loading...
تیم سایبری تومور
آخرین ارسال های انجمن
admins بازدید : 269 شنبه 27 دی 1393 نظرات (0)

باور کنید یا نه، عمل ساده پلک زدن تا مدت‌ها برای دانشمندان یک چیز اسرارآمیز بود. تصور ما این است که پلک زدن تنها برای لغزان کردن قرنیه و جلوگیری از خشکی آن انجام می‌شود، اما پلک زدن معمولا بیشتر از حد نیاز ما انجام می‌شود، یعنی حدود ۱۵ تا ۲۰ بار در دقیقه!

اما حالا پژوهشگران ژاپنی تونسته‌اند کشف کنند که پلک زدن به منظور دیگری هم انجام می‌شود:

با هر بار پلک زدن، ما به مدت ۰٫۴ ثانیه، محیط پیرامون خود را نمی‌بینیم، یعنی به عبارتی ما ۱۰ درصد اوقات به علت پلک زدن، تصویری از دور و بر خود نمی‌گیریم و درک نمی‌کنیم. این زمان بسیار بیشتر از نیاز سیستم لغزان‌کننده قرنیه‌های ما است.

 

 

 

در پژوهش جدیدی که در نشریه Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است، پژوهشگران پاسخی برای این معما مطرح کرده‌اند.

تامامی ناکانو، شیگرو کیتازاوا و همکارانشان در این تحقیق اشاره کرده‌اند که پلک زدن به صورت فعال برای تغییر و بازنشانی reset کردن توجه ما صورت می‌گیرد.

محققان برای اثبات این امر از یک دستگاه fMRI استفاده کردند. آنها چند داوطلب انتخاب کردند و از آنها خواستند که در زمانی که در اسکنر هستند، چند قسمت از سریال آقای بین را ببینند. تحقیق قبلی این پژوهشگران نشان داده بود که پلک زدن متناسب با تماشای این ویدئو، همسان‌سازی می‌شود.

 

12-27-2012 09-39-41 AM

 

در تحقیق جدید، پژوهشگران متوجه شدند که داوطلب‌ها در هر دقیقه ۱۷٫۴ بار پلک می‌زنند. چیز جالب این بود که همزمان با پلک زدن در دو قسمت آناتومیک مغز فعالیت‌هایی مشاهده می‌شد، این دو قسمت، در فرایند توجه نقش دارند.

admins بازدید : 259 جمعه 26 دی 1393 نظرات (0)

با مقاومت بدن در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها جست‌وجو برای یافتن دارو‌های جایگزین بیش از گذشته اضطراری شده است. آنچنان که "زوکورمیر" پی برده است، احتمال دارد پاسخ به چرایی مقاومت آنتی‌بیوتیکی بدن در خاک نهفته باشد. 
میکروب چیست؟
میکروب‌ها موجودات زنده بسیار ریزی هستند که با چشم دیده نمی‌شوند. در تنوع‌های غیرقابل شمارشی وجود دارند و در هر جایی از سطوح بالای جو تا کف اقیانوس‌ها پیدا می‌شوند. انواع میکروب‌ها عبارتند از:
باکتری
این موجود اغلب در زندگی واقع بر زمین حکومت می‌کند. باکتری در هر کجای این سیاره پیدا می‌شود از کف اقیانوس و درون هر موجود زنده‌ای حتی در یک سلول انسانی نیز ده باکتری وجود دارد. احشا انسان به تنهایی دارای یک کیلوگرم باکتری است. به ازای هر انسانی 50 تن باکتری در زمین وجود دارد.
باکتری دریایی (آرکائی) 
آرکائی در سال 1977 به عنوان یکی از باکتری‌هاي خاص در زمین دسته‌بندی شد. قبلا چنین تصور می‌شد که این میکروب‌های به ظاهر ساده و قدیمی فقط در محیط‌هایی مانند چشمه‌‌های گرم آتشفشانی و یخ رود‌ها وجود دارد. ولی امروزه می‌دانیم که در هر جایی از جمله در ناف انسان یافت می‌شوند.

 آغازیان (پروتیستا) 
با پیچیدگی بیشتری نسبت به باکتری در گروه "ایوکار یوتس‌ها" دسته‌بندی می‌شوند، این گروه شامل گیاهان، حیوانات و قارچ‌ها است. بنابراین، این موجود تک‌سلولی از بسیاری جهات از جمله ظرفیت تولید بیماری‌ها شبیه باکتری است.

قارچ‌ها
قارچ‌ها از موجودات شبکه‌ای و گسترده که در ریشه درختان دیده می‌شوند تا میکروب‌های تک‌سلولی و ريز موجود در مخمر‌ها و کپک‌ها وجود دارند.
قارچ به رشد گیاهان کمک و در خمیر نان آنتی‌بیوتیک‌هایی تولید می‌کند که باعث مسمویت ما می‌شود.
حدود یک قرن است که آنتی‌بیوتیک‌ها انسان را از بیماری‌هایی که زمانی در بین مردم مرگ و مير راه می‌انداختند، نجات داده است. در دهه 1850 از هر 10 کودک متولد شده در بریتانیا چهار کودک براثر نوعی بیماری نظیر وبا، سیاه سرفه و سینه‌پهلو -که امروزه قابل درمان است و فقط آثاری از گذشته آن را می‌دانیم- از بین می‌رفتند.
آنچه اکنون پیش آمده این است که باکتری‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک در بدن بیماران روبه افزایش است و این دشمنان قدیمی که فکر می‌کردیم آنها را شکست داده‌ایم، قوی‌تر از گذشته ظاهر می‌شوند. دارو‌هایی که زمانی این باکتری‌های کشنده را از بین می‌بردند، اکنون بی‌ارزش شده‌اند. علاوه بر این آنتی‌بیوتیک‌هایی که اکنون برای درمان‌ بيماري‌ها موثرند، در آینده بی‌فایده خواهند بود. بیمار‌ی‌هایی مانند سینه پهلو، سل و سایر امراض کشنده در سیستم ایمنی ضعیف بدن تقویت می‌شوند.
خوشبختانه میکروبیولوژیست‌ها در جست‌وجوی یافتن راه‌حل‌های جدید برای مبارزه با عفونت هستند و قوی‌ترین داروی درمان بیماری‌های عفونی ممکن است در جایی باشد که کمتر از هرجای دیگر انتظار یافتن آن را دارید. این دارو‌ درست زیر پای شما قرار دارد. 
محققان دانشگاه راکفلر نیویورک به دنبال یافتن ژن‌های کشف نشده‌ای در باکتری خاک هستند. مشکل مقاومت آنتی‌بیوتیکی آنقدر ناجور است که سازمان جهانی سلامت هشدار داده است که انسان با دنیای پس از آنتی‌بیوتیک مواجه است. دنیایی که اطمینان از سلامت در برابر عفونت باکتری‌یایی موضوعی مربوط به گذشته است.
در ماه آوریل سال 2014 اعلام شد که این تهدید جدی، یک پیش‌بینی برای آینده نیست، بلکه هم اکنون در هر منطقه‌ای از جهان رخ می‌دهد و این توانایی بالقوه را دارد که هر انسانی را در هر سنی و در هر کشوری مورد حمله و تاثیر قرار دهد. اکنون این خطر بزرگ‌ترین تهدید برای سلامت عمومی است. بیشتر افراد قارچ موجود در نان کپک زده که سرچشمه پنی‌سيلین است و یا احتمالا مولکول‌های ساخته شده رایانه‌ای را سلاحی برای مقابله با میکروب‌ها می‌دانند. اما در واقع، خود باکتری‌‌ها بزرگ‌ترین منبع منحصر به فرد دارو‌های آنتی‌بیوتیکی هستند. دلیل این موضوع بسیار ساده است: باکتری‌ها میلیون‌ سال با یکدیگر مبارزه کرده‌اند.
پروفسور "شون برادی" مسئول گروه تحقیق دانشگاه راکفلر می‌‌گوید: "طبیعت میلیون‌ها سال با مقاومت این ژن‌ها مبارزه کرده است و این به ما بستگی دارد كه چگونه زبان باکتری‌ها را یار بگیریم."
هر نقطه و گوشه‌ای از جهان از کف اقیانوس‌ها گرفته تا دهان شما قلمروی برای باکتری‌ به شمار می‌رود. آنتی‌بیوتیک‌ها سلاح‌هایی هستند که باکتری‌ها علیه یکدیگر از آنها استفاده کرده‌اند و ژن‌های مقاومت آنتی‌بیوتیکی راه‌های دفاعی نوع دیگر باکتری‌هایی هستند که با گذشت زمان آن را بهبود بخشیده‌اند. 
پروفسور برادی می‌گوید: "واضح است که هر دارویی یک منشا طبیعی دارد. نکته کلیدی موضوع که ما باید بفهمیم این است که طبیعت با مبارزه دارویی ما چگونه مبارزه می‌کند."
جست‌وجو برای موفقیت
گروه راکفلر تاکنون صد نمونه خاکی را بررسی كرده‌اند، ولی برای آن که تحقیق آنها واقعا موثر باشد، می‌خواهند تعداد بیشتری نمونه را بررسی کنند تا بتوانند یک نقشه بیوسنتزی از میکروب‌های خاک تهیه كنند. آنها بدین‌منظور از ساکنان تمام پنجاه ایالت کشور خود خواسته‌اند که نمونه‌ای از خاک محل خود را برای بررسی و تحلیل به آزمایشگاه‌ دانشگاه راکفلر بفرستند. "ژرمی فارار" سرپرست يك گروه دارويي و "مارك وول‌هوپ" پروفسور دانشگاه ادینبورگ می‌گویند: "مقاومت آنتی‌بیوتیکی نیازمند تلاش جهانی برای مبارزه علیه این پدیده است."
این دو نفر در مقاله‌ای که در نشریه نیچر نوشتند، پیشنهاد می‌کنند که یک پانل بین‌المللی برای ساخت معادل آنتی‌بیوتیک‌ ایجاد شود تا از آن طریق بتوان مستندات را مدیریت، دارو‌های جدید یافت شده را آزمایش و اطمینان حاصل کرد که سیاست‌های منسجمی در سطح جهان در پیش گرفته شده است. آنها نوشته‌اند، مقاومت ضد میکروبی یک مشکل جهانی است که نیازمند راه‌حل‌های جهانی است. تاکنون واکنش بین‌المللی به این موضوع ضعیف بوده است. سازمان سلامت جهانی بالاخره پذیرفت که مقاومت ضد میکروبی فقط با قوانین بهداشت جهانی، کاهش خواهد یافت.
مشکل مقاومت آنتی‌بیوتیکی بدن بر اثر سه عامل ایجاد شده است:
 تجویز بیش از حد آنتی‌بیوتیک توسط پزشکان
 ضایعات کشاورزی
 فقدان دارو‌های جدید برای جایگزیني آنتی‌بیوتیک
مصرف بیش از حد آنتی‌بیوتیک منجر به تقویت‌ حالت مقاومت باکتری‌ها شده است. به عبارت دیگر ما یک نیروی تکاملی برای گسترش مقاومت دارویی ایجاد کرده‌ایم. آنتی‌بیوتیک‌ها به خودی خود سبب ایجاد ژن‌های مقاومت در باکتری‌ها نمی‌شوند. این ویژگی‌ ابتدا در جمعیت میکروبی رخ می‌دهد و به اندازه انواع مختلف باکتری‌ها قدمت و عمر دارند. اما دارو‌های آنتی‌بیوتیک آن دسته از باکتری‌هایی را که به طور طبیعی مقاومت چندانی ندارند از بین می‌برد و باکتری‌های مقاوم را باقی می‌گذارند. این شرایط سبب می‌شود تعداد زیادی باکتری دارای ژن مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک باز تولید شوند.
آنتی‌بیوتیک‌ها وقتی که عفونت‌ باکتری‌یایی ایجاد می‌شود، نجات‌دهنده هستند. ولی تعداد زیادی از مردم وقتی که اصلا هیچ نوع عفونت ناشی از باکتری ندارند و دچار عفونت ویروسی مانند سرماخوردگی معمولی یا آنفلوانزا می‌شوند به سراغ آنتی‌بیوتیک می‌روند.
مصرف آنتی‌بیوتیک در چنین شرایطی باکتری‌های مفید موجود در بدن انسان را از بین می‌برد و علاوه بر آن شرایط ادامه حيات باكتري‌هاي مقاوم را وخيم‌تر مي‌كند. اين وضعيت مي‌تواند منجر به ظهور شرايط مقاومت آنتی‌بیوتیکی یک بیماری بر اثر سهيم‌ شدن ژن‌ها با یکدیگر می‌شود. سهیم شدن ژن‌ها از طرق مختلفی نظیر "انتقال افقی ژن‌" انجام می‌شود.
انسان فقط قادر است ژن خود را به فرزندانش منتقل کند، ولی باکتری‌ می‌تواند ژن‌ خود را با ژن‌های سایر باکتری‌ها ترکیب كند. ژن‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک‌ می‌توانند در میان انواع باکتری‌ها از باکتری‌های خوش‌خیم و مفید گرفته تا باکتری‌های بیماری‌زا شناور شوند.
بدتر از همه این که اکنون با شرایط ظهور میکروب‌های قوی مواجهیم که در برابر بسیاری از دارو‌ها مقاوم هستند و ژن‌های مقاومت را از منابع مختلف به دست آورده‌اند.
یک عامل اصلی دیگر در ورای مقاومت آنتی‌بیوتیکي، افزایش استفاده از دارو‌ در کشاورزی است. هر چند این کار در اروپا ممنوع شده است، ولی در ايالات متحده از آنتی‌بیوتیک‌ به عنوان یک عامل محرک رشد سریع در دامداری‌ها و تغذیه فله‌ای گاو‌ها و خوک‌ها برای جلوگیری از گسترش بیماری در آغل‌ آنها استفاده می‌شود.
بیشتر از نیمی از آنتی‌بیوتیک‌های مورد استفاده در ایالات متحده به حیوانات اهلی خورانده می‌شود که سبب ترویج مقاومت آنتی‌بیوتیکی ژن‌ها در محیط شده است. و سرانجام این که در ربع قرن گذشته هیچ نوعی آنتی‌بیوتیک جدیدی کشف نشده است.
همه انواع مختلف آنتی‌بیوتیکی که امروزه تجویز می‌شوند از اکتشافات مورد تایید عصر طلایی کشف آنتی‌بیوتیک در فاصله بین 1940 تا 1980 است.
از آن به بعد پیشرفت در این زمینه بسیار اندک بوده است و در حالی که باکتری خود را برای مقاومت بیشتر آراسته و آماده کرده است ما سلاح جدیدی برای مبارزه با آنها تولید نکرده‌ایم.
زمان خاکی شدن
دکتر برادی می‌گوید که هرچند آینده مقاومت آنتی‌بیوتیکی ناخوشایند به نظر می‌رسد، ولی زمینه بالقوه اکتشاف دارو‌های جدید فراوان است، چون دانشمندان تاکنون فقط به بخش کوچکی از باکتری‌های موجود در زمین توجه کرده‌اند. توجه ما به این اندک مقدار در گذشته، موجب نجات جان تعداد زیادی از مردم شده است، در حالی که به مقدار زیادی از آن بی‌توجه بوده‌ایم و از این پس باید بیشتر به آن بپردازیم. آنچه تاکنون انجام داده‌ایم مانند این است که به جای توجه به کل جهان بیرونی فقط به اتاق خواب خود توجه کرده‌ایم.
نکته حائز اهمیت‌تر آن که از سه زیستگاهی که در جهان دارای بیشترین میزان باکتری هستند یعنی اقیانوس، احشا و دل و روده و خاک ـ خاک دارای متنوع‌ترین انواع باکتری‌ها است.
خاک آنتی‌بیوتیکی تولید کرده که توسط شرکت دارو‌سازی "مرک" جداسازی شده است. طرز کار این داروی جدید دخالت در روش تولید انرژی باکتری از اسید چرب است. یک نوع شيمي جديد در آنتی‌بیوتیک‌ها.
برادی می‌‌گوید: تاکنون مانع اولیه برای بررسی گسترده‌تر ژن‌ها محدودیت آزمایشگاهی آزمایش کردن گونه‌های جدیدی است که در طبیعت رشد می‌کند.
وی توضیح می‌دهد که بیشترین انواع باکتری‌ها در شرایط آزمایشگاهی رشد نمی‌کنند و از طرفی این مشکل وجود داشته است که ما فقط می‌توانیم روی نمونه‌های آزمایشگاهی کار کنیم. با پیشرفت‌های جدید به ترتیب درآوردن دی.‌ان.‌ای، زیست‌شناسان اکنون به جای اجبار برای رشد دسته‌ای از میکروب‌ها قبل از فراهم شدن امکان بررسی آنها، می‌توانند در مورد اطلاعات ژنتیکی آنها مطالعه کنند.
تاکنون پی برده‌اند که در خاک خشک ترکیبی از باکتری‌ها وجود دارد که می‌توانند انواع مولکول‌ها را تولید کنند. دانشمندان به چه چیز دیگری دست خواهند یافت؟ مطمئنا آنها اکتشافات جدیدی خواهند داشت. 
برادی می‌گوید که در هر قاشق پر از خاک که بررسی می‌کنیم، چیز‌های جدیدی می‌یابیم. بنابراین شاید چشم‌انداز مبارزه علیه بیماری‌ها آنقدر‌ها هم ناخوشایند و نگران‌کننده نباشد.
مقاومت آنتی‌بیوتیکی چگونه عمل می‌کند؟
 ژن‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک به صورت طبیعی و با درصد اندکی از جمعیت باکتری به وجود می‌آیند. ولی در زمان فقدان آنتی‌بیوتیک ژن‌ها هیچ فایده‌ای ندارند و شیوع آنها اندک است.
جمعیت (مجموعه) باکتری‌ها در معرض آنتی‌بیوتیک قرار می‌گیرند و اکثریت آنها که مقاومت طبیعی چندانی ندارند، از بین می‌روند. باکتری‌های مقاوم در حالی که داروی آنتی‌بیوتیک استمرار ندارد و استفاده نمی‌شود جان سالم به در مي‌برند و باقی می‌مانند.
باکتری‌های مقاوم باقیمانده به صورت معمول تکثیر می‌شوند و چون باکتری خیلی سریع باز تولید می‌شود دسته‌ای از باکتری‌ها به وجود می‌آیند که در مقابل آنتی‌بیوتیک مقاوم هستند.
اگر این دسته از باکتری‌ها مجددا در معرض آنتی‌بیوتیک قرار گیرند، آنتی‌بیوتیک روی آنها تاثیر کمی دارد. در این حالت یک مقاومت ژنتیکی طبیعی که زمانی بسیار نادر بود به طور گسترده اتفاق می‌افتد و استعمال دارو بی‌فایده است.

منبع : مجله دانشمند

admins بازدید : 222 چهارشنبه 24 دی 1393 نظرات (0)

اخیرا موسسه استاندارد و فناوری ايالات متحده (NIST) یک ساعت اتمی‌جدید با نام NIST-F2 را در کنار ساعت اتمی ‌کنونی NIST-F1  ارائه کرده است. 
ساعت اف2 در عرض 300 میلیون سال فقط یک ثانیه عقب یا جلو می‌رود که این موضوع دقت آن را سه برابر بیشتر از ساعت اف1 می‌کند که از سال 1999 مشغول به کار است. در این دو ساعت اتمی ‌برای اطمینان از زمان دقیق ثانیه از اتم‌های سزیم استفاده شده است. 
اخیرا دانشمندان این موسسه داده‌های رسمی‌ این ساعت جدید را که برای مدت یک قرن تحت آزمایش قرار داشته است به دفتر بین‌المللی اوزان و مقادیر واقع در کشور فرانسه ارسال کرده‌اند. 
این دفتر برای تنظیم ساعت جهانی (UTC)، زمان استاندارد جهانی، از داده‌های تمامی ساعت‌های اتمی ‌جهان استفاده می‌کند. بر مبنای داده‌های این دفتر هم‌اکنون ساعت اتمی  اف2‌، دقیق‌ترین ساعت اتمی ‌جهان به شمار می‌رود. 
ساعت اتمی‌  اف2 در واقع آخرین نسل از ساعت‌های اتمی ‌ساخته شده بر اساس ماده سزیم است که از سال 1950 این موسسه بر روی آن مشغول به کار است. این موسسه به عنوان متولی مقیاسات در ایالات متحده تلاش می‌کند تا دقت این ساعت -که بخشی از زیرساخت‌های اصلی جامعه امروزی را تشکیل می‌دهد- را افزایش دهد. فناوری‌های کنونی از قبیل تلفن‌های همراه، سیستم موقعیت‌یاب جهانی‌، گیرنده‌های ماهواره و شبکه‌های انتقال قدرت همگی به دقت ساعت اتمی‌ متکی می‌باشند. در واقع، اصلاح این ساعت منجر به پیشرفت و نوآوری‌هایی در زمینه‌های گوناگون فناوری می‌شود. 
استیون جفرت، فیزیکدان و طراح اصلی ساعت اتمی اف2 در این‌باره می‌گوید: "اگر ما در عرض 60 سال گذشته تجربیاتی از ساخت ساعت‌های اتمی‌کسب کرده‌ایم، متوجه این نکته شده‌ایم که در هر زمانی که ساعت بهتری می‌سازیم شخصی راهی برای استفاده از آن پیدا می‌کند که قبلا هرگز فکرش را هم نمی‌کردیم.‌"
در حال حاضر، اين موسسه بر آن است تا به شکلی همزمان از این دو ساعت اتمی ‌موجود استفاده كند. مقایسه درازمدت این دو ساعت به دانشمندان امکان آن را می‌دهد تا اصلاحات مربوطه را انجام داده به نحوی که بتوانند در خدمت جامعه قرار گیرند. در ضمن رصدخانه نیروی دریایی ايالات متحده نیز مسئولیت تنظیم زمان استاندارد نظامی ‌را بر عهده دارد. 
این دو ساعت اتمی ‌میزان تغییرات خاصی را در اتم سزیم که برابر است با 9192631770 ارتعاش در ثانیه را اندازه‌گیری کرده و از آن برای تعریف ثانیه یا واحد بین‌المللی زمان استفاده می‌کند. تنها تفاوت آنها در این است که ساعت اتمی اف1 در دمای اتاق (تقریبا 27 درجه سانتی‌گراد) عمل می‌کند، در حالی‌که اتم‌های ساعت اتمی اف2 در محیط‌های بسیار سردتری عمل می‌کند (193- درجه سانتی‌گراد). این سرما به نحو قابل توجهی میزان پرتو را کمتر کرده و در نهایت نیز خطاهای کوچکی که در ساعت اتمی اف1 رخ می‌داد را اصلاح مي‌كند. 
از این‌گونه ساعت‌های اتمی ‌برای تنظیم ساعت جهانی يو‌.تي.سي نیز استفاده می‌شود. از لحاظ فنی، در واقع این دو ساعت اتمی‌ یک استاندارد فرکانس (دامنه) قلمداد می‌شوند. بدین‌معنی که از آنها برای اندازه‌گیری میزان ثانیه و کالیبره کردن تیک‌های دیگر ساعت‌ها استفاده می‌شود. (زمان و فرکانس از رابطه‌ای معکوس نسبت به یکدیگر برخوردارند.‌)
اين موسسه برای برآورده کردن نیازهای گستره عظیمی ‌از مشتریان خود خدمات ویژه‌ای ارائه می‌کند. برای مثال، از زمان رسمی ان.آي.اس.تي در هر روز کاری برای تراکنش ميلياردها دلار در ايالات متحده استفاده می‌شود. این زمان همچنین از طریق خدمات زمانی اینترنت در اختیار صنایع و مردم قرار می‌گیرد. از ابتدای سال 2014 نزديك 8 میلیون درخواست روزانه برای تنظیم ساعت‌ها در رایانه‌ها و شبکه‌های مربوطه دریافت شده است. فرستنده رادیویی این موسسه نیز نزديك 50 میلیون ساعت را روزانه تنظیم می‌کند. 
به درخواست سازمان استاندارد ایتالیا، موسسه ان.آي.اس.تي نمونه دیگری از ساعت اتمی اف2را با نام IT-CsF2 برای همکار خود در شهر تورین ایتالیا ساخته است. 
دوران ساعت‌های سزیمی ‌به تاریخ 1967 برمی‌گردد. ساعت‌های سزیمی ‌از آن زمان تاکنون اصلاح شده و تا حدی نیز پیشرفت کرده‌اند. 
اما ساعت‌هایی که بر اساس فرکانس مایکروویو عمل می‌کنند به مانند آنهایی که بر اساس اتم‌های سزیمی‌ و دیگر اتم‌ها کار می‌کنند، به تدریج به آخر کار خود نزدیک می‌شوند، آن هم به این دلیل که فرکانس امواج مایکروویو در سطحی پایین قرار دارد. در آینده، عملکرد بهتر را می‌توان در ساعت‌هایی مشاهده کرد که بر اساس اتم‌هایی کار می‌کنند که در فرکانس‌های بسیار بالاتری آن هم در یا نزدیک به طیف الکترومغناطیس قرار می‌گیرند. این ساعت‌های اتمی ‌نوری‌، زمان را به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم کرده و از دقت به مراتب بیشتری (تقریبا 100 برابر بیشتر) از استاندارد ساعت‌های سزیمی ‌کنونی برخوردارند. فرکانس بالاتر یکی از عواملی است که افزایش دقت این‌گونه از ساعت‌ها را در پی دارد. 

admins بازدید : 274 چهارشنبه 24 دی 1393 نظرات (0)

اگر جزو افرادی هستید که مدام جلوی در خانه قدم می‌زنید و منتظر رسیدن یکی از اعضای خانواده هستید یا مادری وسواسی هستید که تمام روز چشم به راه رسیدن فرزندانش است یا پدر سالمندی هستید که مدام در اتاق خود دراز کشیده ولی دوست دارید از تحرکات خانه باخبر باشید، دوربینWelcome از شرکت Netatmo به کارتان می‌آید.

 

 

Camera-deco.0
 

 

 

این شرکت در نمایشگاه CES امسال دوربین هوشمند سیلندمانندی رونمایی کرد که با نصب در جلوی یک درب، می‌تواند افرادی که وارد می‌شوند را تشخیص داده و نامشان را گزارش کند. اگر هم افراد وارد شده را تشخیص ندهد، پیغام هشدارگونه صادر می‌کند. این دوربین که جنبه‌های امنیتی هم دارد، برای نظارت بر کودکان و افراد سال‌خورده نیز مناسب است. حتی برنامک ارائه شده برای این دوربین کمک‌تان می‌کند یک برنامه زنده تلویزیونی را روی موبایل و در اتاق یا ساختمان دیگری مشاهده کنید. در واقع، این دوربین می‌تواند چهره یا هر شیء روبروی خود را تشخیص، عکس‌برداری و فیلم‌برداری کند و به شما گزارش بدهد. شرکت Netatmo در مراسم معرفی این دوربین می‌گوید تمامی عکس‌ها و فیلم‌ها به صورت محلی ذخیره می‌شوند و تنظیماتی هم برای رکورد نکردن برخی از چهره‌ها در نظر گرفته شده است. این شرکت تاکید می‌کند ملاحظات حریم خصوصی و امنیتی در این محصول لحاظ شده است و از این بابت نگرانی وجود ندارد. افراد می‌توانند دقیقاً برای دوربین تعریف کنند کدام چهره‌ها را تشخیص بدهد و پس از دیدن کدام چهره‌ها هیچ واکنشی نداشته باشد.

 

 

Camera-Iphone-HD.0
 

 

 

در مراسم معرفی این دوربین برخی سوال‌ها بی‌جواب باقی ماندند و احتمالاً تا زمان عرضه آن به بازار بلاتکلیف هستند. مثلا چگونه چهره یک مرد با بلند شدن مو یا ریش گذاشتن یا عینک تشخیص داده می‌‌شود و مهم‌تر از آن چطور چهره خانم‌ها در هنگام آرایش و مدل‌های مو مختلف شناسایی خواهد شد؟ همچنین، مشخص نیست به غیر از نظارت بر ورود/خروج یک در، چه کارکردهای دیگری هم دارد چون اکنون انواع دوربین‌های نظارتی پیشرفته‌ تر و تمیزی وجود دارد که قابلیت‌های افزون‌تری از این دوربین ارائه می‌کنند.

 

 

Camera-lifestyle-HD.0
 

 

 

حوزه مانیتورینگ ویدیوهای خانگی شخصی در حال گسترش است و ورود گجتی مانند Welcome دور از انتظار نیست اما باید دید چقدر در دنیای واقعی کاربری دارند و می‌توانند چالش‌های موجود را برطرف کنند. این قصه من را یاد حسگر تشخیص اثر انگشت موبایل‌ها انداخت که در ابتدا شیک و دهن‌پرکن و تبلیغاتی بود ولی به تدریج عدم کارایی آن در برخی شرایط خاص به چالش کشیده شد.

admins بازدید : 310 سه شنبه 23 دی 1393 نظرات (0)

با سلام امروز آهگی متفاوت و زیبا از مهدی احمدوند خواننده بزرگ کشور آماده کرده ایم .

این آهنگ جدید بوده و برای محرم امسال خوانده شده است .

طراحی پوستر از تیم سایبری تومور میباشد . 

جهت دریافت آهنگ روی دکمه دانلود کلیک کنید .

 

به دلیل استقبال زیاد از پوستر شاید که طرح لایه باز پوستر نیز منتشر شود.دانلود کنید

admins بازدید : 232 سه شنبه 23 دی 1393 نظرات (0)

تقریبا یک سالی پیش خواب دیدم که امام علی ( ع ) به مسجد محله مون اومده و اونجا نماز جماعت برگزار میکنن .

پشت سر ایشون نماز خوندم، بعد از نماز رفتیم توی حیاط من دست امام علی رو بوسیدم ایشون هم سر منو بوسید ، خیلی خوشحال بودم .

از خواب بلند شدم گفتم یا علی ...

احساس غرور می کردم که امام علی منو دوست داره .

از اون روز به بعد خیلی بهشون احترام می گذاشتم اسمشون رو که می شنیدم گریم می گرفت ، همین حالا هم ازشون خیلی ممنونم که به خوابم اومدن .

اما ...

یادم رفت که باید یاد امام علی رو توی دلم نگه دارم

دستم به گناهای زیادی آلوده شد .

تا اینکه اربعین امسال به عراق سفر کردیم .

به ضریح امام علی که رسیدیم خیلی دلشوره داشتم

نمیدونم چرا ولی می ترسیدم . فک کنم از این میترسیدم که امام علی رو ببینم و شرمنده بشم .

ایشون به من محبت کرده بودن ولی من نامردی کردم ...

به ضریح که می خواستیم بریم با این که زیاد شلوغ نبود و می تونستم دستم رو به ضریح برسونم اما نمی شد .

هر کاری کردم نتونستم حتی به ضریح امام علی نزدیک بشم .

فمیدم اوضاع از چه قراره .

امام علی باهام قهر کرده بود .

همون جا جلوی ضریح نشستم زیارت امام علی خوندم بعدش هم نماز خیلی دلم هوایی شده بود حد اقل ضریح رو ببینم .

به خدا هر کاری کردم نتونستم ...

نشستم زمین خیلی گریه کردم تو دلم میگفتم : غلت کردم آقا منو ببخش ...

همونجا خوابم برد ،  نیم ساعتی خوابیده بودم تا اینکه بلند شدم گفتم دوباره میرم شاید دستم به ضریح رسید .

دوباره امتحان کردم نشد ...

داشتم میمردم ذکر حیدر از دهان زائران نمیرفت منم شروع کردم یه جایی تکیه دادم و ذکر حیدر رو گرفتم .

اومدم داخل حیاط داخل حسینیه خوابیدم ، فردا که میخواستیم بریم گفتم یه بار دیگه امتحان میکنم شاید شد .

رفتم داخل بازم نه ...

دوباره نشستم گریه کردم موقعی که داشتیم میرفتیم روم نمیشد به گنبد امام علی نگاه کنم .

یعنی واقعا ایشون منو نبخشیده ؟

آقا به حق همه پسرت امام حسین منو ببخش آقا غلت کردم میدونم بد بودم ولی شما آقایی کن ...

 

 

admins بازدید : 247 شنبه 20 دی 1393 نظرات (0)

در نمایشگاه امسال کمپانی های خودروسازی رقابت زیادی بر روی نشان دادن تکنولوژی های منحصر بفرد خودروهایشان داشتند. اکثر خودروهای معرفی شده به یک دستیار هوشمند برای رانندگی خودکار و پارک کردن اتوماتیک مجهز شدند. اسکوتر ها و دوچرخه های الکتریکی هم طرفداران بسیاری را جذب کردند که به نوعی برای خودروها دشمن محسوب می شوند.


Toyota Mirai hydrogen FCEV

ماشینی از تویوتا که با سوخت سلولی کار می کند. تویوتا امیدوار است با این محصول تحول جدیدی در صنعت خودروسازی ایجاد کند.

 

 

1

 

 

Mercedes-Benz F015

این حودروی کانسپت از بنز آینده را به نمایش عموم گذاشته است. ماشینی فوق العاده مجلل که مسافرانش را به جدیدترین تکنولوژی ها وصل کرده و یک خودروی بدون راننده محسوب می شود.

 

 

2

 

 

Volkswagen e-Golf

خودروی تمام الکتریکی از ولکس واگن که به سیستم های اپل کارپلی و اندروید اتو مجهز شده است.

 

 

3

 

 

Volkswagen Trained Parking

سیستم اتوماتیک پارک خودروی ولکس واگن به راننده اجازه می دهد تا با خیال راحت در ماشین نشسته و منتظر باشد تا ماشینش در محل موردنظر پارک شود.

 

 

4

 

 

 

Volkswagen Golf R Touch

گلف آر تاچ . ماشینی که بر روی داشبوردش از یک دستیار هوشمند استفاده شده و در پارک کردن اتوماتیک هم به کمک شما می آید.

 

 

5

 

 

 

۲۰۱۵ Jeep Wrangler

معمولا از ماشین های جیپ انتظار هوشمند بودن نداریم و به قدرت فوقا لعاده ای که دارند شهرت پیدا کرده اند ولی در این ماشین نکته ای که بیشتر از همه به چشم می آید مجهز بودن به سیستم صوتی آلپاین و ساب ووفر ضدآب است.

 

 

6

 

 

 

۲۰۱۵ Ford Focus ST

فورد هم در این نمایشگاه حضور قدرتمندی داشته و بیشتر بر روی لوازمی که با ماشین هایش همگام سازی می شوند مانور داده است.

 

 

7

 

 

 

۲۰۱۵ Ford Mustang

هیولای عصبانی فورد : موستانگ ۲۰۱۵ . همه چیز این ماشین نسبت به نمونه های قدیمی دوباره طراحی شده است و به سیستم MY FPRD TOUCH هم مجهز گردیده است.

 

 

8

 

 

 

 

9

 

 

 

The Elio

یکی از عجیب ترین خودروهایی که در نمایشگاه امسال معرفی شد این ماشین ۳ چرخ بود که قابلیت جابجایی ۲ سرنشین را داراست.

 

 

10

 

 

 

BMW i3

بی ام دبلیو در نمایشگاه امسال بیشتر بر روی مدل های i3 و i8 مانور داد که از یک دستیار هوشمند بهره می برند و شما می توانید با استفاده از ساعت هوشمند مخصوص این خودرو را هدایت کنید.

 

 

11

 

 

 

 

13

 

 

 

Audi concept cockpit

این خودروی هوشمند آئودی مسیر ۵۵۰ مایلی را برای رسیدن به این نمایشگاه با استفاده از کنترل هوشمند و بدون دخالت هیچ راننده ای طی کرده است.

 

 

14

 

 

 

SenseHUD

تکنولوژی SENSE DRIVE بر روی خودروی شما نصب شده و با اتصال به تلفن هوشمندتان دستورات صوتی شما را اجرا می کند.

 

 

15

 

 

 

Chevrolet Corvette Stingray Z06

حودروی جدید کمپانی جنرال موتورز از جدیدترین سیستم مخابراتی ۴G LTE بهره می برد. البته با این ظاهر خشن همه بیشتر به دنبال تست کردن قدرت این ماشین خواهند بود.

 

 

16

 

 

 

Chevrolet Corvette Stingray

نمونه ای سفارشی شده از خودروی محبوب شورلت کوروت.

 

 

17

 

 

 

Jensen/DUB Jeep Wrangler

همانطور که مشاهده می کنید در نمایشگاه امسال هم رنگ های پر زرق و برق , چرخ های بزرگ و سیستم های صوتی خودنمایی می کنند.

 

 

18

 

 

 

Cobra Electronics

تامین کنندگان خودرو در این نمایشگاه از طراحی های عجیب برای جلب توجه رهگذران استفاده ی زیادی کرده اند که این خودروی کبرا یک نمونه از عجیب ترین هاست.

 

 

19

 

 

 

Cobra Electronics-Lamborghini

کمپانی اکترونیکی کبرا این نمونه از لامبورگینی را به تکنولوژی های انحصاری خودش مجهز کرده است.

 

 

20

 

 

 

Panasonic scooters

این اسکوتر از شرکت پاناسونیک و سایر دوچرخه ها و دیوایس های چرخ دار کوچک در نمایشگاه امسال بیشتر از خودروها مورد توجه بودند.

 

 

21

 

 

منبع : یک پزشک

admins بازدید : 267 جمعه 19 دی 1393 نظرات (0)

می‌توان گفت که در CES 2015 باید منتظر محصولات جالب‌توجه زیادی باشیم که همگی در یک ویژگی مشترک‌اند و آن‌هم داشتن سطح انحنا یا همان خمیدگی است. تلویزیون‌ها، all-in-one ها، و البته نمایشگرهای رایانه‌ای. ال‌جی همواره در این حوزه یکی از پیشگامان بوده است و دیشب یکی از این محصولات را به همگان معرفی کرد.

نمایشگر رومیزی ۳۴ اینچ UltraWide که مختص گیمرها طراحی‌شده است و به‌صورت یکپارچه از AMD’s FreeSync پشتیبانی می‌کند که این کار باعث می‌شود تا برخی از ایرادهای آزاردهنده که در هنگام عدم سازگاری کارت گرافیک و نمایشگر بروز می‌کنند به حداقل برسند.

نمایشگر جدید ال‌جی از نسبت نمایش ۲۱:۹ استفاده می‌کند تا بتوانید حداکثر جزئیات را در هنگام بازی ببینید، جزئیاتی که معمولاً در هنگام بازی‌های گروهی چون Battlefield 4 در نمایشگرهای با نسبت نمایش  ۱۶:۹ از دید گیمرهای پنهان می‌ماند و صدمات جبران‌ناپذیری به آن‌ها در هنگام بازی وارد می‌کند!

 

LG_UM67_Monitor_20141231085218495_.0
 

 

ال‌جی پیش‌تر هم محصولاتی را با نسبت نمایش ۲۱:۹ ارائه کرده بود اما این محصول با داشتن ویژگی‌هایی چون پانل UltraWide’s IPS، توانایی تولید بیش از ۹۹ درصد طیف رنگ‌های sRGB، و زاویه دید ۱۷۸ درجه، حتماً یکی از بهترین محصولات ال‌جی در این طیف محصولات است.

باوجوداینکه گیمرها یکی از مخاطبان اصلی این صفحه‌نمایش هستند، اما ال‌جی سایر کاربران را نیز فراموش نکرده است، چراکه شما می‌توانید دو نمایشگر را به متصل کنید و صفحه‌نمایش عریض‌تری داشته باشید، به گفته این شرکت کاربران دیگر این نوع نمایشگر، کارکنان بورس‌ها و بازار سرمایه هستند که روزانه با نمودارهای آماری بسیاری سروکار دارند و داشتن نمایشگرها عریض برای آن‌ها بسیار حیاتی است.

حتی می‌توانید ۴ نمایشگر را به هم متصل کنید و در دنیای تصاویری که از نمایشگر پخش می‌شود غرق شوید. ال‌جی متأسفانه قیمت این نمایشگر را هنوز اعلام نکرده است اما به نظر می‌رسد به‌زودی قیمت آن‌هم اعلام شود.

منبع : یک پزشک

admins بازدید : 358 چهارشنبه 17 دی 1393 نظرات (0)

با سلام امروز با تحلیلی از تیم سایبری تومور با شما هستیم درباره تبلت فوق العاده جی پد .

ال جی کمتر در زمینه تبت سازی فعالیت داشت تا اینکه تبلت جی پد 8.3 را به بازار معرفی کرد و روی دست تمام تبلت های برتر دنیا مانند galaxy tab و i pad زد و توانست خود را در صدر جدول پر فروشترین تبلت های جهان قرار دهد و در سال 2014پر فروشترین تبلت دنیا شد . طراحی بسیار زیبای این تبلت مانند سری های G1 & G2 است و از پشت مانند i pad  است و ظاهری بسیار شیک دارد و بسیار خوش دست و سبک است . بدنه پشتی آن از پلاستیک فشرده است و مقاومت بالایی دارد در بغل این تبلت دو بلند گو قرار دارد و صدای رسا و با کیفیتی نیز دارد .پشت

یکی از مشکلاتی که این نوع تبت دارد پشتیبانی نکردن از سیم کارت است که از محبوبیت این تبلت کم میکند همچنین دوربین با کیفیتی دارد . 

بعد از فروش بسیار بالای این تبلت کمپانی بزرگ ال جی جی پد را در اندازه های مختلف طراحی کرد و به بازار فرستاد که این اندازه ها شامل ( 10.1 و 7 ) اینچی می شود . اما اندازه 8.3 اینچی این تبلت هنوز گل سرسبد است و از امکانات بیشتری برخوردار است اما ندازه 10.1 حتی از 7 اینجچی این تبلت امکانات کمتری دارد .

آرم ال جی

برای مثال کیفیت ساخت نسخه 8.3 اینچی جی پد از همه بالاتر و 10.1 اینچی از همه پایین تر است 

اما برای کسانی که تبلتی ارزان می خواهند نسخه 7 اینچی پیشنهاد میش ود اما نسخه 8.3اینچی جی پد از همه رقبای خود گران تر است.

طرح جی پد

نسخه های جدید 10.1 و 7 از قیمت مناسبی برخوردار هستند ولی جی پد8.3 طراحی بدنه با کیفیتی و پردازنده 4 هسته ای دارد که به محبوبیتش اضافه می کند .

دوربین نسخه 7 اینچی جی پد بسیار بد و ضعیف است و نسخه 10.1 اینچی این تبت صفحه نمایش با کیفیتی ندارد اما نسخه 8.3 اینچی تمام این ها را دارد .

قدرت پردازنده نسخه 8.3 اینچی 1.7 است ولی نسخه های دیگر از قدرت پردازنه 1.2 برخوردار هستند حتی قدرت رم نسخه 8.3 2 گیگ است اما نسخه های دیگر 1 است . تراکم پیکسلی صفحه نمایش نسخه 10.1 اینچی بسیار ضعیف تر از نسخه های دیگر است .

دوربین نسخه 7 اینچی 3.15 پیکسل است اما نسخه های دیگر دوربین 5 پیکسلی دارند .

کیفیت دوربین جلوی یا وب کم 1.3 پیکسل است .

چیزی که تبت 10.1 اینچی را محبوب و پیشگام میکند باتری 8000 میلی آمپری آن است که دیگر نسخه ها بیشتر از 5000 آمپر باتری ندارند .

در کل نسخه 8.3 اینچی این نوع تبلت بهتر است .

برای کسانی که تبلت خوش دست و با امکانات بالا و قیمت مناسب می خواهند نسخه 8.3 اینچی پیشنهاد می شود اما کسانی که دنبال تبلتی با باتری قوی و اندازه بزرگ نسخه 10.1 پیشنهاد می شود برای کسانی که تبلتی ارزان قیمت با کارایی پایین می خواهند نسخه 7 اینچی پیشنهاد ما به آن ها است.

امیدوارم از این تحلیل و مقایسه خوشتان بیاید و مورد استفاده بازدید کنندگان باشد .

تا پستی دیگر بدرود ...

admins بازدید : 276 چهارشنبه 17 دی 1393 نظرات (0)

ممکن است این سناریو برای شما بارها پیش آمده باشد: در حالی که مشغول کار با کامپیوتر شخصی‌تان هستید و از گوشی هوشمند اندرویدی‌تان فاصله دارید صدای نوتیفیکیشن گوشی را می‌شنوید که خبر از دریافت یک پیام در یک اپلیکیشن پیام‌رسانی یا شبکه اجتماعی می‌دهد. در این شرایط خیلی علاقمند بودید که بدون سر زدن به گوشی می‌توانستید به سادگی صرفا پیام را در کامپیوترتان ببینید و بعد با کیبورد کامپیوترتان شروع به تایپ پاسخ کنید تا اینکه به سراغ گوشی رفته و پیام را بخوانید و پاسخ دهید. حتی ممکن است مایل باشید تلفن همراه را سایلنت کنید در این شرایط باز هم مجبور هستید مرتب به گوشی سر بزنید و از وجود تماس یا پیام باخبر شوید.


استفاده از نرم‌افزار دسکتاپ مخصوص اپلیکیشن

اگر خوش‌شانس باشید سرویس موردنظر شما یک نرم‌افزار ویندوز، مک یا لینوکس ارائه می‌دهد. به عنوان یک نمونه اپلیکیشن پرطرفدار وایبر برای سه سیستم‌عامل پر‌استفاده ویندوز، مک و لینوکس نرم‌افزار دسکتاپ ارائه می‌دهد که از سایت رسمی اپلیکیشن قابل دانلود است.

 

desktopApp

 

در زیر تعدادی از اپلیکیشن‌های دارای نرم‌افزار دسکتاپ را می‌بینیم:

Viber:
ویندوز، مک، لینوکس

Hipchat:
ویندوز، مک، لینوکس

Skype:
ویندوز، مک، لینوکس

Line:
ویندوز، ویندوز ۸، مک

AIM:
ویندوز، مک

تعداد صفحات : 21

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما بر روی کدام یک از موضوعات سایت باید بیشتر کار شود.
    آمار سایت
  • کل مطالب : 210
  • کل نظرات : 69
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 81
  • آی پی دیروز : 69
  • بازدید امروز : 208
  • باردید دیروز : 869
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,618
  • بازدید ماه : 2,385
  • بازدید سال : 47,366
  • بازدید کلی : 287,414