loading...
تیم سایبری تومور
آخرین ارسال های انجمن
admins بازدید : 322 یکشنبه 16 شهریور 1393 نظرات (0)

زندگینامه امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام)

مقدمه:

امام علی ‌بن موسی‌الرضا (علیه السلام) هشتمین امام شیعیان از سلاله پاک رسول خدا و هشتمین جانشین پیامبر مکرم اسلام می‌باشند.

ایشان در سن 35 سالگی عهده‌دار مسئولیت امامت و رهبری شیعیان گردیدند و حیات ایشان مقارن بود با خلافت خلفای عباسی که سختی‌ها و رنج بسیاری را بر امام رواداشتند و سر انجام مأمون عباسی ایشان را در سن 55 سالگی به شهادت رساند. در این نوشته به طور خلاصه، بعضی از ابعاد زندگانی آن حضرت را بررسی می‌نماییم.

نام، لقب و کنیه امام:

نام مبارک ایشان علی و کنیه آن حضرت ابوالحسن و مشهورترین لقب ایشان "رضا" به معنای "خشنودی" می‌باشد. امام محمد تقی (علیه السلام) امام نهم و فرزند ایشان سبب نامیده شدن آن حضرت به این لقب را اینگونه نقل می‌فرمایند: "خداوند او را رضا لقب نهاد زیرا خداوند در آسمان و رسول خدا و ائمه اطهار در زمین از او خشنود بوده‌اند و ایشان را برای امامت پسندیده‌اند و همینطور (به خاطر خلق و خوی نیکوی امام) هم دوستان و نزدیکان و هم دشمنان از ایشان راضی و خشنود بود‌ند."

یکی از القاب مشهور حضرت "عالم آل محمد" است. این لقب نشانگر ظهور علم و دانش ایشان می‌باشد. جلسات مناظره متعددی که امام با دانشمندان بزرگ عصر خویش، بویژه علمای ادیان مختلف انجام داد و در همه آنها با سربلندی تمام بیرون آمد دلیل کوچکی بر این سخن است، که قسمتی از این مناظرات در بخش "جنبه علمی امام" آمده است. این توانایی و برتری امام، در تسلط بر علوم یکی از دلایل امامت ایشان می‌باشد و با تأمل در سخنان امام در این مناظرات، کاملاً این مطلب روشن می‌گردد که این علوم جز از یک منبع وابسته به الهام و وحی نمی‌تواند سرچشمه گرفته باشد.

  دانلود ویژه نامه شمامل ( 6 پوستر ولادت امام رضا ،  سه آهنگ یا مولودی امام رضا )

دانلود ویژه نامه ولادت امام رضا

password:  www.tumour.ir

admins بازدید : 261 شنبه 15 شهریور 1393 نظرات (0)

اگر بدانیم پولی که حجاج بابت سوغات و حج خود می پردازند ، خرج گروه تروریستی داعش می شود ، این حج چه اشکالی دارد؟؟؟

پاسخ آیت الله مکارم شیرازی(مدظله):این مسئله با توجه به این که بجا آوردن حج عمره بر کسانی که مستطیع برای عمره هستند و هنوز حج تمتع بجا نیاورده اند واجب است (بنابراحتیاط) ، مشکلی ندارد اما شایسته است که خرید های خود را از آن کشور انجام ندهند.

admins بازدید : 274 پنجشنبه 13 شهریور 1393 نظرات (0)

محیط بیرون مکان مناسبی برای انجام آزمایش های علمی نیست، به همین خاطر است که بوم شناسان بسیاری در آزمایشگاه ها آزمایش خود را بارها و بارها تکرار کنند، با وجود اینکه می دانند نتایج به دست امده انچه که در طبیعت اتفاق افتاده را به طور کامل بازتاب نمی کنند. اما محققان در مرکز بوم شناسی در آلمان محیط وحشی بر روی دریاچه استکین ایجاد کرده اند که می تواند آزمایش ها را به صورت کنترل شده انجام دهند. این آزمایشگاه واقع در دریاچه، مجموعه ای متشکل از بیست و چهار دریاچه کوچک است به نام " مزوکزوم " که دارای سیلندرهایی است که حدود 9 و 20 متر عمق دارند و آب، گیاهان، جلبک ها و غیره را نگه میدارند. دانشمندان در حال افزایش دمای 12 عدد از این دریاچه ها هستند تا تاثیر تغییرات آب و هوا را در زیست بوم آب شیرین مورد مطالعه و بررسی قرار دهند. 

admins بازدید : 351 پنجشنبه 13 شهریور 1393 نظرات (0)

این بالگرد شاید شبیه به یک اسباب بازی کنترل از راه دور باشد ، اما باور کنید یا نه ، این وسیله تنها با نیروی فکر حرکت میکند تولید کنندگان قصد دارند فناوری مورد استفاده در این بالگرد را برای کنترل اعضا مصنوعی بدن انسان سازگار کند . پژوهشگران دانشگاه مینه سوتا در ایالات متحده ، سیستمی را تولید کرده است که از تصویر برداری مغزی (EEG) ، برای اندازه گیری فعالیت در موتور کورتکس – بخشی از مغز که حرکت را کنترل می کند- استفاده می کند. خلبان، بالگرد را با پوشیدن کلاهی که دارای چند الکترود است و فکر کردن به حرکت دستانش هدایت می کند. برای نمونه، با فکر کردن به چرخاندن دست چپ، بالگرد به سمت چپ حرکت می کند. باوجود این که این بالگرد نخستین وسیله ای نیست که با نیروی فکر کنترل می شود، اما نخستین وسیله ای است که ارتفاع گرفتن آن نیز همانند حرکت به چپ و راست، تنها بانیروی فکر انجام می شود. پژوهشگران امیدوار هستند که پژوهش ها به جایی برسد که بدون کاشت مغزی بتواناعضای مصنوعی را حرکت داد. دکتر بین هی، پروفسور رشته مهندسی زیست مکانیک دانشگاه مینه سوتا می گوید: "پژوهشگران پیش از این برای حرکت دادن بازوی روباتیک یا حرکت دادننشانگر بر روی صحفه نمایش، از روش کاشت تراشه در موتور کورتس مغز استفاده کرده اند ، اما ما در اینجا اثبات می کنیم که یک رایانه ، بدون نیاز به کاشت در مغز، با ارتباط از طریق نوار مغزی، می تواند به خوبی تراشه کاشتنی در مغز عمل کند. بازوی روباتیکی که با تصویر برداری مغزی هدایت می شود از فناوری مشابهی استفاده می کند پیش از آن این در دانشگاه تولید شده بود. البته تفاوت در این است که در حال حاضر می توان بازوی روباتیک را تنها در دو بعد حرکت داد.

 

 

admins بازدید : 181 چهارشنبه 12 شهریور 1393 نظرات (0)

یک شرکت فرانسوی  پارچه حس کننده هوشمندی عرضه کرده است که می تواند سلامتی کاربر را رهگیری کرده و در طول شستشو دوباره شارژ می شود. میکرو حسگر های درونی پارچه شرکت cityzen sciences  بر سلامت و سطوح خستگی کاربر نظارت می کنند. این پارچه عرق ، میزان تنفس ، ضربان قلب و حرکت فرد را از طریق GPS  می خواند و می توان آن را برای تولید دستکش ها، پیراهن ها و شلوارها  به کار برد. در سامانه ابداعی حسگرها، پارچه، محاسبات توزیع شده و فرستنده کوچکی که با باتری نیرو دهی می شوند، در درون واحدی ترکیب شدهاند که در زمان واقعی به یک گوشی هوشمند مرتبط می شوند. نرم افزار ویژه تلفن همراه داده های دریافتی از پارچه را تحلیل و ذخیره می کند و نشان می دهد که آیا کاربر خسته، دارای استرس یا در آستانه حمله قلبی هست یا خیر!؟

admins بازدید : 259 چهارشنبه 12 شهریور 1393 نظرات (0)

گفت بریم کربلا. زن گفت با این وضعیتمون ؟؟؟!!! نمیشه من بچه دارم.مرد گفت میریم به عشق حسین .

خلاصه رفتن کربلا توی راه کربلا زن حالش بد شد بردنش بیمارستان دکتر گفت : متاسفانه حالش خوب نیست و بچشو از دست داده . یه دو روزی بستری بود بعد از بیمارستان مرخص شد  خیلی ناراحت بود رفت حرم امام حسین زیاد شلوغ نبود گوشه حرم نشسته بود و زیارت عاشورا میخوند شوهرش بهش گفته بود دو سه ساعت دیگه بیا بیرون زن همونجا خوابش برد حدود سه الی چهار ساعت گذشته بود مرد کم کم داشت نگران می شد زن اومد بیرون مرد عصبانی شد دید حال همسرش خیلی خوبه عصبانیتش یادش رفت . گفت چی شده اینقدر خوشحالی گفت . داشتم زیارت عاشورا میخوندم خوابم برد تو خواب یه خانوم نورانی توی دشت بزرگ و سرسبز اومد پیشم یه بچه بهم داد من زبونم بند اومده بود بچه رو گرفتم و بعد رفت . رفتن بیمارستان دکتر گفت حال خانومت اونی که بوده الآن نیست خیلی فرق کرده برگشتند ایران یه دو ماهی گذشت رفتن دکتر دکتر گفت خدا بهتون بچه داده . خیلی خوشحال شدند اسمشو چی بزاریم ( محمد ابراهیم )...

 

اینجوری محمد ابراهیم همت شهید همت شد.

admins بازدید : 321 دوشنبه 10 شهریور 1393 نظرات (0)

نسل آینده ساعت هوشمند اپل iwatch از پنل های خورشیدی تعبیه شده زیر صحفه نمایش یا انرژی جنبشی ذخیره شده برای شارژ باتری استفاده می کند. نسل نخست ساعت هوشمند iwatch  که در سه ماه دوم 2014 به بازار عرضه خواهد شد، از فناوری های موجود برای شارژ بی سیم باتری استفاده می کند، اما طرح ثبت اختراع شده توسط شرکت اپل در سال 2011 برای ساعت هوشمند شامل صحفه نمایش خمیده و انعطاف پذیر، افزایش عمر باتری با آرایه ای از پنل های خورشیدی یا منبع ذخیر سازی انرژی جنبشی برای شارژی باتری است. نصب پنل خورشیدی زیر صحفه نمایش و استفاده از انرژی خورشید برای شارژ باتری از جمله طرح هایی است که در حال حاضر توسط شرکت کاسیو مورد استفاده قرار می گیرد. در ساعت g- shock  کاسیو، پنل های خورشیدی کوچکی زیر صحفه نمایش تعبیه شده اند که از انرژی خورشید برای شارژیباتری استفادهمی کنند.

admins بازدید : 1095 شنبه 08 شهریور 1393 نظرات (0)

                                               

                                                                                                          

                                                                                                                                                                                                دانلود          

تعداد صفحات : 21

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما بر روی کدام یک از موضوعات سایت باید بیشتر کار شود.
    آمار سایت
  • کل مطالب : 210
  • کل نظرات : 69
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 95
  • آی پی دیروز : 76
  • بازدید امروز : 571
  • باردید دیروز : 1,530
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6,802
  • بازدید ماه : 17,344
  • بازدید سال : 62,325
  • بازدید کلی : 302,373