loading...
تیم سایبری تومور
آخرین ارسال های انجمن
admins بازدید : 358 شنبه 04 مرداد 1393 نظرات (0)

 

 

 

در سال 2001 از هر ده زن اروپایی یک زن قربانی خشونت ها خانوادگی بوده است . امروز از هر پنج زن اروپایی یک زن مشمول این معضل است.هر سال در بلژیک 3700 پرونده در ارتباط با خشونت های خانوادگی گشوده می شود و نهایتا امروزه در فرانسه هر روز یک زن زیر ضربات کتک شوهر محترمش کشته می شود.حالا شما جواب دهید که چرا آن ها با این سابقه درخشان ، نگران حقوق زنان در کشور ما هستند؟

 

admins بازدید : 360 شنبه 04 مرداد 1393 نظرات (0)

 

 

مادرم زمانی که خبر شهادتم را شنیدی گریه نکن.زمان تشییع و تدفینم گریه نکن.زمانخواندن وصیتم گریه نکن.فقط زمانی گریه کن که مردان ما غیرت را فراموش می کنند و زنان ما حیا را...

فرازی از وصیت نامه شهید زقاقی

admins بازدید : 702 جمعه 03 مرداد 1393 نظرات (1)

 

 


بسم الله الرحمن الرحیم

 

تمام اجزای بدن سگ ( مو ، ناخن ، پوست و استخوان ) و رطوبت آن نجس است . البته از سگ میتوان برای نگهبانی یا شکار استفاده کرد ولی باید محل زندگی او از محل زندگی انسان دور باشد .

شخصی از امام صادق (ع) در این رابطه سوال کرد و امام صادق (ع) فرمودند :

بله میتوان استفاده کرد ، اما هرگز نباید آن را به داخل خانه ات ببری 

دستور اسلام برای دوری کردن از سگ که یکی از نجاسات است دارای حکمت های فراوانی است که هنوز بسیاری از آن ها برای ما مشخص نشده پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله میفرماید :

فرشتگان به خانه ای که در آن سگ وجود داشته باشد وارد نمیشوند 

 

admins بازدید : 354 پنجشنبه 02 مرداد 1393 نظرات (1)

درایور بلندگو

طراحان به جای استفاده از درایورهای فشرده معمول ، از درایور متحرک کوچک شده استفاده کردند . نوع بزرگتر این درایور در بلند گوها دیده می شود صدا از طریق سیم پیچ مسی انتقال یافته ،سیم پیچ بر دیاگرام فشار وارد می کند و امواج صوتی تولید میشوند . در این گوشی یک درایور می تواند انواع مختلف صداها را تولید کند.                                                                                     دریچه بِیس

برای شنیدن بیس عمیق تر ،دیاگرام باید حرکات بیشتر داشته باشد . وقتی دیاگرام  با حرکات خود امواج صوتی را به گوش وارد می کند ، به حالت قبل خود باز می گردد و هوا خارج نشود ،حرکت رو به عقب امواج باعث تغییر صدا می شود ،از این رو طراحان دو دریچه به قسمت عقب محفظه گوشی های ie800 اضافه کرده اند .

 

گیرنده های صدا

وقتی گوش به وسیله ی گوشی کاملا بسته شده است،کانال گوش با فرکانس ثابت(حدود7تا 5/8 کیلوهرتنز)می لرزد که باعث می شود فرکانسهای دیگر شنیده نشوند.برای مقابله با این مشکل،دو محفظه طنین صدا در محدوده ای که مشکل وجود دارد،قرار داده میشوند.یک لایه توری پلی آمیداز مواد عایق نیز کمک میکند صداهای ناخواسته شنیده نشوند.

 

گوشی های سمعکی نیم اینچی که صدایی به خوبی هدفون ها دارند

با تمام  راحتی که گوشی های سمعکی دارند،کیفیت صدای آنها هرگز با صدای هدفون ها برابری نکرده است.درایور های فشرده آنها نمی تواند  صدا را از بیس عمیق سوپرانو تغییر دهد.شرکت های مختلف تلاش کرده اند از چند درایور مختلف استفاده کنند،اما کیفیت سیگنال ارسالی پایین می آمد.در عوض ، طراحان شرکت سن هیزر گوشی ie800  را با درایور 7 میلی متری و محفظه ای ضد صدا طراحی کرده اند . این اولین گوشی سمعکی با کیفیت صدای هدفون است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

admins بازدید : 330 پنجشنبه 02 مرداد 1393 نظرات (0)

 

 

 

 

محققان آمریکایی ، تفنگ هوشمندی را طراحی کرده اند که با کمک یک ساعت مچی مخصوص ، تنها توسط صاحب تفنگ قابل استفاده است. تفنگ هوشمند smart system توسط محققان شرکت آرماتیکس (armatix) طراحی شده وبا انتقال فرکانس های رادیویی شناسایی خاص، امکان استفاده اختصاصی از سلاح را برای صاحب تفنگ فراهم می کند،درغیر این صورت تفنگ قفل شده و به هیچ عنوان شلیک وجود نخواهد داشت. این تفنگ هوشمند یکی از طرح های راه یافته به رقابت جایزه یک میلیون دلاری بنیاد چالش های فناوری هوشمند محسوب می شود این رقابت با هدف کنترل استفاده از سلاح درآمریکا و پس از حادثه تیرندازی در دبستان (سندی هوک ) در سال 2012 که منجرب  به کشته شدن 26 نفر شد ، آغاز شد.

admins بازدید : 491 چهارشنبه 01 مرداد 1393 نظرات (1)

 

 

هشتم اکتبر2013 در سرن،جشنی برای برندگان نوبل فیزیک امسال،فرانسوئیز انگلرت پروفسوربازنشسته دانشگاه لیبر بروکسل و پیتر هیگز پروفسور بازنشسته دانشگاه ادینبورگ،برگزار شد.آنها این جایزه را به خاطر کشف نظری سازوکار که به فهم ما ازسرچشمه جرم ذرات کمک مکند،به این دو نفر اعطا کردند.

 

 

ذره هیگز

 

 

 

 

 

 

کاشفان ذره هیگز

تاییدعملی این کشف ذره با یافتن ذره بنیادی پیش بینی شده در نظریه ذرهی یعنی ذره هیگز،توسط آزمایش ATLASوCMSدر برخورد دهنده بزرگ ها درونی در سرن،انجام شد.اطلاعیه این کشف در چهارم ژوئیه22012در سرن داده شد.پس از این کشف بزرگ،مدیر اصلی سرن رلف هویر گفت:"من بسیار هیجان زده ام که نوبل فیزیک امسال به فیزیک ذرات تعلق گرفت."او همچنین افزود:"کشف و هیگز که سازو کار ارائه شده توسط بروت،انگلرت و هیگز(BEH)  را تایید کرد،تلاش های ذهنی بسیاری از مردم کل جهان طی چند دهه را به قله موفقیت نشاند.سازو کار بروت-انگلرت-هیگز(BEH)اولین بار در سال 1964در دو مقال به صورت مجزا انتشار یافت-ابتدا توسط فیزیکدان بلژیکی رابرت بروتکه اکنون مرده است و همکار او انگلرت و سپس توسط فیزیکدان بریتانیانی هیگز.این سازو کار توضیح می دهد که چگونه ذرات بنیادی دارای جرم می شوند.مقاله سومی هم در رابط با اضافه نمودن ایده های به این نظریه که هم اکنون بخش اصلی مدل استاندار فیزیک ذرا ت را شکل می دهد، توسط دانشمندان آمریکایی ، گرالد گورا لینک ، کارل هگنء و همکار انگیلیسی اش ، منتشر شد . کلید پیش بینی این نظریه توسط  هیگز داده شد که از وجود یک بوزون  سنگین و از نوع جدید ، خبر می داد .پس از انجام  تحقیقات پیشینی که اساسا در سرن وآزمایشگاه فرمی انجام گرفت ، سرانجام  ذره هیگز  توسط آزمایش های انجام گرفته در ATLASو CMSدر سال 2012 در LHCکشف شد.  مدل استا ندارد  به تو صیف دو چیز می پردازد،یکی ذرات بنیادی  که تمام  ماده  مرئی جهان از آنها ساخته شده و دیگری برهم کنش هایی که بین این ذرات وجود دارند و حاکم  بر رفتار آنها هستند . در طول سا ل های زیاد ، این یک  نظریه  موفق بسیار قابل  توجهی است که تا کنون توسط آزمایش به اثابت رسیده است . تا سال پیش ، سازوکار BEHآخرین تکه  باقیمانده از مدل استا ندار بود تا به صورت علمی  یافته شود ، اکنون این تکه یافت شده است ،و آزمایش های موجود در سرن سرسختانه در حال تحقیق روی فیزیک  فراتر از مدل استاندار هستند .

admins بازدید : 477 چهارشنبه 01 مرداد 1393 نظرات (2)

اخیرا  شرکت پپسی کولا که یکی از شرکت های بزرگ تولید کننده نوشابه در جهان است ، بطری های جدیدی برای محصولات خود ابداع کرده است. از سال 2010 این شرکت بر آن شده است تا برای  حفظ منابع  طبیعی از خاک ، آب و انرژی به نحوا حسن  استفاده کرده و هدف  خود را در ارائه نو آوری هایی در این زمینه قرار داده است . اخیرا این شرکت موفق به ساخت اولین  بطری پلاستیکی در جهان شده که  تماما از مواد اولیه گیاهی و تجدید پذیر ساخته  شده است. این بطری  در مقایسه با بطری های  پلاستیکی معمولی  موجود در بازار  که از جنس pet  میباشند از خود کربن کمتری در طبیعت به جا میگذارد.

ترجمه : مهرداد معینی

 

admins بازدید : 558 یکشنبه 29 تیر 1393 نظرات (1)

 

اگر فکر میکنید ناخن ها تنها برای آرایش کردن و یا پیدا کردن لبه نوار چسب  به کار می آیند ، دو باره فکر کنید. یک مطالعه جدید نقش مهم ناخن ها انسان را دربار ه توانایی طبیعی رشد دوبار ه نوک انگشت های از بین رفته نشان میدهد و حتی سرنخ هایی در مورد چگونگی بهبود قدرت های محدود باززایی انسان ارائه می کند . اگر چه ممکن است نتوانیم مانند ستاره دریایی و سمندر ، یک عضو از دست رفته را به صورت کامل باززایی کنیم ،ولی می تونیم  نوک انگشتان قطع شده دوبره رشد دهیم . دانشمندان  سال ها در  حیرت بودند چرا زمانی  که ئمقداری از ناخن باقی می ماند ،این اتفاق می افتد . اما کنون ،پژو هشگران دانشگاهی در نیویورک پاسخ این پرسش را پیدا کرده اند . زیست شناسان با مطالعه بر روی موش ،سلول های  بنیادی را – سلول هایی که می توانند به انواع دیگر تبدیل شود – در لایه ای درست زیر نا خن انگشت از انگشت پای موش ها پیدا کردند . زمانی که این نقطه از انگشت قطع می شود ، واکنش زنجیره ا ی اغاز می شود که عصب ها را به این منطقه هدایت می کند . عصب ها نیز سلول ها بنیادی را برای تولید زرد پی ها و ماهیچه ها جدید به فعالیت وامی دارد .  اگر انگشت قطع شده باشد و ناخنی هم باقی نمانده باشد ،این واکنش زنجیره ا ی – واکنشی که با خانواده ا یاز پروتئن ها به نام  wntاتفاق می افتد – آغاز نخواهد شود . تصور می شود سازوکار مشابهی در باززایی نوک انگشتان انسان وجود دارد. مایومی ایتو استادیار دانشگاه ،که رهبری این پژوهش را برعهده دارد، امید دارد با برسی واکنش زنجیره ا ی ، روش درمانی برای باززایی انگشتان قطع شده از بالای ناخن ،ابداع کند . وی می گوید " اگر بتوانم تمام مولکل های دارای این توانایی خاص باززایی را شناسایی کنیم ،ممکن است روشی دارویی برای درمان انگشت قطع شده حاصل شود ." اما این امر آسان نیست . پژوهش های دیگر نشان داده است نتها فعال کردن پروتئین های wntدر زمان از بین رفتن ناخن باعث شروع فرایند باززایی نمی شود .

 

 

منبع:مجله دانشمند – مترجم:حمزه غفاری

admins بازدید : 508 پنجشنبه 26 تیر 1393 نظرات (1)

 

شرکت ال جی یکی از بزرگترین شرکت های لوازم دیجیتالی در دنیا است . گوشی ها ، تبلت ها ، تلوزیون و یخچال و لوازم آشپز خانه این شرکت همه جا معروف هستند و حرف اول را در دنیا میزنند. منظور از (LG)life's good  است به معنی زندگی زیباست این شرکت بزرگ دنیا با زدن این تبلت منحصر به فرد روی بسیاری از تبلت های شرکت سامسونگ مثل Samsung galaxy tab3  سیاه کرد و از دور انداخت تمام مشخصات این تبلت عالی هست و همین صحت ، این تبلت را به بهترین تبلت سال اروپا تبدیل کرده است . مشخصات lg g pad 8.3 را در زیر میتوانید بخوانید.

 تصویر از ال جی جی پد .

lg g pad 8.3 

 

 

lg g pad 8.3

 

lg g pad 8.3

 

lg g pad 8.3

lg g pad 8.3

مشخصات تبلت   G pad :

اندازه:× 126.5 × 8.3 میلی متر. 8.3 اینچ

وزن حقیقی:388 گرم

Cpu :Snapdragon 600 Chipset -Quad-Core Krait 300 CPU4 هسته ای

امکانات ارتباطی: بلوتوث ، وای فای ، اتصال به رایانه و لپ تاپ ، فاقد سیم کارت

حافظه رم: 2 گیگابایت

دوربین: دوربین اصلی 5 پیکسل ، دوربین وب کم 1.3

کیفیت صفحه نمایش:273 پیکسل بر اینچ

حدود قیمت : بین 950 هزار تومان تا یک میلیون و صد هزار تومان

بازی های گرافیکی امتحان شده:

Vector .popsnf . fast racing . zombies .zombie booth . iron man 3 . spider man  . x men 2.marvel avengers . nit for speed run .batman3 .

این بازی ها به خوبی در G pad نمایش داده میشدند.

admins بازدید : 585 پنجشنبه 26 تیر 1393 نظرات (3)

 

اول از هر چیز همیشه سعی کنید نمازتان را با آرامش بخوانید ولی این پست برای مواقعی است که عجله دارید و وقت کافی برای خواندن نماز ندارید . خوب نماز را به طور عادی شروع میکنیم وضو می گیریم و بعد نیت نماز  میکنیم.این آموزش برای نماز های چهار رکعت است. نماز را آغاز میکنیم حمد و یک سوره کوچک مثل سوره ناس می خوانیم بعد به رکوع میرویم  و به جای (سبحان ربی العظیم وبحمده) می گوییم (سبحان الله، سبحان الله، سبحان الله ) و بعد بلند میشویم و هیچی نمیگوییم چون این ذکر مستحب است بعد به سجده میرویم و (سبحان الله، سبحان الله، سبحان الله )را میگوییم و دوباره به سجده میرویم و دوباره همین ذکر را تکرار میکنیم.بلند میشویم و لازم نیست ذکری را به زبان بیاوریم و بعد دوباره حمد و یک سوره کوچک میخوانیم ولی قنوت را میخوانیم چون ذکری مستحب است.بهرکوع میرویم و اذکار قبل را تکرار میکنیم به ذکر را تکرار میکنیم.تشهد را کامل میخوانیم و بلند میشویم.ذکر (سبحان الله و الحمد الله ولا اله الله والله اکبر) را یک بار میگوییم بعد رکوع و سجود را میرویم و ذکر (سبحان الله و الحمد الله ولا اله اللهوالله اکبر) را یک بار میگوییم بعد از اتمام مراحل رکوع و سجود تشهد را میخوانیم و بعد از تشهد میگوییم ( اسلام و علیکم و رحمت الله و براکاته) و ذکر بقیه سلام هارا نمیگوییم . این یک نماز سریع و صحیح بود ( توجه : حتما ذکر هارا کامل بگویید اگر کامل و صحیح نگوییم نمازمان مشکل پیدا می کند)

تعداد صفحات : 21

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما بر روی کدام یک از موضوعات سایت باید بیشتر کار شود.
    آمار سایت
  • کل مطالب : 210
  • کل نظرات : 69
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 69
  • آی پی دیروز : 69
  • بازدید امروز : 193
  • باردید دیروز : 869
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,603
  • بازدید ماه : 2,370
  • بازدید سال : 47,351
  • بازدید کلی : 287,399