loading...
تیم سایبری تومور
آخرین ارسال های انجمن
admins بازدید : 291 چهارشنبه 17 دی 1393 نظرات (0)

ممکن است این سناریو برای شما بارها پیش آمده باشد: در حالی که مشغول کار با کامپیوتر شخصی‌تان هستید و از گوشی هوشمند اندرویدی‌تان فاصله دارید صدای نوتیفیکیشن گوشی را می‌شنوید که خبر از دریافت یک پیام در یک اپلیکیشن پیام‌رسانی یا شبکه اجتماعی می‌دهد. در این شرایط خیلی علاقمند بودید که بدون سر زدن به گوشی می‌توانستید به سادگی صرفا پیام را در کامپیوترتان ببینید و بعد با کیبورد کامپیوترتان شروع به تایپ پاسخ کنید تا اینکه به سراغ گوشی رفته و پیام را بخوانید و پاسخ دهید. حتی ممکن است مایل باشید تلفن همراه را سایلنت کنید در این شرایط باز هم مجبور هستید مرتب به گوشی سر بزنید و از وجود تماس یا پیام باخبر شوید.


استفاده از نرم‌افزار دسکتاپ مخصوص اپلیکیشن

اگر خوش‌شانس باشید سرویس موردنظر شما یک نرم‌افزار ویندوز، مک یا لینوکس ارائه می‌دهد. به عنوان یک نمونه اپلیکیشن پرطرفدار وایبر برای سه سیستم‌عامل پر‌استفاده ویندوز، مک و لینوکس نرم‌افزار دسکتاپ ارائه می‌دهد که از سایت رسمی اپلیکیشن قابل دانلود است.

 

desktopApp

 

در زیر تعدادی از اپلیکیشن‌های دارای نرم‌افزار دسکتاپ را می‌بینیم:

Viber:
ویندوز، مک، لینوکس

Hipchat:
ویندوز، مک، لینوکس

Skype:
ویندوز، مک، لینوکس

Line:
ویندوز، ویندوز ۸، مک

AIM:
ویندوز، مک

همانطور که می‌دانیم اپلیکیشن پیام‌رسان محبوب واتساپ توسط فیس‌بوک خریداری شد و در حال حاضر حدود ۶۰۰ میلیون کاربر دارد، اما متاسفانه هنوز یک نرم‌افزار دسکتاپ برای آن طراحی نشده است. حتی در فروم رسمی واتساپ هم همیشه درخواست نرم‌افزار دسکتاپ وجود دارد اما هنوز کمپانی فیس‌بوک علاقه‌ای به تولید این نرم‌افزار ندارد. اگرچه برنامه‌نویسان بیکار ننشسته و اقدام به تولید نرم‌افزارهایی کرده‌اند از جمله WhatsRemoteکه یک کلاینت واتساپ تحت وب است و اگرچه تقریبا نیازمندی‌های ما را پوشش می‌دهد اما ایرادات بزرگی هم دارد که مهمترین آنها رایگان نبودن آن، عدم امکان آغاز گفتگو از طریق نرم‌افزار دسکتاپ و عدم نمایش محتواهای چندرسانه‌ای در متن است.


استفاده از شبیه‌ساز محیط اندروید بر روی کامپیوتر

از آنجایی که اندروید یک سیستم عامل متن‌باز است، این امکان برای برنامه‌نویسان وجود داشته که با آگاهی از ساختار داخلی آن، اجرای اپلیکیشن‌های آنرا بر روی کامپیوتر شبیه‌سازی کنند. به همین دلیل راهکار دوم برای یعنی شبیه‌سازی محیط سیستم‌عامل برای اپلیکیشن‌های آیفون و آیپد امکان ندارد. شبیه‌ساز سیستم‌عامل اندروید که به علت محبوبیت و کارایی در اینجا معرفی می‌کنیم BlueStacks نام دارد.

در این رویکرد شما در ابتدا باید شبیه‌ساز BlueStacks را از اینجا دانلود کنید و روی کامپیوتر خود نصب کنید. این شبیه‌ساز نسخه مخصوص نصب روی سیستم‌عامل مک هم دارد.

 

 

1-5-2015 9-12-41 PM

 

 

از منوی Search در گوشه بالای سمت چپ برای پیدا کردن اپلیکیشن مورد‌نظرتان استفاده کنید.

 

 

1-5-2015 9-13-32 PM

 

 

بعد از انتخاب اپلیکیشن و وارد کردن حساب کاربری جیمیلتان شده و دقیقا به همان شکلی که در گوشی‌تان اپلیکیشن را از گوگل پلی نصب می‌کردید مراحل نصب را طی می‌کنید.

 

 

1-5-2015 9-13-53 PM

 

 

پس از این مرحله اپلیکیشن مدنظر شما نصب شده و آماده اجراست. پس از اجرای اپلیکیشن وارد مرحله تنظیمات اولیه اپلیکیشن می‌شوید. این مراحل دقیقا مانند همان چیزی است که در تنظیم برنامه بر روی گوشی خود دیده‌اید.

این روش برای نصب و استفاده از اپلیکیشن‌های اندروید یک روش بسیار خوب محسوب می‌شود اما در مورد بعضی از اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی همچنان یک مشکل وجود دارد. به عنوان مثال در مورد واتساپ مشکل این روش این است که شما در حقیقت دارید یک اکانت جدید واتساپ می‌سازید و امکان استفاده از واتساپ روی تلفن‌تان و همگام‌سازی پیام‌های روی گوشی در کامپیوتر را نخواهید داشت. در حقیقت این راهکار برای بیشتر کاربران واتساپ یعنی برای کسانی که بدنبال استفاده از یک اکانت واتساپ روی گوشی هوشمند و کامپیوتر خود هستند خیلی مفید نیست.


کار با گوشی از طریق رایانه

در این رویکرد شما از طریق وای‌فای با مرورگر به گوشی متصل می‌شوید و صفحه اسکرین گوشی را بر روی کامپیوتر خود مشاهده می‌کنید. حالا می‌توانید اختیار کل گوشی را از پشت کامپیوتر در دست بگیرید و این شامل کار با همه اپلیکیشن‌ها از جمله پیام‌رسان‌ها هم می‌شود.

نرم‌افزاری که برای این روش معرفی می‌کنیم AirDroid 3 نام دارد که پیش از این در یک پزشک در اینجا نسخه قبلی آنرا معرفی کرده بودیم.

 

 

1-5-2015 9-14-33 PM

 

 

تنها کاری که باید انجام دهید این است که اپلیکیشن Airdroid را روی گوشی‌تان نصب کنید، بعد از نصب می‌توانید از طریق مرورگر کامپیوترتان به آدرسی که در اپلیکیشن ارائه شده وارد شوید. حالا می‌توانید صفحه نمایش گوشی‌تان را در داخل مرورگر ببینید و با آن کار کنید.

علاوه بر حالت کار با مرورگر، Airdroid یک نرم‌افزار دسکتاپ تحت ویندوز و مک هم دارد که به شما کمک می‌کند که نوتیفیکیشن‌های گوشی را بر روی دسکتاپ کامپیوترتان داشته باشید و علاوه بر این تصویر صفحه نمایش گوشی‌تان را هم داشته باشید و بتوانید با موس و کیبورد با آن کار کنید.

 

 

1-5-2015 9-14-59 PM

 

 

امکاناتی که Airdroid به شما می‌دهد به صورت زیر است:

  • دریافت نوتیفیکیشن‌ها برای هر رخداد در اندروید، با قابلیت انتخاب نوتیفیکیشن‌هایی که مایل به دریافتشان هستید
  • خواندن، پاسخ دادن و نوشتن پیام‌ها
  • مدیریت و دسترسی به لیست کامل مخاطبان
  • انتقال فایل بین کامپیوتر و گوشی

 

 

1-5-2015 9-15-48 PM

 

 

  • در صورتی‌که گوشی‌تان را گم کنید، می‌توانید از راه دور زنگ آنرا به صدا در آورید، اطلاعات روی کارت حافظه‌اش را پاک کنید یا آنرا قفل نمائید (البته این ویژگی‌ها رایگان نیست). حتی شما می‌توانید از دزد گوشی عکس بگیرید.

اگرچه Airdroid بهترین کلاینت دسکتاپ و وب برای اندروید است، اما هنوز هم ایراداتی دارد. از جمله اینکه اشتراک محتوا بین دو وسیله از طریق کلیپ‌بورد در نسخه دسکتاپ امکان ندارد اگرچه در نسخه وب به خوبی کار می‌کند.

در انتها با توجه به جنگ دیرین اندروید و iOS این نرم‌افزار یک برگ برنده برای اندروید محسوب می‌شود. اگرچه اپل در آپدیت جدید سیستم عامل مک ورژن ۱۰٫۱۰ که Yosemite نام دارد یک قابلیت بسیار خوب بنام Continuity ایجاد کرده است که به کاربر امکان را می‌دهد که گوشی آیفون خود را از طریق بلوتوث به سیستم مک خود متصل کرده و از این پس تماسها و پیام‌ها را روی کامپیوتر پاسخ دهد، از اینترنت گوشی به عنوان نقطه اتصال استفاده کند، انتقال فایل‌ها را به سادگی انجام دهد و حتی تنظیمات گوشی را هم تغییر دهد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما بر روی کدام یک از موضوعات سایت باید بیشتر کار شود.
    آمار سایت
  • کل مطالب : 210
  • کل نظرات : 69
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 97
  • آی پی دیروز : 76
  • بازدید امروز : 582
  • باردید دیروز : 1,530
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6,813
  • بازدید ماه : 17,355
  • بازدید سال : 62,336
  • بازدید کلی : 302,384