loading...
تیم سایبری تومور
آخرین ارسال های انجمن
admins بازدید : 278 شنبه 13 دی 1393 نظرات (0)

VivoTab Note 8 از ایسوس

تبلت


اين تبلت در میان محصولات ارائه شده از طرف ایسوس یکی از محصولات موفق این شرکت بود. به طوری‌که به عنوان رقیبی برای تبلت هشت اینچی Dell Venue 8 Pro مجهز به سیستم عامل ویندوز 8 پرو باید شناخت. این تبلت را می‌توان سرآغاز نسل جدیدی از تبلت‌های ویندوزی که قیمتی زیر 400 دلار دارند، درنظر گرفت. این تبلت قادر است تا تمام برنامه‌های رايانه‌های شخصی را اجرا کرده و همچنین یک کپی از نسخه Office Home را در خود جای داده است. تبلت جدید از دیدگاه کاربران و مجلات رايانه‌اي مثل پي‌سي مگزين به عنوان تبلتی قدرتمند با قیمتی مناسب شناخته می‌شود، كه داراي ویژگی‌های استاندارد و قیمت کم هست. VivoTab مجهز به جدیدترین سیستم عامل ویندوز یعنی ویندوز 8.1 است، در نتیجه کاربران به سادگی به قابلیت‌های جدید و قدرتمندی که در این نسخه از سیستم عامل قرار گرفته است دسترسی دارند. صفحه نمایش 8 اینچی این تبلت از نوع ال‌سي‌دي است و از تفکیک‌پذیری  1280در 800 پیکسل برخوردار است. 
این تبلت از شبکه ارتباطـی g/n/اWIFI 802.11a/b و رمزنگاری بی‌سیم WEP، WPA و WPA2 پشتیبانی می‌کند، در نتیجه می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که در زمان اتصال، هکرها قادر به استراق سمع کردن ارتباط شما نخواهند بود. این تبلت مجهز به حافظه ذخیره‌سازی 32 گیگابایتی بوده و از کارت حافظه microsd نیز پشتیبانی می‌کند، در نتیجه برای ذخیره‌سازی فایل‌های خود بر روی این تبلت مشکل فضای کم ذخیره‌سازی را نخواهید داشت. VivoTab مجهز به موقعیت‌یاب جهانی جي‌پي‌اس و Compass بوده و یک دوربین پنج مگاپیکسلی در جلو که قابلیت زوم و فوکوس را دارد و یک دوربین در عقب که یک دوربین 1.26  مگاپیکسلی است نیز تبلت را همراهی می‌کنند. باتری قابل تعویض این تبلت از جنس Li-ion بوده و نزدیک به هشت ساعت عمر دارد. این تبلت از فرمت‌هـای صوتی AAC، MP3، WAV، WMA و فرمت‌های ویديویی AVI، h. 264 / AVC، MPEG-4، WMV و فرمت‌های گرافیکی BMP، GIF، JPEG، PNG پشتیبانی می‌کند. بلندگوهای استریویی قدرتمند Vivo گوش دادن به موسیقی را به راحتی امکان‌پذیر می‌سازند، همچنین مجهز به یک میکروفون داخلی است. فناوری‌های ارتباطی این تبلت با دنیای خارج را بلوتوث نسخه 4 و يو‌اس‌بي2 پشتیبانی می‌کنند. اما یکی از فاکتورهای اصلی یک تبلت را پردازشگر مرکزی آن شکل می‌دهد که یک پردازنده چهارهسته‌ای Atom Z3740 شرکت اینتل با فرکانس کاری 1.33گیگاهرتز به آسانی از عهده اجرای برنامه‌ها برمی‌آید. این تبلت مجهز به 2 گیگابایت حافظه اصلی است. تبلت VivoTab Note 8 همچنین به همراه یک قلم استایلوس Wacom با درجه فشار يك هزار عرضه شده است. VivoTab Note 8 به رنگ مشکی در بازار وجود دارد. قیمت اصلی این تبلت که در ماه فوریه به بازارهای جهانی عرضه شده است 329 دلار است.

تبلت Galaxy Note Proپلی بین رايانه‌های شخصی و تبلت‌ها

تبلت

تبلت12.2 Galaxy Note Pro متعلق به شرکت سامسونگ را می‌توان به عنوان پلی میان رايانه‌های شخصی و تبلت‌ها در نظر گرفت. این تبلت جدید سامسونگ مجهز به سیستم عامل اندروید بوده که دارای ویژگی‌های قدرتمندی است. از جمله ویژگی‌های این تبلت جدید می‌توان به توانایی اجرای چهار برنامه به طور همزمان اشاره کرد. کاربرانی که این تبلت را خریداری می‌کنند از یک برنامه جدید به نام Magazine UX و همچنین ابزارهایی که برای صفحه کلید لمسی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بهره‌مند می‌شوند. این تبلت همچنین این توانایی را دارد که یک رايانه شخصی را از راه دور کنترل کند. اما نکته جالبی که در رابطه با این تبلت وجود دارد، اندازه آن است که آن را بین لپ تاپ‌های 11 و 13 اینچی قرار داده است. این تبلت جدید مجهز به یک پردازشگر چهار هسته‌ای بوده و دارای سه گیگابایت حافظه اصلی است در نتیجه برای اجرای چند برنامه به‌طور همزمان دچار کمبود حافظه اصلی نمی‌شوید. سیستم عامل به کار رفته بر روی این تبلت کیت کت 4. 4 بوده و دارای 32 گیگابایت حافظه جانبی است. دوربین اصلی این تبلت یک دوربین هشت مگاپیکسلی بوده و دوربیین پشتی آن دو مگاپیکسل است. این دستگاه با استفاده از فناوری‌های يواس‌بي2 و بلوتوث نسخه چهار با دنیای خارج در ارتباط است. یک باتری قابل تعویض از جنس Li-polymer دارد. این تبلت از فرمت‌های صوتي، ويديويي و تصويري همانند نوت 8 پشتيباني مي‌كند. سیستم موقعیت‌یاب این تبلت مجهز به جي‌پي‌اس، Cellular location و Wifi location است. Galaxy Note از شبکه‌ ارتباطي نيز مانند نوت 8 پشتیبانی می‌کند. حافظه جانبی نصب شده بر روی Galaxy Note به ظرفیت 32 گیگابایت بوده از شکاف توسعه کارت حافظه پشتیبانی می‌کند. صفحه نمایش ال‌سي‌دي این تبلت همان‌گونه که پیشتر اشاره شد 12.2 اینچ است و تفکیک‌پذیری 2560x1600 دارد که می‌توان آن را یک تفکیک‌پذیری بالا برای یک تبلت در این اندازه در نظر گرفت. (هرچه تفکیک‌پذیری یک تبلت بیشتر باشد به معنی نشان دادن جزئیات با کیفیت بالاتر است.‌) همچنین تراکم پیکسلی آن 247 PPI است. تبلت Galaxy Note همانند دیگر تبلت‌های شرکت سامسونگ مجهز به یک قلم S Pen است. این تبلت 787 دلاری در دو رنگ مشکی و سفید در اختیار کاربران قرار دارد. این تبلت در 13 فوریه 2014 به بازارهای جهانی عرضه شده است. 


DreamTab تبلت مناسب کودکان

تبلت


DreamTab محصول شرکت Fuhu است که آن را می‌توان یک تبلت دم دستی و همچنین مناسب برای کودکان دانست. Dream Tab در دو اندازه 8 و 10 اینچی به بازار عرضه شده است. از جمله ویژگی‌های این تبلت می‌توان به لبه‌های گرد شده این تبلت، دو بلندگوی زیبا که در دو طرف تبلت قرار دارند، طراحی دوستانه آن برای کودکان (در پس زمینه پیش فرض صفحه قفل، کودکان می‌توانند چهار شخصیت معروف کارتونی شرک، آلکس، Toothless و Po را مشاهده کنند)، قابلیت منحصر به فرد کنترل توسط والدین به طوری‌که می‌توانند محیط این تبلت را برای ده فرزند خود آن‌گونه که تمایل دارند، تنظیم کنند و کارایی بالای آن اشاره کرد. Dream Tab این توانایی را دارد که یک محدودیت زمانی برای کاربری کودکان ایجاد کند به طوری‌که بعد از سپری شدن مدت زمان مشخصی پنگوئن مربوط به کارتون ماداگاسکار بر روی صفحه ظاهر شده و یادآوری می‌کند که زمان بازی با تبلت به پایان رسیده است و اکنون زمان مطالعه است. این تبلت مجهز به یک پردازنده چهار هسته‌ای Nvidia Tegra 4 و دو گیگابایت حافظه اصلی است. فضای ذخیره‌سازی آن 16 گیگابایت بوده و دارای یک صفحه نمایش هشت اینچی است. این صفحه نمایش از تفکیک‌پذیری 1920 در 1200 پشتیبانی می‌کند و از شبکه ارتباطی باز مانند نوت 8 برای ارتباطات خود بهره می‌برد. همچنین مجهز به فناوري بلوتوث است. سیستم عامل نصب شده بر روی این تبلت اندروید 4.3 نسخه Jelly Bean بوده و دوربین جلویی آن مجهز به حسگر پنج مگاپیکسلی است. دوربین تعبیه شده در عقب این تبلت نیز یک دوربین 2 مگاپیکسلی است. این تبلت مجهز به پورت‌هایی برای هدفون و Mic است. از جمله قابلیت‌های دیگر آن می‌توان به پشتیبانی از کارت حافظه تا حداکثر 32 گیگابایت اشاره کرد.


Toughpad 4K یک تبلت رویایی از پاناسونیک

تبلت


Toughpad 4K یکی از بزرگترین تبلت‌های ساخته شده مبتنی بر سیستم عامل ویندوز است. صفحه نمایش 20 اینچی این تبلت نیاز به هیچ‌گونه توضیحی ندارد تا چه اندازه تصاویر را با کیفیت بالا نشان می‌دهد. تفکیک‌پذیری بالای 2560در3840 نشان‌دهنده گزینه ایده‌آلی برای طراحان حرفه‌ای که نیازمند تمرکز بر روی جزئیات هستند به شمار می‌رود. به عبارت دیگر این تبلت را باید یک تبلت تجاری و حرفه‌ای دانست. تبلتی در این اندازه بی‌شک فراتر از یک رايانه رومیزی all-in-one می‌تواند عمل کند به علاوه اینکه نیازی به صفحه کلید و یا ماوس ندارند! پردازنده به کار رفته در این تبلت را یک پردازنـده Core i7 و پـردازنده گرافیکـی آن را Nvidia K1000M تشکیــل می‌دهنـد. این تبلـت توسـط حافظه اصلی 16 گیـگابـایتـی و حافظه داخلی 255 گیگابایت پشتیبانـی می‌شـود. این تبلـت در دو مـدل (Toughpad 4k(UT-MB5 به قیمت 5999 دلار و مدل (Toughpad 4k(UT-MA6 به قیمت 6999 دلار به بازارهای جهانی عرضه شده است. 
مدل UT-MB5 مجهز به یک پردازنده Core i5 و پردازشگر گرافیکی Nvidia GeForce 745M است. پانل ال‌سي‌دي نصب شده بر روی این تبلت از نوع IPS Alpha است که دارای تفکیک‌پذیری 3840در2560 است و از تراکم 320 پیکسلی برخوردار است. این تبلت مجهز به یک حافظه ذخیره‌سازی داخلی از نوع SSD به ظرفیت 256 گیگابایت و 2 گیگابایت حافظه اصلی است. این تبلت از شبکه بی‌سیم مانند نوت 8 پشتیبانی می‌کند و سازوكار ارتباطی آن بر پایه بلوتوث نسخه 4.1 کلاس 1 است. همچنین از جدیدترین درگاه USB یعنی يو‌اس‌بي3 نیز پشتیبانی می‌کند در نتیجه می‌توانید از حافظه‌های فلش يواس‌بي3 که از سرعت بسیار بیشتری نسبت به نسل قبل از خود قدرت دارند استفاده کنید. همچنین توانایی خواندن کارت‌های حافظه را با استفاده از شکاف کارت‌خوان نیز دارد. دوربین نصب شده بر روی این تبلت 1280در720 پیکسل کیفیت دارد. مدل UT-MB6 با کمی ‌تفاوت دارای سخت‌افزار قدرتمندتری نسبت به مدل UT-MB5 است به طوری‌که پردازنده نصب شده بر روی آن از نوع Core i7-3687U و پردازشگر مرکزی آن نیز Quadro K1000M متعلق به شرکت Nvidia است که پردازنده گرافیکی قدرتمندی به شمار می‌رود. به طوری‌که برای کاربران عادی این حجم از قدرت و پردازش ضروری نیست. حافظه اصلی نصب شده بر روی این مدل 16 گیگابایت است. سیستم عامل نصب شده بر روی این مدل ویندوز 7 نسخه Professional است و دوربین جلویی آن دارای تفیکیک پذیری 720p و دوربین پشتی آن 5 مگاپیکسلی است. به جزء چند مورد خاص در مابقی مشخصات تقریبا با مدل UT-MB5 یکسان است.

منبع : مجله دانشمند

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما بر روی کدام یک از موضوعات سایت باید بیشتر کار شود.
    آمار سایت
  • کل مطالب : 210
  • کل نظرات : 69
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 97
  • آی پی دیروز : 76
  • بازدید امروز : 597
  • باردید دیروز : 1,530
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6,828
  • بازدید ماه : 17,370
  • بازدید سال : 62,351
  • بازدید کلی : 302,399