارای سه گیگابایت حافظه اصلی است در نتیجه برای اجرای چند برنامه به‌طور همزمان دچار کمبود حافظه اصلی نمی‌شوید. سیستم عامل به کار رفته بر روی این تبلت کیت کت 4. 4 بوده و دارای 32 گیگابایت حافظه جانبی است. دوربین اصلی این تبلت یک دوربین هشت مگاپیکسلی بوده و دوربیین پشتی آن دو مگاپیکسل است. این دستگاه با استفاده از فناوری‌های يواس‌بي2 و بلوتوث نسخه چهار با دنیای خارج در ارتباط است. یک باتری قابل تعویض از جنس Li-polymer دارد. این تبلت از فرمت‌های صوتي، ويديويي و تصويري همانند نوت 8 پشتيباني مي‌كند. سیستم موقعیت‌یاب این تبلت مجهز به جي‌پي‌اس، Cellular location و Wifi location است. Galaxy Note از شبکه‌ ارتباطي نيز مانند نوت 8 پشتیبانی می‌کند. حافظه جانبی نصب شده بر روی Galaxy Note به ظرفیت 32 گیگابایت بوده از شکاف توسعه کارت حافظه پشتیبانی می‌کند. صفحه نمایش ال‌سي‌دي این تبلت همان‌گونه که پیشتر اشاره شد 12.2 اینچ است و تفکیک‌پذیری 2560x1600 دارد که می‌توان آن را یک تفکیک‌پذیری بالا برای یک تبلت در این اندازه در نظر گرفت. (هرچه تفکیک‌پذیری یک تبلت بیشتر باشد به معنی نشان دادن جزئیات با کیفیت بالاتر است.‌) همچنین تراکم پیکسلی آن 247 PPI است. تبلت Galaxy Note همانند دیگر تبلت‌های شرکت سامسونگ مجهز به یک قلم S Pen است. این تبلت 787 دلاری در دو رنگ مشکی و سفید در اختیار کاربران قرار دارد. این تبلت در 13 فوریه 2014 به بازارهای جهانی عرضه شده است. 


DreamTab تبلت مناسب کودکان

تبلت


DreamTab محصول شرکت Fuhu است که آن را می‌توان یک تبلت دم دستی و همچنین مناسب برای کودکان دانست. Dream Tab در دو اندازه 8 و 10 اینچی به بازار عرضه شده است. از جمله ویژگی‌های این تبلت می‌توان به لبه‌های گرد شده این تبلت، دو بلندگوی زیبا که در دو طرف تبلت قرار دارند، طراحی دوستانه آن برای کودکان (در پس زمینه پیش فرض صفحه قفل، کودکان می‌توانند چهار شخصیت معروف کارتونی شرک، آلکس، Toothless و Po را مشاهده کنند)، قابلیت منحصر به فرد کنترل توسط والدین به طوری‌که می‌توانند محیط این تبلت را برای ده فرزند خود آن‌گونه که تمایل دارند، تنظیم کنند و کارایی بالای آن اشاره کرد. Dream Tab این توانایی را دارد که یک محدودیت زمانی برای کاربری کودکان ایجاد کند به طوری‌که بعد از سپری شدن مدت زمان مشخصی پنگوئن مربوط به کارتون ماداگاسکار بر روی صفحه ظاهر شده و یادآوری می‌کند که زمان بازی با تبلت به پایان رسیده است و اکنون زمان مطالعه است. این تبلت مجهز به یک پردازنده چهار هسته‌ای Nvidia Tegra 4 و دو گیگابایت حافظه اصلی است. فضای ذخیره‌سازی آن 16 گیگابایت بوده و دارای یک صفحه نمایش هشت اینچی است. این صفحه نمایش از تفکیک‌پذیری 1920 در 1200 پشتیبانی می‌کند و از شبکه ارتباطی باز مانند نوت 8 برای ارتباطات خود بهره می‌برد. همچنین مجهز به فناوري بلوتوث است. سیستم عامل نصب شده بر روی این تبلت اندروید 4.3 نسخه Jelly Bean بوده و دوربین جلویی آن مجهز به حسگر پنج مگاپیکسلی است. دوربین تعبیه شده در عقب این تبلت نیز یک دوربین 2 مگاپیکسلی است. این تبلت مجهز به پورت‌هایی برای هدفون و Mic است. از جمله قابلیت‌های دیگر آن می‌توان به پشتیبانی از کارت حافظه تا حداکثر 32 گیگابایت اشاره کرد.


Toughpad 4K یک تبلت رویایی از پاناسونیک

تبلت


Toughpad 4K یکی از بزرگترین تبلت‌های ساخته شده مبتنی بر سیستم عامل ویندوز است. صفحه نمایش 20 اینچی این تبلت نیاز به هیچ‌گونه توضیحی ندارد تا چه اندازه تصاویر را با کیفیت بالا نشان می‌دهد. تفکیک‌پذیری بالای 2560در3840 نشان‌دهنده گزینه ایده‌آلی برای طراحان حرفه‌ای که نیازمند تمرکز بر روی جزئیات هستند به شمار می‌رود. به عبارت دیگر این تبلت را باید یک تبلت تجاری و حرفه‌ای دانست. تبلتی در این اندازه بی‌شک فراتر از یک رايانه رومیزی all-in-one می‌تواند عمل کند به علاوه اینکه نیازی به صفحه کلید و یا ماوس ندارند! پردازنده به کار رفته در این تبلت را یک پردازنـده Core i7 و پـردازنده گرافیکـی آن را Nvidia K1000M تشکیــل می‌دهنـد. این تبلـت توسـط حافظه اصلی 16 گیـگابـایتـی و حافظه داخلی 255 گیگابایت پشتیبانـی می‌شـود. این تبلـت در دو مـدل (Toughpad 4k(UT-MB5 به قیمت 5999 دلار و مدل (Toughpad 4k(UT-MA6 به قیمت 6999 دلار به بازارهای جهانی عرضه شده است. 
مدل UT-MB5 مجهز به یک پردازنده Core i5 و پردازشگر گرافیکی Nvidia GeForce 745M است. پانل ال‌سي‌دي نصب شده بر روی این تبلت از نوع IPS Alpha است که دارای تفکیک‌پذیری 3840در2560 است و از تراکم 320 پیکسلی برخوردار است. این تبلت مجهز به یک حافظه ذخیره‌سازی داخلی از نوع SSD به ظرفیت 256 گیگابایت و 2 گیگابایت حافظه اصلی است. این تبلت از شبکه بی‌سیم مانند نوت 8 پشتیبانی می‌کند و سازوكار ارتباطی آن بر پایه بلوتوث نسخه 4.1 کلاس 1 است. همچنین از جدیدترین درگاه USB یعنی يو‌اس‌بي3 نیز پشتیبانی می‌کند در نتیجه می‌توانید از حافظه‌های فلش يواس‌بي3 که از سرعت بسیار بیشتری نسبت به نسل قبل از خود قدرت دارند استفاده کنید. همچنین توانایی خواندن کارت‌های حافظه را با استفاده از شکاف کارت‌خوان نیز دارد. دوربین نصب شده بر روی این تبلت 1280در720 پیکسل کیفیت دارد. مدل UT-MB6 با کمی ‌تفاوت دارای سخت‌افزار قدرتمندتری نسبت به مدل UT-MB5 است به طوری‌که پردازنده نصب شده بر روی آن از نوع Core i7-3687U و پردازشگر مرکزی آن نیز Quadro K1000M متعلق به شرکت Nvidia است که پردازنده گرافیکی قدرتمندی به شمار می‌رود. به طوری‌که برای کاربران عادی این حجم از قدرت و پردازش ضروری نیست. حافظه اصلی نصب شده بر روی این مدل 16 گیگابایت است. سیستم عامل نصب شده بر روی این مدل ویندوز 7 نسخه Professional است و دوربین جلویی آن دارای تفیکیک پذیری 720p و دوربین پشتی آن 5 مگاپیکسلی است. به جزء چند مورد خاص در مابقی مشخصات تقریبا با مدل UT-MB5 یکسان است.

منبع : مجله دانشمند

admins بازدید : 421 یکشنبه 07 دی 1393 نظرات (0)

چیزی شبیه چشم اسماگ1 در زیر ساختار طلایی نیمه شفاف رگه مانند قرارگرفته است. اما آن چشم یک اژدها نیست... به چیزی بسیار کوچک‌تر تعلق دارد: یک قورباغه به اندازه یک فنجان چای است و در ميان درختان جنگل‌های گرمسیری استوايي به خواب نیمروز رفته است!
قورباغه درختی چشم قرمز با نام علمی ‌Agalychnis Callidryas در سراسر جنگل‌هاي آمریکای مرکزی و جزایر واقع در دریای کارائیب زندگی می‌کند. قورباغه درختي چشم قرمز بيشتر روي درختان زندگي مي‌كند و غير سمي است. در طول روز، زمانی که قورباغه در خواب است، یک پوسته طلایی مانند روی چشم‌های او می‌خزد که باعث مي‌شود مقدار کمی ‌نور اجازه عبور داشته باشد تا اگر یک شکارچی نزدیک شود، قورباغه بتواند بیدار شود و چشمان قرمز برآمده خود را نشان دهد و پاهای زردش را آماده كند تا جان خود را نجات دهد.
پلک سوم در جانوران بسياري، از گربه‌ها و کوسه‌ها گرفته تا شترها و خرس‌های قطبی يافت می‌شود. در تمام جانوراني که دارای اين خصوصيت هستند، این پلک اضافی چشم را مرطوب می‌کند، تا به نور اجازه عبور ‌دهد.
سو ایوانز جانورشناس کالج دانشگاهی لندن می‌گوید: "پلک سوم در بسیاری از پستانداران یافت می‌شود، اگرچه ما انسان‌ها از آن بی‌بهره‌ایم. عملکرد اصلی آن پاک کردن سطح چشم است، در قورباغه‌هاي درختي اين عضو در اصل بخشي اصلاح شده از پلک پایینی است و از این‌رو می‌توان گفت قسمتی تغییر یافته از پوست آنها است."

admins بازدید : 224 یکشنبه 07 دی 1393 نظرات (0)

نويسنده: علی اندیشه

جدای از دیدگاه‌های ذکر شده فوق، در جواب این سوال‌ها که چه پیشرفت‌هایی در سال‌های آینده در علم و صنعت پدید خواهد آمد و بر اثر آن زندگی مردم چه تغییراتی خواهد کرد،‌ کارشناسان غالبا بر این عقیده بودند که صنعت اطلاعات و ارتباطات با سرعت بیشتری توسعه خواهد یافت و تا سال 2013 بخش‌های جدید زیادی از زندگی را فراخواهد گرفت؛ در خانه‌‌های مجهز، رايانه حکومت خواهد کرد و نور و حرارت و تهویه، تحت کنترل و هدایت خودكار قرار خواهد گرفت. رسانه‌‌هاي چند منظوره در منازل مستقر خواهد شد و مثلا باعث خواهد شد که مسافرت‌ها صورت دیگری به خود بگیرد و مسابقات ورزشی با زنده‌ترین تصاویر دریافت شود. شبکه‌های ارتباط رايانه‌اي در بسیاری از منازل، نه تنها کار ارتباطات پستی و بانکی را به عهده خواهد گرفت، بلکه خرید‌های روزانه را هم از فروشگاه‌های رايانه‌اي که شبانه‌روز باز خواهد بود، انجام خواهد داد. پرداخت‌ها هم با پول دیجیتالی خواهد بود. تمام کارشناسان نظر‌سنجی "دلفي"، این تغییرات را قبل از سال 2010 ممکن دانسته‌اند.
دانشمندان فوق، در یک زمینه دید منفی و توام با نگرانی ابراز داشته‌اند و آن کم شدن ارتباط و تماس اجتماعی بر اثر رواج و توسعه پدیده‌ "کار از راه دور" است، که در 15 سال آینده ممکن خواهد شد. بسیاری از کارمندان شرکت‌ها و ادارات، کار‌های خود را در منزل و از طریق رايانه انجام خواهند داد و گاهي به محل کار خود مراجعه خواهند کرد. از طرف دیگر، از طریق تلویزیون‌های صفحه صاف دیواری بزرگ با همکاران ارتباط خواهد داشت و یکدیگر را خواهند دید. اطلاعات لازم هم از طریق ارتباط تصویری چند منظوره ‌ ـاینترنت مطمئن و پرتوان نسل دوم ـ به دست خواهد آمد و یک ارتباط کابلی با باند وسیع، زیر‌ساختار فنی لازم را در اختیار قرار خواهد داد.
کارشناسان در زمینه علوم پزشکی از پیشرفت‌های مهم و اساسی خبر می‌دهند. به طور مثال معالجه بیماری‌هایی مثل ایدز و سرطان که تا به حال غیرقابل علاج مانده‌اند، ممکن خواهد شد. یک‌ آمپول موثر مصون‌سازی –واکسن- در مقابل ایدز، در کشور‌های مبتلا به این بیماری در جهان سوم به کار گرفته خواهد شد. مبتلایان به بیماری قند خواهند توانست با استفاده از قرص یا شربت انسولین، از مشکلات و ناراحتی‌های تزریق رهایی یابند. در مورد شکستگی استخوان‌ها ابزار‌هایی برای تثبیت محل شکستگی از جنس مواد مصنوعی بی‌ضرر و قابل جذب در بدن و حتي با خاصیت درمانی، به بازار خواهد آمد. متخصصان همچنین نقش روبات‌ها را در کار پزشکی آینده بسیار مهم پیش‌بینی می‌کنند. این دستگاه‌ها در سال 2013 در درمانگاه‌ها و مراکز پرستاری مستقر خواهند شد و آماده مراقبت از بیماران و پیران و معلولان و کمک به آنها خواهند بود. حتی روبات‌ها از طریق هدایت از راه دور با فرمان یک جراح‌، خواهند توانست روی تخت بیمارستان، اعمال جراحی انجام دهند.
پیروزی‌های بیشتر را متخصصان علم ژنتیک وعده می‌دهند. ابتدا تهیه واکسن‌ و دارو برای معالجه دام و سپس برای معالجه انسان مورد نظر است و البته در سال‌های شروع قرن جدید، مواد غذایی تهیه شده از فرآورده‌های ژنتیکی هم به میزان زیاد در فروشگاه‌ها وجود خواهد داشت. به نظر کارشناسان نظر‌سنجی "دلفي" با وجود اقدامات زیاد برای جلوگیری از افزایش جمعیت، این افزایش‌ها متوقف نخواهد شد، و در مقابل آن، سهم مواد غذایی‌ تولید شده و یا کمک گرفته از طریق فناوری‌های علم ژنتیک در کل آمار تجارت کلان در 15 سال آینده، از 30 درصد بیشتر نخواهد بود (یعنی باز هم کمبود غذا خواهیم داشت.م).
اما مهم است که بدانیم نظرات دانشمندان شرکت‌کننده در نظر‌سنجی "دلفي" نسبت به آینده واقعی دارای چه ضریب اطمینانی است. متخصصان موسسه "ISI" جواب می‌دهند که هدف از این نظر‌سنجی‌ها و نظر‌دهی‌ها، ارائه غیب‌گویی و پیشگویی‌های پیامبرانه نیست، بلکه فقط به این امید است که جهت‌گیری‌های فناوري و صنعت را که از نظر توسعه اقتصادی و اجتماعی و زندگی جمعی و حفظ محیط زیست سالم در آینده بسیار مهم هستند، زود‌تر از وقت بشناسند. فقط از این طریق است که می‌توان درباره این که توسعه باید در کدام جهت‌ها تقویت شود و در کدام جهت‌ها متوقف گردد، تصمیم منطقی گرفت. قبل از هرچیز، دیدگاه‌هایی که تحقق یافتن آنها در نظر دانشمندان خیلی دیر صورت خواهد گرفت و یا اصلا روی آنها نمی‌توان حساب کرد، نیاز به تحقیق و بررسی بیشتر دارند و به همین دلیل اظهار‌نظر و پیشگویی درباره آنها مطمئن و نزدیک به واقعیت نخواهد بود. با توجه به این اوضاع و احوال، سوال اصلی این است که: جهان سال 2025 چگونه جهانی خواهد بود؟
دفن مردگان در فضا می‌تواند به صورت یک "مد" درآید. استقرار یک ایستگاه فضایی در مداری نزدیک به زمین می‌تواند هدف جالبی برای یک مسافرت کوتاه مدت ولی گران قیمت باشد. اولین سفینه سرنشین‌دار به سوی مریخ در پرواز است. اجاره روبات‌های آماده کار و قابل برنامه‌ریزی برای کار‌های منزل و باغ، ‌ممکن خواهد شد. پوشش بیرونی خودرو‌ها از مواد مصنوعی که تولید برق، ذخیره گرما و ایجاد نور خواهند کرد، خواهد بود و یا قادر خواهد بود که هوا را از مواد آلاینده تصفیه کند. کاری که در زمینه حفظ محیط زیست، نوآوری مهمی خواهد بود. اطلاعات درباره سیستم ایمنی بدن به آنجا خواهد رسید که انواع آلرژی‌ کاملا بهبود‌پذیر خواهد شد و هدایت جریان الکتریسیته در شبکه سلول‌های اعصاب و مغز، راه را برای ساختن چشم مصنوعی هموار خواهد کرد. بسیاری از کارشناسان حتی معتقدند که در سال 2025 بشر قادر خواهد بود موجودات زنده را به حالتی شبیه حالت خواب زمستانی درآورد و آن را برای مدت طولانی ذخیره نماید.
بعضی از دیدگاه‌های ارائه شده در گزارش‌ دلفی که به 30 سال دوم قرن آینده معطوف شده‌اند، امروز از نظر ما جنبه "آرزویی و خیالی" دارند. مثلا رايانه‌اي که با یک سری کار‌های الکتریکی و الکترومغناطیسی به "حافظه" نفوذ می‌کند و به اطلاعات نهفته در مغز انسان دست می‌یابد. البته رسیدن به این مرحله را پنجاه درصد از متخصصان غیرممکن دانسته‌اند، همچنین یافتن ماده‌ای که در درجه حرارت عادی محیط طبیعی خاصیت ابررسانا‌ها را داشته باشد، با شک و تردید تلقی شده است. ساخت موجوداتی مصنوعی (سیستم‌های صنعتی) نیز که همانند موجودات زنده خود‌زا باشد و بتواند مانند خود را به وجود بیاورد، تا سال 2025 ممکن نخواهد بود.
تقریبا تمام متخصصان و اهل فن حوزه انرژی، "ترکیب هسته‌ای" را به عنوان یک منبع جدید و پایان‌ناپذیر تامین انرژی، به آینده‌ای دور‌تر محول می‌کنند و تاسیس راکتور‌های مطمئن و کارآ از این نوع را بسیاری از متخصصان، بعد از سال 2025 ممکن می‌دانند. البته بیشتر از یک چهارم آنها حتی معتقدند که چنین راکتور‌هایی هیچ‌وقت ساخته نخواهد شد.

admins بازدید : 235 پنجشنبه 04 دی 1393 نظرات (0)

اگر تاکنون نئاندرتال‌ها (انسان‌های اولیه) را انسان‌های ساده‌ای می‌پنداشتید که هیچ‌گاه از عقل خود استفاده نمی‌کردند و از کمترین روابط اجتماعی و بسیاری از مهارت‌ها بی‌بهره بودند، شاید زمان آن رسیده است تا در نگرش خود نسبت به آنها تجدید نظر کنید. 
نئاندرتال‌ها در حدود ۳۵۰ هزار سال پیش در قسمت‌هایی از اروپا و ۴۰ هزار سال پیش در آسیا زندگی می‌کردند که همزمان با ورود انسان‌هایی که از لحاظ آناتومی‌ تکامل یافته‌تر بودند، منقرض شدند. بنابر گفته محققان این انسان‌ها که از آفریقا آمده بودند از قابلیت‌ها و مهارت‌های بیشتری نسبت به نئاندرتال‌ها برخوردار بودند که از جمله آنها می‌توان به مهارت‌های شکار، ارتباطات، نوآوری و سازگاری با محیط پیرامون خود اشاره کرد. اما در تحقیقی که اخیرا توسط محققان دانشگاه کلرادو صورت گرفته است فرضیات مطرح شده در خصوص نئاندرتال‌ها به چالش کشیده شد. 
پولو ویا که یکی از مسئولان موزه تاریخچه طبیعی دانشگاه کلرادو است، در این خصوص عنوان می‌کند: "‌هیچ‌گونه شواهدی مبنی بر ساده لوح بودن نئاندرتال‌ها وجود ندارد و ما تمامی ‌تلاش خود را به کار بستیم تا نگرش مرسوم نسبت به این موجودات را تغییر دهیم." وی در ادامه خاطرنشان می‌کند شواهد به دست آمده نشان می‌دهد که احتمالا انسان‌های اولیه با گله‌داری از حیواناتی همچون گاومیش، ماموت‌ها و کرگدن‌ها تا زمان مرگ خود بهره می‌بردند و همین امر نشان می‌دهد که نئاندرتال‌ها از قدرت برنامه‌ریزی و ارتباطات گروهی برخوردار بودند. افزون بر این نشانه‌هایی از گِل سرخ که در گذشته‌های دور برای رنگ‌آمیزی بدن مورد استفاده قرار می‌گرفت و همچنین سایر وسایل تزئینی در محل زندگی نئاندرتال‌ها تداعی‌کننده برگزاری مراسم فرهنگی و مرسوم به ‌عنوان یک سیستم ارتباطی نمادین در میان آنها بود. 
و در پایان دکتر ویا اذعان می‌دارد: "محققان نئاندرتال‌ها را هرگز با موجودات عصر خود مقایسه نمی‌کنند، بلکه قیاس را میان آنها و موجودات موفق عصرهای بعدی برقرار می‌کنند که نمی‌تواند منطقی باشد. برای درک بیشتر این موضوع مثال مقایسه عملکرد خودرو‌های فورد را که در اوایل قرن گذشته در اروپا و آمریکا مورد استفاده قرار می‌گرفت و عمکرد خودرو‌های امروزی فراری را در نظر بگیرید و این چنین نتیجه‌گیری کنید که هنری فورد مالک شرکت فورد در مقایسه با اِنزو فراری از دانش و درک کمتری برخوردار بوده است. با اندک تاملی خواهید دریافت که صرف مقایسه میان این دو خودرو به هیچ عنوان منطقی و قابل توجیه نیست، چرا که خودروها و به‌طور کلی هر وسیله و یا موجودی می‌بایست با وسایل و موجودات عصر خود مقایسه شوند." 

admins بازدید : 267 چهارشنبه 03 دی 1393 نظرات (0)


تا چه اندازه با پدیده قطبش آشنا هستید؟ آیا می‌دانید که این پدیده فیزیکی است که باعث شده آسمان آبی به نظر برسد‌. در حقیقت باید بدانید که آسمان آبی نیست، بلکه بنفش است...!
در ادامه مقاله‌، به طور کامل توضیح خواهيم داد که چرا آسمان بنفش رنگ است و چرا به نظر ما آبی به نظر می‌رسد.

نور قطبیده و ناقطبیده
در ابتدا می‌خواهيم شما را با نور معمولی که در فیزیک (‌شاخه اپتیک‌) نور ناقطبیده نامیده می‌شود‌، آشنا کنيم.
نور خورشید، نمونه‌ای از نور ناقطبیده است که راستای انتشار آن، به طور اتفاقی تغییر می‌کند؛ منظور این است که در هر جهتی انتشار می‌یابد.
حال به عنوان مثال، اگر بخواهیم نور خورشید در راستای خاصی که مد نظر ماست، انتشار یابد، تیغه‌ای به نام پولاروید را در مسیر قرار می‌دهیم تا نور در راستایی که ما می‌خواهیم، منتشر شود. در این صورت به نور خارج شده از پولاروید، نور قطبیده گوییم.
پولاروید، شامل مولکول‌های پلیمر زنجیری درازی است که در کنار هم قرار گرفته‌اند. این مولکول‌ها دارای اتم‌هایی شبیه به ید هستند که در طول زنجیر قابلیت هدایت زیادی را به‌وجود می‌آورند. این مولکول‌های زنجیری دراز، طوری با هم، همخط می‌شوند که همه آنها تقریبا با هم موازیند. به علت قابلیت هدایت زیاد ایجاد شده به وسیله اتم‌های ید، میدان الکتریکی ورودی که موازی با مولکول‌ها، به پولاروید می‌رسد، جذب می‌شود. ورقه‌ای که دارای این‌گونه مولکول‌های پلیمری زنجیری دراز باشد که موازی با هم قرار گرفته‌اند، پولاروید نامیده می‌شود.
وقتی یک موج الکترومغناطیسی روی یک اتم یا مولکول بیفتد، با ابر الکترونی مقید به اتم یا مولکول تاثیر متقابل انجام داده و به آن انرژی می‌دهد. 
حال فرض کنید که یک باریکه نور معمولی (‌نور ناقطبیده‌)‌، از سوی خورشید روی مولکول نوعی گاز که در یکی از لایه‌های اتمسفر واقع است، بتابد. در این صورت آن مولکول خاص همانند یک تیغه پولاروید عمل کرده و نور ناقطبیده را قطبی می‌کند و در عین حال آن را تحت زاویه 90 درجه نسبت به نور فرودی، پراکنده می‌سازد. این نوع از قطبش، قطبش بر اثر پراکندگی نامیده می‌شود که در این نوع پراکندگی، امواج با طول موج کوتاه‌تر (‌انرژی بالا‌) بیشتر از امواج بلندتر (‌انرژی پایین‌)، پراکنده می‌شوند. تجربه نیز ثابت کرده است که پراکندگی با توان چهارم بسامد متناسب و با توان چهارم طول موج نسبت عکس دارد.
 


با توجه به نسبت فوق، نور بنفش که در انتهای طول موج کوتاه طیف الکترومغناطیسی قرار گرفته، تقریبا 10برابر بیشتر از نور قرمز که در انتهای طول موج بلند واقع شده، پراکنده می‌شود. برای هر شش رنگ طیفی، نور بنفش و آبی بیشتر از همه پراکنده می‌شوند. به ازای هر موج قرمز که در جو پراکنده می‌شود، 10 موج بنفش وجود دارد.
نسبت پراگندگی رنگ‌ها به همدیگر، در جدول زیر آورده شده است:
جدول يك
قرمز    نارنجی    زرد    سبز    آبی    بنفش
1    2    2.5    3    6    10




 
با وجود این ترکیب در پراکندگی، آسمان آبی به نظر می‌رسد. آیا این سوال برایتان پیش آمد که چرا با وجود پراکندگی بیشتر نور بنفش نسبت به رنگ آبی، آسمان را همچنان آبی مشاهده می‌کنیم؟
می‌دانیم که در داخل شبکیه چشم، سلول‌های حساس به نور قرار دارند. مقداری از نور توسط سلول‌ها جذب شده و بقیه آن از شبکیه عبور می‌کند. چشم انسان دارای دو نوع سلول بینایی است؛ نوع اول، سلول‌های استوانه‌ای است که فقط میزان روشنايی نور را تشخیص می‌دهند. وظیفه این نوع سلول‌ها تنها درک کلی موقعیت و اجسام اطراف چشم است. نوع دوم، سلول‌های مخروطی هستند که به رنگ حساسیت دارند و به صورت مجتمع در داخل لکه زرد قرار گرفته‌اند که محل کانونی شدن نور در چشم است. درون همه این سلول‌های حساس به طیف رنگی، رنگدانه‌ای به نام ردوپسین (‌یا ارغوانی بصری‌) قرار دارد. چون ردوپسین نسبت به نور بنفش حساسیت کمتری نسبت به آبی دارد، آسمان را در روز روشن، به رنگ آبی می‌بینیم، در حالی که باید بنفش دیده شود!
بسته به ضخامت ذرات موجود در اتمسفر، میزان پراکندگی متفاوت خواهد بود. در روز که ضخامت ذرات موجود، کمتر است، پراکندگی رنگ‌های قرمز، نارنجی، زرد و سبز بیشتر خواهد بود. به همین دلیل آسمان را به رنگ آبی می‌بینیم (‌البته در حقیقت بنفش رنگ است!). قرص خورشید در این وضعیت به رنگ سفید و آسمان اطراف، به رنگ آبی است.
هنگام غروب نیز به دلیل افزایش ضخامت ذرات، بنفش و آبی پراکنده شده و رنگ‌های قرمز، نارنجی، زرد و سبز به بیننده می‌رسد. درست قبل از غروب، ضخامت گرد و غبار از 10 تا 100 میکرومتر تغییر می‌کند؛ در نتیجه، همه رنگ‌ها به جزء قرمز، پراکنده می‌شوند. در این لحظات قرص خورشید قرمز رنگ و محیط اطراف آن به رنگ قرمز و نارنجی دیده می‌شود.

admins بازدید : 197 چهارشنبه 12 آذر 1393 نظرات (0)

اگر یکی از استفاده‌کنندگان اینترنت پر سرعت باشید، به احتمال زیاد با کلمه "وای فای" آشنا هستید. این فناوري به شما دسترسی به اینترنت پر سرعت، توسط امواج  را می‌دهد. به وسیله یک گیرنده "وای فای"  -که اغلب گوشی‌های هوشمند و رايانه‌ها هستند- به شبکه متصل می‌شوید و پا به دنیای وب می‌گذارید. حال اگر وسیله یا مکانی کانون امواج وای فای قرار گیرد، به آن "وای فای هات اسپات" می‌گویند. 
بدین‌معنی که آن وسیله یا مکان به دستگاه‌ها و گیرنده‌های دیگر امواج وای فای می‌فرستد و شبکه را با آنها به اشتراک می‌گذارد.
دانشمندان معتقدند که امواج اینترنت را می‌توان تا 359هزار کیلومتر از سطح زمین به فضا فرستاد و برعكس. بررسی محققان ناسا و دانشگاه ام.آي.تي نشان داده است، کاوشگرانی که به ماه فرستاده می‌شوند، می‌توانند با استفاده از امواج وای فای با سرعت بسیار زیاد تحقیقات و عکس‌های خود را به مرکز کنترل زمین بفرستند. این گروه تحقیقاتی یافته‌های خود را در همايش فناوری لیزر CLEO واقع در کالیفرنیا در تاریخ 9 ژوئن ارائه داده‌اند.
بر اساس این طرح از کره ماه به عنوان وای فای هات اسپات استفاده می‌شود که با این عمل می‌توان از زمین توسط گیرنده‌های امواج به این کانون متصل شد و اطلاعات را از ماه به زمین و برعكس منتقل کرد. 
اما سوال اینجاست که چگونه این  فناوري کار می کند؟
دانشمندان چهار تلسکوپ جداگانه روی زمین در شهر نیو مکزیکو نصب کرده‌اند. این تلسکوپ‌ها امواج به اصطلاح “uplink” را به ماهواره‌ای که به دور ماه در گردش است، می‌فرستند. قطر هر کدام از این تلسکوپ‌ها شش اینچ است و اطلاعات را به شکل رمزی توسط پرتوهای فروسرخ به ماهواره مورد نظر می‌رسانند. هنگامی که این امواج به اتمسفر می‌رسند، شکسته می‌شوند و از مسیر خود منحرف می‌شوند. ولی حتی با این انحراف مسیر هم حداقل یکی از تلسکوپ‌ها می‌تواند با ماهواره تعامل داشته باشد و به همین منظور است که چهار تلسکوپ مجزا همزمان اطلاعات را می‌فرستند.
سرعت انتقال اطلاعات از زمین به ماه حداقل 5/19مگابایت بر ثانیه و دریافت اطلاعات از ماه با سرعت باور نکردنی 622 مگابیت بر ثانیه تخمین زده شده است که این سرعت چهار هزار برابر بیشتر از سرعت امواج رادیویی است.
پس اگر دوستانی دارید که با  اسپيس ايكس به ماه می‌روند، می‌توانند عکس‌های خود را برای شما بفرستند ولی قبل از آن باید رمز ماه را بیابید!

admins بازدید : 220 دوشنبه 03 شهریور 1393 نظرات (0)

ده جمله ی زیبا و جالب ...

 

دل داشته باش ...
یک زن جوان در سالن فرودگاه منتظر پروازش بود . چون هنوز چند ساعت به پروازش باقی مانده بود تصمیم گرفت برای گذراندن وقت ، کتابی را خریداری کند همراه کتاب یک بیسکوییت هم خرید.
او بر روی یک صندلی دسته دار نشست و در آرامش شروع به خواندن کتاب کرد.
در کنار او یک بسته بیسکوییت بود و در کنارش مردی نشسته بود و داشت روزنامه می خواند. وقتی که او نخستین بیسکوییت را به دهان گذاشت متوجه که مرد هم یک بیسکوییت برداشت و خورد. او با خیلی عصبانی شد ولی چیزی نگفت پیش خود فکر کرد بهتر است ناراحت نشوم شاید اشتباه کرده باشد.
ولی این ماجرا تکرار شد هر بار که او بیسکوییت بر می داشت آن مرد هم همین کار را می کرد . این کار او را حسابی عصبانی کرده بود ولی نمی خواست واکنش نشان دهد. وقتی که تنها یک بیسکوییت باقی مانده بود پیش خود فکر کرد: (حالا ببینم این مرد بی ادب چه کار خواهد کرد ؟)
مرد آخرین بیسکوییت را هم نصف کرد و نصفش را خورد : این دیگه خیلی پررویی می خواست . او حسابی عصبانی شده بود. در این هنگام بلند گوی فرودگاه اعلام کرد که زمان سوار شدن به هواپیماست. آن زن کتابش را بست ، چیزهایش را جمع و جور کرد و با نگاه تندی که به مرد انداخت از آنجا دور شد و به سمت دروازه اعلام شده رفت.
وقتی داخل هواپیما روی صندلی اش نشست دستش را داخل ساکش کرد تا عینکش را داخل ساکش قرار دهد و ناگهان با کمال تعجب دید که جعبه بیسکوییت آنجاست باز نشده و دست نخورده. خیلی شرمنده شد از خودش بدش آمد..... یادش رفته بود که بیسکوبیتی خریده بود را داخل ساکش گذاشته بود.
آن مرد بیسکویتهایش را با او تقسیم کرده بود بدون آنکه عصبانی و برآشفته شده باشد.

ادامه ... در ادامه مطلب...

admins بازدید : 258 دوشنبه 03 شهریور 1393 نظرات (0)




پدر و مادر. به سادگی از کنار این دو واژه عبور نکنید. ظاهرش بسیار ساده اما مسئولیتش بسیار خطیر. بسیار شنیده اید که به شما بگویند ” تا مادر نشی نمی تونی درک کنی ” نقش ها و وظائفی که والدین در  امر تربیت فرزندان بر عهده دارند آنقدر ظریف و ریز است که به نظر می آید آمادگی های لازم برای کسب مهارت های مرتبط با آن بسیار با اهمیت باشد. پدر و مادر شدن دنیایی از تجارب و ایفای نقش است همراه با عشق. بنابراین اگر حداقل بدون داشتن اهمیت آن وارد این دنیای پر رمز و راز بشویم کم لطفی کرده ایم، چه رسد به آنکه پیش از اقدام به بچه دار شدن مقداری از فوت و فن آن با خبر نشویم و آن را تماماً به دست روزگار و شانس بسپاریم.

ادامه... در ادامه مطلب...

admins بازدید : 257 دوشنبه 03 شهریور 1393 نظرات (0)

 

سوسكها سريعترين جانوران 6 پا ميباشند. با سرعت يك متر در ثانيه.

-خرگوشها و طوطي ها بدون نياز به چرخاندن سر خود قادرند پشت سر خود را ببينند.

-كرگدنها قادرند سريعتر از انسانها بدوند.

-هيچ پنگوئني در قطب شمال وجود ندارد.

-مادر و همسر گراهام بل مخترع تلفن هر دو ناشنوا بوده اند.

-كانادا يك واژه هندي به معني “روستاي بزرگ” ميباشد.

ادامه... در ادامه مطلب...

admins بازدید : 350 دوشنبه 03 شهریور 1393 نظرات (0)

آیا میدانستید که اگر کلفتی تار عنکبوت به اندازه مغز یک مداد به هم تنیده میشد می‌توانست یک هواپیمای بویینگ سنگین وزن را تحمل کند ؟

آیا میدانستید که این حقیقت دارد که به راستی فیل از موش میترسد ؟

آیا میدانستید که شلوغ ترین مکان دنیا کندوی زنبور عسل است ؟

آیا میدانستید که در حال حاضر 6 میلیون اختراع در جهان وجود دارد که ادیسون با 1094 اختراع رکورد دار است ؟

آیا میدانستید که اگر تمام کرات منظومه شمسی را با هم جمع کنیم و سپس آن را دو برابر کنیم باز هم به اندازه وسعت کره مشتری نمی‌شود ؟

ادامه... در ادامه مطلب...

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما بر روی کدام یک از موضوعات سایت باید بیشتر کار شود.
    آمار سایت
  • کل مطالب : 210
  • کل نظرات : 69
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 62
  • آی پی دیروز : 69
  • بازدید امروز : 182
  • باردید دیروز : 869
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,592
  • بازدید ماه : 2,359
  • بازدید سال : 47,340
  • بازدید کلی : 287,388