loading...
تیم سایبری تومور
آخرین ارسال های انجمن
admins بازدید : 367 جمعه 15 اسفند 1393 نظرات (0)

توده، چاه، سیم و نقطه کوانتومی
اگر یک حجم یا توده‌ای از اتم‌ها و مولکول‌ها داشته باشیم که هیچ نوع محدودیتی نداشته باشند و الکترون‌ها بتوانند در جهت دلخواه حرکت کنند، به این حجم یک توده کوانتومی می‌گویند، انرژی این سیستم کاملا پیوسته است و هر مقداری می‌تواند باشد. مثلا تعداد زیادی اتم سیلیکون را در جهت خلاف فرآیند بالا حرکت دهیم. چاه کوانتومی از محدود کردن توده بالا در یک جهت به‌دست می‌آید‌. بدین‌معنی که ماده دارای سطوح مختلف انرژی است که هر سطح را به اسم نوار می‌شناسیم، مانند نوار ظرفیت و نوار رسانش. الکترون‌هایی که در نوار ظرفیت هستند، در واقع مقید به هسته بوده و نمی‌توانند به آسانی در اتم حرکت کنند و برای اینکه بتوانند از قید هسته رهایی پیدا کنند، باید به یک نوار رسانش بروند. بدین‌منظور باید انرژی لازم برای رفتن از نوار ظرفیت به نوار رسانش را داشته باشند. به فاصله بین این دو نوار گاف انرژی می‌گویند. در فلزات این گاف صفر است، در مواد عایق از مرتبه چند الکترون ولت و در مواد نیمه‌رسانا بین این دو انرژی است. در یک ماده رسانا الکترون‌ها به راحتی می‌توانند در هر جهتی حرکت کنند. حال اگر در یک راستا مثلا در چپ و راستِ این ماده، ماده‌ای دیگر قرار دهیم، سیستم تبدیل به یک چاه کوانتومی می‌شود. بدین‌معنی که سطح انرژی ماده اولیه پایین‌تر از ماده محدودکننده است و الکترون‌ها در ماده اولیه باید به یک سطح انرژی بالاتری برسند و این یعنی چاه کوانتومی، چاه کوانتومی از مهمترین مسائل در فیزیک کوانتومی است که کاربردهای فراوانی در نیمه رساناها دارد. توجه کنید که ما توده را در یک جهت محدود کردیم و در دو جهت دیگر الکترون‌ها می‌توانند آزادانه حرکت کنند.
اما اگر چاه را در یک جهت دیگر مثل بالا و پایین محدود کنیم، به یک سیم می‌رسیم‌. سیمی که در یک جهت الکترون‌ها می‌توانند آزادانه حرکت کنند. سیم‌های معمولی هم همین‌گونه‌اند یعنی در یک جهت تا بی‌نهایت ادامه دارند و در دو جهت دیگر محدود هستند و به همین خاطر به این سیستم سیم کوانتومی می‌گویند.
اما نقطه کوانتومی چیست‌، نقطه از محدود کردن یک توده در هر سه جهت به دست می‌آید. مثلا یک سیلیسیم که در اطراف آن ژرمانیوم قرار داده‌ایم. نقطه کوانتومی به‌علت محدود بودن، دارای انرژی گسسته‌ای می‌باشد که به آن اتم مصنوعی می‌گویند‌. به نقطه کوانتومی یک ساختار صفر بعدی گفته می‌شود. نقطه کوانتومی به علت اینکه با انتخاب مواد می‌توانیم سطوح انرژی آن‌را به هر مقدار دلخواهی تغییر دهیم، کاربردهای فراوانی دارند مانند دیودها، لیزرها، سلول‌های خورشیدی، آشکارسازها و....
در شکل‌های زیر انرژی‌های هر سه ساختار و نوع محدود کردن آنها را نشان داده‌ایم. در این شکل چگونگی محدود شدن انرژی را مشاهده می‌کنیم و می‌بینیم چگونه ساختار انرژی نقطه کوانتومی محدود شده است.



منبع : مجله دانشمند

admins بازدید : 335 پنجشنبه 07 اسفند 1393 نظرات (0)

ما امروز بیش از هر زمان دیگری به تلفن‌های همراه و تبلت‌ها متکی هستیم. از این رو، مشکل محدودیت باتری این ابزارها نا‌امید‌کننده است. برای حل این مشکل، شارژکننده‌های خورشیدی و باتری‌های همراه وجود دارند، اما مطلوب نیستند. بنابراین اگر در حرکت هستید و نمی‌خواهید تماستان را از دست بدهید، مدل جدید شارژکننده‌های قابل حمل حتما به کارتان می‌آید.
به این شارژکننده‌ها "یو.پی.‌پی" می‌گویند و با هر وسیله‌ای مثل تلفن همراه، لپ تاپ یا تبلت که ارتباط "یو.‌اس.‌بی‌" داشته باشد کار می‌کنند. "‌یو.پی.‌پی‌"، به جای آنکه مانند شارژکننده‌های قابل حمل دیگر به نور خورشید و یا باتری نیازمند باشد، هیدروژن را به وسیله یک پیلِ سوختی به الکتریسیته تبدیل می‌کند. این پیلِ سوختی کوچک و قابل حمل شده است. تنها محصول جانبی این وسیله، کمی ‌آب است که به شکل بخار خارج می‌شود. شما یک سلول سوختی "یو.پی.‌پی" خریداری می‌کنید و برای روشن کردن، آن را در شکاف کارتریج قابل حمل قرار می‌دهید. سپس زمانی که کارتریج را از طریق "یو.‌اس.بی" به وسیله خود متصل کنید، بی‌نیاز از پریز و دوشاخه، وسیله شما شارژ می‌شود. 
ممکن است پیش از این، چندین شارژ‌کننده دارای سلول سوختی هیدروژنی را دیده باشید، اما هیچ‌کدام از آنها آن قدر بادوام نیستند که جایگزین مناسبی برای شارژکننده‌های روزمره باشند. محصولی مانند "مینی پَک" تنها مقدار کمی‌ شارژ برای راه پیمایان و اردونشینان تولید می‌کند. توانایی این محصول حتی به میزان تولید الکتریسیته برای تلفن‌های همراه در یک هفته که "‌یو.پی.‌پی‌" ادعا می‌کند، نزدیک هم نمی‌شود. 
علاوه بر این، سازندگان "یو.پی.‌پی" در به کارگیری فناوری سلول سوختی در راه‌های ارزشمند نیز سابقه قابل توجهی دارند. 
تاکسی‌های سیاه لندن در زمان برگزاری المپیک در این شهر از این فناوری بهره بردند و نخستین هواپیمایی که نیروی خود را از یک سلول سوختی تامین می‌کرد، نیز به پرواز درآمد.
هر یک از کارتریج‌های سوختی میزان الکتریسیته برای شارژ تقریبا پنج تلفن هوشمند را فراهم می‌کند. اگر شما از این میزان الکتریسیته به آرامی‌ استفاده کنید، هر کارتریج سوختی بیش از یک ماه دوام می‌آورد.  
سرعت انتقال الکتریسیته در این شارژ‌کننده همانند اتصال دوشاخه به پریز برق، است و نسبت به شارژکننده‌های خورشیدی بسیار سریع است. "یو.پی.‌پی‌" هوشمند نیز هست و هنگامی‌ که باتری تلفن هوشمند شما کاملا پُر می‌شود، شارژ کردن را متوقف می‌کند. این کار عمر وسیله شما را افزایش می‌دهد. 
هنری ویناند، مدیر عامل اینتلجنت انرژی (شرکت اصلی یو.پی.‌پی) می‌گوید: "‌هنگامی‌که باتری وسیله شما تقریبا پر است و یا سطح آن تقریبا مناسب است، انتقال جریان قوی وسیله شما را به صورت ناکارآمد شارژ می‌کند. "یو.پی.‌پی‌" تشخیص می‌دهد که باتری وسیله شما چقدر پُر است و میزان ولتاژ ورودی را کاهش می‌دهد تا به درستی شارژ شود و از داغ شدن آن جلوگیری می‌کند."
اگر "‌یو.پی.‌پی‌" جایگاه پایه‌ای در بازار به دست بیاورد، دیگر شرکت‌ها می‌توانند از آن با نام خود استفاده کنند و حتی آن را در وسایل دیگر نیز به کار ببرند. اما کارشناسان مطمئن نیستند که "یو.پی.‌پی" بتواند جریان اصلی بازار را به دست بگیرد. اِدگار فان دِرمیر، تحلیلگر اِن آر جی اِکسپرت می‌گوید: "‌شارژکننده‌های موبایل همه‌جا هستند، در خانه، در محل کار، این شارژکننده‌ها آن قدر زیاد هستند که برخی شرکت‌ها دیگر به همراه تلفن‌های همراه، شارژکننده ارائه نمی‌دهند. استفاده از "یو.پی.‌پی" دردسر و هزینه اضافه برای خرید کارتریج را به همراه دارد. اما این بدان‌معنی نیست که بازاری برای این محصول وجود ندارد. 
می‌توان دید که این شارژ‌کننده برای اردونشینان و مسافران بسیار کارآمد است. ما انسان‌ها عادت کرده‌ایم که در ارتباط باشیم. پوشش تلفن‌های همراه در مناطق دوردست نیز رو به افزایش است. اما در این مناطق منبعی برای شارژ کردن تلفن همراه وجود ندارد."
سلول‌های سوختی قابل حمل مدتی است که معرفی شده‌اند، اما تا‌‌کنون به شکل بازدارنده‌ای گران بوده‌اند. "یو.پی.‌پی" در آبان ماه سال پيش در آفریقای جنوبی معرفی شد و به کشورهای دیگر از جمله بریتانیا نیز به زودی وارد خواهد شد. هرچند ویناند تاریخی برای ورود به کشورهای دیگر اعلام نکرده است.
شبکه‌های تلفن همراه به این محصول کمک مالی می‌کنند، به همین دلیل قیمت آن در نقاط مختلف متفاوت خواهد بود. قیمتی که ویناند برای نمونه اعلام کرده است 199 دلار(120یورو) است که هنوز هم گران است. آیا شما چه بهایی برای روشن بودن تلفن همراهتان می‌پردازید؟

 

منبع: مجله دانشمند

admins بازدید : 285 پنجشنبه 23 بهمن 1393 نظرات (0)

 دوربین
دوربین همواره یکی از برگ‌های برنده شرکت نوکیا بوده است. دوربین اصلی به‌کار رفته در پشت دستگاه یک دوربین هشت مگاپیکسلی است که در طراحی آن از فناوری اختصاصی PureView -فناوري ویژه‌ای که در صنعت عکاسی به كار مي‌رود- استفاده شده است. 

 فیلم‌برداری 
لومیا 920 قادر به فیلم‌برداری در حالت فول اچ‌دي است. فیلم‌های گرفته شده با این گوشی کیفیت قابل قبولی دارند، به‌خصوص آنکه به دلیل بهره‌گیری از فناوري OIS در حال راه رفتن نیز با کمترین لرزش ممکن فیلم‌برداری انجام می‌شود. همچنین فوکوس اتوماتیک آن از سرعت نسبتا بالایی برخوردار است. 

صفحه نمایش
همان‌گونه که پیشتر اشاره کردیم، لومیا از یک صفحه نمایش 4. 5 اینچی بهره می‌برد که تفکیک‌پذیری 1280x768 را ارائه می‌دهد و مجهز به فناوري PureMotion است. تراکم پیکسلی آن برابر با 332 پیکسل در اینچ است. همان‌گونه که ممکن است حدس زده باشید این تراکم بالای پیکسل‌ها باعث می‌شود که رابط کاربری و عناصر گرافیکی بسیار شفاف نشان داده شوند. اگر بخواهیم مشخصات این صفحه نمایش را به‌طور خلاصه به شما معرفی کنیم آن‌را می‌توانید در جدول مشاهده کنید. 
اندازه فیزیکی    4. 5 inches
تفکیک‌پذیری    768 x 1280 pixels
تراکم پیکسلی    332 ppi
فناوری به‌کار رفته    IPS LCD
رنگ‌ها    16 777 216
قابلت لمسی    Multi-touch
قابلیت‌های دیگر    Light sensor، Proximity sensor، Scratch-resistant glass، Polarizing filter

اندازه فیزیکی    4. 5 inches
تفکیک‌پذیری    768 x 1280 pixels
تراکم پیکسلی    332 ppi
فناوری به‌کار رفته    IPS LCD
رنگ‌ها    16 777 216
قابلت لمسی    Multi-touch
قابلیت‌های دیگر    Light sensor، Proximity sensor، Scratch-resistant glass، Polarizing filter

 سخت افزار
پردازنده و گرافیک اصلی‌ترین بخش‌های هر دستگاهی به شمار می‌روند. پردازنده به‌کار رفته بر روی این گوشی پردازنده snapdragon S4 است که یک پردازنده دو هسته‌ای با فرکانس کاری 5/1 گیگاهرتز محسوب می‌شود که می‌توان گفت پردازنده خوبی به شمار می‌رود. این گوشی به 1 گیگابایت حافظه اصلی مجهز شده است. چیپ گرافیکی آن Adreno 225 است که از عهده پردازش‌های گرافیکی به خوبی بر می‌آید. حافظه جانبی نصب شده بر روی این دستگاه 32 گیگابایت بوده که ظرفیت قابل قبولی را ارائه می‌دهد. هرچند سخت‌افزارهای به‌کار رفته بر روی این گوشی در مقایسه با همتایان خود ممکن است پايین به نظر برسد، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که اصولا سیستم عامل‌های خانواده ویندوز 8 نیازی به سخت‌افزارهای بسیار گران قیمت ندارند، به‌طوری‌که با همین سخت‌افزارهای اشاره شده، این گوشی از عملکرد بسیار سریع و روانی بهره می‌برد. 

 وضعیت باتری و شارژ
لومیا از یک باتری 2000 میلی آمپر بهره می‌برد اما نکته‌ای که در خصوص باتری این دستگاه باید به آن توجه کنید ثابت بودن آن است. به دلیل اینکه بدنه این گوشی به‌صورت یکپارچه ساخته شده است در نتیجه خارج نمودن باتری آن امکان‌پذیر نمی‌باشد.

منبع :مجله دانشمند

admins بازدید : 289 سه شنبه 14 بهمن 1393 نظرات (0)

اگر شما بدنبال یک راه حل برای خواب راحت همراه با آرامش و چاشنی تکنولوژی هستید، تشک Luna دقیقا همان چیزی است که نیاز دارید. مانیتورینگ وضعیت خواب شما، کنترل دمای بستر و امکان اتصال به طیف وسیعی از دستگاه ها از جمله امکانات این تشک می باشد.

تشک Luna که قابل شستشو در ماشین لباسشویی هم می باشد، در دو سایز به قیمت پایه ۱۷۹ دلار به فروش می رسد. این تشک مدرن دارای سنسور هایی برای اندازه گیری وضعیت فاز خواب، فرکانس تنفسی، ضربان قلب، دما و نور محیط و همچنین دارای میکروفن و Wi-fi می باشد. همچنین قابلیت ادغام با سیستم های اتوماسیون IFTTT برای طراحی فرآیندهای سفارشی است.
اطلاعات بدست آمده توسط سنسورهای تعبیه شده در پوشش این تشک با اپ اختصاصی Luna که برای iPhone و گوشی های اندرویدی طراحی شده است، قابل رویت و استفاده می باشد.

 

Luna-app-composite-white-copy
 


این تشک به مرور زمان الگوی خواب فرد و عادات او را یاد می گیرد. این تخت برای زوج هایی که برای دمای اتاق خواب تفاهم ندارند راهکار خوبی دارد. هر یک از دو نفر برای سمت خود می توانند دمای متفاوتی را انتخاب و خواب راحتتری را تجربه کنند.

 

میکروفن تعبیه شده در این تشک برای ضبط خروپف در حین خواب افراد در نظر گرفته شده است، اما همین نکته باعث نگرانی افراد در حفظ حریم خصوصی انها خواهد بود! با مرور زمان و جمع اوری داده ها و تجزیه و تحلیل آنها، تشک پیشنهادهایی برای بهبود فرآیند خواب به فرد می دهد.

 

pre-order-luna
 

 

با استفاده از سیستم Open-source بکار گرفته شده در این تشک، امکان اتصال به انواع تجهیزات هوشمند دیگر برای لونا راحتتر شده است. اسپیکر، لامپ و دریچه های هوا از جمله دستگاه هایی هستند که این تشک امکان مدیریت انها را برای قبل و بعد از خواب شما بعهده خواهد گرفت، مثلا وقتی به خواب رفتید چراغ ها خاموش شوند و یا صدای اسپیکر قطع گردد و دمای اتاق با کنترل دریچه های هوا تنطیم شود.

تجهیزات و سیستم های جدید متنوعی برای به ارمغان آوردن خواب راحت طراحی و تولید شده اند اما تشک Luna با توجه به گستردگی امکانات و قابلیت ها از گزینه های مطرح و غیر قابل چشم پوشی برای کاربران به شمار می آید.

admins بازدید : 232 شنبه 11 بهمن 1393 نظرات (0)

بسیاری از کاربران انتظار دارند که شرکت سونی، پرچم‌دار بعدی خود یعنی اکسپریا Z4 را در MWC 2015 (کنفرانس جهانی موبایل که در شهر بارسلون اسپانیا برگزار می‌شود) معرفی کند.

درحالی‌که بسیاری از کاربران انتظار دارند که شرکت سونی، پرچم‌دار بعدی خود یعنی اکسپریا Z4 را در MWC 2015 (کنفرانس جهانی موبایل که در شهر بارسلون اسپانیا برگزار می‌شود) معرفی کند؛ یکی از منابع معتبر و نزدیک به شرکت سونی یعنی «اکسپریا بلاگ» (Xperia Blog)، اعلام کرده که احتمالا معرفی اکسپریا Z4 به تابستان سال جاری موکول خواهد شد. در نظر داشته باشید که این اولین بار نیست که اطلاعیه‌هایی در این باره منتشر می‌شود.

اخیرا سونی سیاست جدید معرفی محصولات در بازه زمانی 6 ماهه را در خصوص عرضه پرچم‌داران خود اتخاذ کرده است. به طوری که اکسپریا Z1 در اواخر سال 2013، Z2 در اوایل سال 2014 و Z3 در اواخر سال 2014 معرفی شدند. اگر اکسپریا Z4 در تابستان معرفی شود، بدین معنا خواهد بود که شرکت سونی قصد ادامه دادن به سیاست پیشین خود ندارد یا به عبارتی دیگر نتوانسته محصول مورد نظر خود را در زمان مقرر به مرحله بهره برداری برساند. در گذشته شایعاتی مبنی بر مجهز بودن اکسپریا Z4 به یک صفحه‌ی نمایش QHD با وضوح تصویر 1080p و پردازنده 8 هسته‌ای «اسنپ دراگون 810» (Snapdragon 810) و یک دوربین 21 مگاپیکسلی همراه با سنسور Exmor RS IMX230 منتشر شده بود. 
منبع : دیجیکالا
admins بازدید : 305 پنجشنبه 09 بهمن 1393 نظرات (0)

بلوتوثتو روشن کن ، گوشیت بلوتوث دارد ؟ ، اسم بلوتوثت چیه ؟. اینا جمله هایی است که دیگر خیلی کم تکرار می شود و کمتر کسی از بلوتوث استفاده می کند . سرعت بلوتوث بسیار ضعیف تر از wi-fi است ولی از اولین برنامه های انتقال فایل بود ولی بعد ها برنامه ای به نام sharit منتشر کرد که سرعتش کمی از بلوتوث بیشتر بود اما این هنوز پایان کار نبود برنامه های ززیادی برای انتقال فایل بود اما sharit  معروف ترین و بهترینش بود که می شد حتی بدون داشتن فایل اصلی برنامه اون رو منتقل کرد و این از امکانات جالب و اولیه sharit  بود . اما برنامه ای با فوق سرعت در راه بود به نام nfc که رقیبی در سرعت ارسال فایل نداشت و میتوانست فایل را از کامپیوتر به گوشی اندروید و از گوشی اندروید به کامپیوتر منتقل کرد و بر روی سه سیستم عامل جواب می داد . اما از نقاط ضعف nfc این بود که روی هر نوع گوشی و سیستمی قابل نصب نبود و از برنامه هایی است که از اول روی سیستم قرار دارد و لازم به نصب نیست .بعد از اون برنامه ای به نام zapya  در بازار معرفی شد که الان کمتر کسی روی گوشی موبایل هوشمند خود این برنامه را ندارد مزیت های این برنامه این است که به راحت ترین شکل ممکن میتوان فایل خود را انتقال داد ، از wi-fi  استفاده می کند ، سرعت بالایی دارد ، نیازی به سیستم بالا ندارد و برای سیستم عامل های

 mac – windows – ios-android ) ) انتشار یافته است ، اما به حد سرعت nfc نمیرسد ولی سرعت بسیار بالایی دارد .

 

پس اگر می خواهید فایل های سنگینی مثل فیلم و بازی را برای دوستان خود بفرستید دیگر لازم نیست خیلی منتظر بمانید تا از طریق بلوتوث ارسال شود با zapya  کار خود را راحت تر و سریع تر انجام دهید .

admins بازدید : 305 سه شنبه 07 بهمن 1393 نظرات (0)

یکی از امکاناتی که وسایل هوشمند و اتصال همیشگی آدم‌ها به اینترنت فراهم می‌کند، چیزی است به نام micro-volunteering.

خب، از این اصطلاح انگلیسی نترسید، معنی‌اش این است که ما بتوانیم با مشارکت‌ها و یاری‌های کوچک تعداد زیادی از مردم، یک مشکل بزرگ را حل کنیم.

یکی از مشکلاتی که نابیناها و آدم‌های دچار مشکلات بینایی دارند این است که به صورت متناوب به کمک دیگران نیاز پیدا می‌کنند، تا مثلا برچسب چیزی یا نوشته‌ای در یک کتاب را برایشان بخوانند. همه این افراد که هم با خانواده زندگی نمی‌کنند، پس خیلی وقت‌ها به مشکل برمی‌خورند.

خب، می‌شود گاهی از همسایه‌ها کمک گرفت، اما همیشه و در هر ساعت شبانه‌روز که نمی‌شود مزاحم همسایه شد.

اینجاست که فناوری به کمک می‌آید، یک تیم دانمارکی توسعه‌دهنده اپلیکیشن برای حل این مشکل، به یاری ۳۰۰ هزار دلار کمک‌های مردم، اپلیکیشنی را نوشته است که Be My Eyes نام دارد.

کاربران این اپ، دو دسته هستند: آنهایی که می‌خواهند کمک کنند و آنهایی که مشکل بینایی دارند. هر وقت که آدم کم‌بینا مشکلی پیدا کرد، می‌تواند با استفاده از اپلیکیشن یک ویدئو به صورت زنده پخش کند، تا دیگران ویدئو را ببینند و راهنمایی‌اش کنند.

 

1-18-2015 8-33-24 AM

admins بازدید : 342 چهارشنبه 01 بهمن 1393 نظرات (0)

وقتی دمای بدن شما افت می‌کند، این لباس نانوسیم (Nanowire) حرارت بدن شما را به روشی مبتکرانه افزایش می‌دهد تا احساس سرما نکنید و به بخاری اتاق نیازی نداشته باشید. محققانی از دانشگاه استنفورد با استفاده از فلز یک شبکه مش نامرئی به طور منظم و یکپارچه در تمام پارچه این لباس استفاده کردند که برخلاف لباس‌های معمولی که حرارت بدن را خارج می‌کنند، این لباس گرما را دوباره به روی پوست بدن می‌تابد. چون سیم فلزی استفاده شده در حد نانو است، لباس منعطف و نرم است و همانند یک لباس عادی جلوه می‌کند و استفاده‌کننده اذیت نمی‌شود. همچنین، به اندازه کافی محکم هست که در لباس‌شویی آسیب نبیند و قابل شست‌وشو باشد. جالب‌تر اینکه این لباس می‌تواند به برق وصل شود و شبکه مش به کار گرفته شده در آن گرمای کمی تولید کند که باز هم موجب گرم شدن لباس و بدن می‌شود. البته تابش اشعه‌های حرارتی به بدن قوی و خطرناک نیستند و مثلاً مانند لیزر نخواهند بود. ویژگی آخر این لباس برای افرادی که دوست دارند در زمستان پیاده‌روی کنند، بسیار مناسب است.

خالقان این لباس می‌گویند بیشتر سیستم‌های گرمایشی امروزی ناکارآمد هستند و باعث هدر رفتن میزان زیادی انرژی می‌شوند و در ضمن انسان را وادار به ماندن در اتاق و کنار خودشان می‌کنند. این سیستم‌ها فقط فضای داخل یک ساختمان را گرم می‌کنند و انسان در بیرون از ساختمان به مشکل برمی‌خورد. به علاوه، تقریباً نیمی از انرژی جهان توسط همین سیستم‌های گرمایشی درون ساختمان‌ها استفاده می‌شود و مقصر تولید یک سوم گازهای گلخانه‌ای هستند که موجب تغییر آب و هوا روی کره زمین شدند. بنابراین، انسان چرا باید برای گرم کردن خودش ابتدا یک ساختمان را گرم کند؟ و چرا به طور مستقیم فقط خودش را گرم نکند؟

 

nanowireclothcropHR-1

 

 

nanowireclothcropHR-2

 

در تصویر اول یک دستکش معمولی اجازه می‌دهد حرارت دست به بیرون منتقل شود ولی در عکس دوم، دستکش نانوسیم از فرار گرمای طبیعی دست جلوگیری می‌کند.

این محققان اذعان دارند که در مناطق بسیار سرد که امکان انجماد لو‌له‌های آب و گاز وجود دارد، باید از سیستم‌های گرمایشی استفاده کرد اما می‌گویند اگر مردم با پوشیدن یک لباس می‌توانند گرم بمانند و دمای بیرونی ساختمان نیز آن‌قدرها سرد نیست چرا باید سیستم‌های گرمایشی کار کنند. می‌توانیم این سیستم‌ها را موقتاً خاموش کنیم. یکی از محققانی که روی این لباس مقاله داده این‌طور می‌گوید: « من فکر می‌کنم سیستم‌های گرمایشی هنوز هم برای مناطقی که دمای هوای بیرون از ساختمان بسیار سرد است، لازم هستند اما می‌توانیم میزان زیادی انرژی حرارتی را صرفه‌جویی کنیم.» هر فرد با پوشیدن این لباس می‌تواند هزار کیلووات ساعت انرژی برق را در سال نجات دهد. این انرژی را دو مترمربع پنل خورشیدی در سال برای هر فرد تولید می‌کنند.

این لباس در محیط‌های کاری یک مزیت دیگر هم دارد. پایان دادن به دعواهای همیشگی روی گرم یا سرد بودن اتاق میان کارمندان. با پوشیدن این لباس، در نهایت هر شخص می‌تواند خودش را گرم کند و به دیگران کاری ندارد که گرمشان است یا سردشان و نیازی نیست بخاری یا سیستم گرمایشی روشن باشد.

اگر علاقه‌مند این لباس شدید، باید پنج سالی برای خریدش صبر کنید چون هنوز در حال توسعه است و به این زودی‌ها پشت ویترین فروشگاه‌های زمستانه‌فروش دیده نمی‌شود. حتی هنوز نمونه اولیه دوخته شده‌ای از این لباس عرضه نشده است تا ببینیم شیک هست یا خیر! شاید سوال کنید برای تابستان چه لباسی بپوشیم که بدنمان را خنک کند. محققان دانشگاه استنفورد دارند روی لباس خنک‌کننده تابستان نیز کار می‌کنند.

منبع : یک پزشک

admins بازدید : 274 چهارشنبه 24 دی 1393 نظرات (0)

اگر جزو افرادی هستید که مدام جلوی در خانه قدم می‌زنید و منتظر رسیدن یکی از اعضای خانواده هستید یا مادری وسواسی هستید که تمام روز چشم به راه رسیدن فرزندانش است یا پدر سالمندی هستید که مدام در اتاق خود دراز کشیده ولی دوست دارید از تحرکات خانه باخبر باشید، دوربینWelcome از شرکت Netatmo به کارتان می‌آید.

 

 

Camera-deco.0
 

 

 

این شرکت در نمایشگاه CES امسال دوربین هوشمند سیلندمانندی رونمایی کرد که با نصب در جلوی یک درب، می‌تواند افرادی که وارد می‌شوند را تشخیص داده و نامشان را گزارش کند. اگر هم افراد وارد شده را تشخیص ندهد، پیغام هشدارگونه صادر می‌کند. این دوربین که جنبه‌های امنیتی هم دارد، برای نظارت بر کودکان و افراد سال‌خورده نیز مناسب است. حتی برنامک ارائه شده برای این دوربین کمک‌تان می‌کند یک برنامه زنده تلویزیونی را روی موبایل و در اتاق یا ساختمان دیگری مشاهده کنید. در واقع، این دوربین می‌تواند چهره یا هر شیء روبروی خود را تشخیص، عکس‌برداری و فیلم‌برداری کند و به شما گزارش بدهد. شرکت Netatmo در مراسم معرفی این دوربین می‌گوید تمامی عکس‌ها و فیلم‌ها به صورت محلی ذخیره می‌شوند و تنظیماتی هم برای رکورد نکردن برخی از چهره‌ها در نظر گرفته شده است. این شرکت تاکید می‌کند ملاحظات حریم خصوصی و امنیتی در این محصول لحاظ شده است و از این بابت نگرانی وجود ندارد. افراد می‌توانند دقیقاً برای دوربین تعریف کنند کدام چهره‌ها را تشخیص بدهد و پس از دیدن کدام چهره‌ها هیچ واکنشی نداشته باشد.

 

 

Camera-Iphone-HD.0
 

 

 

در مراسم معرفی این دوربین برخی سوال‌ها بی‌جواب باقی ماندند و احتمالاً تا زمان عرضه آن به بازار بلاتکلیف هستند. مثلا چگونه چهره یک مرد با بلند شدن مو یا ریش گذاشتن یا عینک تشخیص داده می‌‌شود و مهم‌تر از آن چطور چهره خانم‌ها در هنگام آرایش و مدل‌های مو مختلف شناسایی خواهد شد؟ همچنین، مشخص نیست به غیر از نظارت بر ورود/خروج یک در، چه کارکردهای دیگری هم دارد چون اکنون انواع دوربین‌های نظارتی پیشرفته‌ تر و تمیزی وجود دارد که قابلیت‌های افزون‌تری از این دوربین ارائه می‌کنند.

 

 

Camera-lifestyle-HD.0
 

 

 

حوزه مانیتورینگ ویدیوهای خانگی شخصی در حال گسترش است و ورود گجتی مانند Welcome دور از انتظار نیست اما باید دید چقدر در دنیای واقعی کاربری دارند و می‌توانند چالش‌های موجود را برطرف کنند. این قصه من را یاد حسگر تشخیص اثر انگشت موبایل‌ها انداخت که در ابتدا شیک و دهن‌پرکن و تبلیغاتی بود ولی به تدریج عدم کارایی آن در برخی شرایط خاص به چالش کشیده شد.

admins بازدید : 247 شنبه 20 دی 1393 نظرات (0)

در نمایشگاه امسال کمپانی های خودروسازی رقابت زیادی بر روی نشان دادن تکنولوژی های منحصر بفرد خودروهایشان داشتند. اکثر خودروهای معرفی شده به یک دستیار هوشمند برای رانندگی خودکار و پارک کردن اتوماتیک مجهز شدند. اسکوتر ها و دوچرخه های الکتریکی هم طرفداران بسیاری را جذب کردند که به نوعی برای خودروها دشمن محسوب می شوند.


Toyota Mirai hydrogen FCEV

ماشینی از تویوتا که با سوخت سلولی کار می کند. تویوتا امیدوار است با این محصول تحول جدیدی در صنعت خودروسازی ایجاد کند.

 

 

1

 

 

Mercedes-Benz F015

این حودروی کانسپت از بنز آینده را به نمایش عموم گذاشته است. ماشینی فوق العاده مجلل که مسافرانش را به جدیدترین تکنولوژی ها وصل کرده و یک خودروی بدون راننده محسوب می شود.

 

 

2

 

 

Volkswagen e-Golf

خودروی تمام الکتریکی از ولکس واگن که به سیستم های اپل کارپلی و اندروید اتو مجهز شده است.

 

 

3

 

 

Volkswagen Trained Parking

سیستم اتوماتیک پارک خودروی ولکس واگن به راننده اجازه می دهد تا با خیال راحت در ماشین نشسته و منتظر باشد تا ماشینش در محل موردنظر پارک شود.

 

 

4

 

 

 

Volkswagen Golf R Touch

گلف آر تاچ . ماشینی که بر روی داشبوردش از یک دستیار هوشمند استفاده شده و در پارک کردن اتوماتیک هم به کمک شما می آید.

 

 

5

 

 

 

۲۰۱۵ Jeep Wrangler

معمولا از ماشین های جیپ انتظار هوشمند بودن نداریم و به قدرت فوقا لعاده ای که دارند شهرت پیدا کرده اند ولی در این ماشین نکته ای که بیشتر از همه به چشم می آید مجهز بودن به سیستم صوتی آلپاین و ساب ووفر ضدآب است.

 

 

6

 

 

 

۲۰۱۵ Ford Focus ST

فورد هم در این نمایشگاه حضور قدرتمندی داشته و بیشتر بر روی لوازمی که با ماشین هایش همگام سازی می شوند مانور داده است.

 

 

7

 

 

 

۲۰۱۵ Ford Mustang

هیولای عصبانی فورد : موستانگ ۲۰۱۵ . همه چیز این ماشین نسبت به نمونه های قدیمی دوباره طراحی شده است و به سیستم MY FPRD TOUCH هم مجهز گردیده است.

 

 

8

 

 

 

 

9

 

 

 

The Elio

یکی از عجیب ترین خودروهایی که در نمایشگاه امسال معرفی شد این ماشین ۳ چرخ بود که قابلیت جابجایی ۲ سرنشین را داراست.

 

 

10

 

 

 

BMW i3

بی ام دبلیو در نمایشگاه امسال بیشتر بر روی مدل های i3 و i8 مانور داد که از یک دستیار هوشمند بهره می برند و شما می توانید با استفاده از ساعت هوشمند مخصوص این خودرو را هدایت کنید.

 

 

11

 

 

 

 

13

 

 

 

Audi concept cockpit

این خودروی هوشمند آئودی مسیر ۵۵۰ مایلی را برای رسیدن به این نمایشگاه با استفاده از کنترل هوشمند و بدون دخالت هیچ راننده ای طی کرده است.

 

 

14

 

 

 

SenseHUD

تکنولوژی SENSE DRIVE بر روی خودروی شما نصب شده و با اتصال به تلفن هوشمندتان دستورات صوتی شما را اجرا می کند.

 

 

15

 

 

 

Chevrolet Corvette Stingray Z06

حودروی جدید کمپانی جنرال موتورز از جدیدترین سیستم مخابراتی ۴G LTE بهره می برد. البته با این ظاهر خشن همه بیشتر به دنبال تست کردن قدرت این ماشین خواهند بود.

 

 

16

 

 

 

Chevrolet Corvette Stingray

نمونه ای سفارشی شده از خودروی محبوب شورلت کوروت.

 

 

17

 

 

 

Jensen/DUB Jeep Wrangler

همانطور که مشاهده می کنید در نمایشگاه امسال هم رنگ های پر زرق و برق , چرخ های بزرگ و سیستم های صوتی خودنمایی می کنند.

 

 

18

 

 

 

Cobra Electronics

تامین کنندگان خودرو در این نمایشگاه از طراحی های عجیب برای جلب توجه رهگذران استفاده ی زیادی کرده اند که این خودروی کبرا یک نمونه از عجیب ترین هاست.

 

 

19

 

 

 

Cobra Electronics-Lamborghini

کمپانی اکترونیکی کبرا این نمونه از لامبورگینی را به تکنولوژی های انحصاری خودش مجهز کرده است.

 

 

20

 

 

 

Panasonic scooters

این اسکوتر از شرکت پاناسونیک و سایر دوچرخه ها و دیوایس های چرخ دار کوچک در نمایشگاه امسال بیشتر از خودروها مورد توجه بودند.

 

 

21

 

 

منبع : یک پزشک

admins بازدید : 267 جمعه 19 دی 1393 نظرات (0)

می‌توان گفت که در CES 2015 باید منتظر محصولات جالب‌توجه زیادی باشیم که همگی در یک ویژگی مشترک‌اند و آن‌هم داشتن سطح انحنا یا همان خمیدگی است. تلویزیون‌ها، all-in-one ها، و البته نمایشگرهای رایانه‌ای. ال‌جی همواره در این حوزه یکی از پیشگامان بوده است و دیشب یکی از این محصولات را به همگان معرفی کرد.

نمایشگر رومیزی ۳۴ اینچ UltraWide که مختص گیمرها طراحی‌شده است و به‌صورت یکپارچه از AMD’s FreeSync پشتیبانی می‌کند که این کار باعث می‌شود تا برخی از ایرادهای آزاردهنده که در هنگام عدم سازگاری کارت گرافیک و نمایشگر بروز می‌کنند به حداقل برسند.

نمایشگر جدید ال‌جی از نسبت نمایش ۲۱:۹ استفاده می‌کند تا بتوانید حداکثر جزئیات را در هنگام بازی ببینید، جزئیاتی که معمولاً در هنگام بازی‌های گروهی چون Battlefield 4 در نمایشگرهای با نسبت نمایش  ۱۶:۹ از دید گیمرهای پنهان می‌ماند و صدمات جبران‌ناپذیری به آن‌ها در هنگام بازی وارد می‌کند!

 

LG_UM67_Monitor_20141231085218495_.0
 

 

ال‌جی پیش‌تر هم محصولاتی را با نسبت نمایش ۲۱:۹ ارائه کرده بود اما این محصول با داشتن ویژگی‌هایی چون پانل UltraWide’s IPS، توانایی تولید بیش از ۹۹ درصد طیف رنگ‌های sRGB، و زاویه دید ۱۷۸ درجه، حتماً یکی از بهترین محصولات ال‌جی در این طیف محصولات است.

باوجوداینکه گیمرها یکی از مخاطبان اصلی این صفحه‌نمایش هستند، اما ال‌جی سایر کاربران را نیز فراموش نکرده است، چراکه شما می‌توانید دو نمایشگر را به متصل کنید و صفحه‌نمایش عریض‌تری داشته باشید، به گفته این شرکت کاربران دیگر این نوع نمایشگر، کارکنان بورس‌ها و بازار سرمایه هستند که روزانه با نمودارهای آماری بسیاری سروکار دارند و داشتن نمایشگرها عریض برای آن‌ها بسیار حیاتی است.

حتی می‌توانید ۴ نمایشگر را به هم متصل کنید و در دنیای تصاویری که از نمایشگر پخش می‌شود غرق شوید. ال‌جی متأسفانه قیمت این نمایشگر را هنوز اعلام نکرده است اما به نظر می‌رسد به‌زودی قیمت آن‌هم اعلام شود.

منبع : یک پزشک

admins بازدید : 358 چهارشنبه 17 دی 1393 نظرات (0)

با سلام امروز با تحلیلی از تیم سایبری تومور با شما هستیم درباره تبلت فوق العاده جی پد .

ال جی کمتر در زمینه تبت سازی فعالیت داشت تا اینکه تبلت جی پد 8.3 را به بازار معرفی کرد و روی دست تمام تبلت های برتر دنیا مانند galaxy tab و i pad زد و توانست خود را در صدر جدول پر فروشترین تبلت های جهان قرار دهد و در سال 2014پر فروشترین تبلت دنیا شد . طراحی بسیار زیبای این تبلت مانند سری های G1 & G2 است و از پشت مانند i pad  است و ظاهری بسیار شیک دارد و بسیار خوش دست و سبک است . بدنه پشتی آن از پلاستیک فشرده است و مقاومت بالایی دارد در بغل این تبلت دو بلند گو قرار دارد و صدای رسا و با کیفیتی نیز دارد .پشت

یکی از مشکلاتی که این نوع تبت دارد پشتیبانی نکردن از سیم کارت است که از محبوبیت این تبلت کم میکند همچنین دوربین با کیفیتی دارد . 

بعد از فروش بسیار بالای این تبلت کمپانی بزرگ ال جی جی پد را در اندازه های مختلف طراحی کرد و به بازار فرستاد که این اندازه ها شامل ( 10.1 و 7 ) اینچی می شود . اما اندازه 8.3 اینچی این تبلت هنوز گل سرسبد است و از امکانات بیشتری برخوردار است اما ندازه 10.1 حتی از 7 اینجچی این تبلت امکانات کمتری دارد .

آرم ال جی

برای مثال کیفیت ساخت نسخه 8.3 اینچی جی پد از همه بالاتر و 10.1 اینچی از همه پایین تر است 

اما برای کسانی که تبلتی ارزان می خواهند نسخه 7 اینچی پیشنهاد میش ود اما نسخه 8.3اینچی جی پد از همه رقبای خود گران تر است.

طرح جی پد

نسخه های جدید 10.1 و 7 از قیمت مناسبی برخوردار هستند ولی جی پد8.3 طراحی بدنه با کیفیتی و پردازنده 4 هسته ای دارد که به محبوبیتش اضافه می کند .

دوربین نسخه 7 اینچی جی پد بسیار بد و ضعیف است و نسخه 10.1 اینچی این تبت صفحه نمایش با کیفیتی ندارد اما نسخه 8.3 اینچی تمام این ها را دارد .

قدرت پردازنده نسخه 8.3 اینچی 1.7 است ولی نسخه های دیگر از قدرت پردازنه 1.2 برخوردار هستند حتی قدرت رم نسخه 8.3 2 گیگ است اما نسخه های دیگر 1 است . تراکم پیکسلی صفحه نمایش نسخه 10.1 اینچی بسیار ضعیف تر از نسخه های دیگر است .

دوربین نسخه 7 اینچی 3.15 پیکسل است اما نسخه های دیگر دوربین 5 پیکسلی دارند .

کیفیت دوربین جلوی یا وب کم 1.3 پیکسل است .

چیزی که تبت 10.1 اینچی را محبوب و پیشگام میکند باتری 8000 میلی آمپری آن است که دیگر نسخه ها بیشتر از 5000 آمپر باتری ندارند .

در کل نسخه 8.3 اینچی این نوع تبلت بهتر است .

برای کسانی که تبلت خوش دست و با امکانات بالا و قیمت مناسب می خواهند نسخه 8.3 اینچی پیشنهاد می شود اما کسانی که دنبال تبلتی با باتری قوی و اندازه بزرگ نسخه 10.1 پیشنهاد می شود برای کسانی که تبلتی ارزان قیمت با کارایی پایین می خواهند نسخه 7 اینچی پیشنهاد ما به آن ها است.

امیدوارم از این تحلیل و مقایسه خوشتان بیاید و مورد استفاده بازدید کنندگان باشد .

تا پستی دیگر بدرود ...

admins بازدید : 276 چهارشنبه 17 دی 1393 نظرات (0)

ممکن است این سناریو برای شما بارها پیش آمده باشد: در حالی که مشغول کار با کامپیوتر شخصی‌تان هستید و از گوشی هوشمند اندرویدی‌تان فاصله دارید صدای نوتیفیکیشن گوشی را می‌شنوید که خبر از دریافت یک پیام در یک اپلیکیشن پیام‌رسانی یا شبکه اجتماعی می‌دهد. در این شرایط خیلی علاقمند بودید که بدون سر زدن به گوشی می‌توانستید به سادگی صرفا پیام را در کامپیوترتان ببینید و بعد با کیبورد کامپیوترتان شروع به تایپ پاسخ کنید تا اینکه به سراغ گوشی رفته و پیام را بخوانید و پاسخ دهید. حتی ممکن است مایل باشید تلفن همراه را سایلنت کنید در این شرایط باز هم مجبور هستید مرتب به گوشی سر بزنید و از وجود تماس یا پیام باخبر شوید.


استفاده از نرم‌افزار دسکتاپ مخصوص اپلیکیشن

اگر خوش‌شانس باشید سرویس موردنظر شما یک نرم‌افزار ویندوز، مک یا لینوکس ارائه می‌دهد. به عنوان یک نمونه اپلیکیشن پرطرفدار وایبر برای سه سیستم‌عامل پر‌استفاده ویندوز، مک و لینوکس نرم‌افزار دسکتاپ ارائه می‌دهد که از سایت رسمی اپلیکیشن قابل دانلود است.

 

desktopApp

 

در زیر تعدادی از اپلیکیشن‌های دارای نرم‌افزار دسکتاپ را می‌بینیم:

Viber:
ویندوز، مک، لینوکس

Hipchat:
ویندوز، مک، لینوکس

Skype:
ویندوز، مک، لینوکس

Line:
ویندوز، ویندوز ۸، مک

AIM:
ویندوز، مک

admins بازدید : 262 شنبه 13 دی 1393 نظرات (0)

VivoTab Note 8 از ایسوس

تبلت


اين تبلت در میان محصولات ارائه شده از طرف ایسوس یکی از محصولات موفق این شرکت بود. به طوری‌که به عنوان رقیبی برای تبلت هشت اینچی Dell Venue 8 Pro مجهز به سیستم عامل ویندوز 8 پرو باید شناخت. این تبلت را می‌توان سرآغاز نسل جدیدی از تبلت‌های ویندوزی که قیمتی زیر 400 دلار دارند، درنظر گرفت. این تبلت قادر است تا تمام برنامه‌های رايانه‌های شخصی را اجرا کرده و همچنین یک کپی از نسخه Office Home را در خود جای داده است. تبلت جدید از دیدگاه کاربران و مجلات رايانه‌اي مثل پي‌سي مگزين به عنوان تبلتی قدرتمند با قیمتی مناسب شناخته می‌شود، كه داراي ویژگی‌های استاندارد و قیمت کم هست. VivoTab مجهز به جدیدترین سیستم عامل ویندوز یعنی ویندوز 8.1 است، در نتیجه کاربران به سادگی به قابلیت‌های جدید و قدرتمندی که در این نسخه از سیستم عامل قرار گرفته است دسترسی دارند. صفحه نمایش 8 اینچی این تبلت از نوع ال‌سي‌دي است و از تفکیک‌پذیری  1280در 800 پیکسل برخوردار است. 
این تبلت از شبکه ارتباطـی g/n/اWIFI 802.11a/b و رمزنگاری بی‌سیم WEP، WPA و WPA2 پشتیبانی می‌کند، در نتیجه می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که در زمان اتصال، هکرها قادر به استراق سمع کردن ارتباط شما نخواهند بود. این تبلت مجهز به حافظه ذخیره‌سازی 32 گیگابایتی بوده و از کارت حافظه microsd نیز پشتیبانی می‌کند، در نتیجه برای ذخیره‌سازی فایل‌های خود بر روی این تبلت مشکل فضای کم ذخیره‌سازی را نخواهید داشت. VivoTab مجهز به موقعیت‌یاب جهانی جي‌پي‌اس و Compass بوده و یک دوربین پنج مگاپیکسلی در جلو که قابلیت زوم و فوکوس را دارد و یک دوربین در عقب که یک دوربین 1.26  مگاپیکسلی است نیز تبلت را همراهی می‌کنند. باتری قابل تعویض این تبلت از جنس Li-ion بوده و نزدیک به هشت ساعت عمر دارد. این تبلت از فرمت‌هـای صوتی AAC، MP3، WAV، WMA و فرمت‌های ویديویی AVI، h. 264 / AVC، MPEG-4، WMV و فرمت‌های گرافیکی BMP، GIF، JPEG، PNG پشتیبانی می‌کند. بلندگوهای استریویی قدرتمند Vivo گوش دادن به موسیقی را به راحتی امکان‌پذیر می‌سازند، همچنین مجهز به یک میکروفون داخلی است. فناوری‌های ارتباطی این تبلت با دنیای خارج را بلوتوث نسخه 4 و يو‌اس‌بي2 پشتیبانی می‌کنند. اما یکی از فاکتورهای اصلی یک تبلت را پردازشگر مرکزی آن شکل می‌دهد که یک پردازنده چهارهسته‌ای Atom Z3740 شرکت اینتل با فرکانس کاری 1.33گیگاهرتز به آسانی از عهده اجرای برنامه‌ها برمی‌آید. این تبلت مجهز به 2 گیگابایت حافظه اصلی است. تبلت VivoTab Note 8 همچنین به همراه یک قلم استایلوس Wacom با درجه فشار يك هزار عرضه شده است. VivoTab Note 8 به رنگ مشکی در بازار وجود دارد. قیمت اصلی این تبلت که در ماه فوریه به بازارهای جهانی عرضه شده است 329 دلار است.

تبلت Galaxy Note Proپلی بین رايانه‌های شخصی و تبلت‌ها

تبلت

تبلت12.2 Galaxy Note Pro متعلق به شرکت سامسونگ را می‌توان به عنوان پلی میان رايانه‌های شخصی و تبلت‌ها در نظر گرفت. این تبلت جدید سامسونگ مجهز به سیستم عامل اندروید بوده که دارای ویژگی‌های قدرتمندی است. از جمله ویژگی‌های این تبلت جدید می‌توان به توانایی اجرای چهار برنامه به طور همزمان اشاره کرد. کاربرانی که این تبلت را خریداری می‌کنند از یک برنامه جدید به نام Magazine UX و همچنین ابزارهایی که برای صفحه کلید لمسی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بهره‌مند می‌شوند. این تبلت همچنین این توانایی را دارد که یک رايانه شخصی را از راه دور کنترل کند. اما نکته جالبی که در رابطه با این تبلت وجود دارد، اندازه آن است که آن را بین لپ تاپ‌های 11 و 13 اینچی قرار داده است. این تبلت جدید مجهز به یک پردازشگر چهار هسته‌ای بوده و دارای سه گیگابایت حافظه اصلی است در نتیجه برای اجرای چند برنامه به‌طور همزمان دچار کمبود حافظه اصلی نمی‌شوید. سیستم عامل به کار رفته بر روی این تبلت کیت کت 4. 4 بوده و دارای 32 گیگابایت حافظه جانبی است. دوربین اصلی این تبلت یک دوربین هشت مگاپیکسلی بوده و دوربیین پشتی آن دو مگاپیکسل است. این دستگاه با استفاده از فناوری‌های يواس‌بي2 و بلوتوث نسخه چهار با دنیای خارج در ارتباط است. یک باتری قابل تعویض از جنس Li-polymer دارد. این تبلت از فرمت‌های صوتي، ويديويي و تصويري همانند نوت 8 پشتيباني مي‌كند. سیستم موقعیت‌یاب این تبلت مجهز به جي‌پي‌اس، Cellular location و Wifi location است. Galaxy Note از شبکه‌ ارتباطي نيز مانند نوت 8 پشتیبانی می‌کند. حافظه جانبی نصب شده بر روی Galaxy Note به ظرفیت 32 گیگابایت بوده از شکاف توسعه کارت حافظه پشتیبانی می‌کند. صفحه نمایش ال‌سي‌دي این تبلت همان‌گونه که پیشتر اشاره شد 12.2 اینچ است و تفکیک‌پذیری 2560x1600 دارد که می‌توان آن را یک تفکیک‌پذیری بالا برای یک تبلت در این اندازه در نظر گرفت. (هرچه تفکیک‌پذیری یک تبلت بیشتر باشد به معنی نشان دادن جزئیات با کیفیت بالاتر است.‌) همچنین تراکم پیکسلی آن 247 PPI است. تبلت Galaxy Note همانند دیگر تبلت‌های شرکت سامسونگ مجهز به یک قلم S Pen است. این تبلت 787 دلاری در دو رنگ مشکی و سفید در اختیار کاربران قرار دارد. این تبلت در 13 فوریه 2014 به بازارهای جهانی عرضه شده است. 


DreamTab تبلت مناسب کودکان

تبلت


DreamTab محصول شرکت Fuhu است که آن را می‌توان یک تبلت دم دستی و همچنین مناسب برای کودکان دانست. Dream Tab در دو اندازه 8 و 10 اینچی به بازار عرضه شده است. از جمله ویژگی‌های این تبلت می‌توان به لبه‌های گرد شده این تبلت، دو بلندگوی زیبا که در دو طرف تبلت قرار دارند، طراحی دوستانه آن برای کودکان (در پس زمینه پیش فرض صفحه قفل، کودکان می‌توانند چهار شخصیت معروف کارتونی شرک، آلکس، Toothless و Po را مشاهده کنند)، قابلیت منحصر به فرد کنترل توسط والدین به طوری‌که می‌توانند محیط این تبلت را برای ده فرزند خود آن‌گونه که تمایل دارند، تنظیم کنند و کارایی بالای آن اشاره کرد. Dream Tab این توانایی را دارد که یک محدودیت زمانی برای کاربری کودکان ایجاد کند به طوری‌که بعد از سپری شدن مدت زمان مشخصی پنگوئن مربوط به کارتون ماداگاسکار بر روی صفحه ظاهر شده و یادآوری می‌کند که زمان بازی با تبلت به پایان رسیده است و اکنون زمان مطالعه است. این تبلت مجهز به یک پردازنده چهار هسته‌ای Nvidia Tegra 4 و دو گیگابایت حافظه اصلی است. فضای ذخیره‌سازی آن 16 گیگابایت بوده و دارای یک صفحه نمایش هشت اینچی است. این صفحه نمایش از تفکیک‌پذیری 1920 در 1200 پشتیبانی می‌کند و از شبکه ارتباطی باز مانند نوت 8 برای ارتباطات خود بهره می‌برد. همچنین مجهز به فناوري بلوتوث است. سیستم عامل نصب شده بر روی این تبلت اندروید 4.3 نسخه Jelly Bean بوده و دوربین جلویی آن مجهز به حسگر پنج مگاپیکسلی است. دوربین تعبیه شده در عقب این تبلت نیز یک دوربین 2 مگاپیکسلی است. این تبلت مجهز به پورت‌هایی برای هدفون و Mic است. از جمله قابلیت‌های دیگر آن می‌توان به پشتیبانی از کارت حافظه تا حداکثر 32 گیگابایت اشاره کرد.


Toughpad 4K یک تبلت رویایی از پاناسونیک

تبلت


Toughpad 4K یکی از بزرگترین تبلت‌های ساخته شده مبتنی بر سیستم عامل ویندوز است. صفحه نمایش 20 اینچی این تبلت نیاز به هیچ‌گونه توضیحی ندارد تا چه اندازه تصاویر را با کیفیت بالا نشان می‌دهد. تفکیک‌پذیری بالای 2560در3840 نشان‌دهنده گزینه ایده‌آلی برای طراحان حرفه‌ای که نیازمند تمرکز بر روی جزئیات هستند به شمار می‌رود. به عبارت دیگر این تبلت را باید یک تبلت تجاری و حرفه‌ای دانست. تبلتی در این اندازه بی‌شک فراتر از یک رايانه رومیزی all-in-one می‌تواند عمل کند به علاوه اینکه نیازی به صفحه کلید و یا ماوس ندارند! پردازنده به کار رفته در این تبلت را یک پردازنـده Core i7 و پـردازنده گرافیکـی آن را Nvidia K1000M تشکیــل می‌دهنـد. این تبلـت توسـط حافظه اصلی 16 گیـگابـایتـی و حافظه داخلی 255 گیگابایت پشتیبانـی می‌شـود. این تبلـت در دو مـدل (Toughpad 4k(UT-MB5 به قیمت 5999 دلار و مدل (Toughpad 4k(UT-MA6 به قیمت 6999 دلار به بازارهای جهانی عرضه شده است. 
مدل UT-MB5 مجهز به یک پردازنده Core i5 و پردازشگر گرافیکی Nvidia GeForce 745M است. پانل ال‌سي‌دي نصب شده بر روی این تبلت از نوع IPS Alpha است که دارای تفکیک‌پذیری 3840در2560 است و از تراکم 320 پیکسلی برخوردار است. این تبلت مجهز به یک حافظه ذخیره‌سازی داخلی از نوع SSD به ظرفیت 256 گیگابایت و 2 گیگابایت حافظه اصلی است. این تبلت از شبکه بی‌سیم مانند نوت 8 پشتیبانی می‌کند و سازوكار ارتباطی آن بر پایه بلوتوث نسخه 4.1 کلاس 1 است. همچنین از جدیدترین درگاه USB یعنی يو‌اس‌بي3 نیز پشتیبانی می‌کند در نتیجه می‌توانید از حافظه‌های فلش يواس‌بي3 که از سرعت بسیار بیشتری نسبت به نسل قبل از خود قدرت دارند استفاده کنید. همچنین توانایی خواندن کارت‌های حافظه را با استفاده از شکاف کارت‌خوان نیز دارد. دوربین نصب شده بر روی این تبلت 1280در720 پیکسل کیفیت دارد. مدل UT-MB6 با کمی ‌تفاوت دارای سخت‌افزار قدرتمندتری نسبت به مدل UT-MB5 است به طوری‌که پردازنده نصب شده بر روی آن از نوع Core i7-3687U و پردازشگر مرکزی آن نیز Quadro K1000M متعلق به شرکت Nvidia است که پردازنده گرافیکی قدرتمندی به شمار می‌رود. به طوری‌که برای کاربران عادی این حجم از قدرت و پردازش ضروری نیست. حافظه اصلی نصب شده بر روی این مدل 16 گیگابایت است. سیستم عامل نصب شده بر روی این مدل ویندوز 7 نسخه Professional است و دوربین جلویی آن دارای تفیکیک پذیری 720p و دوربین پشتی آن 5 مگاپیکسلی است. به جزء چند مورد خاص در مابقی مشخصات تقریبا با مدل UT-MB5 یکسان است.

منبع : مجله دانشمند

admins بازدید : 194 دوشنبه 08 دی 1393 نظرات (0)

یکی از دلایلی که این به روزرسانی پنج سال طول کشیده است، دشواری تشخیص حیوانات نسبت به انسان است. گونه‌های مختلف از نظر اندازه و شکل، تفاوت‌های بسیاری دارند و در هنگام چرخش و حرکت، این تفاوت‌ها بیشتر و بیشتر می‌شود. (انسان‌ها کم و بیش شکل مشابهی دارند و در جهت‌های مشابه حرکت می‌کنند). در این سیستم، آتولیو هزاران حیوان از پنج قاره دنیا را طبقه‌بندی کرده است. 
سیستم کمکی دید در شب، برای ایجاد تصویر از آنچه در جلو خودرو قرار دارد، اطلاعات حاصل از دو دوربین را ادغام می‌کند. هنگامی‌که یک عابر یا حیوان به جاده نزدیک می‌شود، سیستم تصویر آن را بر روی نمایشگر درون خودرو با رنگی متمایز نشان می‌دهد. اگر خطر جدي ‌باشد، هشدار به صدا در می‌آید و ترمزهای خودرو آماده می‌شوند. 
در نسخه اروپایی این سیستم، یک نورافکن، پرتو ردیاب را به موانع جاندار در جاده می‌تاباند که ندیدن آنها را تقریبا غیرممکن می‌کند. استفاده از این نورافکن در ايالات متحده، نخست باید به تصویب قانونی برسد.

admins بازدید : 225 یکشنبه 07 دی 1393 نظرات (0)

به احتمال زیاد شما هم از کابل‌ها و فیش‌هایی که در اتصال باند‌ها دست و پا گیر هستند، دل خوشی ندارید. اگر به این مسئله به چشم یک مشکل بنگریم، پس باید برای آن فکری کرد. 
شرکت "لنکو" در پی ساخت بلندگو‌هایی است که می‌تواند دنیای باندها و بلندگوهای کنونی را تکان سختی بدهد. این شرکت که در زمینه وسایل الکترونیکی از قبیل تبلت و ساعت و گجت‌های هوشمند با تلاش نشان داده و دارای تاریخچه نسبتا خوبی ‌است، این بار کار خود را توسعه داده و پا به دنیای موسیقی و پخش صدا گذاشته است.
لنکو در تلاش ساخت بلندگو‌هایی به نام "پلی لینک" است که با آنها می‌توان یک سیستم بی‌سیم صوتی چند اتاقه را به‌وجود آورد که با پلت فرم هوشمند شرکت "کوآلکام" به نام "آل پلی" قابل اجرا است.
پس از اینکه با اتصال باندها یک سیستم صوتی درست کردید، برای کنترل آنها کافی است نرم‌افزار "آل پلی" را روی گوشی هوشمند نصب کرده و شروع کنید. همچنین این برنامه توانایی کنترل باندها به صورت تکی یا همه باهم را به شما می‌دهد. 
به گفته مدیر بازاریابی اين ‌شرکت: "‌این وسیله تلاش می‌کند تا بهترین تجربه صوتی ممکن را ارائه دهد و توسط فناوري آل پلی اتصال نامحدودی را به‌وجود ‌آورد."
شرکت کوآلکام که یک شرکت فناوری و تجهیزات ارتباطی و مخابراتی است پروژه‌ای به نام "AllJoyn" را در دست تحقیق و اجرا دارد. 
این پروژه یک پلت فرم منبع باز است که تلاش دارد تمام وسایل خانه را به صورت هوشمند به هم متصل کرده و کنترلش را به دست شما بدهد و آل پلی تنها بخش صوتی این پروژه است که امکان کنترل صوت خانه را برعهده دارد. 
البته تا جایی که خبر داریم هم اکنون فقط همین بخش صوتی طراحی شده است و کوآلکام امیدوار است در سال 2015 بخش کلانی از این سیستم را وارد خانه‌ها کند. سیستم‌هایی شامل کنترل ماشین ظرف‌شویی و لباس‌شویی و تلویزیون و یخچال فریزر به وسیله تنها یک کنترل.
از دیگر قابلیت‌ها باید اتصال به ایستگاه‌های اینترنتی رادیو‌های مختلف را ذکر کرد. اگرچه این فناوري هم اکنون در دسترس نیست، اما به گفته مدیران "لنکو" تا سپتامبر همین سال به قفسه فروشگاه‌های انگلستان خواهد رسید. اینکه چه موقع به ایران برسد نمي‌دانيم.

admins بازدید : 281 جمعه 05 دی 1393 نظرات (0)

از تاریخی که برای اولین بار، بالاترین سرعت یک خودرو بر روی زمین ثبت شد، دقیقا 100 سال می‌گذرد. جایی که "لیدستون هورنستد" با بنز خود توانست رکورد 4/198 كيلومتر بر ساعت را ثبت کند. رکورد کنونی البته متعلق به "اندی گرین" بریتانیایی است که در سال 1997 و با خودرو Thrust SSC موفق به کسب آن شد: 8/1220 كيلومتر بر ساعت! حالا اما طراحان Thrust SSC یک هدف چالش برانگیزتر برای خود برگزیده‌اند: رسیدن به سرعت 1600 كيلومتر بر ساعت. این سرعت شگفت‌انگیز قرار است با خودرویی به نام Bloodhound SSC و در سال 2016 در ‌هاکسکین پن آفریقای جنوبی ‌ثبت شود. جایی که در آن پیستی به طول 2/19 كيلومتر و به عرض 2/3 كيلومتر به همین منظور طراحی و ساخته شده است. 
اولین سوالی که در زمان شروع طراحی این خودرو، ذهن دانشمندان را به خود معطوف کرد، این بود که چگونه آن را روی زمین بند کنیم؟! این موضوع بسیار مهمی ‌است، چرا که در چنین سرعتی، هر خودرویی در خطر بلند شدن از روی زمین قرار خواهد داشت. همان اتفاقی که برای هواپیما اتفاق می‌افتد. یک هواپیمای مسافربری معمولی پس از رسیدن به سرعت 240 كيلومتر بر ساعت از زمین بلند شده یا اصطلاحا "تیک آف" می‌کند. حالا تصور کنید بروز کوچک‌ترین اشتباهی در طراحی وضعیت آئرودینامیک خودرویی که قرار است با سرعت 1600 كيلومتر بر ساعت براند، چه فاجعه‌ای را رقم خواهد زد. چنین فاجعه‌ای قبلا و در سال 1967 برای "دونالد کمپبل" هنگام ثبت رکورد سرعت روی آب رخ داده است. 
اما چه نوع موتوری قادر به رسیدن به چنین سرعتی است؟ مروری بر تلاش‌های قبلی نشان می‌دهد که اولین رکورد ثبت شده در این زمینه به وسیله یک موتور الکتریکی به انجام رسیده است. ولی بیشتر رکوردهای بعدی در نیمه اول قرن اخیر توسط خودرو‌های دارای موتور پیستونی ثبت شده‌اند. همان موتورهای احتراق داخلی که در اکثر خودروهای بنزینی و دیزلی مدرن نیز یافت می‌شوند. ولی این‌گونه موتورها دارای سرعت محدودی هستند: 640 كيلومتر بر ساعت. طبعا برای ثبت رکورد جدید به سرعت و قدرتی بسیار بیشتر از این نیاز است. از این رو نگاه‌ها به سمت موتورهای جت و موشک‌ها دوخته شد. علاوه بر این، به مجرد اینکه سرعت‌ها شروع به افزایش کردند دیگر نمی‌شد مقاومت هوا را نادیده گرفت. پس برای ثبت رکوردهای موفقیت‌آمیز جدید، طراحی آئرودینامیک خودرو‌ها بسیار اهمیت پیدا کرده است.
آئرودینامیک دانشی است که از طریق آن می‌توان جریان‌هاي هوا را در اطراف بدنه اجسام مورد مطالعه قرار داده و نیروهای اعمال شده از این طریق را به بدنه اجسام تعیین کرد. معادلات ریاضی که این پدیده را توصیف می‌کنند، بسیار پیچیده هستند. به همین دلیل تا قبل از ظهور ابررايانه‌ها، تقریبا تمام مطالعات آئرودینامیک از طریق آزمایش‌هاي مبتنی بر تونل باد و موشک انجام می‌شد. ولی هم اکنون با بهره‌گیری از توان بالای پردازندگی ابررايانه‌ها می‌توان این معادلات پیچیده را حل كرده و بر مبنای آنها مدل‌های ریاضی بسیار دقیقی را برنامه‌ریزی کرد که قادرند آزمایش‌هاي تونل باد را با دقت بسیار بالایی شبیه‌سازی کنند. این مدل‌ها قادر هستند هرگونه تحرک و آشفتگی هوا را در فواصل و زمان‌های بسیار کوتاه شبیه‌سازی و اندازه‌گیری نمایند.
دانشمندان طراح Bloodhound SSC درصددند با انتخاب درست ارتفاع دماغه آن تا سطح زمین و اطمینان از این که سرعت جریان هوا در زیر و بالای آن در حالت تعادل است، قسمت جلوی خودرو را روی زمین نگه داشته و جلوی بلند شدن آن را بگیرند.
 آنها همچنین از یک فناوری جدید تحت عنوان "صیقل کاری دلتا" بر روی بدنه خودرو بهره می‌گیرند که باعث می‌شود Bloodhound SSC هنگام رسیدن و عبور از سرعت صوت بتواند در مقابل فشار هوای شدیدی که روی چرخ عقب ایجاد می‌شود، مقاومت كند. بدون استفاده از چنین فناوری‌اي، این خودرو پس از رسیدن به سرعت 9/0 ماخ (90 درصد سرعت صوت) از روی زمین بلند می‌شود، نظیر همان اتفاقی که برای کمپبل در سال 1967 رخ داد. دست‌اندرکاران این پروژه از سال 2007 تاکنون 12 طرح آئرودینامیکی را برای آن تهیه کرده‌اند که این طرح‌ها به مرور تکامل یافته و توانسته‌اند به شیوه آزمون و خطا به هدف نزدیک‌تر شوند. به طوری که هم‌اکنون سازندگان این خودرو به مرحله‌ای رسیده‌اند که کمترین تغییرات در شکل هندسی آن مورد نیاز بوده و هر گونه نیاز به تغییری را می‌توان به سرعت به وسیله مدل‌های رايانه‌اي شبیه‌سازی و بررسي كرد. 
Bloudhound SSC شگفت‌انگیز سال آینده میلادی تحت آزمایش‌هاي اولیه قرار خواهد گرفت و در سال 2016 جهان سرعت، منتظر ثبت رکورد خارق‌العاده آن خواهد ماند.

admins بازدید : 332 پنجشنبه 04 دی 1393 نظرات (1)

از آنجایی که مشاغل در حال پیشرفت و هوشمند شدن هستند، باغداری هم از این قاعده مستثنی نیست و فناوری‌هایی برای بهبود بخشیدن و هوشمند کردن آن تولید شده است. 
در این خبر قصد داریم تا شما را با دو نمونه از بهترین فناوری‌های باغداری و کشاورزی آشنا کنیم.
هنگام آبیاری به ویژه در فصل گرما متاسفانه آب زیادی مصرف می‌شود. در جایی که می‌توان با مصرف کمتر از نیمی ‌از همان مقدار آب هدر رفته گیاهان را سیراب کرد. البته پیش از این چاره‌هایی همچون آبیاری قطره‌ای برای حل این مشکل به کار گرفته شده، اما فناوری اکنون راه‌های بهتری دارد.
یکی از این روش‌ها روبات آبپاش هوشمند موسوم به "قطره" است که سازندگانش ادعا می‌کنند این روبات می‌تواند مصرف آب را تا 90 درصد کاهش دهد. این وسیله که مجهز به واي فاي است، به گوشی متصل شده و با نرم‌افزار مخصوص خود کنترل می‌شود.
برای استفاده از این برنامه، گیاهانی که به آبیاری نیاز دارند و همچنین مکان آنها را در باغ یا زمین وارد می‌کنید. بعد از آن وسیله به شکل خودکار و با توجه به اطلاعات آب و هوا و خاک، مقدار و زمان آبیاری مورد نیاز برای هر گیاه را مشخص می‌کند و در زمان مورد نظر شروع به آبپاشی می‌کند. 
"قطره" می‌تواند تا حدود 5/9 متر را آبپاشی کند. حال تعداد استفاده از این روبات به مساحت زمین بستگی دارد.
 همچنین به گفته سازندگانش، این وسیله باعث می‌شود تا به طور میانگین 263 دلار در سال در مصرف آب صرفه‌جویی شود. 
البته قیمت 300 دلاریش زیاد ارزان نیست، اما اگر واقعا بتواند تا 90 درصد مصرف آب را کاهش دهد، خریدنش دور از لطف نیست.
و اما فناوری بعد: 
همیشه یک باغبان خوب و کاردان باید از وضعیت‌هایی مانند وضعیت خاک و آب و اسیدی و قلیایی بودن و دما و... باغ و زمینش آگاه باشد. تا پیش از این کشاورزان و باغبانان مجبور بودند برای بررسی این پارامتر‌ها خودشان دست به کار شوند و خاک و آب را آزمایش کنند. اما اکنون به لطف حسگر‌های هوشمند "ادین"  تمامی ‌اطلاعات لحظه به لحظه به آنها گزارش می‌شود.
این حسگر هنگامی‌که در مکان مورد نظر نصب می‌شود، با گیاهان و محیط آنجا ارتباط برقرار می‌کند و تمامی ‌اطلاعات مورد نیاز مانند پ.هاش خاک، رطوبت، دما، نور خورشید و آب و دیگر پارامتر‌ها را تا 23 متر مربع دقیقه به دقیقه گزارش می‌دهد. 
"ادین" این اطلاعات را به وسیله دیگری که جزء این سیستم است به نام "ابر ادین‌" (Edyn cloud) توسط واي فاي منتقل می‌کند و سپس از این وسیله به گوشی باغبان ارسال می‌شود. (که البته باغبان باید آی فون داشته باشد!) 
همچنین قادر است مانند یک باغبان عمل کند و هشدار‌هایی مانند زمان کود دهی و آبیاری را مشخص کند و ضمنا پایگاه داده‌ای شامل اطلاعات کافی برای بهتر پرورش دادن پنج هزار گیاه گوناگون را نیز دارا است. 
این سیستم هوشمند شامل یک شیر آب هم می‌شود. با نصب این شیر در مکان مورد نظر، سیستم با توجه به اطلاعات دریافتی از زمین، کنترل آبیاری را هم به عهده می‌گیرد. 
این نکته هم قابل ذکر است که می‌توان این سیستم را در حالت اتوماتیک به حال خود رها کرد و یا توسط نرم‌افزاري کنترلش کرد. اگر خواستید یکی از این سیستم‌ها داشته باشید باید 80 دلار برای حسگر‌ها و 160 دلار برای شیر آبیاری پرداخت کنید.
و اما نتیجه اینکه با این روند پیشرفت، به تدریج دست انسان از کنترل همه چیز کوتاه می‌شود و کار به روبات‌های هوشمند واگذار می‌شود. البته می‌توان روی آنها کنترل داشت، ولی دخالت مستقیم در کار کمی‌کم رنگ می‌شود. به هر حال این فناوری‌ها در حال رشد هستند و انسان‌ها برای راحتی بیشتر ناچار به استفاده از آنها هستند.

admins بازدید : 253 چهارشنبه 12 آذر 1393 نظرات (1)

روفوس کوف ساعت هوشمندی شده است که ظاهر متفاوتی با دیگر محصوالت مشابه دارد. این ساعت جدید از یک صحفه نمایش 3 اینچی، میکروفون داخلی، دوربین، بلندگو، جی.پی.اس، مرورگروب، کنترل توسط صدا و قابلیت اتصال به پلی استور گوگل را دارد. اما این ساعت فراتر از یک ساعت هوشمند معمولی عمل می کند، به طوری که قادر است از طریق بلوتوث به تلفن های هوشمند اندروئیدی یا اپل متصل شده و تبدیل به یک برقرار کننده تماس های صوتی و یا ارسال کننده پیام های متنی شود. این ساعت هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروئیداست. یکی از قابلیت های این ساعت هوشمند زمانی است که در منطقه ای قرار دارید کهبه احاظ آنتن دهی گوشی شما بک نقطه کور به حساب می آید یا زمانی که شارژ گوشی شما تمام می شود و موفق به کار کردن اب تلفن همراه خود نمی شوید. در این حالت با اتصال این ساعت به شبکه های بی سیم می توان از این قابلیت ساعت هوشمند بهره جست. 

admins بازدید : 197 چهارشنبه 12 آذر 1393 نظرات (0)

اگر یکی از استفاده‌کنندگان اینترنت پر سرعت باشید، به احتمال زیاد با کلمه "وای فای" آشنا هستید. این فناوري به شما دسترسی به اینترنت پر سرعت، توسط امواج  را می‌دهد. به وسیله یک گیرنده "وای فای"  -که اغلب گوشی‌های هوشمند و رايانه‌ها هستند- به شبکه متصل می‌شوید و پا به دنیای وب می‌گذارید. حال اگر وسیله یا مکانی کانون امواج وای فای قرار گیرد، به آن "وای فای هات اسپات" می‌گویند. 
بدین‌معنی که آن وسیله یا مکان به دستگاه‌ها و گیرنده‌های دیگر امواج وای فای می‌فرستد و شبکه را با آنها به اشتراک می‌گذارد.
دانشمندان معتقدند که امواج اینترنت را می‌توان تا 359هزار کیلومتر از سطح زمین به فضا فرستاد و برعكس. بررسی محققان ناسا و دانشگاه ام.آي.تي نشان داده است، کاوشگرانی که به ماه فرستاده می‌شوند، می‌توانند با استفاده از امواج وای فای با سرعت بسیار زیاد تحقیقات و عکس‌های خود را به مرکز کنترل زمین بفرستند. این گروه تحقیقاتی یافته‌های خود را در همايش فناوری لیزر CLEO واقع در کالیفرنیا در تاریخ 9 ژوئن ارائه داده‌اند.
بر اساس این طرح از کره ماه به عنوان وای فای هات اسپات استفاده می‌شود که با این عمل می‌توان از زمین توسط گیرنده‌های امواج به این کانون متصل شد و اطلاعات را از ماه به زمین و برعكس منتقل کرد. 
اما سوال اینجاست که چگونه این  فناوري کار می کند؟
دانشمندان چهار تلسکوپ جداگانه روی زمین در شهر نیو مکزیکو نصب کرده‌اند. این تلسکوپ‌ها امواج به اصطلاح “uplink” را به ماهواره‌ای که به دور ماه در گردش است، می‌فرستند. قطر هر کدام از این تلسکوپ‌ها شش اینچ است و اطلاعات را به شکل رمزی توسط پرتوهای فروسرخ به ماهواره مورد نظر می‌رسانند. هنگامی که این امواج به اتمسفر می‌رسند، شکسته می‌شوند و از مسیر خود منحرف می‌شوند. ولی حتی با این انحراف مسیر هم حداقل یکی از تلسکوپ‌ها می‌تواند با ماهواره تعامل داشته باشد و به همین منظور است که چهار تلسکوپ مجزا همزمان اطلاعات را می‌فرستند.
سرعت انتقال اطلاعات از زمین به ماه حداقل 5/19مگابایت بر ثانیه و دریافت اطلاعات از ماه با سرعت باور نکردنی 622 مگابیت بر ثانیه تخمین زده شده است که این سرعت چهار هزار برابر بیشتر از سرعت امواج رادیویی است.
پس اگر دوستانی دارید که با  اسپيس ايكس به ماه می‌روند، می‌توانند عکس‌های خود را برای شما بفرستند ولی قبل از آن باید رمز ماه را بیابید!

admins بازدید : 261 پنجشنبه 06 آذر 1393 نظرات (1)

 روش های پخش و کردن موسیقی به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند. یا اینکه در فضای باز پخش می شوند و مستقیما با گوش در تماس نیستند و نمی توان صداهی دیگر را شنید و یا اینکه مانند هدفون مستقیما با گوش در تماس هستند و اکثرا صداهای دیگر قابل شنیدن نیستند. اما تا حالا به هدفونی که مستقیما در گوش قرار نگیرد ولی کاملا بشود با ان موسیقی را احساس کرد، فکر کرده اید؟ اگر تا کنون این فکربه ذهنتان نرسیده، دیگر لازم نیست به خودتان زحمت دهید. چون طراحان شرکت "دامسون" انگلستان هدفونی با این مشخصات به نام "هد بونز" را ساخته اند. قبل از معرفی این وسیله مقوله ای که پایه و اساس ساخت "هد بونز"شده است را باید بدانید. دو طرف جمجمه انسان، دقیقا بالای و در ناحیه شقیقه، ناحیه ای وجود دارد به نام استخوان هیچگاهی که وظیفه شنوایی و تعادل بدن را ر عهده دارد. در اصل توانایی شنیدن در این قسمت از جمجمه محقق میشود و می توان گفت گوش بیرونی تنها وظیفه دریافت صوت را دارد و عمل شنیدن و درک صوت بر عهده بخش کیگاهی است. اما" هد بونز " چگونه کار می کند؟

 همان طور که در شکل پیداست، این وسیله دقیقا شبیه هدفون های معمولی است، با این تفاوت که به جای گو شی اهی رایج، قسمتی مثلث شکل کوچک دارد که روی شقیقه قرار می گیرد. هنگام پخش مو سیقی همین قسمت های مثلثی این بار امواجی را نه به صورت صوت،  که به شکل لرزش های خفیفی به بخش گیجگاهی منتقل می کنند و با بهره گیری از خواص آکوستیک جمجمه و توانایی طبیعی گوش داخلی باعث می شوند ، صدا ها را کاملا احساس کنید . در حقیقت این فناوری گوش شما را دور می زند و توسط گوش داخلی صدا را می شنوید . مزیتی که این ابزار نسبت به هدفون های معمولی دارد این است که ، گوش هنگام شنیدن موسیقی آزاد است و می توانید صدا های دیگری را نیز بشنوید . یکی از مشکلاتی که هدفون های معمولی دارند اشغال کردن کامل گوش و ممانعت از ورود صداهای دیگر است . مثلا اگر شما هدفون به گوش در خیابان در حال پیاده روی یا رانندگی باشید ، نمیتوانید صدای بوق اخطار وسیله ای که به شما نزدیک می شود را بشنوید و در نتیجه ...

همچنین هدفون ها باعث آزار گوش شده و در طولانی مدت باعث عفونت و کم شنوایی می شود . ولی " هد بونز " که داخل گوش نیست . البته طراحان آن ، دو گوشی هم برای آن تعبیه کرده اند .

در آخر بد نیست به این نکته اشاره کرد که با ورود " هد بونز " به بازار جهانی و تولید آن در سراسر دنیا ، شوک جدی به بازار لوازم جانبی موسیقی به خصوص هدفون ها وارد می شود . هدفون هایی که در حال حاظر بیش از ده ها مدل و برند گوناگون دارند . قیمت هر " هد بونز " در حال حاضر 50یورو است ، اما احتمال آن می رود که به مرور زمان قیمتش کاهش یابد . به هر حال باید منتظر نابودی تدریجی هدفون های معمولی توسط این وسیله جدید باشیم .

منبع : مجله دانشمند

 

 

admins بازدید : 218 چهارشنبه 30 مهر 1393 نظرات (0)

 

هاب کنترل گر صدا در خانه 

در سال 1968 ، آرتور کلارک در سریال ادیس فضایی " odyssey space "  رایانه حساسی بنام  HAL  9000 را خلق کرد . اکنون که بیش از 60 سال از ساخت این  اثر  می گذرد ، شرکت آیز وی وسیله ای مشابه ، البته با شرارت کمتری از کاراکتر موجود در این سریال ، ساخته است.

این وسیله که نامش را اسلیک گذاشتند ، وسایل هوشمند خانگی را یک هاب وصل می کنند و با افزودن هوش مصنوعی به آن به کاربران اجازه می دهد این وسایلرا توسط صدا کنترل کنند. به اعبارت دیگر HAL ( شخصیت سریال) است برای خانه شما.این وسیله به محض این که در مکانیز که اینترنت بی سیم قرار دارد ،قرار گیرد به کاربران اجازه می دهد تمام وسایل هوشمند را از طریق شبکه ه این وسیله متصل کنند . زمانی که دستوری بشنود،صدا را به سرور پردازنده زبان ارسال کرده و سیگنال را به متن تبدیل می کند سپس کلمات کلیدی را برای انجام عمل مشخص می کند ( به طور مثال اگر بشنود "دمای محیط را بالا ببر"کلمات کلیدی "دما" و "محیط" را نشانگر ای می داند که باید ترموستات را افزایش دهد)در حال حاظر ، تنها تعداد انگشت شماری از این وسایل موجد است ، اما مهندسان با بروز رسانی نرم افزار در صدد افزایش کارایی و هوشمند سازی بیشتر این وسیله می باشد.

admins بازدید : 252 جمعه 11 مهر 1393 نظرات (1)

تا حالا عکس پاناروما یا 360 درجه گرفته اید ؟ اگر از گرفتن این نوع عکس ها لذت می برید ، پس احتمالا با نرم افزار های کاربردی عکاسی پانارومیک آشنا هستید . نکته اینجات که این برنامه ها مشکلات زیادی دارند و نمیتوان با آن ها عکسی شفاف و مطلوب گرفت . برای مثال  یکی از اشکالات این برنامه ها سایه انداختن و کشیدگی بیش از حد عکس ها است . اگر نگران این مشکلات هستید پانانو به کمک شما می آید . پانانو یک عکاس حرفه ای عکس های پانارومیک است . جالب است که بدانید این عکاس توپی مجهز به 36 دوربین است که به شما عکسی کاملا شفاف و یک دست می دهد . یعنی می توان گفت هر 10 درجه توسط یک دوربین پوشش داده می شود . این دوربین ها کیفیتی معادل 108 مگاپیکسل را ارائه می دهند که برای یک عکاس پانارومیک بسیار فوق العاده است .

اما چگونه با آن عکاسی کنیم ؟ خیلی ساده است . فقط پانانو را به هوا پرتاب کنید تا از هر سویی عکسی داشته باشید . به همین راحتی . ساز و کار این توپ شگفت انگیز تنها با یک شتاب سنج انجام می شود . هنگامی که توپ به بالاترین نقطه ارتفاعی خود می رسد ، شتاب سنج این نقطه را مشخص می کند و به دوربین ها فرمان عکاسی می دهد . در این هنگام است که هر 36 دوربین همزمان شروع به عکاسی می کنند . ( نمونه ای از عکس های گرفته شده را مشاهده کنید )

نمونه تصویر پانانو

 

همان طور که ذکر شد یکی از شیوه های استفاده از این گجت ، پرتاب کردن آن به سمت بالا است . اما می توان آن را به جایی بلند وصل کرد تا خود توپ کارش را انجام دهد . عکسی کامل و شفاف با پوشش کامل از مزیت های این دوربین است  . افراد و اشیایی که در عکس حرکت میکنند به هیچ وجه سایه دار و نامعلوم در عکس معلوم نمی شوند و هر جسم متحرکی به شکلی مطلوب آشکار می شود . از مزیت های دیگر می توان به مقابلیت اشتراک گذاری عکس های گرفته شده اشاره کرد . با نصب نرم افزار مخصوص این توپ قادر خواهید بود تا عکس ها را روی گوشی هوشمند خود ببینید و حتی به اشتراک بگذارید . اگر میخواهید یکی از این عکاس های دوست داشتنی را داشته باشید ، تنها باید 549 یورو ناقابل پرداخت کنید !

admins بازدید : 620 چهارشنبه 02 مهر 1393 نظرات (0)

سر انجام بعد از مدت ها ، گوگل نسخه 64 بیتی مرورگر کروم خود را برای ویندوز منتشر ساخت . این مرورگر قابلیت نصب بر روی سیستم عامل های ویندوز 7 و ویندوز 8 را دارد .درصورتی که این مرورگر را بر روی سیستم عامل 64 بیتی خود نصب کنید ، سرعت مرورگر شما به میزان 25 درصد افزایش خواهد یافت و با سرعت بیشتری می توانید به بازدید از صفحات وب بپردازید . از نکات شاخص و مهمی که در این نسخه از مرورگر می توان به آن اشاره کرد ، افزایش قابلیت های امنیتی و پیشتیبانی از تکنیک ASLR برای پیشگیری از حملات احتمالی است . نسخه ای که اکنون انتشار یافته است نسخه آزمایشی این محصول بوده و برای کاربرانی است که مایل اند پیش از انتشار نسخه رسمی این مرورگر آن را آزمایش کنند . این نسخه آزمایشی از طریق کانال توسعه دهندگان قابل دانلود شدن است . البته نسخه آزمایشی ممکن است دارای باگ هایی باشد . پیش تر  گوگل نسخه 64 بیتی این مرورگر را برای سیستم عامل های مک و لینوکس منتشر کرده بود . برای دریافت این نسخه از مرورگر کروم به آدرس زیر میتوانید مراجعه کنید.

 

http://www.chrome64bit.com/

admins بازدید : 344 یکشنبه 30 شهریور 1393 نظرات (0)

**این مطلب آپدیت می شود **

اندروید نسخه ۱٫۰


 

 

  • برنامه بازار اندروید (Android Market) جهت نصب و بروز رسانی برنامه‌ها از طریق اینترنت.
  • مرورگر وب با قابلیت نمایش کامل صفحه‌های اینترنتی با پسوند (HTML٫XHTML) و بزرگنمایی محتوای صفحه
  • پشتیبانی از دوربین البته این نسخه از اندروید فاقد قابلیت تغییر رزولوشن تصویر یا تغییر سفیدی یا رنگ تصویر بود.
  • هماهنگ سازی حساب جی میل با برنامه جی میل اندروید از طریق اینترنت.
  • هماهنگ سازی حساب جی میل با برنامه(People app)اندروید از طریق اینترنت.
  • هماهنگ سازی حساب جی میل با تقویم اندروید از طریق اینترنت.
  • برنامه گوگل مپس یا نقشه‌های گوگل برای مشاهده نقشه‌ها و تصاویر ماهواره‌ای از خیابان‌ها و گذرگاه‌ها و همچنین پیدا کردن کسب و کار محلی و جهت یابی در هنگام رانندگی با استفاده از جی پی اس
  • قابلیت جستجوی گوگل که به کاربر امکان جستجو در اینترنت و برنامه‌های تلفن همراه یا در میان لیست مخاطبین و تقویم را می‌دهد.
  • قابلیت گوگل تالک (Google Talk) جهت پیام فوری از طریق اینترنت.
  • پشتیبانی از پیامک متنی (SMS) و پیامک تصویری (MMS)
  • مدیا پلیر با قابلیت پخش فایلهای رسانه‌ای (media files). البته این نسخه فاقد پشتیبانی از اجرای فیلم و بلوتوث استریو بود.
  • برنامه یوتیوب (YouTube) جهت تماشای فیلم‌های این سایت از طریق اینترنت.
  • اعلام اطلاعیه های(Notifications) نوار وضعیت از طریق زنگ قابل انتخاب یا ال ای دی (LED) و لرزاننده (vibration) تلفن همراه.
  • وجود برنامه‌هایی مانند: زنگ هشدار(Alarm Clock)، تقویم، برنامه تماس گیر (Dialer)، لانچر صفحه خانگی(Home screen (launcher، گالری عکس Pictures (Gallery)و تنظیمات
  • پشتیبانی از اتصالات بی سیم، وای-فای و بلوتوث
 

 

 

 

 

admins بازدید : 198 جمعه 28 شهریور 1393 نظرات (0)

تنها لحظهای چشمان خود را ببندید و تصور کنید کیس رایانه شما به اندازه یک گوشی کوچک شود و آن را در جیب خود بگذارید. شرکت سایلنت پاور آلمان اقدام به طراحی و ساخت کوچک ترین و در حین حال پرسرعت ترین رایانه خود کرده تا در دنیا رابه مکانی فناورانه تبدیل کند. این رایانه همچنین بسیار بی سروصدا  و  در مقایسه اب فناوری مورد استفاده در آن ارزان نیز هست. از دیگر مشخصه ها می توان به فوم مسی کشیده شده روی آن به جای فنها و کول پدها به منظور خنک کردن اشاره کرد. سازندگانش اذعان دارند این رایانه به قدری کوچک است که به راحتی در دست جا  شده و وسیله خوبی برای طرفداران شبکه است. همچنین به گفته آنها  تمامی قطعات این رایانه از بهترین و اصلی ترین تهیه شده است. هزینه شروع به تولید این رایانه 35 هزار یورو تخمین زده شده که تاکنون بالغ بر هفت هزار یورو شده است و تاریخ عرضه احتمالی به بازار را بهار 2015 اعلام کرده اند. سوالی که احتمالا برایتان پیش آمده این است مشخصات و قیمت آن چیست؟ در جواب این سوال همین کافی است که با پرداخت 550 یورو رایانه جیبی با ویندوز 8،1- 64 بیتی، پردازنده هفت هسته ای، 8 گیگا بایت حافظه رم، 500 گیگابایت حافظه داخلی و2 گیگایابت گرافیک و همچنین چهار خروجی یو.اس.بی 3 و اچ.دی. ام.آی تحویل خواهید گرفت. یعنی زندگی شیرین میشود! به هر حال بامدن این فناوری به ابزار شاهد دگرگونی دنیای رایانه ها و فناوری های وابسته به آن  خواهیم بود  و طولی نخواهد کشید که در سدت هر فردی یکی از این رایانه ها را ببینید. منتظر خبرهای بعدی از این رایانه باشید.                                                                                      

admins بازدید : 267 جمعه 28 شهریور 1393 نظرات (0)

تا کنون دستگاه و روش های گوناگونی همچون دوربین مدار بسته، حسگرهای حرارتی و حرکتی برای محافظت از خانه در برابر عوامل تهدید کننده و ساخته  و معرفی شده است. در همین راستا برخی از طراحان انگلسی از ابزار هوشمند موسوم به "پیپر" پرده برداری کرده اند. پیپر یک نگهبان بسیار هوشمند و کوچک است که توسط گوشی هوشمند یاتبلت کنترل می شود و این توانا را دارد که در آینده ای نزدیک جایگزین های دروربین های مدار بسته شود. نمونه اولیه این دستگاه که به تازگی رونمایی شده است، دوربین180 پانارومیک باکیفیتاچ.دی دارد که قادرست همه زوایا را پوشش دهد. اچ.دی دوربیناین وسیلهp 1080 است که تصویری واضح را به نمایش می گذارد. لز دیگر قابلیت های پیپر باید به سیستم تشخیص حرکت و آژیر پر سر و صدای 105 دسی بلی آن اشاره کرد. به علاوه می تواند همسایه هایی که شما روز مره به آنهادر ارتباط هستید را تشخیص دهد و نسبت به آنها واکنشی نداشته باشد. همچنین توسط پیامک یا زنگ و یا پست الکترونیک شما ار از اتفاقات باخبر می سازد. البته این کارا یی ها به برنامه ریزی دستگاه توسط کار بر بستگی دارد. به گفته پیپر، نمونه های بعدی این دستگاه با قابلیت اتصال وای فای دیگر اجزی سیستم امنیتی ارائه خواعد شد .اتصال چراغ یا هر وسیله ای الکتریکی دیگر و کنترل آن ازراه دور توسط گوشی از دیگر توانایی های این وسیله به شمر می آید و اگر کسی به درب خانه شما نزدیک شود ف چراغ به شکل خودکار روشن شده تا بتواند تصوری بهتر را نمایش دهد. پیپر همچنین دارای حسگرهای رطوبتی و صوتی نیز است. نرم افزار این دستگاه هم اکنون برای سیستم عامل های اندروئید و ios  طراحی شده است. این دستگاه هنگام عرضه به بازار قیمتی حدود 119 یورو دارد.

admins بازدید : 212 سه شنبه 18 شهریور 1393 نظرات (0)

شرکت شلمر یکی از شرکت های فعال در دنیای فناوری به شمار می رود که انواع مختلفی از ابزار های دیجیتال را تولید می کند . این شرکت جدیدا تبلتی به بازار دنیای فناوری معرفی کرده است که بدون نیاز به هیچ عینکی تصویر را به صورت سه بعدی نشان می دهد . جدید ترین محصول این شرکت که () نام دارد این امکان را در اختیار کاربر قرار می دهد که بدون نیاز به هیچ عینکی تصاویر را به صورت سه بعدی مشاهده کند. برای این منظور این تبلت از تکنیک نشان دادن تصاویر متفاوت به چشم استفاده می کند . صفحه نمایش این تبلت 8 اینچی بوده و از وضوح 1480*800 پیکسل بهره می برد . این تبلت مجهز به 16 گیگابایت حافظه داخلی بوده که می توان این امکان را تا 32 گیگابایت افزایش داد . باتر این دستگاه توانایی کار 7 ساعتی را دارد . در پشت این تبلت یک دوربین 2 مگاپیکسلی و جلوی آن یک دوربین 3 مگاپیکسلی وجود دارد . قیمت این دستگاه 345 دلار اعلام شده است.

admins بازدید : 335 پنجشنبه 13 شهریور 1393 نظرات (0)

این بالگرد شاید شبیه به یک اسباب بازی کنترل از راه دور باشد ، اما باور کنید یا نه ، این وسیله تنها با نیروی فکر حرکت میکند تولید کنندگان قصد دارند فناوری مورد استفاده در این بالگرد را برای کنترل اعضا مصنوعی بدن انسان سازگار کند . پژوهشگران دانشگاه مینه سوتا در ایالات متحده ، سیستمی را تولید کرده است که از تصویر برداری مغزی (EEG) ، برای اندازه گیری فعالیت در موتور کورتکس – بخشی از مغز که حرکت را کنترل می کند- استفاده می کند. خلبان، بالگرد را با پوشیدن کلاهی که دارای چند الکترود است و فکر کردن به حرکت دستانش هدایت می کند. برای نمونه، با فکر کردن به چرخاندن دست چپ، بالگرد به سمت چپ حرکت می کند. باوجود این که این بالگرد نخستین وسیله ای نیست که با نیروی فکر کنترل می شود، اما نخستین وسیله ای است که ارتفاع گرفتن آن نیز همانند حرکت به چپ و راست، تنها بانیروی فکر انجام می شود. پژوهشگران امیدوار هستند که پژوهش ها به جایی برسد که بدون کاشت مغزی بتواناعضای مصنوعی را حرکت داد. دکتر بین هی، پروفسور رشته مهندسی زیست مکانیک دانشگاه مینه سوتا می گوید: "پژوهشگران پیش از این برای حرکت دادن بازوی روباتیک یا حرکت دادننشانگر بر روی صحفه نمایش، از روش کاشت تراشه در موتور کورتس مغز استفاده کرده اند ، اما ما در اینجا اثبات می کنیم که یک رایانه ، بدون نیاز به کاشت در مغز، با ارتباط از طریق نوار مغزی، می تواند به خوبی تراشه کاشتنی در مغز عمل کند. بازوی روباتیکی که با تصویر برداری مغزی هدایت می شود از فناوری مشابهی استفاده می کند پیش از آن این در دانشگاه تولید شده بود. البته تفاوت در این است که در حال حاضر می توان بازوی روباتیک را تنها در دو بعد حرکت داد.

 

 

admins بازدید : 304 دوشنبه 10 شهریور 1393 نظرات (0)

نسل آینده ساعت هوشمند اپل iwatch از پنل های خورشیدی تعبیه شده زیر صحفه نمایش یا انرژی جنبشی ذخیره شده برای شارژ باتری استفاده می کند. نسل نخست ساعت هوشمند iwatch  که در سه ماه دوم 2014 به بازار عرضه خواهد شد، از فناوری های موجود برای شارژ بی سیم باتری استفاده می کند، اما طرح ثبت اختراع شده توسط شرکت اپل در سال 2011 برای ساعت هوشمند شامل صحفه نمایش خمیده و انعطاف پذیر، افزایش عمر باتری با آرایه ای از پنل های خورشیدی یا منبع ذخیر سازی انرژی جنبشی برای شارژی باتری است. نصب پنل خورشیدی زیر صحفه نمایش و استفاده از انرژی خورشید برای شارژ باتری از جمله طرح هایی است که در حال حاضر توسط شرکت کاسیو مورد استفاده قرار می گیرد. در ساعت g- shock  کاسیو، پنل های خورشیدی کوچکی زیر صحفه نمایش تعبیه شده اند که از انرژی خورشید برای شارژیباتری استفادهمی کنند.

admins بازدید : 223 دوشنبه 03 شهریور 1393 نظرات (0)

محققان انگلیسی نمونه اولیه ای از یک روباط عاطفی را طراحی کرده اند علاوه بر نمایش احساسات مختلف میتواند به توسعه اسباب بازی های هوشمند برای برقراری ارتباط با کودکان اوتیسمی منجر شود. روباط اروین (ERWIN) (روباط عاطفی با شبکه هوشمند) قادر به نمایش پنج حالت احساسی مختلف است این رباط به محققان کمک میکند تا در درک بهتری از نحوه برقراری ارتباط انسان با ماشین ، نحوه شکل گیری روابط در کودکان مبطلا به اوتیسم ، سندرم اسپر گر (نوعی اختلال زیستی-عصبی) یا سایر اختلالات شناختی پیدا کرده و اسباب بازی های هوشمند برای این دسته از کودکان طراحی کنند.روباط عاطفی
(نوعی اختلال زیستی-عصبی) یا سایر اختلالات شناختی پیدا کرده و اسباب بازی های هوشمند برای این دسته از کودکان طراحی کنند.روباط عاطفی
Erwin در یک آزمایش برقراری ارتباط با انسان مورد آزمایش قرار گرفت ، در ادامه محققان قصد دارند از روباط بدون عاطفه Keepon
برای بررسی تفاوت در عکس العمل های افراد در هنگام مواجه با هر دو روباط استفاده کنند .

admins بازدید : 220 یکشنبه 02 شهریور 1393 نظرات (0)

محققان سامانه ای طراحی کرده اند که کل کلاه ایمنی را به بلند گویی برای گوش دادن به موسیقی تبدیل می کند. کلاه ایمنی  HEADWAY برای افرادی طراحی شده که تمایل به گوش دادن به موسیقی در هنگام دوچرخه سواری یا اسکی دارند.این ابزار با استفاده از یک مکانیسم مغناطیسی و سیستم نصب ایمن،به قسمت خارجی این نسخه سه بعدی متصل شده و با استفاده از گوشی کاربر و از طریق بلوتوث صدا را ارائه میدهد

admins بازدید : 322 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (1)

در زمان نگارش این مقاله جدیدترین نخسه فایر فاکس یعنی فایر فاکس 26 با 14 وصله امنیتیعرضه شده است که از میان آنها پنج مورد جزء وصله های مهم امنیتی به شمار می رود. سه مورد از آنها در ارتباط با اشتباهات مربوط به دسترسی به حافظ رایانه بوده و دو مورد از آنها در ارتباط با فرمت های jpg  و لایه امنیتی ssl  می باشند. از جمله تغییرات دیگری که در نسخه تازه عرضه شده به وجود آمده است، کاربر خود به شخصه می بایست افزونه های مهم مورد نظر خود را اجرا می کند. این موضوع برای پیشیگری از سوء استفاده های احتمالی در نظر گرفته شده است. پلاگین های جاوا و فلش از مهمترین این موارد به شمار می رود که اجری پیش فرض انها امکان پذیر نمی باشد. این امر به دلیل جلوگیری از فعالیت های هکرها بیان شده است که توانایی وارد نمودن کدهای مخرب بر روی رایانه کاربران را نداشته باشند.

admins بازدید : 419 پنجشنبه 09 مرداد 1393 نظرات (1)

سازمان غذا و داروی آمریکا ، نوعی دوربین بلیدنی به اندازه یک قرص تایید کرده که از دستگاه گوارش بیمار میگذرد. سامانه pillcam colon  پیش تر با هدف بررسی سرطان روده بزرگ ساخته شده و در بیش از 80 کشور جهان در دسترس اسا،اما سیستم تایید شده جدید بر شناسایی پولیب هیپر پلاستیک روده با اندازه حداقل 6 میلی متری تمرکز می کند.

کولونوسکوپی ، معاینه روده بیمار با استفاده از دوربینی باریک و بلند موسوم به آندوسکوپی است.هر ساله حدود 750 هزار کولونوسکوپی نا تمام در آمریکا رخ میدهد و این موضوع در زنان به دلیل موارد بالاتر جراحی پیشین لگن و چالش های آناتومی شایع تر است . دوربین جدید بلعیدنی و غیر تهاجمی pillcam colon برای استفاده پس از این فرایند نا تمام تایید شده و میتواند به نتایج تصویر برداری مشابه کولونوسکوپی دست یابد. اندازه ای دوربین ویدیوئی 33*12 میلی متر گزارش شده و فیلم های رنگ را در چهار یا 35 فریم در ثانیه ارائه میدهد . یک   LEDنیز زمانی که بیمار دوربین را می بلعد ، روشنایی لازم را برای شکار تصویر ارائه میدهد و به صورت بی سیم تصاویر را به ابزار ضبط کننده می فرستد.

 

admins بازدید : 354 پنجشنبه 02 مرداد 1393 نظرات (1)

درایور بلندگو

طراحان به جای استفاده از درایورهای فشرده معمول ، از درایور متحرک کوچک شده استفاده کردند . نوع بزرگتر این درایور در بلند گوها دیده می شود صدا از طریق سیم پیچ مسی انتقال یافته ،سیم پیچ بر دیاگرام فشار وارد می کند و امواج صوتی تولید میشوند . در این گوشی یک درایور می تواند انواع مختلف صداها را تولید کند.                                                                                     دریچه بِیس

برای شنیدن بیس عمیق تر ،دیاگرام باید حرکات بیشتر داشته باشد . وقتی دیاگرام  با حرکات خود امواج صوتی را به گوش وارد می کند ، به حالت قبل خود باز می گردد و هوا خارج نشود ،حرکت رو به عقب امواج باعث تغییر صدا می شود ،از این رو طراحان دو دریچه به قسمت عقب محفظه گوشی های ie800 اضافه کرده اند .

 

گیرنده های صدا

وقتی گوش به وسیله ی گوشی کاملا بسته شده است،کانال گوش با فرکانس ثابت(حدود7تا 5/8 کیلوهرتنز)می لرزد که باعث می شود فرکانسهای دیگر شنیده نشوند.برای مقابله با این مشکل،دو محفظه طنین صدا در محدوده ای که مشکل وجود دارد،قرار داده میشوند.یک لایه توری پلی آمیداز مواد عایق نیز کمک میکند صداهای ناخواسته شنیده نشوند.

 

گوشی های سمعکی نیم اینچی که صدایی به خوبی هدفون ها دارند

با تمام  راحتی که گوشی های سمعکی دارند،کیفیت صدای آنها هرگز با صدای هدفون ها برابری نکرده است.درایور های فشرده آنها نمی تواند  صدا را از بیس عمیق سوپرانو تغییر دهد.شرکت های مختلف تلاش کرده اند از چند درایور مختلف استفاده کنند،اما کیفیت سیگنال ارسالی پایین می آمد.در عوض ، طراحان شرکت سن هیزر گوشی ie800  را با درایور 7 میلی متری و محفظه ای ضد صدا طراحی کرده اند . این اولین گوشی سمعکی با کیفیت صدای هدفون است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

admins بازدید : 330 پنجشنبه 02 مرداد 1393 نظرات (0)

 

 

 

 

محققان آمریکایی ، تفنگ هوشمندی را طراحی کرده اند که با کمک یک ساعت مچی مخصوص ، تنها توسط صاحب تفنگ قابل استفاده است. تفنگ هوشمند smart system توسط محققان شرکت آرماتیکس (armatix) طراحی شده وبا انتقال فرکانس های رادیویی شناسایی خاص، امکان استفاده اختصاصی از سلاح را برای صاحب تفنگ فراهم می کند،درغیر این صورت تفنگ قفل شده و به هیچ عنوان شلیک وجود نخواهد داشت. این تفنگ هوشمند یکی از طرح های راه یافته به رقابت جایزه یک میلیون دلاری بنیاد چالش های فناوری هوشمند محسوب می شود این رقابت با هدف کنترل استفاده از سلاح درآمریکا و پس از حادثه تیرندازی در دبستان (سندی هوک ) در سال 2012 که منجرب  به کشته شدن 26 نفر شد ، آغاز شد.

admins بازدید : 508 پنجشنبه 26 تیر 1393 نظرات (1)

 

شرکت ال جی یکی از بزرگترین شرکت های لوازم دیجیتالی در دنیا است . گوشی ها ، تبلت ها ، تلوزیون و یخچال و لوازم آشپز خانه این شرکت همه جا معروف هستند و حرف اول را در دنیا میزنند. منظور از (LG)life's good  است به معنی زندگی زیباست این شرکت بزرگ دنیا با زدن این تبلت منحصر به فرد روی بسیاری از تبلت های شرکت سامسونگ مثل Samsung galaxy tab3  سیاه کرد و از دور انداخت تمام مشخصات این تبلت عالی هست و همین صحت ، این تبلت را به بهترین تبلت سال اروپا تبدیل کرده است . مشخصات lg g pad 8.3 را در زیر میتوانید بخوانید.

 تصویر از ال جی جی پد .

lg g pad 8.3 

 

 

lg g pad 8.3

 

lg g pad 8.3

 

lg g pad 8.3

lg g pad 8.3

مشخصات تبلت   G pad :

اندازه:× 126.5 × 8.3 میلی متر. 8.3 اینچ

وزن حقیقی:388 گرم

Cpu :Snapdragon 600 Chipset -Quad-Core Krait 300 CPU4 هسته ای

امکانات ارتباطی: بلوتوث ، وای فای ، اتصال به رایانه و لپ تاپ ، فاقد سیم کارت

حافظه رم: 2 گیگابایت

دوربین: دوربین اصلی 5 پیکسل ، دوربین وب کم 1.3

کیفیت صفحه نمایش:273 پیکسل بر اینچ

حدود قیمت : بین 950 هزار تومان تا یک میلیون و صد هزار تومان

بازی های گرافیکی امتحان شده:

Vector .popsnf . fast racing . zombies .zombie booth . iron man 3 . spider man  . x men 2.marvel avengers . nit for speed run .batman3 .

این بازی ها به خوبی در G pad نمایش داده میشدند.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما بر روی کدام یک از موضوعات سایت باید بیشتر کار شود.
    آمار سایت
  • کل مطالب : 210
  • کل نظرات : 69
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 67
  • آی پی دیروز : 69
  • بازدید امروز : 190
  • باردید دیروز : 869
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,600
  • بازدید ماه : 2,367
  • بازدید سال : 47,348
  • بازدید کلی : 287,396